Gå til innhold

Døden bedre enn medisiner.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En påfallende stor del av psykiatrien og deres leger her i fylket mener det er bedre at angstpasienter tar livet av seg enn å leve relativt bra med angstdempende medisiner de nekter å foreskrive.

Lurer på om denne avlivningsmetoden er utbredt her og også eventuelt i andre land?

Anonymous poster hash: ea60b...3c3
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Å mene sånt er seriøst hårreisende. Moren min har angst for å dø. Og jeg er veldig glad i moren min. At noen legefjotter mener at moren min burde ta selvmord er grotesk.

Håper virkelig ikke at noen andre mener noe slikt. Det ville være skremmende. Man skal ikke ville at folk skal dø. Da har man ikke noe i den industrien å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Å mene sånt er seriøst hårreisende. Moren min har angst for å dø. Og jeg er veldig glad i moren min. At noen legefjotter mener at moren min burde ta selvmord er grotesk.

Håper virkelig ikke at noen andre mener noe slikt. Det ville være skremmende. Man skal ikke ville at folk skal dø. Da har man ikke noe i den industrien å gjøre.

Nå siste gang her var en pasient suicidal av uutholdelig angst, og sa det til fastlegen, men legen var ikke interessert i så mye av hva pasienten sa, og nektet for pas. livreddende medisiner. Han klarte seg fordi han fant noen oppsparte medisiner i garasjen.

AnonymBruker
Skrevet

I store deler av psykiatrien er respekten for det menneskelige liv svært lav. De utdanner seg til stillingene fordi psykiatrien er så lukket at den er "ideell" for psykopater å drive sin virksomhet i. Og journalene såkalt er hvitvaskningsrapporter fra de kriminelle.

Jeg tror svært få vet hvor ille det faktisk står til mange steder.

• Liker 2
Skrevet

at leger har begynt å bli mer restriktive med å skrive ut narkotika til folk er vel og bra. Avhengighet til vanedannende medikamenter har gjort livet til helvete for et lass med mennesker! Og, ja- pillene demper angst på kort sikt.. men gir deg mer angst på lengre sikt. Og kan være ille og værre enn ille å kutte ut..

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

at leger har begynt å bli mer restriktive med å skrive ut narkotika til folk er vel og bra. Avhengighet til vanedannende medikamenter har gjort livet til helvete for et lass med mennesker! Og, ja- pillene demper angst på kort sikt.. men gir deg mer angst på lengre sikt. Og kan være ille og værre enn ille å kutte ut..

Tilbake til temaet. Angstpasienter er en heterogen gruppe med svært mange som kan bruke angstdempende uten å bli avhengige. Narkotika, A-preparater er ikke igjen i bruk terapeutisk i Norge. Du arbeider kanskje i psykiatrien skulle man tro fra dine fordomsfulle holdninger, men som ansatt hadde du vel visst at narkotika foreskrives ikke i landet mot angst.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme erfaring, men innenfor demente, de går jo innunder både psykiatri og somatikk. Jeg jobber med demente og de forskjellige legen vi har hatt som tilsynsleger og psykiatere er mildt sagt forsiktige med å skrive ut beroligende og sovemedisiner.

Her snakker vi om en pasientgruppe som ikke blir bedre, bare verre og verre. De sliter med sterk angst og depresjoner og dette får utløp som aggresjon og gråting.

Det er grusomt å se på hvor fælt pasientene våre har det og vi kan ikke gjøre noe for dem fordi legene nekter å skrive ut medikamenter som hjelper dem for å ha en bedre hverdag og en god natt søvn.

Anonymous poster hash: 95fc0...21d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme erfaring, men innenfor demente, de går jo innunder både psykiatri og somatikk. Jeg jobber med demente og de forskjellige legen vi har hatt som tilsynsleger og psykiatere er mildt sagt forsiktige med å skrive ut beroligende og sovemedisiner.

Her snakker vi om en pasientgruppe som ikke blir bedre, bare verre og verre. De sliter med sterk angst og depresjoner og dette får utløp som aggresjon og gråting.

Det er grusomt å se på hvor fælt pasientene våre har det og vi kan ikke gjøre noe for dem fordi legene nekter å skrive ut medikamenter som hjelper dem for å ha en bedre hverdag og en god natt søvn.

Anonymous poster hash: 95fc0...21d

Helt enig i det du skriver. De som er i siste fase av livet burde få medisiner og annet som gir lindring.

MEN problemet med å administrere slike medisiner som Sobril, Vival, Imovane osv på sykehjem, er at kontrollen er så dårlig, det er utro ansatte som stjeler medisinene til pasientene, og tar dem selv (eller selger dem). Det gjelder også smertestillende med kodein, slik at det ofte er dårlig stell med smertelindringen på sykehjem også.

Anonymous poster hash: 2870f...b87

AnonymBruker
Skrevet

Ts - hvis det du beskriver her er riktig, er dette noe som hører hjemme hos fylkeslegen, og ikke debattfora på nettet. Imidlertid har jeg litt vanskelig for å tro på dette.

Det virker som om svært mange pasienter ikke er fornøyd før de selv får bestemme hvilke medikamenter de skal ha, og i hvilke doser. Dette kan selvfølgelig ikke oppfylles, da de færreste har noe i nærheten av kompetanse til å treffe slike avgjørelser, og særlig i psykiatrien finnes det mange som ikke har tilstrekkelig innsikt i eget sykdomsbilde, eller mangler samtykkekompetanse.

Alle saker har to sider. Man opplever ofte at pasienter går ut i offentligheten med beskyldninger. Ofte er disse beskyldningene både grunnløse og ondsinnede, og fulle av feil og misoppfatninger. På den andre siden av bordet sitter vi som har fullt innblikk i sakene og de vurderinger som er truffet - men vi har ikke lov til å svare tilbake på grunn av taushetsplikt, slik at beskyldningene blir stående uimotsagt, og media sluker dem ukritisk.

Hvis det du skisserer her skulle være normen er det jo merkelig at ikke fylkeslegen kontinuerlig treffer sanksjoner mot samtlige behandlingssteder. Dette pleier å besvares med at det er kameraderi og korrupsjon. Det er ikke tilfelle.

Forøvrig, ad eldreomsorgen:

Det har vært et stort problem med overmedisinering av eldre. Mange får høyere funksjonsnivå når man seponerer eller reduserer visse medikasjoner. Noen responderer dårligere. Det veksler mellom kritikk for for mye og for lite medisinering, og kritikerne forstår ofte lite om hvor vanskelig det er å finne adekvat medisinering for denne gruppen.

At man er restriktiv med B-preparater fordi personalet har misbrukspotensiale er bare tull. Riktignok er medikamentmisbruk en av de største grunnene til tilbakekalling av autorisasjoner i dette landet, men kontrollmekanismene er der. Jeg har selv jobbet på steder der vi førte kontrolltelling av samtlige A- og B-preparater hvert eneste døgn. Da er det ikke vanskelig å avdekke misbruk.

Jeg er i grunnen litt lei av pasienter som skal syte og klage over behandlingen når det som oftest ligger i bunnen er at de er uenige i faglig forankrede beslutninger. Hvis man ikke får medhold hos fylkeslegen er det en grunn til det. Hvis man samarbeider med sine behandlere i stedet for å gå til frontalangrep, blir alt mye, mye enklere.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts - hvis det du beskriver her er riktig, er dette noe som hører hjemme hos fylkeslegen, og ikke debattfora på nettet. Imidlertid har jeg litt vanskelig for å tro på dette.

Det virker som om svært mange pasienter ikke er fornøyd før de selv får bestemme hvilke medikamenter de skal ha, og i hvilke doser. Dette kan selvfølgelig ikke oppfylles, da de færreste har noe i nærheten av kompetanse til å treffe slike avgjørelser, og særlig i psykiatrien finnes det mange som ikke har tilstrekkelig innsikt i eget sykdomsbilde, eller mangler samtykkekompetanse.

Alle saker har to sider. Man opplever ofte at pasienter går ut i offentligheten med beskyldninger. Ofte er disse beskyldningene både grunnløse og ondsinnede, og fulle av feil og misoppfatninger. På den andre siden av bordet sitter vi som har fullt innblikk i sakene og de vurderinger som er truffet - men vi har ikke lov til å svare tilbake på grunn av taushetsplikt, slik at beskyldningene blir stående uimotsagt, og media sluker dem ukritisk.

Hvis det du skisserer her skulle være normen er det jo merkelig at ikke fylkeslegen kontinuerlig treffer sanksjoner mot samtlige behandlingssteder. Dette pleier å besvares med at det er kameraderi og korrupsjon. Det er ikke tilfelle.

Forøvrig, ad eldreomsorgen:

Det har vært et stort problem med overmedisinering av eldre. Mange får høyere funksjonsnivå når man seponerer eller reduserer visse medikasjoner. Noen responderer dårligere. Det veksler mellom kritikk for for mye og for lite medisinering, og kritikerne forstår ofte lite om hvor vanskelig det er å finne adekvat medisinering for denne gruppen.

At man er restriktiv med B-preparater fordi personalet har misbrukspotensiale er bare tull. Riktignok er medikamentmisbruk en av de største grunnene til tilbakekalling av autorisasjoner i dette landet, men kontrollmekanismene er der. Jeg har selv jobbet på steder der vi førte kontrolltelling av samtlige A- og B-preparater hvert eneste døgn. Da er det ikke vanskelig å avdekke misbruk.

Jeg er i grunnen litt lei av pasienter som skal syte og klage over behandlingen når det som oftest ligger i bunnen er at de er uenige i faglig forankrede beslutninger. Hvis man ikke får medhold hos fylkeslegen er det en grunn til det. Hvis man samarbeider med sine behandlere i stedet for å gå til frontalangrep, blir alt mye, mye enklere.

Jeg har ull forståelse for at mye blant deler av legestanden og store deler av psykiatrienher her kan være vanskelig å tro, særlig hvis man ikke har vært utsatt for noe selv eller er pårørende. Det er såpass ille sentralt psykiatrisk her at det er veldig belastende for meg å skrive om det, mye tårer og ting som er vanskelig å tro.

Men Fylkeslegen opprettholder vanviddet. De avviser tilsynssaker før brevene med det er lest, og det er en utbredt code of silence. Fylkeslegen tar seg bare av de som hjelper pasientene for mye, hvis de foreskriver det som menes er for mye over lengre tidspungt. Det skjer mye overgrep som kan være bisarre i natur, leger tvangsinnlegger pasienter uten å ha snakket med dem, ev pga rykter, hva har hørt og sånn, veldigmange pasienter blir ødelagt for livet og mange gir opp og avslutter livet uten at det bekymrer de gode hjelpere. Jeg mistet min aller beste venninne i 2009 etter hun ga opp, moren hennes bekreftet at det var en kvinnelig overlege som var ansvarlig etter to tiårs skjending, tilbakeholding av medisiner, tvangsforing av farlige antipsykotika, uendelighet av ydmykelser osv som gjorde det hun måtte komme til å gjøre dersom de også fortsatte å holde tilbake hennes medisiner mot angst som hun hadde fått som følge av overgrep fra sin stefar og politimester, seksuelle bl.a. Pasienter risikere å legges i reimer hvis de mister eb brusflaske i gulvet, det som står i journalene til ofrene er bare unntaksvis riktig, deskriver ikke sin ege kriminelle løpebane. Noen, som ikke er fysisk avhengige reiser til England for å få medisiner mot stor angst hvis de har det. Pasienter blir underøkt analt og vaginalt ved innleggelser selv om de aldri har vørt misbrukere av noen ting. Langvarig foreskreven bzd dose blir ofte stanset øyeblikkelig etter intens iver fra overlege til å få oppleve delirium osv osv osv. Dette er bare bitte,bitte lite grann av hva de amoralske overbetalte individer glør, antall dødsfall pga dem ukjent men tosifret i fylke, årsak oftest selvmord etter utskriving, mistet troen på at det gode eksisterer.

Jeg orker ikke å skrive eller tenke mer på noen av dem med fine titler og de reellt farligste diagnoser.

På det blide Sørland. Takk!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ull forståelse for at mye blant deler av legestanden og store deler av psykiatrienher her kan være vanskelig å tro, særlig hvis man ikke har vært utsatt for noe selv eller er pårørende. Det er såpass ille sentralt psykiatrisk her at det er veldig belastende for meg å skrive om det, mye tårer og ting som er vanskelig å tro.Men Fylkeslegen opprettholder vanviddet. De avviser tilsynssaker før brevene med det er lest, og det er en utbredt code of silence. Fylkeslegen tar seg bare av de som hjelper pasientene for mye, hvis de foreskriver det som menes er for mye over lengre tidspungt. Det skjer mye overgrep som kan være bisarre i natur, leger tvangsinnlegger pasienter uten å ha snakket med dem, ev pga rykter, hva har hørt og sånn, veldigmange pasienter blir ødelagt for livet og mange gir opp og avslutter livet uten at det bekymrer de gode hjelpere. Jeg mistet min aller beste venninne i 2009 etter hun ga opp, moren hennes bekreftet at det var en kvinnelig overlege som var ansvarlig etter to tiårs skjending, tilbakeholding av medisiner, tvangsforing av farlige antipsykotika, uendelighet av ydmykelser osv som gjorde det hun måtte komme til å gjøre dersom de også fortsatte å holde tilbake hennes medisiner mot angst som hun hadde fått som følge av overgrep fra sin stefar og politimester, seksuelle bl.a. Pasienter risikere å legges i reimer hvis de mister eb brusflaske i gulvet, det som står i journalene til ofrene er bare unntaksvis riktig, deskriver ikke sin ege kriminelle løpebane. Noen, som ikke er fysisk avhengige reiser til England for å få medisiner mot stor angst hvis de har det. Pasienter blir underøkt analt og vaginalt ved innleggelser selv om de aldri har vørt misbrukere av noen ting. Langvarig foreskreven bzd dose blir ofte stanset øyeblikkelig etter intens iver fra overlege til å få oppleve delirium osv osv osv. Dette er bare bitte,bitte lite grann av hva de amoralske overbetalte individer glør, antall dødsfall pga dem ukjent men tosifret i fylke, årsak oftest selvmord etter utskriving, mistet troen på at det gode eksisterer. Jeg orker ikke å skrive eller tenke mer på noen av dem med fine titler og de reellt farligste diagnoser.På det blide Sørland. Takk! Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Er det deg igjen.....?

Nå er det slik at klagesaker til fylkesmannen involverer svært mange mennesker, så jeg har svært vanskelig for å tro på at noe slikt bare kan legges lokk på.

Dessuten vil et unormalt høyt antall dødsfall få en del instanser til å granske hva som foregår, og dette er over fylkeslegenivå.

Om du mener fylkeslegen ikke gjør jobben sin, får du sende dokumentasjonen til helseforetaket sentralt, eventuelt til departementet.

For du har vel dokumentasjon? Eller er dette bare noe du antar?

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at psykiaterne er altfor raske med å skrive ut medisiner fremfor å faktisk jobbe med de reelle probleme. Jeg fikk høre at de ikke fant noe diagnose til meg (er tydeligvis for fucka selv for psykiatrien) men at vi kunne prøve litt ymse medisiner for å se om noe funka. Jeg nektet, og da heiv de meg ut og sa det ikke var noe mer å gjøre.

Men det var ikke snakk om angst, da. Synes psykiatrien i Norge generelt er dårlig, og at noen får seg selv til å ha slike tankemønstre angående menneskeliv er horriblelt.

Om det skyldes psykopati blant legene er jeg dess mer i tvil om.

Anonymous poster hash: 2c7ce...979
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Psykiatri er en ung vitenskap, og ingen skal stikke under en stol at den har hatt mange svin på skogen.

Nå er imidlertid situasjonen en helt annen, og man har mange regulerende mekanismer for å hindre den type maktovergrep man så tidligere.

Påstander som f. eks. at en overlege bråseponerer langvarig benzomedikasjon for å få se delir er vanskelig å tro på, siden delir er noe man som lege har sett mye av, og det er faktisk ikke spesielt spennende, men medfører en masse ekstra arbeid man helst ikke vil ha.

Det som beskrives i hovedinnlegget er helt uforenlig med de holdninger som kreves av helsepersonnell idag, og det er så og si umulig at dette ikke ville bli fanget opp både av fylkeslege og helseforetaket sentralt, særlig når det har pågått over så lang tid som det påståes her. Om man skulle klare å skjule en slik praksis, så ville statistikken over dødsfall utløse en granskning.

Hva slags motiver du har for å sette psykiatrien i et så til de grader dunkelt lys, ts, har jeg ingen formening om.

Det som derimot er meget alvorlig, er at du gjennom dette svekker tilliten mellom hjelpeapparat og pasienter, og derved setter liv i fare gjennom at folk kanskje ikke våger å søke hjelp.

Det betyr at vi vil se flere tilfeller av alvorlig utagering med alvorlig skade på pasientenes egen og andres helse, og påfølgende økt bruk av tvang, som kunne vært unngått om disse menneskene hadde våget å oppsøke hjelp før de mistet fotfestet.

Slik sett er det du driver med nå ganske farlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Psykiatri er en ung vitenskap, og ingen skal stikke under en stol at den har hatt mange svin på skogen.

Nå er imidlertid situasjonen en helt annen, og man har mange regulerende mekanismer for å hindre den type maktovergrep man så tidligere.

Påstander som f. eks. at en overlege bråseponerer langvarig benzomedikasjon for å få se delir er vanskelig å tro på, siden delir er noe man som lege har sett mye av, og det er faktisk ikke spesielt spennende, men medfører en masse ekstra arbeid man helst ikke vil ha.

Det som beskrives i hovedinnlegget er helt uforenlig med de holdninger som kreves av helsepersonnell idag, og det er så og si umulig at dette ikke ville bli fanget opp både av fylkeslege og helseforetaket sentralt, særlig når det har pågått over så lang tid som det påståes her. Om man skulle klare å skjule en slik praksis, så ville statistikken over dødsfall utløse en granskning.

Hva slags motiver du har for å sette psykiatrien i et så til de grader dunkelt lys, ts, har jeg ingen formening om.

Det som derimot er meget alvorlig, er at du gjennom dette svekker tilliten mellom hjelpeapparat og pasienter, og derved setter liv i fare gjennom at folk kanskje ikke våger å søke hjelp.

Det betyr at vi vil se flere tilfeller av alvorlig utagering med alvorlig skade på pasientenes egen og andres helse, og påfølgende økt bruk av tvang, som kunne vært unngått om disse menneskene hadde våget å oppsøke hjelp før de mistet fotfestet.

Det er ikke jeg som whistleblower som er farlig, og det du sier som skal forhindre overgrep fungerer nok mange steder, det er ikke eventuielle steder jeg har omtalt.

bråseponering så sadist fikk oppleve delir igjen, men han har mye på seg, selv ttil å være i psykiatrien, man kan få rede på mye fra uredd pasientombud.

Det jeg har beskrevet er bruddstykker der hele puslespillet har surrealistisk karakter.

Jeg har kopier av uttallige journaler, avdøde nærtstående og beste venninne jeg har hatt som ikke klarte mer..

Det er mye verre enn du aner.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ull forståelse for at mye blant deler av legestanden og store deler av psykiatrienher her kan være vanskelig å tro, særlig hvis man ikke har vært utsatt for noe selv eller er pårørende. Det er såpass ille sentralt psykiatrisk her at det er veldig belastende for meg å skrive om det, mye tårer og ting som er vanskelig å tro.

Men Fylkeslegen opprettholder vanviddet. De avviser tilsynssaker før brevene med det er lest, og det er en utbredt code of silence. Fylkeslegen tar seg bare av de som hjelper pasientene for mye, hvis de foreskriver det som menes er for mye over lengre tidspungt. Det skjer mye overgrep som kan være bisarre i natur, leger tvangsinnlegger pasienter uten å ha snakket med dem, ev pga rykter, hva har hørt og sånn, veldigmange pasienter blir ødelagt for livet og mange gir opp og avslutter livet uten at det bekymrer de gode hjelpere. Jeg mistet min aller beste venninne i 2009 etter hun ga opp, moren hennes bekreftet at det var en kvinnelig overlege som var ansvarlig etter to tiårs skjending, tilbakeholding av medisiner, tvangsforing av farlige antipsykotika, uendelighet av ydmykelser osv som gjorde det hun måtte komme til å gjøre dersom de også fortsatte å holde tilbake hennes medisiner mot angst som hun hadde fått som følge av overgrep fra sin stefar og politimester, seksuelle bl.a. Pasienter risikere å legges i reimer hvis de mister eb brusflaske i gulvet, det som står i journalene til ofrene er bare unntaksvis riktig, deskriver ikke sin ege kriminelle løpebane. Noen, som ikke er fysisk avhengige reiser til England for å få medisiner mot stor angst hvis de har det. Pasienter blir underøkt analt og vaginalt ved innleggelser selv om de aldri har vørt misbrukere av noen ting. Langvarig foreskreven bzd dose blir ofte stanset øyeblikkelig etter intens iver fra overlege til å få oppleve delirium osv osv osv. Dette er bare bitte,bitte lite grann av hva de amoralske overbetalte individer glør, antall dødsfall pga dem ukjent men tosifret i fylke, årsak oftest selvmord etter utskriving, mistet troen på at det gode eksisterer.

Jeg orker ikke å skrive eller tenke mer på noen av dem med fine titler og de reellt farligste diagnoser.

På det blide Sørland. Takk!

Du lider tydeligvis av noe skumle greier. Din oppfatning av virkeligheten er helt fjern. Jeg har vært innlagt flere ganger, men aldri vært i nærheten av å oppleve det du skisserer.

Anonymous poster hash: 2c2b6...739

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det deg igjen.....?

Nå er det slik at klagesaker til fylkesmannen involverer svært mange mennesker, så jeg har svært vanskelig for å tro på at noe slikt bare kan legges lokk på.

Dessuten vil et unormalt høyt antall dødsfall få en del instanser til å granske hva som foregår, og dette er over fylkeslegenivå.

Om du mener fylkeslegen ikke gjør jobben sin, får du sende dokumentasjonen til helseforetaket sentralt, eventuelt til departementet.

For du har vel dokumentasjon? Eller er dette bare noe du antar?

Du beskriver hvordan det burde være, Det er helt annerledes i praksis.

Å få fylkesleger som lar ting skje stå til ansvar er nær teoretisk umulig. SEFO ble nedlagt av en grunn, det samme burde skje med institusjonen Fylkeslegen som beskytter overgripere og trenerer klagesaker med stor suksess og rutine.

AnonymBruker
Skrevet

Du lider tydeligvis av noe skumle greier. Din oppfatning av virkeligheten er helt fjern. Jeg har vært innlagt flere ganger, men aldri vært i nærheten av å oppleve det du skisserer.

Forhåpentlig kan jeg bli skummel for noen..

Det er på lukket, ikke åpne avdelinger det graverende skjer.

AnonymBruker
Skrevet

Blant den utbredte feildiagnostistikken de bedriver for bla å svekke tillit til pasienter de skjønner kan bli problematiske for dem senere har de skrevet i "journal" jeg har kopi av at "de er kjent med at pasienten tidligere har solgt narkotika på posten". Vedkommende har ingen erfaring med illegale stoffer, og har naturligvis ikke solgt narkotika noe sted i verden. Det vet jeg er riktig, men den antagelig straffbare injurierende krenkelsen blir distribuert rundt om i psykiatrien som en sannhet om han. Han hadde ikke solgt narkotika om han måtte holde seg i live med granbar og kongler.

AnonymBruker
Skrevet

Angående feildiagnoser, bevisste eller innbildte. Èn mener sjefspsykologen her våknet opp en dag han var 32 med narsissistisk pers. forstyrrelse. Den krenkede er sympatisk og generøs, og likt av alle jeg vet om.

Mannen bak påfunnet for å forsøke å "vinne" noe som bar preg av en lang diskusjon, vet, eller har hørt om ICD og DSM, kanskje, men blåste i hvordan en slik alvorlig stigmatiserende diagnose skal verifisere i henhold til f.eks ICD.

Krenkelsen er spredd rundt omkring i psykiatrien og blant leger, så han ER nå narcissist selv om han er det stikk motsatte.

Hvilken godt likt sympatisk kar får plutselig NPD i en alder av 32 når lidelsen utvikles tidlig i livet, og ingen nærstående har notert noen endring.

Dèt seriøsitetsnivået driver en sørlandsk sjefspsykolog på.

Jeg begriper ikke hvordan de lite selvbevisste klarer seg videre etter slike møter med denne bransjen.

AnonymBruker
Skrevet

Forhåpentlig kan jeg bli skummel for noen..

Det er på lukket, ikke åpne avdelinger det graverende skjer.

Har vært på lukket avdeling også. Tror du er litt paranoid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...