Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Jeg har også lyst til å teste ut matvarer som løk osv, men merker skrekken etter forrigemann sitter fortsatt (glemmer ikke de marerittnettene etter løk og masse annet med det første). Så hørtes egentlig like greit ut å teste uforvarende. Jeg gjorde det samme med kullsyre for et par uker siden. Hadde nok ikke turt om jeg hadde tenkt meg om. Og det gikk jo fint. Og akkurat løk er en slitsom ting å holde seg unna. Har blitt litt for vant til å ha det i alle mulige supper, gryteretter osv. For ikke å snakke om at jeg gjerne skulle kunnet spise fiskekaker fra butikken, men alle inneholder jo løk. Det samme med alle sånne ferdigsauser på glass, om man skulle ønske seg en rask løsning i barseltiden.

Her har også lillebror plutselig mageubehag, hvis det er magen som plager lillebror hos dere. Tarmene deres er jo ikke helt modne, og dette gjelder vel spesielt for gutter, har jeg hørt? Men i motsetning til hos storebroren her, kommer det opp en lang rap eller noe i bleia til slutt, så det går over innen rimelig tid. Oftest skjer dette på formiddagen her i gården, så har faktisk lurt på om det skyldes mye formelk på den tiden av døgnet (siden han sover såpass godt om natta, slås han liksom i bakken av store melkemengder om morgenen). Tenker uansett at utilpasshet i den grad er å forvente med de små, men skjønner hva du mener med at man skjemmes bort av de store som nå kan si hva som plager dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er ikke særlig klissete, han er bare veldig snill og god og flink! :hjerte:

Sånt blir man jo klissete av sjøl :rodmer: Bra mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii :nigo:

Jeg leser mye her inne,følger med i dagbøkene deres og koser meg med de, men det blir lite skriving siden jeg stort sett bruker telefonen og den er skikkelig kjip å skrive mye med.

Vi koser oss! J er superrolig, sover hele tiden og sover godt på natten, så jeg har ingenting å klage på. ;) Foreløpig vil han stort sett bare sove oppå enten meg eller pappaen (eller andre, han er ikke så kresen ;) ), men det er bare koselig så langt. Han kan heldigvis sove i vogna, så vi kan komme oss ut litt. :)

Vi har hatt besøk av søster, svoger og tantebarn i noen dager nå, og kost oss masse! De bor på nordvestlandet, der jeg kommer fra, og jeg savner sånn å ha de i nærheten! Heldigvis tilbringer vi stort sett hele sommerferiene våre der, så det er ikke lenge til vi får se de igjen. :)

Storebror i huset er fortsatt bare god, han har virkelig tatt imot lillebror på en fin måte. Jeg var jo forberedt på sjalusi og sånn, men det har vi sett minimalt til. Og det lille som har vært har vært rettet mot meg og pappaen,ikke lillebror. Her om dagen skrek lillebror litt i bilen, og da kom det litt forsiktig fra L "Mamma, æ lika ikke den der lyden ...", men ellers er han bare positiv. :ler:

Han synger til lillebror når han gråter, stryker på ham, nusser ham, gir ham smokken, er med på stell og bleieskift, og er veldig opptatt av at han skal få nok mat. "Mammaaa, lillebjoj tlæng meil PUPP!". :fnise:

Mannens har siste dag i permisjon i dag, så fra og med i morgen er det tilbake til hverdagen ... helt til helga, da tar mannen påskeferie. :ler:

Alt i alt bare nyter vi, og koser oss med en ekstremt lite krevende baby. Noe som er helt nytt for oss, og som gir mammaen hans endel bekymringer. Tenk at en kan bekymre seg for om babyen sover for mye og er for rolig, det hadde jeg ikke trodd. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det høres så koselig ut :) Så bra at dere har fine dager. Det må jo være herlig å ha en så rolig lillebror når det ikke var like rolig og enkelt med førstemann. Det burde være en fastsatt regel at alle som har hatt en krevende baby nr 1 får en litt enklere nr 2 :fnise: I wish. :) Nei, det beste er vel å forberede seg på skriking og kolikk med nr 2 også, så kan man heller kanskje bli positivt overrasket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt herlig ut :Nikke:

Bekymre seg skal man visst gjøre uansett, er vel ikke lov å være avslappet i forhold til noe når man har fått baby? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror høres helt herlig ut :rodmer: Deilig at det straks er påskeferie ja. Nå har jeg jo bare vært alene hjemme i en uke, men kjenner at det blir deilig å ha mannen litt hjemme igjen. Selv om vi også har en lite krevende baby er det jo deilig å være to om det. Hvertfall når dere har en fra før som trenger kos og oppmerksomhet. Gleder meg til å få nummer to når jeg leser om hvordan L er med lillebror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det høres så koselig ut :) Så bra at dere har fine dager. Det må jo være herlig å ha en så rolig lillebror når det ikke var like rolig og enkelt med førstemann. Det burde være en fastsatt regel at alle som har hatt en krevende baby nr 1 får en litt enklere nr 2 :fnise: I wish. :) Nei, det beste er vel å forberede seg på skriking og kolikk med nr 2 også, så kan man heller kanskje bli positivt overrasket. :)

Jeg er glad det slo til her, i hvert fall. ;) Synes det er helt greit at det er så lite slitsomt som det kan være med baby denne gangen, det gjør at jeg både har godt med energi og tid til å følge opp storebror mest mulig og, og det fortjener han. :)

Satser på at det blir en rolig nummer to hos dere og, når den tid kommer. :)

Høres helt herlig ut :Nikke:

Bekymre seg skal man visst gjøre uansett, er vel ikke lov å være avslappet i forhold til noe når man har fått baby? :fnise:

Nei, tydeligvis ikke. :fnise:

Jeg fikk jo ikke til å fullamme L, han var så utålmodig og ble kjempesint og kavete på puppen, så denne gangen har jeg bekymret meg mye for om J er frisk, siden han dier og er fornøyd etterpå. :ler:

Har slått meg til ro med at han bare er en helt annen baby enn broren var. ;)

Storebror høres helt herlig ut :rodmer: Deilig at det straks er påskeferie ja. Nå har jeg jo bare vært alene hjemme i en uke, men kjenner at det blir deilig å ha mannen litt hjemme igjen. Selv om vi også har en lite krevende baby er det jo deilig å være to om det. Hvertfall når dere har en fra før som trenger kos og oppmerksomhet. Gleder meg til å få nummer to når jeg leser om hvordan L er med lillebror :)

Storebror er verdt sin vekt i gull. :rodmer:

Jeg var smart da jeg gifta meg og fikk unger med en lærer, her blir det mye fri og kos sammen i månedene fremover. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, amminga har foreløpig null effekt på meg denne gangen også, ser jeg. :ler:

Sist begynte jeg ikke å gå ned i vekt før jeg sluttet å amme da L var drøyt 6 mnd, da raste jeg ned i vekt uten å endre vaner. Og denne gangen .. fortatt en HAUG med kilo igjen, og har ikke gått ned mer enn de sju jeg gikk ned på sjukehuset. Herlig! :fnise:

Har heldigvis ikke noen craving på verken sjokolade eller andre usunne ting, og spiser sunt og normalt, så får tro det går seg til med trilleturer og et bevisst kosthold.

Jeg har ærlig talt en tendens til å bli fanatisk og ganske usunn når jeg skal slanke meg, og trekke den litt for langt, og det vil jeg ikke når jeg ammer, så foreløpig er jeg ikke på slanker'n, i hvert fall. Bare halvveis! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å ha fornøyd og mett baby :overrasket: må være utrolig deilig! Men når man er vant med det motsatte så begynner man vel å lure :P

Greit å la være om man kan ta litt av på den fronten i forhold til vekt, det går seg nok bra til så lenge du er fornuftig :) og det virker det absolutt som at du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere koser dere veldig! Så deilig med en rolig baby, spent på hvordan lillebror blir! Jeg innbiller meg vel litt at han blir akkurat som storebror, dvs rolig og enkel - men kan nok fort få meg en overraskelse der! :ler:

Ville stressa minimalt med den vekta, altså, så lenge du spiser normalt og går turer og sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min nr 1 er en rolig sovekar, da blir sikkert nr 2 helt umulig! :(

Pussig at du gikk ned i vekt etter du slutta å amme, enorme melkepupper? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å ha fornøyd og mett baby :overrasket: må være utrolig deilig! Men når man er vant med det motsatte så begynner man vel å lure :P

Greit å la være om man kan ta litt av på den fronten i forhold til vekt, det går seg nok bra til så lenge du er fornuftig :) og det virker det absolutt som at du er!

Det er rimelig uvant, ja. :ler:

Ja, jeg skal ta det kuli, det går seg jo til etterhvert uansett, selv om jeg ikke akkurat er noen foppallfrue. ;)

Høres ut som dere koser dere veldig! Så deilig med en rolig baby, spent på hvordan lillebror blir! Jeg innbiller meg vel litt at han blir akkurat som storebror, dvs rolig og enkel - men kan nok fort få meg en overraskelse der! :ler:

Ville stressa minimalt med den vekta, altså, så lenge du spiser normalt og går turer og sånt. :)

Vi koser oss veldig! Denne gangen er jeg mer tilfreds med sofaslitinga som hører med en nyfødt baby og ammestart også, og koser meg mer med denne bylten på brystet enn sist. Sist var jeg litt mer ivrig på å komme meg ut fort og gjøre så mye, nå vet jeg at det kommer tidsnok og at denne nyfødtperioden er supekort. :)

Min nr 1 er en rolig sovekar, da blir sikkert nr 2 helt umulig! :(

Pussig at du gikk ned i vekt etter du slutta å amme, enorme melkepupper? :fnise:

Haha, nei, jeg hadde ikke så svære pupper, men enormt mye rumpe rumpe og lår og sånn. :ler:

Har skjønt at det er ganske mange som ikke går ned i vekt når de ammer, er visst bare en av de. Eller, jeg går jo ned, bare ikke akkurat i rasende fart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så forskjell på folk. Ei venninne som fullammet ble så tynn som hun aldri har vært og spiste masse feit mat, så hun kunne spise hva hun ville når hun ammet og gå ned i vekt.

Hvor mange uker er mini nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er rart. Men så lenge det går nedover så er det vel bare å drite i tempo, rumpa forsvinner nok til slutt uansett :)

Han ble to uker på mandag, bare et lite knøtt enda :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ungen vært våken i kanskje en time tilsammen siden klokka tolv, og halvsovet gjennom alle ammingene. Kan'ke skjønne at dette her skal være normalt. :klo:

Har for øvrig funnet ut at løk og erter er no-go, han skriker ikke av det men får tydelig ubehag og hyler til av og til. I går var han våken og småkavete hele ettermiddagen pga. amerikansk blanding til middagen, så det skriver vi på nei-lista, uten at dét er noe stort tap. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut i går at sjokolade er no-go :snurt: Tror jeg. Lillemann roa seg ikke uansett hva vi gjorde og til det endte med at jeg satt og grein fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Heldigvis roa han seg da han fikk ut en haug med luft. Han har litt luft til vanlig også, men i går var det tydeligvis mye mye mer enn vanlig. Men får de virkelig luft av at man spiser f.eks sjokolade? Eller kan det ha vært tilfeldig? *håperhåper* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst mange som ikke kan spise det når de ammer, har jeg skjønt. L reagerte ikke på sjokkis, og med J har jeg ikke testa det enda. Hurra for sjøldisiplin. :ler:

Fælt når de gråter og har vondt uten at en kan gjøre noe! J gråter så sårt, og hyler ut i smerte, ekstremt kjipt og vondt å høre på, blir helt desperat etter å fikse det for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...