Gå til innhold

Døden bedre enn medisiner.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare svært ressurssterke pasienter kommer noen vei med dette, Dessuten, mine "journaler" består stort sett av feil. Gamle feildiagnoser byttes ut med nye. Det er pinlig bare å se inn i skapt de ligger i, og hva de villfarne har funnet på som jeg og de som kjenner meg vet er stigmafeil får så være. Hadde de hatt i mine øyne et snev av troverdighet de som står bak manuskriptene hadde det vært skuffende. Slik det er er jeg bare pinlig berørt på forfatteres vegne. Dere feiloppfatninger skader ikke meg siden jeg er alt for selvbevisst til å reagere på det skrevne som noe annet enn delusjonert sprellemannseventyr.

Hvordan vet du at alle diagnosene er feil, både gamle og nye? Man kan ha flere diagnoser samtidig. Det kan jo hende de vil hjelpe deg å bli bedre? Hva med å vise litt tillit og åpenhet? De fleste har blitt leger og psykologer fordi de vil hjelpe mennesker, ikke drive med maktmisbruk :)

Anonymous poster hash: 2870f...b87

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare svært ressurssterke pasienter kommer noen vei med dette, Dessuten, mine "journaler" består stort sett av feil. Gamle feildiagnoser byttes ut med nye. Det er pinlig bare å se inn i skapt de ligger i, og hva de villfarne har funnet på som jeg og de som kjenner meg vet er stigmafeil får så være. Hadde de hatt i mine øyne et snev av troverdighet de som står bak manuskriptene hadde det vært skuffende. Slik det er er jeg bare pinlig berørt på forfatteres vegne. Dere feiloppfatninger skader ikke meg siden jeg er alt for selvbevisst til å reagere på det skrevne som noe annet enn delusjonert sprellemannseventyr.

Jeg er godt vant med at psykiatriske pasienter reagerer på de observasjoner som dokumenteres, og at de er uenige i vurderinger og diagnoser.

Det er nettopp på grunn av muligheten for feilvurderinger og feiltolkninger at man som pasient har rett til innsyn og klage, og det støtter jeg fullt ut.

Men denne retten betyr ikke automatisk at man har rett i at det som er dokumentert er feil, og følgelig er det også mye som avvises når man begynner å se nærmere på hva man har med å gjøre. En mengde diagnoser er tuftet på symptomkomplekser der det er misforhold mellom pasientens og resten av verdens oppfatning av hvordan man fremstår. Det sier seg selv at det er ubehagelig å bli konfrontert med det.

Anonymous poster hash: e0dc8...da5

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er godt vant med at psykiatriske pasienter reagerer på de observasjoner som dokumenteres, og at de er uenige i vurderinger og diagnoser.

Det er nettopp på grunn av muligheten for feilvurderinger og feiltolkninger at man som pasient har rett til innsyn og klage, og det støtter jeg fullt ut.

Men denne retten betyr ikke automatisk at man har rett i at det som er dokumentert er feil, og følgelig er det også mye som avvises når man begynner å se nærmere på hva man har med å gjøre. En mengde diagnoser er tuftet på symptomkomplekser der det er misforhold mellom pasientens og resten av verdens oppfatning av hvordan man fremstår. Det sier seg selv at det er ubehagelig å bli konfrontert med det.

Ang. det siste. Det er ikke hvordan man fremstår for resten av verden som er problematisk, jeg er godt likt av alle jeg kjenner og som kjenner meg, men har blitt forsøkt gjennomstigmatisert å fratatt selvtillit og seriøsitet av deler av psykiatrien og usympatiske leger i tiår hun.

Hadde jeg blitt oppfattet av "skikkelige" folk slik som stigmaskaperen og distributørene av løgner om meg og min personlighet hadde jeg hatt grunn til selvransakelse.

Gjest Gjest
Skrevet

Ang. det siste. Det er ikke hvordan man fremstår for resten av verden som er problematisk, jeg er godt likt av alle jeg kjenner og som kjenner meg, men har blitt forsøkt gjennomstigmatisert å fratatt selvtillit og seriøsitet av deler av psykiatrien og usympatiske leger i tiår hun.

Hadde jeg blitt oppfattet av "skikkelige" folk slik som stigmaskaperen og distributørene av løgner om meg og min personlighet hadde jeg hatt grunn til selvransakelse.

For øvrig, du er en utgave av en høyt på strå i psykiatrien som fremstår slik som har ledet til at mitt "hat" til psykiatrien har blitt større og større, og jeg må forsøke å klare meg gjennom livet til tross for at destruktive institusjoner som psykiatrien gjør et godt liv uhyre vanskelig.

Tilliten til meg selv og selvbevisstheten har gjort at jeg ikke har gått til grunne pga. deler v psykiatrien og legestanden.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan vet du at alle diagnosene er feil, både gamle og nye? Man kan ha flere diagnoser samtidig. Det kan jo hende de vil hjelpe deg å bli bedre? Hva med å vise litt tillit og åpenhet? De fleste har blitt leger og psykologer fordi de vil hjelpe mennesker, ikke drive med maktmisbruk :)

At diagnosene såkalt, er feil er en objektiv sannhet, siden jeg kjenner meg selv så godt, og det er bare stigma-folka som mener jeg er narcissist, a drunk, har "adferdsforsyrrelser", osv. Noen av dem hater sterke personer som ikke tar dem og deres villfarelser på alvor og som ikke lar seg underlegge og akseptere de destruktives antagelig bevisste feildiagnoser og videreformidle dem. Det er mye projisering i deres stigmaer.

Tillit, og ikke minst åpenhet er en naturligdel av min personlighet, men de får det ikke de som gang på gang vises seg ikke fortjente.

Neida, jeg mener ikke at de fleste driver med maktmisbruk, men flere gjør det enn i noen annen yrkesgruppe etter min krystallklare oppfatning.

Gjest Gjest
Skrevet

Bare angående hva disse svina kan tillate seg. En har funnet det for godt i "journal" å skrive at jeg har solgt narkotika på evdelingen hans. Siden det har ingen ting med virkeligheten å gjøre vil jeg politianmelde falske anklager om kriminell virksomhet tatt ut av lufta.

De som ingen moral har bør få en påminnelse og forhåpentligvis og en dom.

AnonymBruker
Skrevet

Blir helt matt av TS, jeg...

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg tar beroligende selv i perioder. Men deler ikke oppfatningen at alle i psykiatrien vil en vondt og er ute etter å "ta" en. Jeg er takknemlig for den hjelpen jeg har fått og fredeles skal få, og synes det er mange flotte mennesker jeg har møtt som behandlere. Og de få som ikke har vært noe, de kunne man truffet i andre sammenhenger også.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror ts er ute av bildet, kanskje gitt opp, og å bli matt av fokusering på utrolige ting som faktisk skjer uten å komme med noe konstruktivt tror jeg bare tilfredsstiller andre likegyldige.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg deler ikke oppfatningen at alle i psykiatrien vil en vondt og er ute etter å "ta" en. .

Den oppfatningen har jeg og, og det har hverken ts eller jeg sagt at "alle" i profesjonen vil en vondt, deler av "toppene" er hovedproblemet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ts er ute av bildet, kanskje gitt opp, og å bli matt av fokusering på utrolige ting som faktisk skjer uten å komme med noe konstruktivt tror jeg bare tilfredsstiller andre likegyldige.

Okay, jeg forvekslet deg og TS :) Det er sikkert råtne epler, men også mye bra hjelp å få...

Gjest Gjest
Skrevet

Okay, jeg forvekslet deg og TS :) Det er sikkert råtne epler, men også mye bra hjelp å få...

Det siste er helt sikkert ts, og også meg selv enig i.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen som har benektet at det fins råtne epler i psykiatrien - men det er temmelig langt fra den erkjennelsen til å tro at omtrent samtlige ansatte og alle kontrollorganer, fra kontrollkommisjonen til avdelingsledelse til fylkeslege og oppover driver en samstemt fortielse av planlagte og systematiske overgrep.

De aller fleste får god hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...