Gå til innhold

Livet med Minibikini


Bikini

Anbefalte innlegg

Oi, det var ikke en særlig god opplevelse nei :klem: Men heldigvis ble konklusjonen god, da! Og veldig greit at dere fikk tilbud om ny UL! :jepp:

Håper dere klarer å riste av dere støkket dere fikk, og nyte jula! Også kommer dere tilbake på nyåret og får hilse på babyen på nytt på nyåret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det var ikke en særlig god opplevelse nei :klem: Men heldigvis ble konklusjonen god, da! Og veldig greit at dere fikk tilbud om ny UL! :jepp:

Håper dere klarer å riste av dere støkket dere fikk, og nyte jula! Også kommer dere tilbake på nyåret og får hilse på babyen på nytt på nyåret :)

Jeg har klart å roe meg ned. Oppdaget på kvelden at det stod på ultralydrapporten at alt var normalt med alle organer(ikke sett patologi), så da kan jeg ikke annet enn å stole på det. Sendte også et spm til hun jordmor Siri, hvor jeg spurte om de kunne sende meg hjem med beskjed om at alt var ok, selv om de hadde en mistanke om noe annet, og det hadde de ikke lov til, så da har jeg faktisk en frisk, mest sannsynlig, jente i magen :)

Oj så snille de er som ga ny time :danse: Ikke alle hadde gjort det ;)

Det var så mye frem og tilbake hele tiden med snakk om at hun ville ha meg tilbake. Dama virka jo helt forfjamset :vetikke: Dette var da før hun andre jordmora kom inn, og "godkjente" hjertet. Hun første sa det ganske tidlig i timen at alle de hun hadde hatt inne hittil den dagen måtte komme tilbake etter nyttår, fordi det var så vanskelig å se hjertet skikkelig, og hun mente at uke 18 var for tidlig å se alt. Da skjønte jeg ingenting, for man skal jo inn til ul mellom uke 17-19. Det er jo det som står overalt! Så det gikk tydeligvis mange ut av døra der den dagen med en litt blandet følelse, og det er jo feil på den dagen hvor alt skal være flott og fint, særlig om det ikke er noen reel grunn til bekymring/åpenbare misdannelser.

Jeg spurte henne sikkert 10 ganger før jeg (nesten) ble dyttet ut døra om alt var bra, og da fikk jeg beskjed om at det var det, og at jeg skulle kose meg nå.

Så da gjør jeg det, og ligger her på sofaen og kjenner etter den lille som gir fra seg noen spark innimellom. Jeg er så "heldig" at jeg har morkaka midt foran, slik at jeg må bare smøre meg med tålmodighet når det gjelder å kjenne noe utenifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde og midt morkaka foran, trur jeg var i uke 23 når jeg første gang kjente noe på utsiden. Hun jordmora må enten være veldig fersk på ul eller så burde hun finne seg en annen jobb som jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den Google-dronninga jeg er så har jeg sjekket opp hun jordmoren som kom inn og sa at alt var i orden, og hun er visst fagsjef/jordmor på sykehuset der jeg var. Det vil si sjefen for hun forfjamsede første jordmoren som sjekket. Ikke rart hun følte seg ille til mote etterpå da, og oppførte seg litt rart..
Og jeg tar det ihvertfall med ro nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul,folkens! Her sitter jeg foran tven og ser på travets årskavalkade :)

Jeg gleder meg veldig til ny ultralyd på nyåret,og til jeg skal til kommunal jordmor for første gang. Har kun vært hos fastlege hittil,men nå kjenner jeg at jeg har et stort behov for å "tømme meg" litt. Den ultralyden satte dypere spor enn hva jeg først trodde. Jeg fikk nok et mye nærmere forhold til veslingen da,og er enda mer redd for at det skal være noe galt..selvom jeg vet at alt skal være i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor er mye bedre enn fastlegen, om man får en grei jordmor da :) Min fastlege er super og hun har født barn selv men fokuset hennes var på den fysiske hels. Jordmora prater om mye annet og, og vet mer om graviditet og fødsel ;)

Så dra til ei jordmor ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:blomst: Håper alt står bra til med deg :) Har dere vært på ny ultralyd? Morsomt at det antageligvis er jente da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:helen:

Alt går bra her i gården. Magen vokser, og den lille har begynt å sparke godt ifra seg inni her. Så nå kan mannen både se og kjenne sparkene :rodmer:

Jeg har roet meg helt ned angående den ultralyden. Alt er i orden, om de hadde hatt mistanke om noe annet så har de krav på å følge det opp, noe de absolutt IKKE har gjort! Jeg er møkklei hele den avdelingen, og det er synd i og med at jeg skal føde der. Har ikke sett noe til noen innkalling. Har vært tålmodig og ventet, men i går ringte jeg opp dit og fikk beskjed om å ringe igjen i dag på grunn av sykdom blant de som hadde med ul å gjøre. Ringte i dag, og jeg og resepsjonisten ble enige om at hun som utførte ultralyden skulle ringe opp igjen så fort hun var ferdig med en undersøkelse hun holdt på med. Det var 13.20 i dag. Har jeg blitt ringt opp igjen? Nei! Jeg skjønner at det er en hektisk tid nå om dagen, for det er mye sykdom ute og går, det ser jeg på jobben også, men det er så kjedelig å føle at man ikke er viktig. Men for all del, jeg kan vente en dag til jeg.. Alt er mest sannsynlig helt fint, og vi vil jo opp igjen mest for å se hvilke kjønn den lille har, i tillegg til å få en litt bedre opplevelse med ul.

Jeg ringte forøvrig til kommunejordmoren på fredag forrige uke. Og hun hadde heller ikke tid til å snakke med meg da, så hun skulle også ringe meg i dag. Har jeg hørt noe? Neeei da.. Så jeg har flydd rundt med telefonen på meg i hele dag, forgjeves.Håper på en oppklarende dag i morgen :)

Det haster ikke med noen sjekk ennå egentlig. Blodtrykket ble målt i starten av desember, og urinprøve måtte jeg levere her rett etter nyttår fordi jeg var redd for at jeg hadde dratt på meg noe nyregreier. Så jeg skal være helt frisk, men det hadde vært fint å føle at man ble passet på litt.

Til helgen så skal vi til Sverige for å se på blant annet vogn. Det blir stas :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, irriterende med udugelig service på et sånt sted, altså :roll:

Men bra du fikk roet deg ned etter den utrivelige opplevelsen på UL sist! :klemmer:

Ble det vogn i helga, eller? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, irriterende med udugelig service på et sånt sted, altså :roll:

Men bra du fikk roet deg ned etter den utrivelige opplevelsen på UL sist! :klemmer:

Ble det vogn i helga, eller? :jepp:

Det ble vogn! Hurra!! :danse:

Emmaljunga Edge Duo med sportsunderstell. Den står i stua og viser seg frem, og jeg må innimellom bort og trille litt på den :fnise: Barnerommet er under oppussing, så "alt" av babyutstyr står litt rundt omkring akkurat nå. Gleder meg til det er ferdig, sånn at jeg kan begynne å innrede. Kommer vel til å bo innpå der frem til mai. Sitte apatisk midt på gulvet og gape ;)

Jeg har endelig fått time hos den kommunale jordmoren da. Hun ringte på torsdag og beklaget seg for at hun hadde glemt å ringe meg på onsdag. Så på mandag så skal jeg på kontroll, og det skal bli godt å få luftet tankene litt, og få sjekket SF-målet mitt. Innimellom så synes jeg at jeg er kjempetjukk, mens andre ganger så er jeg redd for at magen og babyen er for liten. Jeg har gått opp rundt 5-6 kg, og det er i grunn ikke for mye og ikke for lite, så jeg regner jo med at alt er i orden.

Snakket med jordmoren på sykehuset som tok ul på meg før jul(fru stress,ja!), og da hun skulle finne time til meg, for jeg var faktisk ikke satt opp på ny time, så oppdaget hun at alt var fullt fremover. Så hun skulle prøve å ordne det med å få avdelingen til å "åpne" en ny dag(svangerskapspoliklinikken har vanligvis stengt en dag i uka), og sende meg et brev med ny time. Det var på torsdag, og postkassa har kun inneholdt reklame hittil. Jeg venter i spenning! Jeg er tydeligvis ikke prioritert, og det er forsåvidt helt greit, for da vet jeg at alt bør være i orden :) (ellers er det stakkars sykehus...!!)

Lille mini har byttet side i magen min tror jeg, for de to siste dagene så har jeg kjent mindre liv på kvelden. Har hatt lange stunder før da jeg har lagt meg til å sovne hvor den lille har underholdt med spark som har syntes på utsiden, men de to siste kveldene så har det vært stille. Har vel ikke lov til å bli bekymret da jeg ikke er lengre på vei enn jeg er? Og har morkaken på fremsiden? Mulig h*n har lagt seg bak morkaka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ny vogn! :duskedame:

Kan jeg spørre deg hva du betalte for den..? :sjenert:

Kjære vene, for et styr det har vært med de jordmødrene, altså :roll: Men satser på at alt er helt toppers!

Jeg også kjenner meg igjen i føle at magen (og seg selv generelt) er for stor i ett øyeblikk, for å så synes at magen er bitteliten i det neste...:fnise: Hadde sf-mål i øverste sjikt av normalen og kjenner mye liv, så jeg lar det ikke uroe meg veldig, da.

Jeg også har perioder der jeg ikke kjenner så mye til babyen, men har ikke opplevd på lenge å gå en dag helt uten spark. Man sier vel at det er etter uke 27-28 at en skal kjenne spark hver dag, er det ikke slik? I så fall er du jo helt innafor enda, og særlig med morkaka foran, den er jo kjent for å dempe litt. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ny vogn! :duskedame:

Kan jeg spørre deg hva du betalte for den..? :sjenert:

Kjære vene, for et styr det har vært med de jordmødrene, altså :roll: Men satser på at alt er helt toppers!

Jeg også kjenner meg igjen i føle at magen (og seg selv generelt) er for stor i ett øyeblikk, for å så synes at magen er bitteliten i det neste... :fnise: Hadde sf-mål i øverste sjikt av normalen og kjenner mye liv, så jeg lar det ikke uroe meg veldig, da.

Jeg også har perioder der jeg ikke kjenner så mye til babyen, men har ikke opplevd på lenge å gå en dag helt uten spark. Man sier vel at det er etter uke 27-28 at en skal kjenne spark hver dag, er det ikke slik? I så fall er du jo helt innafor enda, og særlig med morkaka foran, den er jo kjent for å dempe litt. :Nikke:

Vogna kostet cirka 8500 NOK. Dyrt, men vi kjøpte den i en nøytral farge slik at vi kan bruke den igjen når nestemann kommer om noen år.

Det har vært mye styr med jordmødre i det siste, men nå føler jeg at alt er på stell. Jordmor fra sykehuset ringte endelig i går, så da fikk jeg time til ny ul neste fredag, den 31. Det blir veldig spennende, og litt skummelt. Det blir mye som skjer neste uke, med kontroll hos jordmor på mandag og ul på fredag. Om alt er i orden med både urin, blodtrykk og baby så kommer jeg til å være 100 kg lettere neste helg. Jeg har ingen grunn til å tro at noe er galt, for jeg føler meg i meget god form :)

Den lille sparker fra seg i magen, men har byttet litt tid på døgnet for når den er mest aktiv. Før var det på kvelden, mens nå kjenner jeg noen reale spark utpå ettermiddagen. Er det ikke sånn rundt nå de begynner å få et søvnmønster? Jeg føler også at sparkene er mer tydelige nå, fra å være glidende bevegelser til å være harde spark så jeg skvetter til. Særlig ekkelt er det når blæra får gjennomgå, det er nesten så jeg tror det er like før jeg tisser på meg ;)

I dag skal mannen hente plater som vi skal ha på barnerommet. Han "rensket" rommet for lister, ledninger og et innebygd skap tidligere i uka, så det er klart til å få nye panelplater på seg. Moro,moro! :) I can't wait! :danse:

Fikk forresten vippestol og sånn spilledåseku i posten i går. Bestilte fra Mimmis, for der var det tilbud på BabyBjørn vippestol nå. Den kua er kjempesøt :) Tenkte at jeg skulle spille den for babyen hver kveld, så kanskje h*n kjenner den igjen når h*n kommer ut.

Ahh, jeg gleder meg til å kunne skrive hAn eller hUn. Neste fredag får vi forhåpentligvis vite det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vogna kostet cirka 8500 NOK. Dyrt, men vi kjøpte den i en nøytral farge slik at vi kan bruke den igjen når nestemann kommer om noen år.

Det har vært mye styr med jordmødre i det siste, men nå føler jeg at alt er på stell. Jordmor fra sykehuset ringte endelig i går, så da fikk jeg time til ny ul neste fredag, den 31. Det blir veldig spennende, og litt skummelt. Det blir mye som skjer neste uke, med kontroll hos jordmor på mandag og ul på fredag. Om alt er i orden med både urin, blodtrykk og baby så kommer jeg til å være 100 kg lettere neste helg. Jeg har ingen grunn til å tro at noe er galt, for jeg føler meg i meget god form :)

Den lille sparker fra seg i magen, men har byttet litt tid på døgnet for når den er mest aktiv. Før var det på kvelden, mens nå kjenner jeg noen reale spark utpå ettermiddagen. Er det ikke sånn rundt nå de begynner å få et søvnmønster? Jeg føler også at sparkene er mer tydelige nå, fra å være glidende bevegelser til å være harde spark så jeg skvetter til. Særlig ekkelt er det når blæra får gjennomgå, det er nesten så jeg tror det er like før jeg tisser på meg ;)

I dag skal mannen hente plater som vi skal ha på barnerommet. Han "rensket" rommet for lister, ledninger og et innebygd skap tidligere i uka, så det er klart til å få nye panelplater på seg. Moro,moro! :) I can't wait! :danse:

Fikk forresten vippestol og sånn spilledåseku i posten i går. Bestilte fra Mimmis, for der var det tilbud på BabyBjørn vippestol nå. Den kua er kjempesøt :) Tenkte at jeg skulle spille den for babyen hver kveld, så kanskje h*n kjenner den igjen når h*n kommer ut.

Ahh, jeg gleder meg til å kunne skrive hAn eller hUn. Neste fredag får vi forhåpentligvis vite det :rodmer:

Nå ble jeg egentlig litt letta, for den vogna jeg har forelska meg i er på rundt den prisen den også ;) Vil bare lukke ørene for alle andre vogner på tilbud, for det er bare den dyre vogna jeg vil ha :fnise: Men jeg også rettferdiggjør prisen med at man antagelig har en kvalitetsvogn som varer gjennom alle de tre ungene vi tenker å ha ;)

Ja, jeg tror at den begynner å ha et fastere søvnmønster nå ja :Nikke: Jeg også merker en annen type bevegelse nå, ettersom han er blitt større og det er mindre plass imagen. Han hadde en periode han sparket meg masse i blæra, men det har han heldigvis gitt seg med for en stund :ler:

Åh, den vippestolen fra babybjörn er så fiiin :hjerte: Den har jeg litt lyst på...

Det blir spennende å høre hvordan ULen neste fredag går, la oss få høre om miniBikini er gutt eller jente, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vogn og spennende å få vite hva det blir.

Jeg har også bestemt meg for Emmajunga, så håper gubben er enig. Skal reise og se på vogner snart. Koster skjorta, men man har jo ikke noe valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant tidlig ut av vi ville ha en Emmaljunga, men vurderte lenge om vi skulle kjøpe brukt. Men, så tenkte vi at barn er ikke noe man får hver dag, så da er det lov å dra til litt ekstra akkurat der. Det blir jo uansett bare noe vi kjøper en gang. Snakket nettopp med en kollega som "minnet meg på" at vi må jo ha vogn til barnehagen også. DET hadde ikke jeg tenkt på :plystre: Vi får heller få for brukt vogn da, tenker jeg.

Jeg tror kanskje ikke dette med at vi skal få barn har gått helt opp for meg ennå. I går kveld så fikk jeg et sug i magen da jeg plutselig tenkte på at om fire måneder så er vi (kanskje) foreldre. Fire måneder er faktisk ikke så lenge. Det er to sommerferier/avspaseringer(viktig å presisere dette, i disse forhandlingstider), det! Og sommerferien går jo alltid kjempefort! Her på jobben så har vi allerede begynt å planlegge hva som skal skje om fire måneder, og snakker om det som det skulle vært neste uke. DA får jeg litt hetta. Nå har jeg kanskje en jobb hvor alt planlegges langt frem i tid da, særlig om man er ungdomsskolelærer sånn med tanke på tentamener og eksamen.

Akkurat det med eksamen kjenner jeg litt på. Jeg har jo avgangselever i et mulig eksamensfag, og blir da borte rett før eksamensperioden starter. Så sånn sett så er jeg en måned for tidlig ute, men det å bli gravid til "rett" tid kan man sjelden planlegge. Heldigvis så har jeg møtt full forståelse for dette blant ledelse og kolleger. Skulle forsåvidt bare mangle. men.. Jeg må bare krysse fingrene for at "mine" elever ikke kommer opp i det faget jeg underviser i. Når det gjelder lærestoffet, så skal jo alt være innlært før påske uansett, så det går greit. Jeg må bare holde meg i form de neste tre månedene. Om det er så at jeg blir borte før tiden så har jeg mange flinke kolleger som stepper inn, men det er noe med at når man har hatt elevene i faget i flere år, så er jeg som kjenner dem best.

Dette ble veldig mye lærertanker og prat, men jobben er noe som opptar meg og tankene mine, og da blir det fort sånn da...

Nå er det fredag, og snart helg! :pasha: Jeg og min kjære skal avgårde til svømmehallen etter at han er ferdig på jobb. Det blir deilig, selv om jeg synes det er litt rart å vise frem min formfulle kropp så avkledd for menneskeheten. Har i de siste årene trent mye, og magen har vært flat, rumpa stram og puppene små. Alt det der er totalt forandret nå, for å si det sånn.. Klasker jeg meg på rumpa så varer etterdønningene i 10 minutter etterpå :icon_lol: (ikke at jeg driver å klasker meg selv på rumpa hele tiden, altså!) På en annen side så er jeg jo stolt over kroppen min også. Jeg lager et menneske for søren! Det er ganske rått! :hakeslepp:

Nei, tilbake til arbeidet! På fredager så er jeg engelsklærer stort sett hele dagen, med et innslag av gymlærer(noe som gjør det greit å ikle seg joggings på jobb. Herlig!), så jeg må vel "put on my English, and get movin'!"

See ya' later!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man må ikke ha to vogner, går an å ha vogna i barnehagen og ta den med hjem når man vet at man får bruk for den. Hvis vi ikke får tak i en brukt veldig billig så gjør vi det sånn. Man triller mye i permisjon men når hverdagen begynner så blir det mindre tid til det :)

Er ikke lenge siden jeg skjønte at jeg er mamma. Den første tiden etter fødselen så ventet jeg på at det skulle komme noen og si at det har skjedd en feil og ta han med seg. Jeg skjønte heller ikke helt at jeg akulle føde før det skjedde. Trur det er ganske vanlig som førstegangsfødende :)

Bra at jobben ikke surmuler for at du blir borte, men om alle skulle timet graviditeten perfekt så hadde det blitt født færre babyer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å vite hva man går til når man ikke har født barn før. Jeg gleder meg til fødselen, for eksempel, uten å ane hva jeg går til. Liker å innbille meg at jeg har høy smerteterskel og at det skal bli null stress, men spør meg igjen rundt månedsskiftet mai-juni så har jeg nok en annen formening om akkurat den saken :fnise:

I morgen så skal jeg til kontroll hos jordmor for første gang. Jeg har bare vært hos fastlege hittil. Jeg både gruer og gleder meg. Hva skal vi snakke om? Jeg vet at urinen, magemålet og blodtrykket skal måles, men hva snakker man om resten av den timen? Jeg har jo hatt en del bekymringer i løpet av disse månedene, men er ikke den som klager, annet enn inne her hvor ingen kjenner meg, så det vil bli veldig rart å skulle sitte og legge ut om alt til en ukjent dame. Har heldigvis bare hørt positivt om henne fra andre som har gått til henne tidligere, så det er jo bra.

Har forresten innvilget meg selv en hjemmedag i morgen. Måtte uansett dratt hjem tidligere fra jobben på grunn av jordmortimen, så da ga jeg likeså godt sjefen beskjed om at jeg ble hjemme for å prøve å samle opp nok energi så jeg klarer å holde trykket oppe hele uka, og kanskje ikke være helt kjørt på fredag. Har en del elevtekster som må vurderes, så det blir litt jobbing i morgen, men jeg kan ta det i mitt eget tempo og jeg slipper å slite med disse på kveldstid når jeg kommer fra jobb og er sliten. Har vurdert å høre om 20% sykemelding, men jeg kommer til å ha dårlig samvittighet for hver dag jeg er hjemme så jeg må bare holde ut, for jeg har jo ingen spesifikk plager, jeg er bare litt sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...