Gå til innhold

Døden bedre enn medisiner.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mange slike saker dersom nesten ingen har substans? Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Fordi pasienter, og særlig psykiatriske pasienter ikke alltid forstår behandlingen og diagnosene de får, og har vanskelig for å akseptere mye, særlig når det er tvang inne i bildet.

Veldig mange i psykiatrien har liten eller ingen innsikt i eget sykdomsbilde. Da oppleves ofte behandlingen som krenkelser selv om den er velbegrunnet.

Alternativet er begrenset klageadgang. Det støtter jeg ikke.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi pasienter, og særlig psykiatriske pasienter ikke alltid forstår behandlingen og diagnosene de får, og har vanskelig for å akseptere mye, særlig når det er tvang inne i bildet.

Veldig mange i psykiatrien har liten eller ingen innsikt i eget sykdomsbilde. Da oppleves ofte behandlingen som krenkelser selv om den er velbegrunnet.

Alternativet er begrenset klageadgang. Det støtter jeg ikke.

Hvorfor har Norge flest tvangsinnleggelser i Europa. Er vi skrøpeligere eller har kanskje psykiatrien for mye makt?

Er de fleste opplevede krenkelser et resultat av mangel på innsikt i egen sykdom, eller er kanskje minst like mange reelle krenkelser den krenkede blir ytterligere krenket ved av ikke å bli trodd?. Et retorisk spørsmål for jeg vet svaret

Er du på det rene med at feildiagnostikken i Norge blant psyk. pas. er skandaløst høy?

Anonymous poster hash: ea60b...3c3

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har Norge flest tvangsinnleggelser i Europa. Er vi skrøpeligere eller har kanskje psykiatrien for mye makt?Er de fleste opplevede krenkelser et resultat av mangel på innsikt i egen sykdom, eller er kanskje minst like mange reelle krenkelser den krenkede blir ytterligere krenket ved av ikke å bli trodd?. Et retorisk spørsmål for jeg vet svaretEr du på det rene med at feildiagnostikken i Norge blant psyk. pas. er skandaløst høy? Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Nei.

Det er veldig strenge regler for tvangsbruk, og slike beslutninger fattes aldri av én person.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke "mennesker med ANGST eller andre psykiatriske lidelser" kan få utskrevet benzodiazepiner; Hvem kan da få utskrevet benzodiazepiner (angstdempende)? Mennesker som ikke sliter med angst?

Når man har sterk angst vet jeg av egen erfaring at f eks Sobril er til stor hjelp i perioder. Jeg er en av dem som fint klarer å ta minst mulig (uten problemer i mange år), og trapper ned når jeg ikke har angst (fordi jeg godt vet hva som kan skje om man tar for mye). Hadde muligens tatt selvmord pga angst (har store traumer) om jeg ikke kunne lindret den i de verste periodene.

Tror ikke de ekstremt restriktive legene virkelig skjønner hvor stor lidelse sterk angst gir; det er som å ha en kniv i brystet, ikke få sove, ikke få puste - ofte over lang tid (flere uker).

Anonymous poster hash: 2870f...b87

Legene vet ikke at angstpasienter er en heterogen gruppe. Og det er tryggest for dem å være inhumane og foreskrive en eller annen dyr SSRI eller SNRI uten effekt til legeindustriens store begeistring, gjerne etter et lite møte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Det er veldig strenge regler for tvangsbruk, og slike beslutninger fattes aldri av én person.

Så kvinnen jeg kjenner, nabo, som ble tvangsinnlagt av lege uten at hun pratet med henne, og fikk tutorerklæring av broder som er politi uten kontakt med psykiatiker eksisterer ikke, for å ta ett av mange eksempler?

Dette var i jan. 98, og hun sliter fremdeles etter mishandlingen hun undergikk under oppholdet på sykehuset.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Hvilken verdi har regler når de kan ignoreres av samme lokale lege som nevnt ovenfor flerfoldige ganger uten konsekvenser? (Og for øvrig, hva hadde hun hatt og leve for uten å kunne utøve grov verbal vold, sjikane, ydmykelser og å tilbakeholde nødvendige medisiner i tillegg.)

AnonymBruker
Skrevet

Du begynner med å si at psykiatere og leger ønsker å ta livet av folk heller enn å medisinere. Det i seg selv er en tendensiøs påstand, og fullstendig uforenlig med utøvelsen av et slikt yrke. Dette er din egen antagelse, som du bygger all argumentasjonen din på.

VIdere ser du selvmord som en direkte konsekvens av manglende forskrivning av medikamenter. Hvordan kan du så bastant se en årsakssammenheng her? Du har ikke fullt innsyn i alle disse sakene.

Hvordan vet du at fylkeslegen avviser saker før de har lest henvendelsene?

Hvordan vet du hva som ligger bak tvangsbruk som f. eks. remmer?

Hvordan vet du at "alle" undersøkes analt og vaginalt ved innkomst?

La oss se nærmere på hva du skriver.

Så pasientombudet kjenner til dette, men gjør heller ikke noe?

Er det en venn av fylkeslegen og overlegen dette da?

Så de journalene du har, er ikke ekte? Hva beviser de da?

Fylkeslegen gjør ingenting, men gjorde noe allikevel på grunn av mange selvmord? Bestem deg!

Hvem er disse liberale eller "progressive" legene? Hvorfor gjør ikke de noe hvis de vet om dette?

Hvorfor reagerer ingen på unormalt høye dødstall?

Hvorfor reagerer ingen på unormalt lav medisinbruk?

Hvorfor reagerer ingen på unormalt stor bruk av tvang?

Alt dette vil avspeiles i statistikker og årsrapporter. Noen ville ha reagert over fylkeslegenivå. Hvorfor er ikke dette skjedd?

Hvorfor går ingen pasienter noen sinne ut til pressen med dette, når det har pågått så lenge?

Hvorfor reagerer ikke pårørende?

Ja, ja....alle fagfolkene har utdannet seg fordi de er psykopater som vil utøve unødvendig makt, de gjør, og har gjort det i veldig lang tid uten at noen har oppdaget det. Fylkeslegen vet om det, men du vet at han ikke en gang leser klagesaker, men bare kaster dem. Pasientombudet er uredd, og forteller deg om alt, men han gjør heller ingen ting. Det er direkte årsak mellom dødsfall, og at pasienter ikke får de medisinene de selv vil ha. Dette vet du helt sikkert.

Ser du ikke at dette ikke henger sammen?

Nå synes jeg du skal slutte å poste slikt. Hadde du ikke overdrevet så voldsomt, kunne kanskje noen ha trodd deg, men dette er jo bare tull som er limt sammen av subjektive fortolkninger, antagelser, feilslutninger, løgner og paranoia.

Hvis du vil ha oppmerksomhet, så ring VG. Kanskje de tror deg? Det vet kanskje om det de også, men tør ikke å publisere det?

Bare henspeiler uttrykket falske journaler nevnt over. Journaler fulle av feil og løgner ofre får kan og blir distribuert til kjente for å latterliggjøre de som latterliggjøres bør.

Jeg har bare skrevet litt av hva som skjer, og "ingen" tror det er riktig.. En ideell naivitet blant folk, de uegnede må gapskratte når de ser denne naiviteten og at så lite av det de driver med er kjent. Enda.

Skrevet

En påfallende stor del av psykiatrien og deres leger her i fylket mener det er bedre at angstpasienter tar livet av seg enn å leve relativt bra med angstdempende medisiner de nekter å foreskrive.

Lurer på om denne avlivningsmetoden er utbredt her og også eventuelt i andre land?

Har du noen bevis for uttalelsen din TS. Eller slenger du bare ut noe usubstansiert grums?

AnonymBruker
Skrevet

Legene vet ikke at angstpasienter er en heterogen gruppe. Og det er tryggest for dem å være inhumane og foreskrive en eller annen dyr SSRI eller SNRI uten effekt til legeindustriens store begeistring, gjerne etter et lite møte. Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Dette er bare tull.

Så kvinnen jeg kjenner, nabo, som ble tvangsinnlagt av lege uten at hun pratet med henne, og fikk tutorerklæring av broder som er politi uten kontakt med psykiatiker eksisterer ikke, for å ta ett av mange eksempler?Dette var i jan. 98, og hun sliter fremdeles etter mishandlingen hun undergikk under oppholdet på sykehuset. Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Hvilken verdi har regler når de kan ignoreres av samme lokale lege som nevnt ovenfor flerfoldige ganger uten konsekvenser? (Og for øvrig, hva hadde hun hatt og leve for uten å kunne utøve grov verbal vold, sjikane, ydmykelser og å tilbakeholde nødvendige medisiner i tillegg.) Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Det er lett å kaste ut slike påstander, og få ting til å se stygt ut, men det er nok mange aspekter her som ikke er slik du oppfatter det, om i det hele tatt noe av det er sant.

Jeg synes du skal gi deg nå. Dette er bare pinlig.

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen bevis for uttalelsen din TS. Eller slenger du bare ut noe usubstansiert grums?

Har bevis, ja. Det er ingen grunn til at jeg skulle slenge ut noe som helst usant, hva ville jeg tjene på det?

AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare tull.

Det er lett å kaste ut slike påstander, og få ting til å se stygt ut, men det er nok mange aspekter her som ikke er slik du oppfatter det, om i det hele tatt noe av det er sant.

Å la min viten vike og din tro seire? Jeg begynner å lure på om det er i din interesse å få sannheten frem.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare tull.

Hun fikk min samboer til å gråte flere ganger, og var nær ved å have på psykiatrisk hun og pga denne "legen".

AnonymBruker
Skrevet

Har bevis, ja. Det er ingen grunn til at jeg skulle slenge ut noe som helst usant, hva ville jeg tjene på det?

En av de som kan bekrefte at legene setter feil prinsipper høyere enn menneskeliv kan han fortelle om da han ga klar beskjed om at det ville medføre at han hadde ikke noe annet valg enn å drukne seg siden han ikke fikk angstdempende pga uutholdelig angst, en psyk. sykepleier var med han til legen, men legen hadde viktigere ting å være opptatt av å gidde å lytte noe særlig eller på noen måte imøtekomme den suicidale.

AnonymBruker
Skrevet

En av de som kan bekrefte at legene setter feil prinsipper høyere enn menneskeliv kan han fortelle om da han ga klar beskjed om at det ville medføre at han hadde ikke noe annet valg enn å drukne seg siden han ikke fikk angstdempende pga uutholdelig angst, en psyk. sykepleier var med han til legen, men legen hadde viktigere ting å være opptatt av å gidde å lytte noe særlig eller på noen måte imøtekomme den suicidale. Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Var du selv med til legen, slik at du vet nøyaktig hva som ble sagt og gjort? Eller har du bare en gjenfortalt versjon som ikke den legen har kunnet kommentere?

Det er veldig, veldig, veldig, veldig vanlig at folk med psykiatriske lidelser truer med å ta livet av seg om de ikke får det slik de vil. Å gi etter for den type manipulasjon er dårlig behandling.

De beskyldningene du kommer med er svært alvorlige. Du har hittil ikke klart å bevise noe som helst, og jeg synes fortsatt du er i galt medium.

AnonymBruker
Skrevet

Var du selv med til legen, slik at du vet nøyaktig hva som ble sagt og gjort? Eller har du bare en gjenfortalt versjon som ikke den legen har kunnet kommentere?

Det er veldig, veldig, veldig, veldig vanlig at folk med psykiatriske lidelser truer med å ta livet av seg om de ikke får det slik de vil. Å gi etter for den type manipulasjon er dårlig behandling.

De beskyldningene du kommer med er svært alvorlige. Du har hittil ikke klart å bevise noe som helst, og jeg synes fortsatt du er i galt medium.

Igjen kommer dette med min kjennskap til offers seriøsitet, slike som han kommer ikke med alternative forklaringer om det han møtt med.

Du er veldig anti bzd, det er de destruktive blant legene og i store deler blant folk med lukkede sinn i psykiatrien og.

Du mener at folk som har kommet så langt i sine angstlidelser at de ikke ser noen annen utvei enn å avslutte livet dersom de ikke får angstdempende, som er anbefalt av WHO, er manipulerende dersom de forsøker å redde sine liv. Rystende selv om manipulasjon også skjer, gjerne hvis det er rusproblematikk inne i bildet. Det er ikke de jeg har fokusert på.

Jeg har sett ditt nitidige arbeid for å få fremstilt meg som løgner og fantast og holdt deg så ukritisk til dem jeg har fortalt om jeg ikke lenger er i tvil om "hvem du er". Jeg tror du er en del av problemet, og det er viktig å forsøke å latterliggjøre kritikere- Trist!

Det er forum som er mye mer egnet til å belyse dette samfunnsproblemet. Ja.

Skrevet

Ja og hvor er bevisene for påstandene dine da?

Jeg misstenker deg for å være scientolog...

AnonymBruker
Skrevet

Igjen kommer dette med min kjennskap til offers seriøsitet, slike som han kommer ikke med alternative forklaringer om det han møtt med. Du er veldig anti bzd, det er de destruktive blant legene og i store deler blant folk med lukkede sinn i psykiatrien og.Du mener at folk som har kommet så langt i sine angstlidelser at de ikke ser noen annen utvei enn å avslutte livet dersom de ikke får angstdempende, som er anbefalt av WHO, er manipulerende dersom de forsøker å redde sine liv. Rystende selv om manipulasjon også skjer, gjerne hvis det er rusproblematikk inne i bildet. Det er ikke de jeg har fokusert på. Jeg har sett ditt nitidige arbeid for å få fremstilt meg som løgner og fantast og holdt deg så ukritisk til dem jeg har fortalt om jeg ikke lenger er i tvil om "hvem du er". Jeg tror du er en del av problemet, og det er viktig å forsøke å latterliggjøre kritikere- Trist! Det er forum som er mye mer egnet til å belyse dette samfunnsproblemet. Ja. Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Jeg er ikke mot bzd, men i motsetning til deg, kjenner jeg godt til hvor farlige de kan være. Ja, de er effektive mot angst, men det betyr ikke at det er riktig medisin for alle med angstproblematikk. Du kan heller argumentere faglig enn å kaste ut ubegrunnede påstander.

Når det gjelder ditt eksempel, har du neppe nok innsyn i dialogen mellom vedkommende og behandleren til at du vet hvilke vurderinger som er gjort. Og enkelteksempler er heller ikke noe bevis for en systematisk praksis.

Om psykiatrien ga etter for alle som bruker selvmord som trussel om de ikke får viljen sin, kunne man like gjerne legge ned hele omsorgen, men det nytter det nok ikke å fortelle sånne som deg.

Angst kan behandles med langt mere effektive midler enn bzd, som bare er en symptomlindrer. Det finnes en mengde alternativer, og den underliggende årsaken må løses. Det er ikke noe poeng i å gi et farlig medikament dersom det er grunn til at pasienten ikke bør få det. Du har ikke nok innsyn i dette til å uttale deg så bastant som du gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Ja og hvor er bevisene for påstandene dine da?

Jeg misstenker deg for å være scientolog...

Skal jeg kontakte ofre og pårørende og spørre om å fa sende ting som beviser sannhetsgehalt?

Jeg tror dessverre ikke de vil det, de er fortsatt under stor psykisk traume, mange pårørende, og søsteren til hun venninnen som ikke orket mer fra O.T, hennes banekvinne" orket ikke å prate om det på telefonen, bare kort fortalte årsaken til søstrerens selvmord. En pårørende mor fik hjerteinfark ung som hun er sikker på skyltes stress over psykiatriens skjending av hennes datter og tvagsfor ing av farlige medisiner som gjorde henne dårligere og dårligere, datteren.

Man må invadere pårørende for å få tillatelse til å formidle bevis. Der hele er veldig vanskelig men helt sikkert ikke umulig.

Sciientolg, hvorfor tror du jeg er et. Jeg sier nå ikke om jeg er det eller ei

AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg kontakte ofre og pårørende og spørre om å fa sende ting som beviser sannhetsgehalt?Jeg tror dessverre ikke de vil det, de er fortsatt under stor psykisk traume, mange pårørende, og søsteren til hun venninnen som ikke orket mer fra O.T, hennes banekvinne" orket ikke å prate om det på telefonen, bare kort fortalte årsaken til søstrerens selvmord. En pårørende mor fik hjerteinfark ung som hun er sikker på skyltes stress over psykiatriens skjending av hennes datter og tvagsfor ing av farlige medisiner som gjorde henne dårligere og dårligere, datteren.Man må invadere pårørende for å få tillatelse til å formidle bevis. Der hele er veldig vanskelig men helt sikkert ikke umulig. Sciientolg, hvorfor tror du jeg er et. Jeg sier nå ikke om jeg er det eller ei Anonymous poster hash: ea60b...3c3

Du går farlig langt i å trekke konklusjoner, synes jeg.

Hva en pasient er "sikker på" og hva som er kliniske fakta er ofte veldig forskjellige ting.

Skrevet

Skal jeg kontakte ofre og pårørende og spørre om å fa sende ting som beviser sannhetsgehalt?

Jeg tror dessverre ikke de vil det, de er fortsatt under stor psykisk traume, mange pårørende, og søsteren til hun venninnen som ikke orket mer fra O.T, hennes banekvinne" orket ikke å prate om det på telefonen, bare kort fortalte årsaken til søstrerens selvmord. En pårørende mor fik hjerteinfark ung som hun er sikker på skyltes stress over psykiatriens skjending av hennes datter og tvagsfor ing av farlige medisiner som gjorde henne dårligere og dårligere, datteren.

Man må invadere pårørende for å få tillatelse til å formidle bevis. Der hele er veldig vanskelig men helt sikkert ikke umulig.

Sciientolg, hvorfor tror du jeg er et. Jeg sier nå ikke om jeg er det eller ei

Du snakker jo bare tåkeprat! Gi meg håndfaste bevis, hvis ikke så er denne diskusjonen og du ferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...