Gå til innhold

Livet med Minibikini


Bikini

Anbefalte innlegg

Åh, for no' dritt med forandrede læreplaner så tett opp mot tentamensstyret og halvårsvurderinga, da! Nesten så jeg er glad jeg ikke har startet i jobb enda, for det hadde nok stresset meg veldig, kjenner jeg :fnise: Jeg har heldigvis bare ett språkfag, da. Beundrer dere som har to eller flere, for kjære vene, så mye arbeid det er med all den rettinga!

Uff, kondolerer så mye :klem: Selvsagt tar noe slikt på uansett, og det er ekstra vondt når man ser at det går utover andre...

Ønsker deg roligere dager! Men det er vel ønsketenkning nå fram mot jul når du er lærer :fnise: Håper det kurset er fruktbart for deg, i alle fall, og at du klarer å holde deg flytende framover :)

Åh, hjertelyd :hjerte: Artig med så klar og fin lyd, da! Gleder meg til å høre hjertet til min lille baby på jordmortimen om en uke :)

Lurt å skape plass til magen, den vokser i turbofart fra nå av! :ler:

Det er nesten så jeg ser forskjell fra dag til dag på min egen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy med hjertelyd og mage.

Kondolerer med onkel og håper at det går greit med jobben fremover. Viktig å lykke til deg selv fremover. Ofte lettere sagt enn gjort, men en må prøve ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, Leopanter og LaToya :)

Kurset i går var veldig ålreit. Deilig å komme seg litt vekk og gjøre noe annet innimellom. Vi fikk en del info om det nye eksamensopplegget, og jeg tror det er overkommelig..min kollega på 50+ var ikke helt enig. Litt "Kongsvik-Wenche" der altså :fnise:

Var hjemme igjen litt over sju i går kveld, og da lå jeg som en stranda hval resten av kvelden. I dag er det langdag på jobben, så da er jeg redd det blir sofasliting i kveld også. Jeg føler meg så produktiv! Men, for å se det positive med at det er torsdag - i morgen er det fredag og helg! <3

Jeg begynner å bli litt utålmodig her. Jeg vil kjenne den lille nedi her! Jeg leser om at alle andre har kjent bevegelse, bortsett fra meg! Jeg vet det ikke er vanlig å kjenne noe ennå, men rastløs som jeg er så vil jeg også være tidlig ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer :hug:

Jeg kjente ikke noe før i uke 17 trur jeg, er ikke vanlig å kjenne noe i uke 14, selv om noen gjør det ;)

God helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer :hug:

Jeg kjente ikke noe før i uke 17 trur jeg, er ikke vanlig å kjenne noe i uke 14, selv om noen gjør det ;)

God helg! :blomst:

Jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet :)

Er det lov å bli litt oppgitt over graviditeten innimellom?

Jeg er glad i den lille voksende magen min altså, og ser frem til den skal strutte, men i stad da jeg klikket meg innom Fotballfrues blogg hvor hun viste frem en wish-list fra Nelly med masse flotte, sexy klær så kunne jeg ikke annet enn å savne det å føle meg sexy og være "alene" i kroppen min. Jeg vet dette er å banne litt i kirka, for jeg vet at jeg skal være evig takknemlig for at jeg er gravid, og det er jeg også, men jeg føler det er så lenge til jeg kan føle meg attraktiv igjen.

Jeg vet jo at jeg som gravid skal gløde, og at jeg skal være stolt av den nye kroppen min, men jeg liker ikke helt å miste kontrollen over mage,pupper og lår. Det er fælt å si det, men jeg er nok en av de som kommer til å investere i et "bellyband" etter fødselen. Det høres nok overfladisk og jålete ut,men jeg er ikke ferdig med å se fresh ut jeg! Ser med skrekk og gru på de småbarnsmødrene som slasker rundt i slitte collegegensere og "siræva" joggebukser med knær i. Det må gå an å være en god mor, og ikke se sånn ut, eller?

Bedre ble det ikke istad da jeg skulle finne frem klær til i morgen, og jeg ikke kunne finne NOE å ha på meg som ikke klemmer her og der. Jeg har gitt opp vanlige bukser, og i og med at jeg har halvannen time gym i morgen så passer det seg ikke med skjørt heller. Jeg var på nippet til å finne frem joggebuksa.

Klikket meg nettopp inn på bloggen til vakre Marianne Beate, og jeg vet ikke om det var så lurt for hun ser jo så uforskammet fresh ut. Hun har dog mange gode klestips da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det å ha en perfekt kropp er å være en perfekt mor da er det noe alvorlig galt med verden :P

Her hvor jeg kommer i fra, type liten bygd på Østlandet, så er det nesten motsatt. Her blir du sett rart på om du er ute å jogger med babyen, og sliten joggis er en del av hverdagsoutfit'en ;) Og Uggs er det kuleste man kan sette på føttene, selv også når man har rundet 35.

Dette med at jeg er redd for at kroppen min skal forfalle er nok mer på det personlige planet. Heldigvis så ser min mor ganske bra ut, i en alder av 51 år, så jeg håper at jeg arver hennes evne til å bli som før.

Jeg kom meg på jobben i dag også, med et nødskrik, Noen ganger så skulle jeg ønske at jeg jobbet på et sted hvor ingen hadde måttet lide for at jeg var borte innimellom. Når man er lærer så blir det så mye styr når noen er borte, i forhold til vikar og sånt, så jeg drar heller på jobb og yter 50% bare for å ikke få dårlig samvittighet. Litt dårlig samvittighet får jeg jo så klart uansett, i og med at jeg ikke orker å yte maks, men jeg er nå her. Det hadde hjulpet mye å bare få begynt litt senere. Halve dager hadde vært gull akkurat nå.

Jeg tror ikke at jeg kan gjøre noe som helst i helgene, for da er jeg ødelagt da mandagen kommer. I helga så var jeg på juleshow og middag på lørdag, og klokka ble over tolv før vi dro hjem og i går så var jeg på messe i hele går. Det straffer seg nå, men jeg kan da ikke slutte å leve selv om jeg er gravid, bare for å være på topp til ny arbeidsuke. Livet er da vel mer enn jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slutte med disse idiotiske bloggene. Vær deg selv. Man trenger ikke se ut som en dass, men man trenger definitivt ikke gå for fortballtullingens liv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kastet inn håndkledet, og fortalt inspektøren her om hvor sliten jeg er for tiden. Skal hjem nå om en times tid. To langdager etter hverandre ble litt i det tyngste laget nå i disse dager. Det er tøft hjemme for tiden, da tenker jeg på hos mine foreldre, ikke hos meg og mannen, Min mor er helt knust etter at broren hennes døde, og jeg tror nok ikke sett henne så nedfor før. Så det sliter meg litt ut det også, oppå alt annet.

Så nå sitter jeg her og er tentamensvakt, og skal egentlig rette ferdig noen engelsktentamener, men hvor er motivasjonen hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker i dag :danse: og bare 19 dager til oul :rodmer:

Deilig med lørdagsmorgen foran varmepumpa, og ski på tven. Da er det vinteren på ordentlig, selv om det ikke ser sånn ut ute. Jeg vil ha snø, ikke bare denne kjipe barfrosten!

Jeg merker ikke så mye til graviditeten om dagen, sånn bortsett fra at jeg er litt sliten. Magen har vokst, men ikke mer enn at den er flat om morgenen. Kulen kommer snikende i løpet av dagen. Jeg er ikke så oppblåst lengre for fordøyelsessystemet har plutselig begynt å funke igjen. Matlysten er fortsatt ikke helt på topp, men jeg får i meg mer og mer mat for hver dag. Og da blir heldigvis sukkersuget mindre også, for sukker det har kroppen min hatt lyst på hele tiden. Typisk..!

På mandag så skal jeg til legen, og det har ingenting med graviditeten å gjøre, dessverre. Jeg har oppdaget en slags kul mellom hals og skulder, inni den "trekanten"(bolenakken, som jeg kaller det) blant masse sener og sånt og jeg er skitredd for at det kan være noe skummelt. Note to self: IKKE kjenn rundt på kroppen! Hadde jeg ikke tilfeldigvis klemt og trykket der(gudene vet hvorfor jeg gjorde det) så hadde jeg aldri visst at den hadde vært der. Den er så liten at den får plass under fingeren min, og den spretter unna når jeg trykker på den. Og jeg kjenner den ikke om jeg stryker med et fast grep nedover, jeg må kjenne godt etter/grave litt inni der. Min mor kjenner den ikke om jeg ikke hadde lagt fingeren hennes oppå kulen. Oppe i hodet mitt så har jeg vært innom alt fra seneknuter til selvfølgelig lymfekjertel som er ondartet. Og jeg står og spinner ved den siste tanken, selv om jeg vet at det er størst sjanse for at det er noe ufarlig. Nå har den vært der i 3-4 uker, og den er ikke blitt verken større eller mindre. Jeg er ganske tynn i overkroppen, så om jeg hadde hatt litt mer fett på beina, så hadde jeg aldri klart å kjenne den.

Jeg hater å bekymre meg for sånt, for det er ikke første gangen. Jeg har vært hos legen et par-tre ganger før fordi jeg har funnet noe. Det er flaut og ikke noe moro i det hele tatt..
Akkurat nå vil jeg bare få det ut av verden, og glede meg over det som vokser nede i magen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer helt bort å skrive her jeg.

På mandag så var jeg hos legen for å sjekke kulen jeg har på halsen. Fikk ikke time hos fastlegen min, og måtte dra til en annen lege på samme legekontor. Etter en skikkelig fæl opplevelse sist jeg var hos en annen der, så var jeg rimelig spent på om jeg nok en gang skulle gå ut der ifra med mer frykt enn da jeg gikk inn.
Men der tok jeg grundig feil...

Ble tatt i mot av en supersøt indisk, liten mann som rakk meg til haka, og jeg er ikke mer enn 168 cm på strømpelesten selv.. Han tok meg virkelig på alvor, og sjekket det som gikk an å sjekke. Både hals, skuldre, armhuler og bryst(auuu) ble nøye gjennomgått, og ingenting unormalt ble funnet. Han lurte på da om jeg alltid hadde hatt så hovne bryster.. :fnise: Ehhhh..nei!

Kulen i halsen er en del av en muskelknute som stråler ned fra nakkemuskelen. Jeg er nok preget av flere måneder med bekymring i tillegg til litt dårlig arbeidsstilling i sofaen, som har endt med skuldre i ørehøyde.
Han tok hele besøket som en svangerskapskontroll. og målte blodtrykk og stilte meg endel spørsmål rundt graviditeten. Så da fikk jeg gjort unna det også, og slipper å tenke på det før jul.
Gikk ut av døra glad og fornøyd, med beskjed om å senke skuldrene og glede meg over babyen.

Litt frø nedi her begynner å gi litt liv fra seg. Jeg kjenner det ganske godt om jeg sitter på en stol fremoverbøyd, gjerne om jeg sitter og jobber(retter tentamener med andre ord!). Jeg gleder meg til jeg kan kjenne tydelige spark :rodmer:

Det er forresten bare 15 dager til oul i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er graviditeten offentliggjort på jobben!
Det er veldig rart og snakke så mye om seg selv.. Alle spør og graver, og jeg har allerede svart på hvordan formen min er sikkert 10 ganger allerede, og jeg har kun sett voksne folk i 15 minutter etter nyheten ble sluppet ;) Det er koselig med oppmerksomhet da, bare litt uvant siden jeg er en ganske beskjeden frøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at kulen ikke var noe å bekymre seg over! :)

Hehe, ja, det er skikkelig rart å måtte snakke om seg selv hele tiden! Men det er i alle fall et bevis på at folk bryr seg om en! :opplyser:

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å være offisielt gravid! Alt føles mye mer ekte,og det er så koselig å høre alle sine historier :)

Magen poppet frem for fullt natt til i går. Det var en så tydelig forandring at de på jobben lurte på om jeg hadde gått og holdt inn magen helt frem til jeg gjorde det offisielt :)

Bare 9 dager igjen til ultralyd! Vi gleder oss veldig mye..(jeg gruer meg litt også,da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at ferien er innen rekkevidde. Alle tentamener er rettet og utlevert,og karakterer er på plass. Neste uke så skal jeg kose meg med elever,juleforberedelser og nedtelling til ultralyd :) I dag har jeg kjent lite til vår lille venn,men tar ikke det så tungt. Hørte med doppler på onsdag,og da var det liv og røre så den har nok bare snudd litt på seg.

Gleder meg til å kjenne tydelige spark,jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilket trinn underviser du? :)

Det er veldig variert hvor mye bevegelse man kjenner, helt til fødselen. Mange blir bekymret og ringer føden stadig vekk, men som regel er alt i orden. Men klart at man bør ringe føden om man kjenner null liv på noen timer.

Snart ul! :danse: Skal dere vite kjønnet? :)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket trinn underviser du? :)

Det er veldig variert hvor mye bevegelse man kjenner, helt til fødselen. Mange blir bekymret og ringer føden stadig vekk, men som regel er alt i orden. Men klart at man bør ringe føden om man kjenner null liv på noen timer.

Snart ul! :danse: Skal dere vite kjønnet? :)

Jeg underviser i hovedsak på 8.,9. og 10.trinn(har noen timer på hvert trinn, sånn er det å være ettertraktet språklærer ;) ), men har kroppsøving på barneskolen i tillegg. Jobber ved en kombinert barne- og ungdomsskole så da får jeg vært sammen med både små og større barn :)

Jeg har kjent noen små dult igjen i dag. Den er veldig aktiv nedi her akkurat nå egentlig :) Uansett så er jeg ikke såpass langt på vei at jeg kan regne med å kjenne noe hele tiden eller, tror jeg?

Vi skal vite kjønnet, ja. Hadde sikkert vært moro og ikke vite også, men det er deilig å kunne planlegge det man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg underviser i hovedsak på 8.,9. og 10.trinn(har noen timer på hvert trinn, sånn er det å være ettertraktet språklærer ;) ), men har kroppsøving på barneskolen i tillegg. Jobber ved en kombinert barne- og ungdomsskole så da får jeg vært sammen med både små og større barn :)

Jeg har kjent noen små dult igjen i dag. Den er veldig aktiv nedi her akkurat nå egentlig :) Uansett så er jeg ikke såpass langt på vei at jeg kan regne med å kjenne noe hele tiden eller, tror jeg?

Vi skal vite kjønnet, ja. Hadde sikkert vært moro og ikke vite også, men det er deilig å kunne planlegge det man kan.

Jeg er ikke lærer men har vært vikar som det og undervist 1. til og med 4. Det var artig så lenge klassen var grei, var noen vanskelige klasser :P Men kunne ikke tenke meg til å bli lærer og ha ansvaret alene for en klasse, jeg er ikke rette person til det.

Nei det er ikke før uke 28 man skal kjenne bevgelser daglig sies det, og det sa jordmora mi og.

Jeg har ikke tålmodighet til å ikke vite kjønnet ;) Så skal vite det neste gang og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ultralyd unnagjort!

Og dagen ble ikke så fantastisk som jeg hadde håpet på. Alt skal være bra, altså, bare for å få gjort det klart med en gang, men besøket på sykehuset ble litt vel spennende.

Vi ble tatt i mot, bortimot en halvtime for seint,på grunn av mye trafikk på avdelingen og lite samarbeidsvillige babyer som jordmor sa. Jordmoren virket hyggelig, men litt småstressa. Hun begynte å kikke rundt, og brukte enormt mye tid. Så lang tid på enkelte områder at jeg ble bekymret. Da hun kikket på hjertet så ble hun litt alvorlig i ansiktet, og begynte å irritere seg over at babyen lå så sammenkrøllet. Hun syns hjertet hadde en litt rar vinkel, og begynte å snakke om at hun ville ha meg tilbake og sånt. Så skjønte hun vel at jeg ble veldig bekymret, og fikk heldigvis tak i en kollega som kunne ta en kikk. Hun som kom inn da virket så mye mer avslappet og trygg, og på den tiden vi hadde ventet på henne så hadde babyen rettet seg ut og den nye jordmoren kunne med en gang si at alt så bra ut. Bekymringen til den opprinnelige jordmoren var at det kunne se ut til at hjertet lå for nærme magesekken, men dette var visstnok bare et synsbedrag i og med at babyen lå litt krummet.

Etter at den nye jordmoren hadde opplyst oss om at alt så fint ut og vist hun første jordmoren hvordan hun kunne si at alt var normalt, så ble jordmoren vi egentlig var hos litt usikker og småflau, og tilbød oss en ny time på nyåret for å, først og fremst, se kjønnet, noe hun ikke så i dag fordi hun fikk så dårlig tid. Men tipper at noe av grunnen til ny time er for at vi skal få en positiv opplevelse med ul, noe vi ikke hadde i dag.

Jeg prøver å berolige meg med at vi til slutt fikk beskjed om at alt er normalt, men den stunden inne der satte en støkk i meg og jeg skalv da jeg satte meg i bilen igjen etter timen.

Kjenner at jeg ikke helt klarer å slippe jubelen løs her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...