Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Vil tro det er veldig enkelt å sammenligne barna når man har flere, selv om de er totalt ulike. Så lenge han er fornøyd, legger nok på seg og utvikler seg bra, så er vel det hva som er viktig :) Enig med Mazilla i at han ser "riktig" ut, og ekstremt skjønn! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, stakkars :klemmer: Da vet du at det er på nei-listen, da. O tålte at jeg spiste jordbær, men han var jo et halvår da jordbærsesongen begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille :\ Dessverre vet man ikke sånt på forhånd, håper det gir seg rimelig raskt da. Vet ikke hvor lenge sånt kan sitte i? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt på nei-lista. Men det eneste som er der og, til og med løk tåles nå. :)

Fy faen så FÆLT det er når de skriker av smerte. Trøttgråt er mest irriterende og frustrerende,men den smertegråten skjærer meg virkelig i hjertet. Og når han tappert prøver seg på å smile gjennom tårene... æww :(

Han har hatt noen omganger med vondt, tydelig at det har kommet i bølger. Nå sover han søtt i vugga si,håper han er ferdig med vondtene.

***

Vi pakker til ferie,ogfor første gang i historien pakker jeg lett. Null stress det, når en er for tjukk for alle sommerklærne sine. :nigo::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off stakkar, og stakkars deg. Skjønner det skjærer i hjertet ditt. Godt det ser ut til å bære over. :)

Og goood ferie! Bare vent, neste sommer er fu inne i alle klærne igjen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off stakkar, og stakkars deg. Skjønner det skjærer i hjertet ditt. Godt det ser ut til å bære over. :)

Og goood ferie! Bare vent, neste sommer er fu inne i alle klærne igjen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Teriyaki! Heldigvis har det ikke vært mer skriking. Fine ungen min. :hjerte:

***

I dag har L siste dag på avdelingen i barnehagen. Til høsten blir det storavdeling. Vi har vært så fornøyd med de ansatte, så jeg har kjøpt en liten ting til hver av de, samt en gave til avdelingen. Håper ikke det er rart? Synes bare det er hyggelig å vise at vi har satt pris på dem, og nå som han skal flyttes kan det jo ikke oppfattes som smisk heller. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg på å gi ham en flaske mme for å se om han tar den. Han virker jo fornøyd og sånn, men på vekta her hjemme har han gått ned i vekt ... herregud, blir litt tullete av dette her.

Skjønner heller ikke helt hvorfor det føles sårt og som et nederlag å gi ham en kveldsflaske. Spesielt siden jeg delammet storebror fra starten av uten et snev av de følelsene. Har alltid tenkt at damer som sier de satt og grein og ga flaske var litt rare, og at det har vært uproblematisk med tillegg, men nå skjønner jeg hvor de kommer fra, altså. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke noe nederlag å gi flaske. Lytt til fornuften din der!

Men ammer du mye på kvelden? Hvis du får han til å ligge ofte og lenge på puppen så skal jo produksjonen øke. Bruk pupp heller enn smokk :P Ellers ville jeg venta med tillegg til helsesøster anbefalte det, særlig når han virker fornøyd :Nikke: Sultne babyer er som regel ikke særlig fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han et veldig mye på puppen på kvelden. Jeg kan ikke legge ham til mer enn jeg gjør, for han puppes mye :)

Det er det jeg har tenkt og, at sultne barn sier fra. Men jeg blir litt stressa av at vekten har stagnert, og er redd han faktisk ikke skal si fra. De bør jo i det minste gå opp litt i vekt, noe jeg er usikker på om han gjør.

Ville normalt sett tenkt det samme, Sushi, at det er greit å vente til hs evt. anbefaler det. Men så er det den der tvilen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det, man blir jo bekymra. :( Kan du ikke be om å få en ekstra kontroll? Vekta bør vel sjekkes på samme vekt som sist i alle fall? Men altså, å prøve med ei flaske kan vel heller neppe gjøre skade :) Skulle virkelig ønske jeg kunne sende over litt melk til deg - her sliter vi med at lillebror får for mye formelk og dermed får mye luftplager og blir urolig. Er det ikke det ene så er det det andre, altså. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal be om en vektkontroll der vi skal på ferie. Har pleid å veie først oss selv, så med ham i armene. Ikke nøyaktig, akkurat,men vekta har i hvert fall økt jevnt der. Men nå har den gått ned litt. Vet ikke, bare bekymra for at jeg ikke skal fange det opp om det skulle være noe.

Ja,ikke sant, det må liksom alltid være noe .. :) Jeg var jo forberedt på å måtte delamme denne gangen også, så jeg burde jo egentlig bare være godt fornøyd med å ha fullamma i tre måneder. Men den jævla stoltheta,altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt det føles litt feil og sårt. :klemmer: Men du må jo følge magefølelsen din, bare husk at det at det kan bli en "ond" sirkel. Mange opplever et melken og vektoppgangen stagnerer litt rundt tre-månedersalder, og begynner derfor med mme på kvelden. Det kan føre til at man ikke får stimulert puppene nok på kvelden til å opprettholde produksjonen, for det er jo om kvelden og om natten produksjonen stimuleres mest. Så du må jo bare vurdere hvordan du vil gjøre det. :) Hvis du går for å gi han kveldsflaske, så gi han det etter at han har ammet puppene dine helt tomme, og gjerne enda litt lengre etter det, slik at det ikke går ut over produksjonen.

Det viktigste er uansett at du føler han får i seg nok mat! :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det jeg tenker og. Og jeg hadde ikke tenkt på mme om det ikke vistes så godt på vekten hans at fet er litt slunkent, for ungen er blid og fornøyd, og jeg er dritredd for å kødde med melka mi.

Prøvde faktisk å gi ham litt tidligere. Tenkte bare å se om han var mer sulten etter pyppen. Men han bare tygde på flasketuten og lagde grimaser når han svelgte det som havnet i munnen. Overhode ikke interessert. Det høres ikke ut som en utsulta unge, vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ihvertfall at en sulten unge tar imot det han får uansett hvor det kommer fra omtrent. Hadde han ikke vært mett og fornøyd etter pupp ville han nok gitt klart uttrykk for det :)

Om du er redd for at han ikke legger nok på seg, så ville jeg dratt innom hs bare for å veie litt oftere. Veldig greit å få det på en ordentlig babyvekt. Jeg har også veid J hjemme noen ganger, men det har jo blitt heeelt feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres absolutt ikke ut som en utsulta unge ;) Her ville storesøster absolutt ikke ha flaske første gang vi prøvde å ha barnevakt, og jeg skal love deg at hun ikke bare tygde på tuten og ellers var fornøyd... Hun hyyylte helt til jeg hadde kommet hjem og funnet fram puppen. Hvis ungen ikke er slapp eller sur så er det neppe grunn til bekymring tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trudde at mini hadde gått ned pga redusert matlyst og at han ser tynnere ut, men vi dro på helsestasjonen og fikk de til å sjekke grafen etter veiing og han fulgte grafen sin perfekt. Pleier og å veie som dere hjemme. Så kanskje det går bra med din og :) Men lurt å følge med når man er usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere. :klemmer:

Det eneste som bekymrer meg er at han har falt på kurven og gått lite opp, under 100g i snitt i siste ukene,ellers er han jo bare fin og flott. :)

Prøver meg på fullamming litt til, veier en gang eller to mens vi er på ferie, og stoler ellers på mammafølelsene (og litt dere :fnise: ) litt til. :jepp:

Og så blir det mat ved fire måneder, tenker jeg. :)

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...