AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #81 Skrevet 16. juli 2013 Det samme funderte jeg litt på. Trolig vil ikke en 13-åring kunne styre om han blir stiv eller ikke. Da jeg var på den alderen og frem til 17-18 år kunne iallefall ikke jeg styre det så mye Det jeg undrer meg mest over, er hva slags jente dette er, som har behov for å voldta en 13-årig gutt for å få seg noe.. Antageligvis klarte hun ikke å styre seg, - å stoppe, når de først hadde begynt og han ønsket å stoppe. Hun var vel kommet til et point of no return! Anonymous poster hash: cf650...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #82 Skrevet 16. juli 2013 Fordi både jeg og en rekke av mine kompiser har blitt "voldtatt" av kvinner; våknet opp med at jenta har tatt seg til rette. Ingen av oss ser på det som en negativ opplevelse, så fremst kvinnen ikke er stygg og/eller overvektig. Det er en morsom ting vi bare flirer av i ettertid. Til orientering: Du har misforstått. Det du beskriver kalles ikke voldtekt! Anonymous poster hash: cf650...9f1 1
Fim Skrevet 17. juli 2013 #83 Skrevet 17. juli 2013 Som sagt, overgrep mot voksne menn skjer så sjelden og er som regel så lite traumatisk for mannen at det er ubetydelig. Motbevis mine påstander med konkrete tall og ikke bare begrep som "store mørketall" som er helt intetsigende. Konkrete tall fra Norge er ikke lett å finne, bla. pga. lav rapportering og lite mediaomtale. Du kan spørre et ressurssenter. Mine påstander handler imidlertid ikke om konkrete tall. Jeg fastholder at seksuelle overgrep er alvorlig hvis den utsatte opplever det som alvorlig, om så han/hun er den eneste i verden som har opplevd det. Du har ikke kommet med gode motargumenter utover ubegrunnede påstander om at "menn ikke finner det traumatisk". Dét er en rimelig bastant påstand som du ikke kan regne med å bli trodd på uten solid dokumentasjon. Har du det? Her er at par interessante artikler om en avhandling som nylig ble skrevet om kvinner som begår overgrep. Mange av disse overgrepene begås mot barn, men det finnes også eksempler på voksne menn som har blitt ofre. http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4225550.ece http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Nar-kvinner-voldtar-6275258.html Dette er et informasjonshefte fra Senter for Seksuelt Misbrukte Menn. http://www.ssmm.no/Userfiles/Sites/files/Nettversjon%20Informasjonshefte%20den%20siste_guttermenn.pdf Kort avsnitt, men med en hel del kilder som kan følges opp: http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_by_gender#Rape_of_males_by_females Post med en god oppsummering av statistikk fra en større amerikansk studie (denne: http://www.cdc.gov/ViolencePrevention/pdf/NISVS_Report2010-a.pdf) - som viser at menn blir tvunget til ufrivillige seksuelle handlinger, av kvinner, mye oftere enn man tror: http://www.feministcritics.org/blog/2009/01/05/can-women-rape-men-rp/ Dette er resultatet av 10 minutters googling. Så ja, det finnes, og eksistensen av støttegrupper, nasjonalt og internasjonalt, for menn som har blitt utsatt for seksuelt misbruk, er i seg selv et bevis på at du tar feil når du påstår at menn ikke kan oppleve slikt som traumatisk. 8
Gjest BettyBoop Skrevet 17. juli 2013 #84 Skrevet 17. juli 2013 Tror jeg kjenner mine venner langt bedre enn det du gjør... som sagt jeg bare gjetter, men med dine holdninger er det vel gjerne ikke overraskende at alle dine kompiser er like som deg. Vedder på at samtlige av dere hadde bagatellisert det dersom en mann hadde fortalt dere at han var blitt voldtatt og hadde det jævlig. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 17. juli 2013 #85 Skrevet 17. juli 2013 Å bevise et universelt negativ er vanskelig, men det faktum at det er omtrent ingen menn som anmelder kvinner for voldtekt er et sterkt bevis. Så vil enkelte kvinner påstå at "ja, men stigmaet. tenk på stigmaet!!!11 hyyyl". Som er deres påstand, ergo er bevisbyrden igjen hos de. hvordan vet du at ingen menn i verden anmelder mot voldtekt? 2
Mann 42 Skrevet 17. juli 2013 #86 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Tror jeg kjenner mine venner langt bedre enn det du gjør... Ingen motsetning der; derav "voldtekt" i gåsetegn. Jeg vil ikke kalle det et reelt overgrep. Så det du sier, er at du og dine venner ikke kan voldtas, fordi dere alltid er klare for å ha sex? Så sant den kvinnen som "tar seg til rette" ikke er mindre pen? Da har jeg et oppfølgingsspørsmål: Hva hvis du (eller en av dine venner) våknet uten klær, med håndleddene tjoret til anklene dine, og med kniven på strupen. Tror du at du kunne bli voldtatt da? Av en lite attraktiv kvinne? La oss gjøre en liten visualiseringsøvelse. Se for deg at denne lite attraktive kvinnen plasserer deg med rumpa i været og presser en tjukk dildo opp i endetarmen på deg. Tror du at du ville føle deg ydmyket og traumatisert i en slik situasjon, eller er dette i samsvar med dine forestillinger om en interessant og kanskje litt anderledes hendelse som ikke nødvendigvis er så ubehagelig? Noe du kan fortelle kompisene dine om, kanskje? Endret 17. juli 2013 av Mann 42 8
tom1986 Skrevet 17. juli 2013 #87 Skrevet 17. juli 2013 Så det du sier, er at du og dine venner ikke kan voldtas, fordi dere alltid er klare for å ha sex? Så sant den kvinnen som "tar seg til rette" ikke er mindre pen? Da har jeg et oppfølgingsspørsmål: Hva hvis du (eller en av dine venner) våknet uten klær, med håndleddene tjoret til anklene dine, og med kniven på strupen. Tror du at du kunne bli voldtatt da? Av en lite attraktiv kvinne? La oss gjøre en liten visualiseringsøvelse. Se for deg at denne lite attraktive kvinnen plasserer deg med rumpa i været og presser en tjukk dildo opp i endetarmen på deg. Tror du at du ville føle deg ydmyket og traumatisert i en slik situasjon, eller er dette i samsvar med dine forestillinger om en interessant og kanskje litt anderledes hendelse som ikke nødvendigvis er så ubehagelig? Noe du kan fortelle kompisene dine om, kanskje? Denne situasjonen er så usannsynlig at jeg gidder ikke forholde meg til det engang.
Tabris Skrevet 17. juli 2013 #88 Skrevet 17. juli 2013 Å bevise et universelt negativ er vanskelig, men det faktum at det er omtrent ingen menn som anmelder kvinner for voldtekt er et sterkt bevis. Så vil enkelte kvinner påstå at "ja, men stigmaet. tenk på stigmaet!!!11 hyyyl". Som er deres påstand, ergo er bevisbyrden igjen hos de. Alle dine innlegg i denne tråden er svært gode bevis for stigmaet det snakkes om. Ellers vil jeg berømme Fim for noen fantastiske gode og saklige innlegg i denne tråden! 7
Fim Skrevet 17. juli 2013 #89 Skrevet 17. juli 2013 Alle dine innlegg i denne tråden er svært gode bevis for stigmaet det snakkes om. Ellers vil jeg berømme Fim for noen fantastiske gode og saklige innlegg i denne tråden! Du er klok, Fim. Det er synd at det fortsatt er et slikt sosialt stigma for offeret. Jøss, jeg blir rent brydd her. Tusen takk, begge to, for svært hyggelig tilbakemelding
Norbertine Skrevet 18. juli 2013 #90 Skrevet 18. juli 2013 Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger. Alice i Eventyrland, mod
Gjest BettyBoop Skrevet 18. juli 2013 #91 Skrevet 18. juli 2013 Så det du sier, er at du og dine venner ikke kan voldtas, fordi dere alltid er klare for å ha sex? Så sant den kvinnen som "tar seg til rette" ikke er mindre pen? Da har jeg et oppfølgingsspørsmål: Hva hvis du (eller en av dine venner) våknet uten klær, med håndleddene tjoret til anklene dine, og med kniven på strupen. Tror du at du kunne bli voldtatt da? Av en lite attraktiv kvinne? La oss gjøre en liten visualiseringsøvelse. Se for deg at denne lite attraktive kvinnen plasserer deg med rumpa i været og presser en tjukk dildo opp i endetarmen på deg. Tror du at du ville føle deg ydmyket og traumatisert i en slik situasjon, eller er dette i samsvar med dine forestillinger om en interessant og kanskje litt anderledes hendelse som ikke nødvendigvis er så ubehagelig? Noe du kan fortelle kompisene dine om, kanskje? Jeg tror jeg elsker deg. Du kommer med så geniale innlegg. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 18. juli 2013 #92 Skrevet 18. juli 2013 Denne situasjonen er så usannsynlig at jeg gidder ikke forholde meg til det engang. hvorfor er det usannsynlig? Det finnes sjuke mennesker i verden. 1
tom1986 Skrevet 18. juli 2013 #93 Skrevet 18. juli 2013 hvorfor er det usannsynlig? Det finnes sjuke mennesker i verden. Har du noensinne hørt om noe slikt?
Gjest BettyBoop Skrevet 18. juli 2013 #94 Skrevet 18. juli 2013 Ja. Har hørt om folk som har blitt grovt mishandlet under voldtekt ja. 2
Mann 42 Skrevet 18. juli 2013 #95 Skrevet 18. juli 2013 Denne situasjonen er så usannsynlig at jeg gidder ikke forholde meg til det engang. Nei, det er tvert imot en veldig sannsynlig situasjon dersom du skulle bli utsatt for en kvinne som finner ut at hun vil voldta deg. Eller flere kvinner på en gang. Du vil kanskje først tro at du blir sjekket opp av en av dem, men det som har skjedd i de sakene som er dokumentert, er at de enten har brukt dop eller våpen for å ta kontroll over offeret. Hvor ofte det skjer, er ikke så godt å si. Men vi vet at det skjer. Og som man har påpekt lenger oppe i tråden: Selve eksistensen av krisesenter for seksuelt misbrukte menn, bærer bud om at det skjer langt oftere enn de fleste av oss er komfortable med å tenke på. 7
Mann 42 Skrevet 18. juli 2013 #96 Skrevet 18. juli 2013 Har du noensinne hørt om noe slikt? En av de beretningene jeg leste, skjedde i USA. En trailersjåfør ble "sjekket" av en kvinne som fikk ham med seg til sitt motellrom. Der ventet flere andre kvinner, som overmannet ham og bandt ham på sengen. De tvang ham til å utføre oralsex på dem, og de gjennomførte også en rekke vaginale samleier med ham. Når han ikke kunne få reisning lenger, så truet de med å skjære av ham pikken hvis han ikke ble hard. De voldtok ham etter tur i nærmere 48 timer, før de slapp ham. Han ble ikke skadet så mye fysisk, bare noen overfladiske kutt med kniv og noen blåmerker, men han ble aldri den samme psykisk. Angst, depresjoner, suicidalitet, og fullstendig impotent. Høres det ut som noe du ville kost deg med? 4
justmyself Skrevet 18. juli 2013 #97 Skrevet 18. juli 2013 Ja, kvinner kan voldta. Så på tv om ei som ble voldtatt av både mora og faren sin, samt vennene deres. Barnet var fra 2-8 år! Ble stengt inne, fikk ikke mat, hadde ikke klær, spiste plast og sin egen bæsj, bodde i skapet som alltid var mørkt. Foreldrene hadde grov sex med henne, og barnet var helt revnet i underlivet. Hvis ikke naboen hadde funnet barnet hadde hun dødd! Fryktelig trist historie! Kjenner jeg blir irritert over sånt, og har så lyst til å hjelpe barnet! Stakkars, at folk kan gjøre noe så forferdelig!
Mann 42 Skrevet 18. juli 2013 #98 Skrevet 18. juli 2013 Tom 1968: Hvorfor tror du at det er så usannsynlig at en kvinne skulle ønske å voldta en mann? Er det fordi kvinner er så snille? Så ikke-voldelige? Mangler interesse for sex? Har et totalt fravær av irrasjonelt hat? Er så svake? Kvinner kan være akkurat like forstyrra som menn, og det de evt mangler i fysisk styrke kan de kompensere for med våpen eller bedøvende medikamenter. Det er bare mindre forskjeller i hvordan de tar kontroll over offeret. Men når man har kommet dit, så er en voldtekt en voldtekt. Og offeret setter aldri pris på det som skjer. Det er en vesentlig del av poenget. 7
justmyself Skrevet 18. juli 2013 #99 Skrevet 18. juli 2013 Fordi menn blir sett som perverse griser...
justmyself Skrevet 19. juli 2013 #100 Skrevet 19. juli 2013 Tom 1968: Hvorfor tror du at det er så usannsynlig at en kvinne skulle ønske å voldta en mann? Er det fordi kvinner er så snille? Så ikke-voldelige? Mangler interesse for sex? Har et totalt fravær av irrasjonelt hat? Er så svake? Kvinner kan være akkurat like forstyrra som menn, og det de evt mangler i fysisk styrke kan de kompensere for med våpen eller bedøvende medikamenter. Det er bare mindre forskjeller i hvordan de tar kontroll over offeret. Men når man har kommet dit, så er en voldtekt en voldtekt. Og offeret setter aldri pris på det som skjer. Det er en vesentlig del av poenget. Bra sagt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå