Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Jeg elsker ungene mine,og å være mammaen deres er fint og flott og jeg ville ikke bytta det mot noe, men akkurat nå hadde jeg gitt mye for en time aleine i sola uten unge på puppen eller "mammaaaaa!" i øret. Akkurat i dag er jeg jammen meg litt lei av å bare ha vært mamma det siste året (med graviditeten og sånn ... ).

Det er helt lov å være lei! :Nikke::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer for at du sender mannen ut på trilling ellerno med gutta slik at du får litt alenetid :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker ungene mine,og å være mammaen deres er fint og flott og jeg ville ikke bytta det mot noe, men akkurat nå hadde jeg gitt mye for en time aleine i sola uten unge på puppen eller "mammaaaaa!" i øret. Akkurat i dag er jeg jammen meg litt lei av å bare ha vært mamma det siste året (med graviditeten og sånn ... ).

Amen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk meg nettopp en liten tur helt alene uten unger, skrik, bråk, bleier, pupp (vel, de var jo med), massiv prating og "mammaaaa, MAMMA!" - vil bare si at det anbefales! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at jeg ikke er alene. :ler:

Har enda ikke fått alenetid,men når vi er tilbake i Bodø må jeg teste om mini vil ta flaske,og i så fall gå ut og drikke et glass vin og spise reker med bestis. Krysser fingrene for at han er over flaskenekten ...

Ellers er mini en liten rulle-champion. Nå blir han ikke lengre liggende der han blir lagt. Både veldig artig og litt vemodig. Nå er han liksom helt ferdig med å være knøttebaby.

Han er ikke god på å sovne, så det må vi jobbe endel med når vi er tilbake. Han må svinges i bilstolen eller sovne på puppen, ikke engang vogna funker. Så alle kluter må settes inn snart, er ganske lei av at han er så kresen på sovnefronten. :)

Han er fortsatt en skikkelig slank liten fyr, til tross for at han spiser med bare et par timers mellomrom. Lurer på å begynne med smaksprøver snart, og håper han blir grei å få i mat.

Hr noen av dere som fikk baby omtrent samtidig som meg begynt med noe mer enn pupp/mme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du jo har sett i boka mi har vi såvidt begynt med grøt. Ikke for at hun skal legge på seg, men rett og slett fordi hun virker sulten hele tida. Håper det etter hvert kan gjøre nattesøvnen litt bedre, for jeg er lei av å våkne annenhver time... :sjenert:

Planen er å jobbe litt med innsovningsrutinene her også snart. Puppen er best, men ikke særlig praktisk. Heldigvis begynner det å gå seg til med legging ca når storesøster legger seg, om ikke annet. Det betyr bittelitt voksentid om kveldene :strix:

Er dere på ferie fremdeles? Når er dere hjemme igjen? Min lille bolle ruller fremdeles ikke, btw. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også mye sulten, spiser omtrent hver andre time,oftere hvis jeg bare legger ham til. Det gjør egentlig ingenting, det er stort sett bare hyggelig synes jeg, men det hadde jo ikke gjort noe med en ekstra valk og tre timer mellom hver pupp av og til. :)

Lurer på å begynne å gi ham litt avocado snart, han blir jo 4mnd den 24., så venter til da tror jeg.

Samsover dere? Her aner jeg ikke hvor mye jeg pupper om natta,for jeg våkner ikke skikkelig av det. Bare stapper puppen i munnen hans og sover videre. Men jeg mistenker at han småspiser gjennom hele natten,og ikke egentlig har noen ordentlige måltider. Det er jo egentlig sånn han er på dagen også, en "snacker". Heller mange små måltider enn færre store. Som rett ut av Allers. :ler:

Fortsatt på ferie ja. Tar siste etappe oppover til eller rett over helga. Blir godt å komme hjem og innføre litt soverutine. Nå sover han bare på puppen, i senga med meg, eller i bilstolen. Så selv om han tar kveld omtrent samtidig med storebror føles det ikke som "voksentid", siden han ligger og sover i bilstolen der vi er. Han er nemlig en urolig sover som må vugges litt til stadighet. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav første smaksprøve til O da han var fire mnd. Men han var vel 6 måneder før jeg begynte å gi han ordentlige grøt-måltider tror jeg.

Jeg puppet forresten O i søvn helt til han var sånn åtte-ni måneder gammel. Da begynte jeg å koble av puppen rett før han sovnet, også lot jeg han sovne i fanget mitt. Etter hvert koblet jeg han av etter 20 min på hver pupp (ja, hehe, han brukte lang tid på å puppe om kvelden før leggetid), også prøvde jeg å sitte i ro til han sovnet, mens noen ganger måtte jeg vugge litt. Etter hvert la jeg han i senga rett før han sovnet skikkelig, og sånn gikk det veeeeeldig gradvis. Brukte en time på leggingen hver kveld alle disse månedene siden ammingen tok så lang tid, men det gjorde ikke noe. Surfet på telefonen og slappet heeelt av. :) Men han sov jo videre i senga da. Er jo verre om din må ligge med puppen i munnen hele tiden eller vugges regelmessig.

Ville uansett prøvd sånn gradvis tilvenning slik jeg gjorde med O. Da slipper man mange kvelder med en unge som hyler fordi den vante rutinen plutselig blir endret på :jepp: Mye bedre for både mor og barn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ. Nå fikk han ikke sove, og våkna og gråt når han endelig sovna, så jeg prøvde på nytt å gi ham en flaske med NAN, og den ble SLUKT. Herregud, blanda følelser. Litt godt å se ham spise og kose seg med pappaen sin, og ganske så trist å se på at fullamminga plutselig var over. :(

Ganske teit, men det kjennes faktisk ganske kjipt for stoltheta, og trist å ikke lengre være den eneste ene som kan mate ham.

Mammafølelser, ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er teit i det hele tatt, det er så ekstremt med følelser knyttet til hele ammegreia. Skjønner deg godt :klem:

Men tenker du at dere skal fortsette å gi han flaske fremover, eller bare i "nødstilfeller"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er teit i det hele tatt, det er så ekstremt med følelser knyttet til hele ammegreia. Skjønner deg godt :klem:

Men tenker du at dere skal fortsette å gi han flaske fremover, eller bare i "nødstilfeller"?

Takk! :klemmer:

Jeg delamma jo L, så jeg ville ikke trodd det skulle gi så kjipe følelses. Jeg har jo tross alt fullamma i fire måneder, mye mer enn jeg hadde trodd jeg skulle klare etter erfaringa sist. Men så føles det så kjipt likevel ...

Jeg vet ikke om vi skal fortsette. Skal jo begynne med fast føde straks, og da håper jeg han ikke skal trenge flaske. Får vel se det litt an. Det viktigste er jo tross alt at han er mett og god. Så får jeg fortsette å fortelle det til meg sjøl :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg driver fortsatt å forteller meg selv den der, seks mnd etterpå liksom. :ler: Æis... Men får håpe fast føde gjør susen, vil tro det føles bedre med pupp + mat, enn pupp + flaske igrunn. Men er behovet for mme der, så er det jo det. Men følelsen er dritkjip, selv om det har gått bedre enn forventet. Det føles jo som det mest naturlige og selvfølgelige i hele verden at man skal mate barnet sitt selv når de er så små. Krysser fingrene for at han blir matglad og at den biten går greit ihvertfall :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, definitivt bedre med mm+mat. Egentlig bare tull og et latterlig i-landsproblem, så blir egentlig ganske sur på meg sjøl som tenker noe på det..

Ungen er for øvrig forsatt våken. SOV!!! Plis'a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare morsinstinktet som slår inn, tenker jeg ihvertfall. Men samtidig vil du det beste for ungen din, så må han ha mer, så får han jo det :) Selv om vi tullemammaer er flinke til å tulle med hodene våre pga det.

Krysser fingrene for at han sovner snart, er jo kveld og mørkt for sånne småtasser, at det skal være så vanskelig å forstå noen ganger :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoi! I går og i dag har han vært kliss umulig å få til å sove. Det bare hyles og grines i overtrøttmodus, både i vogn, bilstol, Ergo og ved byssing. Det eneste som funker er mamma og soving på puppen. Så her sitter jeg da, mens mannen og L er på vei ut på besøk.

Jeg HÅPER dette er en aldri så liten fase.. 16 uker, kan det være noe utviklingssprang på gang eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Wonder weeks appen min er det et sprang mellom 14,5-19,5 uker, så det har kanskje en sammenheng? Vi merker det veldig godt på sovingen hans når det er utviklingssprang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det er så gøy å være den som alltid har babyansvaret, særlig når ungen ikke vil sove! :hjerte::sarkasme: Overtrøtthyling er noe tull. Kan de ikke bare sovne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh ... når ungen ammes og sjøl slipper puppen, men etterpå sluker ei flaske med mme, hvordan skal en egentlig tolke det?

At han ikke ble mett av puppen, selv om han selv slapp og virka fornøyd, eller at han ble mett men at melka fra flaska kommer så fort og greit at han spiser uansett,eller hva tror dere?

Har jo ikke lyst til å overfore ham dersom han egentlig er passe mett, men vil jo heller ikke gi ham mindre mat enn han trenger.

Hmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...