AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #41 Skrevet 15. juli 2013 har du sett hvordan kvinner kan oppføre seg ovenfor mannlige strippere? På strippeklubber for menn er mennene flinkere til å se men ikke røre, mens kvinner på strippeklubb med mannlige strippere blir som hyener. De hyler, klyper, krafser og klår på mennene som bare juling. Når jeg ser sånt så er jeg ikke i et øyeblikks tvil om at kvinner kan være istand til å voldta en voksen mann Det er ekstremt stor forskjell på å "ta av" på strippeklubb og voldta i min mening... Anonymous poster hash: c62f8...187
Gjest Gunfreak Skrevet 15. juli 2013 #42 Skrevet 15. juli 2013 Men nå skal det også sies at siden dette er i USA, der seksuell lavalder er 18 de fleste steder, så ville dama blitt anklaget for voldtekt uansett om gutten hadde tryglet henne om å få ligge med henne i flere uker før hendelsen. Som i norge har NOEN stater det de kaller romeo and juliet lover, der så lenge alderen er ca. lik går det sånn greit, jeg tror de fleste starter opperer med 2 års forskjell, mens i norge er det ikke fast satt men mer hver sak sett på, men sånn ca. 3 år vanlig i norge, Så hadde gutten vært 16 kunne det kanskje vært lovlig om begge parter var enige om det. men 18 vs 13 ville vært ulovlig i det fleste land, også norge. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 15. juli 2013 #43 Skrevet 15. juli 2013 Da er de jo i flokk og hauser hverandre opp, litt annen situasjon. Blir noe annet med en mann og en kvinne alene i et rom, jeg sier ikke at det er umulig, og det har helt sikkert skjedd. Jeg tror bare at i voldtektsstatesikken "kvinner som voldtar menn" så er de fleste barn.. Anonymous poster hash: c62f8...187 men hvorfor oppfører ikke mennene seg likedan da selv i flokk? 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #44 Skrevet 15. juli 2013 men hvorfor oppfører ikke mennene seg likedan da selv i flokk? De gjør jo det.. Anonymous poster hash: c62f8...187
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #45 Skrevet 15. juli 2013 Spørs hvilken strippeklubb du er på tror jeg.. I norge er det veldig strenge regler for begge kjønn. Anonymous poster hash: c62f8...187
Gjest BettyBoop Skrevet 15. juli 2013 #46 Skrevet 15. juli 2013 Det er ekstremt stor forskjell på å "ta av" på strippeklubb og voldta i min mening... Anonymous poster hash: c62f8...187 jojo men det er jo sikkert ikke så jævlig gøy med gjester som ikke klarer å holde fingra av fatet. Menn klarer jo fint å bare se på 1
Gjest BettyBoop Skrevet 15. juli 2013 #47 Skrevet 15. juli 2013 De gjør jo det.. Anonymous poster hash: c62f8...187 ikke på strippeklubb. Der er det ofte ikke lov å ta på stripperne, Tydeligvis annerledes regler med mannlige strippere. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #48 Skrevet 15. juli 2013 Det samme funderte jeg litt på. Trolig vil ikke en 13-åring kunne styre om han blir stiv eller ikke. Da jeg var på den alderen og frem til 17-18 år kunne iallefall ikke jeg styre det så mye Det jeg undrer meg mest over, er hva slags jente dette er, som har behov for å voldta en 13-årig gutt for å få seg noe.. Mulig jeg høres dum ut nå altså, men er det ikke slik at en mann må være stiv for å kunne bruke den? Og blir den stiv hvis man ikke ønsker det? Jeg spørr fordi jeg ikke er mann selv, og kjenner bare til kvinnekropper ja det går an. Forstod det slik at de holdt på til å begynne med (slags foreplay) men så ville han visst ikke ta "the next step". Anonymous poster hash: 2e8ba...20f
tom1986 Skrevet 15. juli 2013 #49 Skrevet 15. juli 2013 Mange! Med den stigmatiseringen og uvitenheten som finnes i samfunnet, som du selv er et eksempel på, er det virkelig ikke noe rart at menn som blir voldtatt av kvinner sjelden anmelder eller snakker høyt om dette. De som er tøffe nok blir visst nærmest avblåst med latter, selv hos politiet. Altså er mørketallene uvisse, og trolig høye. Mørketallene er alltid høye! Uavhengig hvilket fenomen det gjelder, så har man de som roper og skriker om de høye mørketallene. Hvordan vet du at de er høye hvis de er mørke? Har aldri hørt om en kvinne som har voldtatt en mann eller en mann som har slitt i etterkant av en voldtekt...
sol87 Skrevet 15. juli 2013 #50 Skrevet 15. juli 2013 Klart menn kan voldtas og misbrukes seksuelt. Det som er trist er at det ofte tulles bort, både av kvinner og av menn (!). Kommentarer om at han burde føle seg heldig og slikt er ofte ting jeg leser når sånn hendelser blir diskutert. 6
Platitude Skrevet 15. juli 2013 #51 Skrevet 15. juli 2013 Har aldri hørt om en kvinne som har voldtatt en mann eller en mann som har slitt i etterkant av en voldtekt... Du får søke litt rundt på nettet da, for eksempel. 4
Fim Skrevet 15. juli 2013 #52 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Har aldri hørt om en kvinne som har voldtatt en mann eller en mann som har slitt i etterkant av en voldtekt... Selvfølgelig har du ikke det. Det du selv og enkelte andre her sier gjør grunnen åpenbar. Fordi skam- og skyldfølelsen i etterkant av å ha blitt utsatt for seksuelle overgrep gjøres enda verre når menn er offeret, fordi den ledsages av latterliggjøring. Din manndom trekkes i tvil, og ditt traume blir gjort narr av - folk greier ikke å begripe at en Mann - den store, sterke - skal kunne være voldsoffer, attpåtil av seksuell art, for en kvinnelig utøver. Latterlig, ikke sant? For kunne han ikke bare lempe henne unna? Det er vanskelig nok for kvinner å stå frem og si fra om voldtekt. For en mann, som har enda mindre sjanse for å bli trodd, og er så godt som garantert å bli latterliggjort, er det bortimot utenkelig. Så nei, det er ikke noe du hører om så ofte. Du kan jo imidlertid ta en prat med grupper som ADAM (mannsgruppa til Kirkens ressurssenter mot vold og seksuelle overgrep, http://www.kirkensressurssenter.no/Details.asp?cname=Om+ADAM&cid=152). Disse mennene fins, og holdninger som dine gjør situasjonen deres enda litt verre. Edit: typo. Endret 15. juli 2013 av Fim 9
Mann 42 Skrevet 15. juli 2013 #53 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Det må skje dersom mannen sover eller "knocked out"(etter piller i drinken f.eks). Har vanskeligheter med å forestille meg en dame som holder fast mannen og gyver på. Anonymous poster hash: 52366...b38 I denne saken kunne nok en jente på 18 lett dominere en gutt på 13 fysisk. Særlig hvis relasjonen mellom dem tidligere var preget av flørting og berøring. Jeg har ikke noen vansker med å se at hun kunne gjøre det mot hans uttrykte vilje. Jeg har heller ikke så store vansker med å forestille meg at det var frivillig fra hans side, og at han fikk et anfall av dårlig samvittighet over å ha hatt sex i kirken, og fortalte det til en voksen, som straks definerte det som voldtekt og gjorde en politisak av det. Men loven er som den er, og jenta hadde ikke åndsnærværelse til å nekte for alt, så hun blir dømt for voldtekt uansett. Endret 15. juli 2013 av Mann 42
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #54 Skrevet 15. juli 2013 I tillegg om dette hadde skjedd i Norge hadde dette vært voldtekt fordi det er snakk om sex med person under 14 år. nei, dette er i sverige med folk under 15 år. I norge blir det sett på som overgrep å ha sex med noen under 14. det er forskjell på voldtekt og overgrep. Anonymous poster hash: 7b4f2...a22
Mann 42 Skrevet 15. juli 2013 #55 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Det er ekstremt stor forskjell på å "ta av" på strippeklubb og voldta i min mening... Anonymous poster hash: c62f8...187 Ikke så stor som man skulle tro. Det kvinner på strippeklubb demonstererer ved denne atferden, er objektivisering av stripperen, som bare blir et attraktivt stykke kjøtt, som ikke behøver å behandles med noen respekt. Litt som de fleste horekunder tenker om prostituerte, antar jeg. Uansett, tingliggjøring er første trinn. Kan du objektivisere en person, så er det lettere å bruke vedkommende som et instrument til egen tilfredsstillelse. Jeg er enig med Betty Boop her. Endret 15. juli 2013 av Mann 42 5
Fim Skrevet 15. juli 2013 #56 Skrevet 15. juli 2013 Jeg tror en mann kan bli presset til sex,manipulert om hun maser på han.Mentalt sett kan hun nok utsette han for sexpress.Til han gir etter. Men det er IKKE det samme som voldtekt. Det sier seg selv at med voldtekt.Bruker overgriperen vold og fysisk styrke,for å klare å gjennomføre voldtekt.Voldtekt er vold. Sexpress og mas noe annet...Kan IKKE sammenlignes i det hele tatt. Hvis mannen ikke vil.Er det ingen problem for han å fysisk bare dytte henne bort og gå.Hvordan i all verden skal hun klare å voldta han da? I såfall må hun dope han ned met et eller annet rape-drug først.he he Like enkelt er det ikke for en kvinne.Ettersom menn vanligvis er mye større og sterkere fysisk.Kan det bli vanskelig,kanskje umulig og klare det. Vold er ikke bare fysisk maktutøvelse. Voldtekt er å bruke en annens kropp til seksuelle handlinger mot deres vilje, eller når de er ute av stand til å samtykke. Det kan du fint oppnå uten å utøve fysisk tvang. Trusler og terror er psykisk vold, og kan brukes for å gjennomføre voldtekt. En kvinne kan f.eks. tvinge en mann til å la henne bruke kroppen hans ved å true ham med å anmelde ham for voldtekt. Det er heller ikke nødvendigvis så lett som mange vil ha det til for mannen å bruke vold eller makt mot kvinnen, for å slippe unna. For det første har mange menn sterke innlærte sperrer mot å bruke vold mot kvinner. Man har lært at det er noe man aldri skal gjøre (du skal heller ikke måtte gjøre det, for da er du latterlig, ikke sant... Catch-22.) For det andre er sannsynligheten skyhøy for at du selv blir anklaget for voldsbruk hvis du gjør motverge. En kvinne som voldtar vil neppe ha særlige sperrer mot å anmelde en fyr for vold eller voldtekt om han nekter henne det hun vil ha. Og i situasjonen hvor en mann og en kvinne begge påstår at den andre har utsatt dem for vold eller voldtekt, hvem blir trodd, tror du? Slik du omtaler muligheten for at en mann skal kunne voldtas av en kvinne ("I så fall må hun dope ham ned, he he") bidrar du til latterliggjøringen som gjør situasjonen enda vanskeligere for dem det gjelder. Verden har imidlertid litt flere nyanser enn ditt snevre syn på seksualitet tilsynelatende tillater. 8
Fim Skrevet 15. juli 2013 #57 Skrevet 15. juli 2013 Det er helt riktig, trenger ikke nødvendigvis berøring engang. Nikker annerkjennende til det øvrige du har kommet med i tråden forresten. Kudos. Mann. Takk, takk
tom1986 Skrevet 15. juli 2013 #58 Skrevet 15. juli 2013 Selvfølgelig har du ikke det. Det du selv og enkelte andre her sier gjør grunnen åpenbar. Fordi skam- og skyldfølelsen i etterkant av å ha blitt utsatt for seksuelle overgrep gjøres enda verre når menn er offeret, fordi den ledsages av latterliggjøring. Din manndom trekkes i tvil, og ditt traume blir gjort narr av - folk greier ikke å begripe at en Mann - den store, sterke - skal kunne være voldsoffer, attpåtil av seksuell art, for en kvinnelig utøver. Latterlig, ikke sant? For kunne han ikke bare lempe henne unna? Edit: typo. Jeg antar at du her benytter deg av sarkasme, men dersom en mann blir voldtatt av en kvinne så er han ikke mye mann. For det første må han jo dopes ned eller omtrent være i koma for at det skal være mulig. For det andre tviler jeg sterkt på at menn opplever traume i forbindelse med "voldtekt". Jeg har selv våknet av at kvinner har tatt seg til rette på meg; overhodet ingen stor greie.
Fim Skrevet 15. juli 2013 #59 Skrevet 15. juli 2013 Jeg antar at du her benytter deg av sarkasme, men dersom en mann blir voldtatt av en kvinne så er han ikke mye mann. For det første må han jo dopes ned eller omtrent være i koma for at det skal være mulig. For det andre tviler jeg sterkt på at menn opplever traume i forbindelse med "voldtekt". Jeg har selv våknet av at kvinner har tatt seg til rette på meg; overhodet ingen stor greie. "Da er han ikke mye mann"? Ser du selv hvor snevert menneskesyn du gir uttrykk for? Å være mann er å ha en mannskropp og/eller å identifisere seg selv som mann. Det går fint an å være mann uten å være en brautende, gryntende alfahann som alltid vil pule med alt som går forbi. Jeg vil faktisk gå så langt som til å påstå at den typen menn er en solid minoritet. Det jeg nettopp skrev til womenwomen kunne jeg like godt ha rettet mot deg, så jeg gidder ikke skrive det en gang til. Altså, det handler ikke bare om hvem som teknisk sett er sterkest. Og det at du ikke har hatt noe imot å bli tafset på ved en anledning eller to betyr ikke at alle andre føler det helt likt, eller at det ikke finnes andre mulige overgrepssituasjoner. 10
Medlem Skrevet 15. juli 2013 #60 Skrevet 15. juli 2013 Med folk som 'tom1986' rundt oss er det virkelig ikke noe rart at stigmaet om at menn ikke kan voldtas av kvinner lever videre. De som ikke ser lengre enn sin egen nesetipp og ikke ser at det en selv ikke reagerer negativt på kan føles som et stort overtramp hos en annen person. At en kvinne "tar seg til rette" mens du sover kvalifiserer som voldtekt. 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå