Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Den gråten er så grusom, føler virkelig at det river i hver en mm av kroppen da. Heldigvis ikke vært sånn på en stund, men når det var som verst med magevondt gråt jeg sammen med han hver bidige kveld. Ikke så veldig "lurt" i forhold til trøst og ro, men var så sykt vondt å høre og se at gutten hadde det så vondt. Man blir virkelig desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gumla kanskje 1/3 sjokoladeplate i går :sjenert: Uff, kjenner jeg får klump i halsen når jeg tenker på hvor vondt det var å høre på lillemann. Jeg blir så irritert på mannen også jeg da, men det er jo ikke hans skyld stakkar. Blir litt irrasjonell når mini ikke har det godt… (Argh, skal ha med brownies på jobben i morgen. Satser på at det går fint å ta seg et lite stykke da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der at man begynner å irritere seg over mannen når ungen ikke har det så bra. Har aldri vært så sint på min mann før som det jeg var når lille hadde det vondt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ammediett. Etter at eldstemann reagerte på alt mulig, og det på en veldig intens måte, har jeg ikke turt å teste noe av det han reagerte på nå. Jeg har satt en frist for meg selv ved seksukers-kontrollen til å teste ut noe, f.eks. løk i små mengder, som i fiskekaker. Men for meg som har en del begrensninger i kosten i utgangspunktet, føler jeg at det blir mye trist mat om dagen. Å kutte ut mye grønnsaker, noe frukt og alt av erter, bønner osv passer svært dårlig for en som bl.a. ikke spiser kjøtt, for å nevne noe. Men, jeg trøster meg maks med at jeg denne gangen også kan spise sjokolade...

Her har også baby luft i magen i blant, men jeg syns ærlig talt ikke noen sånne triks jeg har hørt om, hjelper. Det går over etter hvert, da, og det er jo en lettelse i seg selv, at det faktisk kommer luft til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Tror sjokolade er no-go her også :sukk:

Hun har vært helt utrøstelig uten å ha puppen i munnen for noen dager siden, men samme dag spiste jeg kanskje en halv pakke med amerikansk blanding til middagen..så kanskje det er der problemer ligger? 😳

Har jo såååå lyst på sjokolade og pepsi max, men tror ikke det gjør godt for mini sin mage :sukk: tørr ikke teste det ut heller, for jeg vil ikke hun skal få vondt i magen ett døgn til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Min R tåler dessverre sjokolade :sjenert:

Jeg håper det var den amerikanske blandingen her :ler:

Men hva med melk da? Eller hva er det i sjokoladen som gir babyen magevondt?

Jeg drikker ikke noe særlig med melk, men har hørt noen reagerer på det også..

Tenker om jeg spiser en soft is f.eks :sjenert:

Og hva med vanlig snop da? Sukker i seg selv er vel ikke bra det heller.. :sukk:

Endret av roseduft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde min egen teori en dag R var litt grinete. Hadde ikke spist godteri den dagen, og fant ut at det sikkert var derfor. Melka var rett og slett ikke søt nok. Siden har jeg spist godteri hver dag. :klaske::murvegg:

Gleder meg til det er slutt på tilbudene på Stratos og smågodt! Men da kommer vel påskemarsipanen på halv pris istedet... :bond:

Beklager kupping av boka, kkbb! :sjenert:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Jeg lagde min egen teori en dag R var litt grinete. Hadde ikke spist godteri den dagen, og fant ut at det sikkert var derfor. Melka var rett og slett ikke søt nok. Siden har jeg spist godteri hver dag. :klaske::murvegg:

Gleder meg til det er slutt på tilbudene på Stratos og smågodt! Men da kommer vel påskemarsipanen på halv pris istedet... :bond:

Beklager kupping av boka, kkbb! :sjenert:

:ler:

Jeg har spist litt smågodt ikveld da, og føler mini har fått sukker kick!

Hun er helt vill på puppen, og ellers lys våken.

Har vært i koma hele dagen, med amming hver 1,5 time. Men nå som kvelden er her, så nekter hun å sove og roer seg ikke ned :P hun griner ikke, men er bare full av energi :bond:

Sorry for kupp av dagbok ja, kisskissbangbang :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde min egen teori en dag R var litt grinete. Hadde ikke spist godteri den dagen, og fant ut at det sikkert var derfor. Melka var rett og slett ikke søt nok. Siden har jeg spist godteri hver dag. :klaske::murvegg:

Gleder meg til det er slutt på tilbudene på Stratos og smågodt! Men da kommer vel påskemarsipanen på halv pris istedet... :bond:

Beklager kupping av boka, kkbb! :sjenert:

Du har så mye gode teorier om dagen altså! :tommelopp: for denne også :fnise:

Jeg ser frem til påskemarsipan på halv pris jeg da... Håper egentlig de kommer på tilbud før påsken er over :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bra dere kuppa litt, jeg får jo skrevet begredelig lite for tiden. Har aldri to hender fri lengre. ;)

Mini er en liten vampyr, han er oppå meg he-le-ti-den. Han er en "snacker" og spiser litt ofte,heller enn store måltider, så det puppes i eninga. ;)

Enda sover han hele tiden, bortsett fra en god våkenperiode på kvelden der han ser seg rundt med stoore øyne og tar alt inn. Og smiler til mammaen sin. :hjerte:

Som sagt er han oppå meg hele tiden, og han kan ikke sove andre plasser enn på puppen, i bilen og i vogna. Så vi er mer eller mindre limt til hverandre hele tiden. :)

Storebror var akkurat lik (bortsett fra at han gråt himla mye og pappaen gikk mye med ham da, og han kunne sove på pappaen sin noe J bare kan nå og da) og jeg vet at det snart går over, så jeg prøver å bare nyte den fullstendige avhengiheten han har til meg, for den er så kortvarig.

Vi sover "hele natta". Dvs., han sover inntil meg i senga og sier "eh, eh" når han er sulten, og da putter jeg en pupp i munnen hans og sover videre. :ler:

Det er jo behagelig, jeg får mye søvn, men jeg merker likevel at kvaliteten på søvnen er så-som-så. Det er begrenset hvor godt jeg kan sove på siden,og når jeg våkner i nøyaktig samme stilling som jeg sovnet så er det tydelig at jeg er litt på vakt, og aldri sovner helt dypt. Men igjen, klager ikke, for dette kunne virkelig vært mye verre! :)

I morgen blir det helsestasjonen for veiing. Stoler enda ikke HELT på puppene mine som matstasjon, selv om det nok bare er tull. Den litt dårlige erfringa med amming av L sitter litt igjen, selv om det egentlig var "hans feil" at det ikke gikk an å fullamme da. Uansett blir det greit å få veid i morra og sjekka status.

Nå har vi lagt oss, mini ligger her og snorker inn i puppen :fnise: så jeg skal sove jeg og.

Leser fortsatt alle dere fine dmer sine dagbøker, men er steike dårlig på å legge igjen spor etter meg. Lover å bli flinkere når J finner ut at det finnes en verden utenfor mamma. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Godt å høre at alt står fint til og at du nyter denne nyfødt tida før den så fort er forbi :kose:

Kos dere masse sammen og ha en riktig fin påske :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen med en klump liggende på brystet :hjerte: Jeg nyter det også i det fulle denne gangen. Er vel noe med at jeg vet at hverdagen vår vil forandre seg fort nok, så har ikke så innmari hast med å komme meg ut og rundt ;)

Her er hun ikke limt til puppen, men hun sover bare mye bedre på brystet enn alene :rolleyes:

Jeg klarer ikke samsoving jeg. Sover så dårlig og blir kjempestiv og støl i kroppen fordi jeg ikke får beveget på meg, så er bedre da å være våken den halvtimen puppen tar, også legge seg alene etterpå :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere har det veldig fint :hjerte: Godt å høre!

Fortsett å nyt, og kos dere massevis i påska! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt står fint til og at du nyter denne nyfødt tida før den så fort er forbi :kose:

Kos dere masse sammen og ha en riktig fin påske :klemmer:

Takk for det! :klemmer:

Jeg har ikke vært inne på KG med PC på evigheter, så jeg så først i går at du har ny dagbok. Kommer inn ogoppdarerer meg!

God påske til dere og! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen med en klump liggende på brystet :hjerte: Jeg nyter det også i det fulle denne gangen. Er vel noe med at jeg vet at hverdagen vår vil forandre seg fort nok, så har ikke så innmari hast med å komme meg ut og rundt ;)

Her er hun ikke limt til puppen, men hun sover bare mye bedre på brystet enn alene :rolleyes:

Jeg klarer ikke samsoving jeg. Sover så dårlig og blir kjempestiv og støl i kroppen fordi jeg ikke får beveget på meg, så er bedre da å være våken den halvtimen puppen tar, også legge seg alene etterpå :Nikke:

Jeg har heller ingen hast, styrte litt for mye med å komme meg ut og rundt sist, og det er jo gjerne mer styr enn kos.

I dag har jeg vært hos en venninne hele dagen, der jeg satt med babyklistremerke hele tiden, og i morgen kommer en annen venninne på lunsj. Mye mer avslappende enn kafébesøk og diverse :)

J sover ikke for seg sjøl om natta uansett, så har ikke annet valg enn samsoving. Men sover som sagt ikke supergodt jeg heller, så det blir ikke dumt å få ham over i vugga når han er klar for det. :)

Håper alt gikk bra påsykehuset i dag!

God påske! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som dere har det veldig fint :hjerte: Godt å høre!

Fortsett å nyt, og kos dere massevis i påska! :klemmer:

Der gjør vi, fine dager. :hjerte:

Skulle bare hatt en hytte på fjellet så hadde det vært topp stemning. ;)

Good påske! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg sååå igjen i det å ha babyen klistret til puppen døgnet rundt. Syntes det var så som så sist, men nå gleder jeg meg faktisk litt. :laugh: Her funka pappaen hvis han tok henne i bæresjal da, så lenge hun var god og mett.

Bra at dere nyter tida! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...