Gå til innhold

Kan kvinner voldta?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Intervju med elleve menn utsatt for partnervold

Sitat:

"- Den verste episoden var da jeg satt i stua på en pinnestol og leste avisa. Ungene var der. Så sa hun til meg at jeg måtte vaske opp med en gang. Så sa jeg at jeg skal bare lese ferdig avisen først. Og så kommer hun inn på stuen og tar tak i håret mitt og røsker meg bakover så jeg faller i gulvet, og hun setter seg opp på meg og slår meg i ansiktet. Og ungene ser på og begynner å gråte."

Anonymous poster hash: 530dd...b9e

Min umiddelbare reaksjon er at menn som lar seg behandle slik av en kvinne, er ikke mye mann.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min umiddelbare reaksjon er at menn som kan kan si noe så korka er mindre mann en noen annen.

• Liker 12
Skrevet

Min umiddelbare reaksjon er at menn som lar seg behandle slik av en kvinne, er ikke mye mann.

Så hva skulle en "ordenklig mann" gjøre da? Banke henne opp og havne i fengsel?

Du graver deg bare mer og mer ned her tom1986. Og du fremstår bare mer og mer som et patetisk kryp som har noen serriøse mindreverdighetskomplekser som du forsøker å kompensere for.

• Liker 7
Skrevet

Så hva skulle en "ordenklig mann" gjøre da? Banke henne opp og havne i fengsel?

Du graver deg bare mer og mer ned her tom1986. Og du fremstår bare mer og mer som et patetisk kryp som har noen serriøse mindreverdighetskomplekser som du forsøker å kompensere for.

Dytte henne unna. Det er snakk om en liten, skjør kvinne. Dersom du ikke evner sette deg i respekt hos henne, er du en svak mann. Så enkelt er det.

AnonymBruker
Skrevet

Dytte henne unna. Det er snakk om en liten, skjør kvinne. Dersom du ikke evner sette deg i respekt hos henne, er du en svak mann. Så enkelt er det.

Så enkelt er det i hodet ditt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tvinger kvinnene mannen til å få en ereksjon egentlig?

Anonymous poster hash: a2a43...ec8
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Det er det vel ingen som har hevdet at de gjør?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For det første kan man få ereksjon ufrivillig både i søvne og våken tilstand. For det andre er det irrelevant da den tekniske definisjonen av voldtekt i straffeloven er "seksuell omgang". Med mindre du har bodd under en stein hele ditt liv vet du at seksuell omgang er mer enn å stikke en guttetiss inn i en jentetiss.

• Liker 3
Skrevet

Et viktig spørsmål er:

Hvem er det mest traumatisk for? gutt voldtatt av jente, eller jente voldtatt av gutt?

Jeg tror ikke det ville vært traumatisk for meg om jenta snek til seg sex på min bekostning.

Hvor traumatisk er det for ei jente hvis en gutt sniker til seg sex på hennes bekostning?

Overfallsvoldtekt skjønner jeg veldig godt er traumatisk og er noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet

Et viktig spørsmål er:

Hvem er det mest traumatisk for? gutt voldtatt av jente, eller jente voldtatt av gutt?

Jeg tror ikke det ville vært traumatisk for meg om jenta snek til seg sex på min bekostning.

Hvor traumatisk er det for ei jente hvis en gutt sniker til seg sex på hennes bekostning?

Jeg trodde du var a voice for men? Og så trivialiserer du det til å "snike til seg sex".

Anonymous poster hash: 3ec67...b69

• Liker 3
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Et viktig spørsmål er:

Hvorfor er det et viktig spørsmål? Hvordan man opplever en voldtekt og hvilke følger det får i etterkant er da høyst individuelt, og ikke et spørsmål om kjønn. Tror du alle kvinner opplever voldtekt likt?

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hvorfor er det et viktig spørsmål? Hvordan man opplever en voldtekt og hvilke følger det får i etterkant er da høyst individuelt, og ikke et spørsmål om kjønn. Tror du alle kvinner opplever voldtekt likt?

Selv om vi har individuelle forskjeller så vil man kunne generalisere at mann og kvinne er meget forskjellige.

Dette vil også føre til at vi reagerer forskjellig som kjønn uavhengig av kulturel forming. Kvinner er mye mer redd for vold enn menn, selv om menn er langt mer utsatt for vold f.eks og mange andre forskjeller. Hvis menn generelt ikke tar "snike til seg sex" på hans bekostning på et natchspiel så tungt, så er det ikke så stort problem når det skjer der, enn hvis kvinner generelt blir traumatiserte.

Da blir hele debatten at vi skylder på hverandre og ikke innser at vi er forskjellige. Man får ikke noe godt ut av å sammenligne oss og fordele skyld, rettferdighet osv når det er så stor forskjell på oss fra naturens side og det er det vi må ta hensyn til. Å kaste skyld på hverandre fører ikke til at vi får et bedre samarbeid mellom kjønnene. Vi må heller innse at vi er forskjellige og legge opp løypa etter det. Lovverket er bare en bitteliten del av kulturen vi lever i.

Endret av glidemiddel
Skrevet

Jeg trodde du var a voice for men? Og så trivialiserer du det til å "snike til seg sex".

Ja, jeg tror ikke menn tar det så tungt som kvinner gjør. Jeg er ikke enig i absolutt alt som blir sagt overalt.

Hvis man skal begynne å fokusere på at kvinner også voldtar menn, så ender vi opp med samme drittkastingen som feminismen gjorde mot menn. Det viktigste er å få fakta på bordet og ikke skjule sannheter. Også får vi ordne opp ut ifra det som passer begge kjønn best.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Selv om vi har individuelle forskjeller så vil man kunne generalisere at mann og kvinne er meget forskjellige.

Dette vil også føre til at vi reagerer forskjellig som kjønn uavhengig av kulturel forming. Kvinner er mye mer redd for vold enn menn, selv om menn er langt mer utsatt for vold f.eks og mange andre forskjeller. Hvis menn generelt ikke tar "snike til seg sex" på hans bekostning på et natchspiel så tungt, så er det ikke så stort problem når det skjer der, enn hvis kvinner generelt blir traumatiserte.

Da blir hele debatten at vi skylder på hverandre og ikke innser at vi er forskjellige. Man får ikke noe godt ut av å sammenligne oss og fordele skyld, rettferdighet osv når det er så stor forskjell på oss fra naturens side og det er det vi må ta hensyn til. Å kaste skyld på hverandre fører ikke til at vi får et bedre samarbeid mellom kjønnene. Vi må heller innse at vi er forskjellige og legge opp løypa etter det. Lovverket er bare en bitteliten del av kulturen vi lever i.

Hvorfor kaller du voldtekt "å snike seg til sex"?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

You're full of shit.

Skrevet (endret)

Her er link til en veldig interessant artikkel som svarer på fordommer som bla. det at menn liksom ikke kan bli voldtatt, og spørsmål om ereksjon. Som de skriver i artikkelen slipper jenter spørsmål som "ble du våt når du ble voldtatt"? og "fikk du orgasme"? Stakkars menn som blir utsatt for noe slikt, og stakkars den 13. år gamle gutten/barnet det ble referert til i startinnlegget.

Menn og motstand

Jeg tar med noen norske tall fra aftenposten i samme slengen:

• Overgrepsmottaket ved Oslo legevakt ble i 2011 kontaktet av 424 personer, av disse 17 gutter eller menn. Mottaket tar imot personer fra Oslo, Romerike og Follo og er åpent også for andre når overgrepet har skjedd i Oslo.
  • Oslo politidistrikt mottok i 2011 241 anmeldelser for voldtekt. 5 prosent av anmeldelsene, 11 stykker, kom fra menn.
  • En fersk rapport fra Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress, NKVTS, går ut på at minst fem prosent av norske gutter og menn er eller har vært utsatt for seksualisert vold.
  • Nyere forskning tyder på at mellom 7 og 14 % av gutter og unge menn utsettes for seksuelle overgrep. Forskning viser at menn står for 70–80 prosent av overgrepene, mens kvinner står for 20–30 prosent.
  • Erfaringene fra Senter for seksuelt misbrukte menn i Oslo tyder på at en tredjedel av overgrepene begås av kvinner.
  • Dixi ressurssenter for voldtatte i Oslo har merket flere henvendelser fra menn de siste årene. Mange av mennene ønsker å være anonyme og mange er plaget av skam etter overgrepet.
Endret av Prille
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et viktig spørsmål er:

Hvorfor er dette et så viktig spørsmål? Er ikke dette individuelt? Tror du det er helt i orden for de fleste menn å bli utnyttet seksuelt?

Anonymous poster hash: 050ee...b23

• Liker 3
Skrevet

En ting er å bli utnyttet seksuelt. En annen ting er å snike inn og utvide definisjonen på voldtekt/seksuelt overgrep og lage hysteri ut av noe som ikke er så stort problem, da særlig for par som er sammen. Hadde dama mi ridd på meg mens jeg sov, så hadde jeg ikke følt meg utnyttet, hadde bare syntes det var morsomt. Hva om situasjonen var omvendt? Nå sier jeg ikke at min oppfatning av seksuelt utnyttelse stemmer for alle menn. Det er forskjell på gutter og jenter uansett hvor like vi "ønsker" å være.

Hva mener jenter egentlig hva seksuelt overgrep er og hvor går grensa?

AnonymBruker
Skrevet

En ting er å bli utnyttet seksuelt. En annen ting er å snike inn og utvide definisjonen på voldtekt/seksuelt overgrep og lage hysteri ut av noe som ikke er så stort problem, da særlig for par som er sammen. Hadde dama mi ridd på meg mens jeg sov, så hadde jeg ikke følt meg utnyttet, hadde bare syntes det var morsomt. Hva om situasjonen var omvendt? Nå sier jeg ikke at min oppfatning av seksuelt utnyttelse stemmer for alle menn. Det er forskjell på gutter og jenter uansett hvor like vi "ønsker" å være.

Hva mener jenter egentlig hva seksuelt overgrep er og hvor går grensa?

Om dama de hadde mast om å ha sex når dere la dere, og du klart og tydelig sa nei, jeg orker ikke ikveld, ville det da vært i orden? 40% av menn vil ha mindre sex enn partnerne sine, det er tydelig at du er en type som vil ha sex oftere, og tror at ale menn er som deg.

Anonymous poster hash: 050ee...b23

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...