Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

På BeSafe sine nettsider står det bare at setet er for lite når hodet stikker over kanten www.besafe.no/besafe-skolen/faq#naar-skal-man-bytte-til-en-stoerre-bilstol

Mulig det er forskjell på de forskjellige merkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ludodama

Vi har alltid hoppa av i svingen, har gått fint i mange år,men nå har jeg såpass lite lyst på et nytt svangerskap at jeg må vurdere noe annet.

Blendahvis test i morges, heldigvis :)

Det der drev vi og med, men nå som jeg vet hvor mye jobb det er med resultatet har jeg ANGST hver måned for uplanlanlagt graviditet, og har tatt noen tester :P

No more hoppe av i svingene ass. Men hormoner er stress, og kobber gir fader meg blodmangel og jernanemi....ææææææh.

Hadde jeg hatt to barn hadde jeg tvunget mannen til sterilisering :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner angst-klubben. Her skulle liksom mannen sterilisere seg etter vi hadde fått lillebror, men så fikk han kalde føtter (eller noe annet). Hver gang han ser en liten baby nå så få han lyst på en til. :roll: Skjerikke.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de som har bestemt seg for sterilisering får gjerne time til det tre ganger før de gjennomfører etter å ha snudd inne på operasjonsstua idet de får av seg undertøyet :fnise: Hilsen spl på dagkirurgen :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått lest svarene deres skikkelig, men skal sette meg ned og gjøre det seinere!

I dag har jeg trent, vært på biblioteket, vært i et møte, og vært og kjøpt endel skriveblokker og diverse (jeg kan i det minste gjøre noe fornuftig når jeg ikke har jobb, så jeg skal fordype meg i ett eller annet gøy,litt sjølstudier...). Føler nesten litt på at jeg bør være mest mulig borte om dagen, sånn at mannen får ordentlig følelsen av permisjonslivet uten mora til babyen hengende rundt seg. Føler meg i veien dersom jeg er sammen med de hele dagen :fnise: Er det dust? :ler:

Treninga var dårlig, forresten. Har så sinnssykt dårlig matlyst for tiden, og spiser for lite, så jeg har lite å gi på trening. Skikkelig kjedelig, så må sette opp en matplan eller noe. Jeg vil ha muskler, baby!

...og når man ikke får i seg særlig mye mat, da er det innafor å gå bananas i julegodt til halv pris, er det ikke? :nigo: Gikk forbi det tidligere i dag, men spørs om jeg har, eh, glemt å kjøpe noe og må en tur til ned dit i kveld ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd deg på proteinbarer/ shaker? Det er greit å ty til om treningslysten er stor og matlysten liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg drikker shake, synes den er dødsgod faktisk :ler: Burde kanskje prøve meg på å kjøpe noen sånne barer, men jeg synes de jeg har smakt har vært litt ekle. Synes det er rart når noe så tydelig smaker halvt sunt og halvt usunt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du til å spise mye etter trening? Da er i alle fall jeg mest sulten. :sikle: Min favoritt etter trening er havregrøt med peanøttsmør og sukkerfritt syltetøy. :nigo: Eventuelt middagsrester.

Og drikk masse melk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg drikker shake, synes den er dødsgod faktisk :ler: Burde kanskje prøve meg på å kjøpe noen sånne barer, men jeg synes de jeg har smakt har vært litt ekle. Synes det er rart når noe så tydelig smaker halvt sunt og halvt usunt. :P

De barene de har fra Nutramino synes jeg er kjempegode :daane: Altfor gode faktisk, sånn at jeg får lyst å trykka alle i trynet en etter en :hoho: ...heldigvis så begrenser det seg av seg selv, siden jeg blir mett etter en...men lysten er det ingenting å si på :fnise: Hvilken type shake bruker du? Jeg må finne på ett eller annet jeg kan ha med meg på jobb, for jeg glemmer/ utsetter å spise mellom frokost og middag, noe som igjen resulterer i at jeg er sulten som en ulv på denne tida av døgnet :haar: Ikke spesielt bra når x antall kilo skal AV :sjenert: Smoothie står på lista, eple har jeg alltid i veska - men det gjenstår å finne en god shake!! Så tips tas imot med takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg teste de! Takk for tips! :)

Jeg drikker Whey sjokolade. Men dersom jeg skulle hatt med meg en shake på jobb hadde jeg kjøpt Nutrilette sjokolade. Har du smakt den? Jeg er kanskje gal, men jeg synes den smaker sjokolade- og bananmilkshake, når jeg blander den med halvparten melk og vann. Mmmmm! Jeg drikker den av og til når jeg ikke orker tanken på knekkebrød eller havregrøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du til å spise mye etter trening? Da er i alle fall jeg mest sulten. :sikle: Min favoritt etter trening er havregrøt med peanøttsmør og sukkerfritt syltetøy. :nigo: Eventuelt middagsrester.

Og drikk masse melk!

Ooh, så ikke at du hadde skrevet!

Nei, stort sett ikke sulten etter trening heller. Spiser alltid en banan rett etterpå, men ellers er det ikke så mye å skryte av. Men jeg vet jo at jeg pleier å bli sulten av trening, så jeg venter egentlig bare på at det skal gå over. Det er utrolig kjedelig å føle at en står helt på stedet hvil, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "hørt" (aner ikke fra hvor) at vanlig sjokolademelk er like bra som disse dyre proteinshakene. At det er nok proteiner i og like greit å drikke det etter trening. Har ikke selv sjekket næringsinnhold da, så jeg aner ikke. :)

Jeg har bare pleid å ta en banan etter trening, også har jeg spist et måltid etter at jeg har vært i dusjen og sånt. DA er jeg alltid god og sulten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På treningssenteret jeg går på sier de eple er bedre enn banan etter trening, fordi eple gir raskere påfyll enn banan..banan er trege karbs, eple er raske! Ikke vet jeg..men jeg sverger til eple etter trening, og pleier å lage meg omelett når jeg kommer hjem! Drikker også heller sjokolademelk enn sånn typisk treningsdrikk, men jeg er ute etter Shake som erstatter måltid, fordi jeg ikke får i meg nok mat på dagtid....da er kansje Nutrilett sin bra ja, jeg skal teste :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På treningssenteret jeg går på sier de eple er bedre enn banan etter trening, fordi eple gir raskere påfyll enn banan..banan er trege karbs, eple er raske! Ikke vet jeg..men jeg sverger til eple etter trening, og pleier å lage meg omelett når jeg kommer hjem! Drikker også heller sjokolademelk enn sånn typisk treningsdrikk, men jeg er ute etter Shake som erstatter måltid, fordi jeg ikke får i meg nok mat på dagtid....da er kansje Nutrilett sin bra ja, jeg skal teste :jepp:

Men eple inneholder jo nærmest bare sukker? Banan har du jo fruktsukker, proteiner og kalium hvis jeg ikke husker feil. I alle fall er det proteiner i banan, og det er jo greit med litt påfyll av det i tillegg til karbohydrater tenker jeg. :jepp: Kan godt være de har rett, jeg bare synes det hørtes litt rart ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det høres litt rart ut, men rett etter tung kondisjonstrening trenger kroppen raske karbs for å ikke tære på musklene, så da skal vi visstnok spise eple! De har alltid sagt banan før, men så gikk flere av dem på kurs for å kunne bli kostholdsveiledere, og der fikk de dette rådet :vetikke: For meg som liker eple bedre enn banan var det helt greit lizzm :ler:

Banan etter styrketrening tenker jeg, for da er ikke kroppen så tom som etter f.eks intervallspin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteiner i banan? Ikke så veldig mye i alle fall. :P

Edit: Prøvde å lime inn tabell, ble bare rot, men i alle fall 1,1 g protein per 100 g banan. :)

Endret av Sushi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har bare "alltid" hørt banan, og synes det er mye lettere å bare stappe innpå enn eple ( :ler: ), så det har liksom blitt det. Nå er det en banan etter trening, så et knekkebrød eller ei brødskive med mest mulig proterinrikt pålegg når jeg kommer hjem. Men så er jeg liksom mett, og blir bare kvalm om jeg prøver å dytte innpå noe med.

Men som sagt, det går nok snart over igjen, er bare irriterende å kjenne at en ikke klarer å yte skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blarg, mat etter trening er min bane. (Hmmm, hørtes bedre ut i hodet mitt. På engelsk :lol: ) Jeg har så lite matlyst etter trening! Om jeg spiser noe er det cc-"grøten" min. Cc, syltetøy/frukt, mandler og linfrø. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter det ikke jeg, jeg er SÅ sulten etter trening :bond: Hva er det som feiler meg da? :ler: ...når jeg tenker meg om så er jeg alltid sulten :hoho: Kanskje derfor jeg aldri blir petite :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...