Gå til innhold

Døden bedre enn medisiner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på lukket avdeling også. Tror du er litt paranoid.

Anonymous poster hash: 2c2b6...739

Har vært på lukket avdeling også. Tror du er litt paranoid.

Anonymous poster hash: 2c2b6...739

Tror nok heller du hadde flaks. Men jeg vet det er spesielt ille her nede, og spesielt i denne byen.

Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke jeg som whistleblower som er farlig, og det du sier som skal forhindre overgrep fungerer nok mange steder, det er ikke eventuielle steder jeg har omtalt. bråseponering så sadist fikk oppleve delir igjen, men han har mye på seg, selv ttil å være i psykiatrien, man kan få rede på mye fra uredd pasientombud. Det jeg har beskrevet er bruddstykker der hele puslespillet har surrealistisk karakter.Jeg har kopier av uttallige journaler, avdøde nærtstående og beste venninne jeg har hatt som ikke klarte mer..Det er mye verre enn du aner. Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Du beskriver hvordan det burde være, Det er helt annerledes i praksis. Å få fylkesleger som lar ting skje stå til ansvar er nær teoretisk umulig. SEFO ble nedlagt av en grunn, det samme burde skje med institusjonen Fylkeslegen som beskytter overgripere og trenerer klagesaker med stor suksess og rutine. Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Blant den utbredte feildiagnostistikken de bedriver for bla å svekke tillit til pasienter de skjønner kan bli problematiske for dem senere har de skrevet i "journal" jeg har kopi av at "de er kjent med at pasienten tidligere har solgt narkotika på posten". Vedkommende har ingen erfaring med illegale stoffer, og har naturligvis ikke solgt narkotika noe sted i verden. Det vet jeg er riktig, men den antagelig straffbare injurierende krenkelsen blir distribuert rundt om i psykiatrien som en sannhet om han. Han hadde ikke solgt narkotika om han måtte holde seg i live med granbar og kongler. Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Angående feildiagnoser, bevisste eller innbildte. Èn mener sjefspsykologen her våknet opp en dag han var 32 med narsissistisk pers. forstyrrelse. Den krenkede er sympatisk og generøs, og likt av alle jeg vet om.Mannen bak påfunnet for å forsøke å "vinne" noe som bar preg av en lang diskusjon, vet, eller har hørt om ICD og DSM, kanskje, men blåste i hvordan en slik alvorlig stigmatiserende diagnose skal verifisere i henhold til f.eks ICD.Krenkelsen er spredd rundt omkring i psykiatrien og blant leger, så han ER nå narcissist selv om han er det stikk motsatte. Hvilken godt likt sympatisk kar får plutselig NPD i en alder av 32 når lidelsen utvikles tidlig i livet, og ingen nærstående har notert noen endring. Dèt seriøsitetsnivået driver en sørlandsk sjefspsykolog på. Jeg begriper ikke hvordan de lite selvbevisste klarer seg videre etter slike møter med denne bransjen. Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Dersom du har slik dokumentasjon, og mener fylkeslegen ikke gjør noe (hvilket er meget merkelig, siden det er mange rundt fylkeslegen som involveres i slike saker), må du legge dette frem for helseforetaket.

Jeg tror nok heller du har vrangforestillinger. Så ekstreme forhold over så lang tid kan ikke holdes skjult.

Veldig mye av det du skriver henger ikke sammen i det hele tatt.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere ansatt ved psyk. kan jeg bare si at det er vanlig at pasienter har vrangforestillinger om hva som skjer, for eksempel er vannet forgiftet, vi ansatte spionerer på dem, det er avlyttingsutstyr i varmeovnen eller luftekanalene, maten inneholder medisiner/narkotika/avføring osv. Dessverre er det også slik at det er ting innenfor psykiatrien som ikke er riktig, og når man forsøker å klage på det blir man selvsagt ikke trodd når man samtidig lider av de nevnte vrangforestillingene.

Hvordan vite om det pasienten sier er noe han/hun tror eller om det er reellt? Som psykiatrisk pasient har man i verste fall få rettigheter, og man er svært prisgitt personligheten til sin behandler. Det er rett og slett skummelt, og menneskesynet er i mange tilfeller lite å skryte av. Samme med respekten overfor pasientene.



Anonymous poster hash: 0d54f...9fb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollen med medikamenter på sykehjem (inkludert A og B - preparater) er slett ikke alltid god. Det finnes rutiner og retningslinjer som ofte ikke følges. Bare så det er sagt.

Anonymous poster hash: 2870f...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollen med medikamenter på sykehjem (inkludert A og B - preparater) er slett ikke alltid god. Det finnes rutiner og retningslinjer som ofte ikke følges. Bare så det er sagt. Anonymous poster hash: 2870f...b87

Men det er fortsatt ikke det som er grunnen til restriktive forskrivninger.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har slik dokumentasjon, og mener fylkeslegen ikke gjør noe (hvilket er meget merkelig, siden det er mange rundt fylkeslegen som involveres i slike saker), må du legge dette frem for helseforetaket.

Jeg tror nok heller du har vrangforestillinger. Så ekstreme forhold over så lang tid kan ikke holdes skjult.

Veldig mye av det du skriver henger ikke sammen i det hele tatt.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

Det var så mange selvmord en stund at selv Fylkeslegen følte de måtte reagere.

Man kommer ingen vei med Fylkeslegen bortsatt fra det nevnt over. Og at FL og store deler av psykiatrien og legestanden er helt uakseptable mener de liberale legene og, de "progressive" som noen ville ha sagt.

Jeg bare så at forfatter over mente jeg har vrangforestillinger, og videre meningsutveksling blir da litt bortkastet tid. Men de jeg har fokusert på har stor nytte og glede av forfatter over hvis han har bidratt mer i samme sjanger. Ingenting jeg har skrevet om dette er usant!! Det er dessverre mer enn nok triste sannheter å fokusere på.

Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er fortsatt ikke det som er grunnen til restriktive forskrivninger.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

Hvem vet...

Anonymous poster hash: 2870f...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så mange selvmord en stund at selv Fylkeslegen følte de måtte reagere. Man kommer ingen vei med Fylkeslegen bortsatt fra det nevnt over. Og at FL og store deler av psykiatrien og legestanden er helt uakseptable mener de liberale legene og, de "progressive" som noen ville ha sagt. Jeg bare så at forfatter over mente jeg har vrangforestillinger, og videre meningsutveksling blir da litt bortkastet tid. Men de jeg har fokusert på har stor nytte og glede av forfatter over hvis han har bidratt mer i samme sjanger. Ingenting jeg har skrevet om dette er usant!! Det er dessverre mer enn nok triste sannheter å fokusere på. Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Det er vanskelig å ta deg alvorlig så lenge du fremstår som en med vrangforestillinger.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet...Anonymous poster hash: 2870f...b87

Jeg!

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[....]

Jeg har kopier av uttallige journaler, avdøde nærtstående og beste venninne jeg har hatt som ikke klarte mer..Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Hvor har du fått alle disse journalene fra?

Du skal ikke ha tilgang til dette.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å ta deg alvorlig så lenge du fremstår som en med vrangforestillinger.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

Er du psykiater/psykolog? Ellers har du vel ikke kompetanse til å diagnostisere noen med vrangforestillinger. Det er velkjent at benzo virker mot angst, selv om den er avhengighetsdannende. Alle som har hatt angst vet at det er helt grusomt. Og at brå slutt med benzo er enda mer frusomt.

Kan ikke se problemet med at mennesker som virkelig har ekstrem angst og søvnproblemer kan få benzo, så lenge de klarer å holde en fornuftig dose (og det er faktisk mulig for de fleste). Mennesker med sterk angst i livets siste fase bør også få den lindringen som er tilgjengelig. Mange leger er for resteiktive, fordi de ikke orker ansvaret.

Anonymous poster hash: 2870f...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du psykiater/psykolog? Ellers har du vel ikke kompetanse til å diagnostisere noen med vrangforestillinger. Det er velkjent at benzo virker mot angst, selv om den er avhengighetsdannende. Alle som har hatt angst vet at det er helt grusomt. Og at brå slutt med benzo er enda mer frusomt.

Kan ikke se problemet med at mennesker som virkelig har ekstrem angst og søvnproblemer kan få benzo, så lenge de klarer å holde en fornuftig dose (og det er faktisk mulig for de fleste). Mennesker med sterk angst i livets siste fase bør også få den lindringen som er tilgjengelig. Mange leger er for resteiktive, fordi de ikke orker ansvaret.Anonymous poster hash: 2870f...b87

Jeg diagnostiserer deg ikke. Jeg sier at du fremstår slik.

Det er veldig gode grunner for å være restriktiv med benzodiazepiner, og det er svært ofte slik at mennesker med angst eller andre psykiatriske lidelser vil bruke slikt ukritisk og i store mengder. Da skaper man et tilleggsproblem som fort blir svært vanskelig å håndtere.

At legen din ikke vil skrive ut ubegrensede mengder er ansvarlig og fornuftig. Det må du bare leve med.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg diagnostiserer deg ikke. Jeg sier at du fremstår slik.

Det er veldig gode grunner for å være restriktiv med benzodiazepiner, og det er svært ofte slik at mennesker med angst eller andre psykiatriske lidelser vil bruke slikt ukritisk og i store mengder. Da skaper man et tilleggsproblem som fort blir svært vanskelig å håndtere.

At legen din ikke vil skrive ut ubegrensede mengder er ansvarlig og fornuftig. Det må du bare leve med.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

Noen bruker mye andre mindre og noen trenger ikke noe særlig bzd, en heterogen gruppr.

At noen bruker som du kaller ukritisk og i for store mengder har ikke betydning for rner disiplinerte. Legen må bli kjent med sin klient.

Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen bruker mye andre mindre og noen trenger ikke noe særlig bzd, en heterogen gruppr.At noen bruker som du kaller ukritisk og i for store mengder har ikke betydning for rner disiplinerte. Legen må bli kjent med sin klient. Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Meg bekjent gis benzo når det er et adekvat behov for det.

Det du beskriver, endrer ikke de farmakologiske egenskapene og risikofaktorene ved slike medikamenter.

Det er svært gode grunner for at man er restriktiv med slike medikamenter. At du er uenig endrer ikke på det.

Det mange pasienter kaller "disiplinert" er ofte fra et klinisk perspektiv uforsvarlig.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker som en psykiatrisk pasient med vrangforestillinger, og som overfører dine subjektive (sannsyligvis til dels vrange) forestillinger til hele verden; "sånn er det".



Anonymous poster hash: ed0aa...d89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å ta deg alvorlig så lenge du fremstår som en med vrangforestillinger.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

Bare en kommer med litt av hva som skjer rett under nesa på politiet og hvilke tragedier som skjer l deler av den lukkede psykiatrien forstår jeg det kan oppfattes som vrangforestillinger dersom man tror ting fungere slik de skal.

Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du virker som en psykiatrisk pasient med vrangforestillinger, og som overfører dine subjektive (sannsyligvis til dels vrange) forestillinger til hele verden; "sånn er det".

Anonymous poster hash: ed0aa...d89

Det må du gjerne tro.

Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg bekjent gis benzo når det er et adekvat behov for det.

Det du beskriver, endrer ikke de farmakologiske egenskapene og risikofaktorene ved slike medikamenter.

Det er svært gode grunner for at man er restriktiv med slike medikamenter. At du er uenig endrer ikke på det.

Det mange pasienter kaller "disiplinert" er ofte fra et klinisk perspektiv uforsvarlig.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

Deg bekjent.... hvilken betydning har det når det ikke er slik? Restriktivt, la, det er greit, fanatisk anti, ikke greit. Risikofaktorene varierer i stor grad blant pasientene.

Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du fått alle disse journalene fra?

Du skal ikke ha tilgang til dette.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

Det er ikke ulovlig for ofre å distribuere falske journaler.

Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike diskusjoner det har vært mye av her er for meg meningsløse.

Det er ikke viktig for meg hva andre folk tror.

Det som er viktig er hvordan få gjort noe med et stort samfunnsproblem.



Anonymous poster hash: ea60b...3c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...