glidemiddel Skrevet 30. juli 2013 #161 Skrevet 30. juli 2013 Menn og motstand I linken her så ser jeg den ultimate trusselen kvinner kan komme med. *******Truet med å anklage ham for voldtekt hvis han ikke lå med henne****** Hvorfor har det blitt så lett å bruke beskyldning om voldtekt som pressmiddel når beskyldningen er meget grov og ødeleggende for den det gjelder? Mitt svar er hysteri. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 30. juli 2013 #162 Skrevet 30. juli 2013 Menn og motstand I linken her så ser jeg den ultimate trusselen kvinner kan komme med. *******Truet med å anklage ham for voldtekt hvis han ikke lå med henne****** Hvorfor har det blitt så lett å bruke beskyldning om voldtekt som pressmiddel når beskyldningen er meget grov og ødeleggende for den det gjelder? Mitt svar er hysteri. Å anklage noen for voldtekt når det ikke har skjedd er et problem og helt klart forkastelig. Men å bagatellisere voldtekt på den måten du og enkelte andre har gjort i denne tråden er minst like ille. 4
glidemiddel Skrevet 30. juli 2013 #163 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Om dama de hadde mast om å ha sex når dere la dere, og du klart og tydelig sa nei, jeg orker ikke ikveld, ville det da vært i orden? 40% av menn vil ha mindre sex enn partnerne sine, det er tydelig at du er en type som vil ha sex oftere, og tror at ale menn er som deg. Anonymous poster hash: 050ee...b23 Der har vi det med å sette grenser for hva som er akseptabelt innen forholdet. Dette er tydligvis din grense, men ikke min. Vil ikke at dama mi skal være redd for å prøve seg og ha et anstrengt forhold til sånt. Jeg har heller ikke påstått at jeg snakker for absolutt alle menn, men vil ha frem at det er forskjell i samspillet mellom mann og kvinne. Menn vil være mer pågående enn kvinner som regel og er ofte en del av leken hvor kvinnen tilslutt blir med på det og har vært med på leken hele veien og liker å erte opp mannen. Dette gjelder ikke alle par, men noen. Mens noen kvinner tydligvis syns dette er overtramp hvis mannen tar kontrollen og er pågående. Hvorfor skal vi ha den detaljstyringen av hva som er akseptabelt når det er normalt for noen, mens ikke for noen andre så lenge det ikke er snakk om grove overtramp. Endret 30. juli 2013 av glidemiddel
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #164 Skrevet 30. juli 2013 Der har vi det med å sette grenser for hva som er akseptabelt innen forholdet. Dette er tydligvis din grense, men ikke min. Vil ikke at dama mi skal være redd for å prøve seg og ha et anstrengt forhold til sånt. Jeg har heller ikke påstått at jeg snakker for absolutt alle menn, men vil ha frem at det er forskjell i samspillet mellom mann og kvinne. Menn vil være mer pågående enn kvinner som regel og er ofte en del av leken hvor kvinnen tilslutt blir med på det og har vært med på leken hele veien og liker å erte opp mannen. Dette gjelder ikke alle par, men noen. Mens noen kvinner tydligvis syns dette er overtramp hvis mannen tar kontrollen og er pågående. Hvorfor skal vi ha den detaljstyringen av hva som er akseptabelt når det er normalt for noen, mens ikke for noen andre så lenge det ikke er snakk om grove overtramp. Som sagt, 40% er det kvinnen som er den mest pågående i forholdet. Forskjellen er altså ikke stor mellom menn og kvinner på dette område. Anonymous poster hash: 050ee...b23
glidemiddel Skrevet 30. juli 2013 #165 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Å anklage noen for voldtekt når det ikke har skjedd er et problem og helt klart forkastelig. Men å bagatellisere voldtekt på den måten du og enkelte andre har gjort i denne tråden er minst like ille. Jeg mener ikke å bagatelisere voldtekt, men å ikke la definisjonen på voldtekt flyte ut og bruke det til drittkasting oss imellom. Jeg tror at menn har helt andre grenser for hva som er akseptabelt enn hva kvinner har. Hvis vi lar definisjonen på "gå over streken" bli for feilfokusert, bred og omfattende, så vil det ødelegge hele definisjonen og ødelegger for samspillet mellom kvinner og menn om man kjører hysteri på dette. Nå mener jeg selvsagt at alle skal være beskyttet og alle ofre skal taes vare på uansett kjønn. Endret 30. juli 2013 av glidemiddel
Lirael Skrevet 30. juli 2013 #166 Skrevet 30. juli 2013 Der har vi det med å sette grenser for hva som er akseptabelt innen forholdet. Dette er tydligvis din grense, men ikke min. Vil ikke at dama mi skal være redd for å prøve seg og ha et anstrengt forhold til sånt. Jeg har heller ikke påstått at jeg snakker for absolutt alle menn, men vil ha frem at det er forskjell i samspillet mellom mann og kvinne. Menn vil være mer pågående enn kvinner som regel og er ofte en del av leken hvor kvinnen tilslutt blir med på det og har vært med på leken hele veien og liker å erte opp mannen. Dette gjelder ikke alle par, men noen. Mens noen kvinner tydligvis syns dette er overtramp hvis mannen tar kontrollen og er pågående. Hvorfor skal vi ha den detaljstyringen av hva som er akseptabelt når det er normalt for noen, mens ikke for noen andre så lenge det ikke er snakk om grove overtramp. Når kvinnen gir tydelig uttrykk for at hun ikke vil ha sex og mannen fortsetter å ta kontrollen og være pågående, er jo dette et problem. Da begynner man å snakke om overgrep. Det du snakker om som lek er helt greit dersom begge er med på det. Men da er det normalt at den som sitter med føringen som "dominant" også sikrer seg at den andre part faktisk ønsker sex og også at denne måten å ha sex på er ønskelig. Det du har nevnt tidligere om at menn i gjennomsnitt reagerer mindre på overgrep enn jenter(gitt at overgriperen er en jente) er det foretatt undersøkelser på som bekrefter at dette stemmer. Disse nevnes av Lalumiere i en av hans bøker og også i boken "bak lukkede dører", tror jeg. Guttene reagerte også mindre dersom jenten var tiltrekkende. Til sammenligning med voldtekt av kvinner, var disse ofte mindre alvorlige overgrep hvor det gjerne var verbal og situasjonell tvang som var brukt og den seksuelle omgang omfattet sjeldent samleie. Ofrene(mennene) beskrev overgrepet som ubehagelig, men ikke noe som har preget dem særlig. Noen reagerer dog kraftig på overgrepet og det er viktig å ta disse på alvor. Jenter skal heller ikke føle at de kan bagatellisere sine egne overgrep av denne grunn. De har ikke rett til å utsette en mann for overgrep selv om det bare resulterer i ubehag(i noen situasjoner traumer). Derfor må man få dette frem også! Jenter rapporterte i tilsvarende undersøkelser mye større psykisk stress. Her var antallet som var preget av overgrepet i ettertid betraktelig større. 1
glidemiddel Skrevet 30. juli 2013 #167 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Er enig med deg der Lirael. Hovedmålet er at vi skal kunne føle oss frie og at ingen skal føle situasjoner som ubehagelige. Det jeg reagerer på er at man har en tedens til å skape hysteri om sånne ting som senere blir brukt mot den andre parten. En slik situasjon vil ødelegge for begge kjønn i lengden. Endret 30. juli 2013 av glidemiddel
Mann 42 Skrevet 30. juli 2013 #168 Skrevet 30. juli 2013 Er enig med deg der Lirael. Hovedmålet er at vi skal kunne føle oss frie og at ingen skal føle situasjoner som ubehagelige. Det jeg reagerer på er at man har en tedens til å skape hysteri om sånne ting som senere blir brukt mot den andre parten. En slik situasjon vil ødelegge for begge kjønn i lengden. Du er så full av piss, at jeg har vanskelig for å tro det. 1
glidemiddel Skrevet 30. juli 2013 #169 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Du er så full av piss, at jeg har vanskelig for å tro det. Du får se på post http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=757873&p=13034755 og si hva du syns. Så klart kan menn bli voldtatt av kvinner, men slike debatter pleier å bli en konkuranse om å kaste dritt på hverandre. Se hva jeg mener med hysteri. Vi kan ikke drive hysteri mot hverandre. Nå sier jeg ikke at det har skjedd i tråden her, men det er en tendens jeg ser. Endret 30. juli 2013 av glidemiddel
Lirael Skrevet 30. juli 2013 #170 Skrevet 30. juli 2013 Du er så full av piss, at jeg har vanskelig for å tro det. Er han full av piss fordi han er enig i det jeg skrev? Eller liker du ikke denne brukeren?
Mann 42 Skrevet 30. juli 2013 #171 Skrevet 30. juli 2013 Er han full av piss fordi han er enig i det jeg skrev? Eller liker du ikke denne brukeren? Det var et rimelig rett frem og klart utsagn. Jeg kjenner ikke denne brukeren, og jeg kjenner ikke deg. Derimot så har jeg lest alle innleggene hans i denne tråden, og han er så full av piss at det er ikke til å tro. Jeg er bare hoderystende over hans manglende forståelse for hva det innebærer å bli utsatt for et reelt overgrep, hans vilje til å bagatellisere dette der menn er ofre, og hans tranghjernede kjønnstereotypier. Det finnes mange, mange eksempler på menn som er mer eller mindre ødelagt seksuelt pga slike opplevelser, og han sammenligner det med at kjæresten hans "sniker seg til sex". 3
Mann 42 Skrevet 30. juli 2013 #172 Skrevet 30. juli 2013 Du får se på post http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=757873&p=13034755 og si hva du syns. Så klart kan menn bli voldtatt av kvinner, men slike debatter pleier å bli en konkuranse om å kaste dritt på hverandre. Se hva jeg mener med hysteri. Vi kan ikke drive hysteri mot hverandre. Nå sier jeg ikke at det har skjedd i tråden her, men det er en tendens jeg ser. Bla, bla. Bullshit. 1
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 30. juli 2013 #173 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Men nå skal det også sies at siden dette er i USA, der seksuell lavalder er 18 de fleste steder, så ville dama blitt anklaget for voldtekt uansett om gutten hadde tryglet henne om å få ligge med henne i flere uker før hendelsen. Det er feil den seksuelle lavalder er 16 i de fleste stater i USA i 30 stater er den seksuelle lavalder 16 ( Alabama, Alaska, Arkansas, Connecticut, District of Columbia, Georgia, Hawaii, Indiana, Iowa, Kansas, Kentucky, Maine, Maryland, Massachusetts, Michigan, Minnesota, Mississippi, Montana, Nevada, New Hampshire, New Jersey, North Carolina, Ohio, Oklahoma, Rhode Island, South Carolina, South Dakota, Vermont, Washington, West Virginia ) I 9 stater er den seskuelle lavalder 17 ( Colorado, Illinois, Louisiana, Missouri, Nebraska, New Mexico, New York, Texas, Wyoming ) Mens i 12 stater er den 18 ( Arizona, California, Delaware, Florida, Idaho, North Dakota, Oregon, Tennessee, Utah, Virginia, Wisconsin, Pennsylvania ) Men for og svare på spm ja kvinner kan voldta. Endret 30. juli 2013 av Mephistopheles
Mann 42 Skrevet 30. juli 2013 #174 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Det er feil den seksuelle lavalder er 16 i de fleste stater i USA i 30 stater er den seksuelle lavalder 16 ( Alabama, Alaska, Arkansas, Connecticut, District of Columbia, Georgia, Hawaii, Indiana, Iowa, Kansas, Kentucky, Maine, Maryland, Massachusetts, Michigan, Minnesota, Mississippi, Montana, Nevada, New Hampshire, New Jersey, North Carolina, Ohio, Oklahoma, Rhode Island, South Carolina, South Dakota, Vermont, Washington, West Virginia ) I 9 stater er den seskuelle lavalder 17 ( Colorado, Illinois, Louisiana, Missouri, Nebraska, New Mexico, New York, Texas, Wyoming ) Mens i 12 stater er den 18 ( Arizona, California, Delaware, Florida, Idaho, North Dakota, Oregon, Tennessee, Utah, Virginia, Wisconsin, Pennsylvania ) Men for og svare på spm ja kvinner kan voldta. Det var veldig informativt, men gutten er fortsatt under lavalderen, og det innebærer fortsatt at forbindelsen ville blitt ansett for voldtekt uansett hvor frivillig den var. Og dette fant dessuten sted i Tennesee, der den seksuelle lavalderen iflg din liste er 18. SÅ selv om jeg tar korreks på det generelle utsagnet om amerikansk lovgivining på dette området, så er det jeg sa korrekt i DETTE tilfellet. Hun ville blitt dømt i Norge også. Hun var 18, og han var 13, og det holder i mengder. Endret 30. juli 2013 av Mann 42 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå