Gå til innhold

Livet med Minibikini


Bikini

Anbefalte innlegg

Vi er et stille og rolig par på 27 år som har funnet ut at "why wait?!". Vi har sikre, faste jobber, eget hus

Hva faen?

Hus allerede?

Er dere begge ingeniører, eller hva jobber dere som?

Kjenner jeg blir sint og sur når jeg hører om så unge mennesker som har full pakke, mens jeg selv sliter bare med å få fast ansettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg savner med Oslo må være Latter :fnise: Bodde der i et par år, og har ikke vært der siden.

Er veldig normalt å ta hensyn til gravide på jobb, merkelig at de ikke gjør det :( Kanskje en redusert sykemelding hadde vært noe? Da hadde de nok tatt ett hint! :hug:

Hva faen?

Hus allerede?

Er dere begge ingeniører, eller hva jobber dere som?

Kjenner jeg blir sint og sur når jeg hører om så unge mennesker som har full pakke, mens jeg selv sliter bare med å få fast ansettelse.

I samme situasjon. Har valgt en utdannelse hvor det er håpløst å få seg jobb så jeg må ta andre jobber og får ikke noe fast da jeg bor i en "håpløs" by sånn sett. Kan heller ikke jobbe med hva som helst pga helsa.

Hus kommer vi aldri til å få om vi bli boende her, bor i en av landets dyreste byer når det gjelder boligpriser. Vet ikke hvor Bikini bor men kanskje hun bor en plass hvor det er billig med hus ;)

Men jeg har det greit for det ;) Heldig dere Bikini :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen?

Hus allerede?

Er dere begge ingeniører, eller hva jobber dere som?

Kjenner jeg blir sint og sur når jeg hører om så unge mennesker som har full pakke, mens jeg selv sliter bare med å få fast ansettelse.

Trodde ikke det var så uvanlig. De fleste jeg kjenner på min alder rundt her jeg bor,på bygda, eier hus selv. Vi kjøpte oss hus i sommer, og jeg fikk også fast ansettelse i slutten av forrige skoleår. Jeg er lærer,mens mannen tok fagprøven for 7 år siden eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser heller ikke "problemet" med å ha hus og jobb når man er 27. Noen har det, andre ikke. Særlig i bygda er det vanligere å eie hus som relativt ung. Det er heller ikke uvanlig å ha utdannelse og jobb i den alderen. Bra for dem som har det! :jepp:

Men tilbake til deg og jobben, Bikini: Skjønner at det må være utrolig frustrerende å ikke få den tilretteleggingen man bør få! Er egentlig veldig glad for at jeg ikke rakk å komme meg ut i jobb før jeg ble gravid, for jeg hadde nok ikke maktet å jobbe fullt som lærer, kjenner jeg. Mye mer slitsomt å gro en unge enn jeg hadde forestilt meg :opplyser: Det må være en uutholdelig situasjon for deg å ikke kunne planlegge dagen din, det kan jeg levende forestille meg, og det er synd hvis det er denne situasjonen som tvinger deg til sykmelding enn selve graviditeten. Du kunne ikke luftet hva du føler til din overordnede, da, og så prøve å få en bedre ordning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 20 og mannen er 28 og vi eier stor leilighet ;) Veldig deilig det! Lenge siden jeg har lest i boka di Bikini, det er jo ikke lenge igjen! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke lenge igjen nå..eller jo..eller nei ;)

Æsj,kvalm igjen i dag. Det er veldig lenge siden sist. Hadde nesten glemt hvor kjipt det var. Håper det har gått over til i morra. Spiste litt for mange yoghurtnøtter igår,og føler meg litt "luftig",og da har jeg lett for å bli kvalm..

Bare to arbeidsdager igjen til helg;en laaaangdag i morra og en kort dag på fredag. Hurra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet heldigvis kvalmefri i dag, så jeg skylder på yoghurtnøttene..

Når det gjelder jobben, så ble gårsdagen bedre enn fryktet. Jeg slapp unna noen ekstratimer, og fikk god tid til å forberede resten av uka. Moro når man kan dra i gang opplegg som man er skikkelige fornøyde med, særlig om elevene også er like gira som læreren :fnise: Gymtimer synes jeg det er ekstra gøy å planlegge nøye. Litt kjedelig nå som jeg ikke kan være med selv da :icon_lol:

En dag igjen til helg, og 27 fullgåtte uker! :danse:
Jeg søkte forresten opp bilder av "premature babies week 26" i går, og "oh my gådd" så store de begynner å bli nå! Veldig små til å bli født da så klart, men store inni magen min.

Jeg er nok veldig liten ennå, men jeg vet at veslefrøken er stor nok og får i seg det hun skal, og da sier jeg ikke nei takk til liten mage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det helg om en halvtimes tid! :danse::danse:

Så da er det bare å pakke med seg noen prøver som skal rettes i løpet av helgen, og komme seg hjem. Så setter vi Volvo-snuta mot Oslo så fort mannen kommer fra jobben.

Da jeg pakket bag og toalettmappe i går kveld så slo det meg at neste gang jeg pakker sånn så er det sykehusbagen før fødselen. Shit pomfritt! :sjokkert:

Dette blir siste turen vår før vi er foreldre, og jeg kjenner at turen blir spesiell selv om vi kun skal være borte et døgn. Jeg hadde nok ikke orket en hel helg, for jeg er avhengig av litt avslapning hjemme før mandagsmorgenen slår inn over oss.

Huff, nå kjente jeg at jeg nesten blir litt sentimental her jeg sitter på arbeidsrommet og tenker på hvor glad jeg er i mannen og den lille jenta vår. Det var så mye skravling rundt ørene mine her så jeg satte på meg headsettet og kom over Ed Sheeran - I See Fire, og den er jo så fiin! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg absolutt igjen i de støkkene man får når man innser at "dette er kanskje siste gangen..." eller "neste gang jeg gjør dette, så..." :Nikke: Sykt å tenke på at man snart er en familie på tre.

Håper du har hatt en fin tur til Oslo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en koselig tur i helga. Det var kjempekaldt og surt i hovedstaden, og jeg trodde at jeg skulle fryse ihjel når vi gikk for å spise på fredagskvelden, men jeg fryser jo alltid uansett så..
Høydepunktet med hotell er frokosten, særlig etter at jeg har blitt gravid for jeg har plutselig fått matlyst på morgenen. Hotellet vi bodde på, Thon Hotell Vika Atrium, var fint, rent og stille. Da er vi fornøyde.

På lørdag så var vi innom Sandvika Storsenter, hvor det eneste jeg kjøpte var en boks med Coca Cola Cherry som jeg elsker, før vi dro videre på Ikea. Der kjøpte vi sprinkelseng med madrass(-er), stellebord og kommode. Jeg hadde egentlig planer om å hamstre litt annet diverse også, men mannen ville tydeligvis hjem før han kjørte rally med handlevogna gjennom markedsavdelingen :fnise: Jeg får heller ta med meg modern, som kjører Chevrolet Tahoe, i vinterferien. Jeg drømmer om en stor grønn plante i stua, og den får jeg nok ikke inn i min Fiesta..

Vi begynner å liste barnerom i ettermiddag, så da er det jaggu ikke lenge igjen til jeg kan åpne Ikea-eskene og leike montør. Jeg gleder meg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, IKEA kan være en prøvelse selv for den mest tålmodige mann! :ler: Jeg har fått beskjed om å ta med mamma nesten gang jeg vil dit, for å si det sånn! Haha :)

Hvordan seng og stellebord kjøpte dere? :) Jeg myser nemlig litt der selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, IKEA kan være en prøvelse selv for den mest tålmodige mann! :ler: Jeg har fått beskjed om å ta med mamma nesten gang jeg vil dit, for å si det sånn! Haha :)

Hvordan seng og stellebord kjøpte dere? :) Jeg myser nemlig litt der selv :P

Vi endte opp med Sundvik sprinkelseng og Gulliver stellebord.

Mannen er så morsom da han skal sjekke ut hvilke modell vi skal kjøpe. Må liksom røske og rive i møblene for å se om de er stabile :fnise: For det har sikkert ingenting med hvor godt de er satt sammen å gjøre :laugh: Så jeg kan jo informere om at montørene på Ikea Slependen er flinke til å skru sammen utstillingsmodellene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte opp med Sundvik sprinkelseng og Gulliver stellebord.

Mannen er så morsom da han skal sjekke ut hvilke modell vi skal kjøpe. Må liksom røske og rive i møblene for å se om de er stabile :fnise: For det har sikkert ingenting med hvor godt de er satt sammen å gjøre :laugh: Så jeg kan jo informere om at montørene på Ikea Slependen er flinke til å skru sammen utstillingsmodellene sine...

De er fine da:) Gulliver havnet jo på andreplass i en stellebordtest jeg leste her om dagen. :)

Hehe, det hørtes kjent ut :ler: Jeg jobbet i varehandel tidligere, og mange kunder måtte sjekke hvor solide varene var. Ofte løsnet de jo mer i skruingen av at kunder røsket i dem enn vanlig bruk, så jeg måtte gå over og etterstramme omtrent en gang i uka :ler: Som regel måtte jeg gi beskjed til kundene også, om det pleide å behandle sine egne ting sånn, eller om de sjekket svigermor sine møbler på samme vis? De kunne jo ikke si annet enn nei, og da lo de som regel alltid og skjønte hvorfor det de røsket i var litt skranglete. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med innkjøp! Vi må på IKEA snart vi også, men jeg gruer meg alltid til det - særlig nå med stor mage og bekkenløsning. ;)

Koselig å ordne barnerom da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så moro med innkjøp! Vi må på IKEA snart vi også, men jeg gruer meg alltid til det - særlig nå med stor mage og bekkenløsning. ;)

Koselig å ordne barnerom da :hjerte:

Det blir en koselig vinterferie hvor jeg skal pusle masse på barnerommet og ha masse "meg-tid" :)

I dag har jeg hatt en drittdag. Rett og slett en dag hvor jeg føler jeg ser ut som en dass,bortsett fra fine magen min. Håret mitt har sett bedre tider og huden min er rød,kvisete og fæl. Og sånn psykisk så er det tungt. Jeg føler ikke at jeg strekker til,verken på jobb eller hjemme. Jeg kjeder meg så sinnsykt når jeg er hjemme,men har ikke tiltakslyst til å finne på noe særlig. Hodet vil både trene og vaske hus,men kroppen orker ikke. Jeg hater å sitte og være passiv,og blir rett og slett deprimert av det.

Det eneste som får meg i bedre humør er snuppa som romesterer nedi her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste dagene har gått veldig greit. Utrolig hvor god innvirkning disse elevene har på meg. Koselige og høflige ungdommer som blir mer og mer nysgjerrige på magen min ettersom den vokser. Jeg må nok ta meg en tur innom med veslefrøkna en av de siste dagene før sommerferien slik at tiendeklassingene får hilse på.

Stølheten som jeg hadde tidligere i uka er borte, så jeg er ikke så handicappet som jeg var. Så i går fikk jeg holdt på i stallen en stund, støvsuget og hjulpet mannen med å liste på barnerommet.

Vesla er aktiv som bare det om dagen, og i går klarte jeg å kjenne hvordan hun ligger. Hun ligger på min høyre side, med hodet opp i ribbeina og sparkene sees/kjennes best ved siden av navlen på venstre side.

På mandag så skal jeg til jordmor igjen, og det blir interessant å se hvor stort sf-målet mitt er nå. Jeg føler egentlig at jeg har blitt litt mindre igjen. Har ikke gått opp så mye den siste måneden heller, men det kan jo være at jeg hadde et "veksthopp" rett før forrige kontroll da jeg gikk opp 3-4 kilo på bare en liten stund. Har gått opp til sammen 7 kilo, og alt det ligger på magen, og frøkna var 6% over snittet på ultralyd 31.1, så vi har vokst oss store begge to og får nok i oss det vi skal.

Jeg begynner virkelig å lengte etter å få henne opp på brystet. Vi snakket litt om det igår hvor merkelig det skal bli. Jeg klarer nok ikke å skjønne at det skal komme et menneske ut av meg før jeg faktisk får se og holde henne. Av en eller annen merkelig grunn så gruer jeg meg ikke til smertene, men det er sikkert bare fordi jeg ikke vet hvor vondt det faktisk er. Jeg har aldri opplevd veldig store smerter før, så jeg har ingenting å sammenligne med heller... Jeg(eller legene) korsbåndopererte kneet mitt for litt over et år siden, og alle sa at det skulle være så vondt i etterkant og jeg fikk meg meg både morfin og resept på skikkelig sterke godsaker, men jeg tok ingenting av det. Tok selvfølgelig det jeg skulle ta av betennelsesdempende og noe sånt, men ingenting for smertene, for de var jo ikke der. Det var satans vondt å ryke korsbåndet da, men det gikk fort over og jeg gikk i nøyaktig et år fra det røk til det ble operert. Så det er i grunn den eneste erfaringen jeg har med smerter, operasjon og sykehus.

Wuhu, to arbeidsdager igjen til ferie :danse: Jeg må belage meg på å jobbe en del i ferien for det er foreldresamtaler, eller utviklingssamtaler som det heter, etter vinterferien. I tillegg så er jeg nødt til å begynne å forberede permisjonen min. Det vil si å lage opplegg for vikaren som skal inn for meg frem til sommeren. Jeg skal selvfølgelig ikke planlegge timene for han ned i minste detalj, men jeg måtte visst lage en førende plan slik at han vet hva elevene skal gjennom.

Nei, nå må jeg få gjort noe her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Liten stund siden jeg har vært innom her og godt å lese at ting går bra

Må en tur på Ikea snart jeg også. Vi har ikke handlet noe eller startet på barnerommet, så vi får komme igang og planlegge litt. Og det blir nok mamma som blir med på Ikea her også, håpløst å dra med mannen dit :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Ikea ja. Håper virkelig vi slipper å dra dit. Det er virkelig en prøvelse for både den gravide og den stakkars mannen som må drasse på den gravide.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...