Gå til innhold

Tråden for bekymringer og klager om opptak, poenggrenser og studier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva f...? Går inn, ser at det står tilbud, går inn igjen, "viser ikke informasjon før hovedopptaket." Og ingen svarskjema tilgjengelig. Bør jeg være redd? :redd:

Det gjør det hos meg også. Litt skummelt, men som AB påpeker tviler jeg sterkt på at de legger ut så viktig informasjon med mindre det er sikkert. Så tror ikke du trenger å være redd:D

Hos meg, under kvote/gruppe, står det "ordinær førstegangsvitnemålskvote". Det trodde jeg kun gjaldt første gang man brukte vitnemålet, rett etter VGS? Jeg har jo gått ett år og fått tillegspoeng, men det ser ikke ut som de har kommet med... Tenk om de oppdager at det er feil og så kommer jeg ikke inn allikevel :redd::bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom ikke inn..

Fordi søknaden manglet dokumentasjon på fullført og bestått vgs utdanning...

Jeg forstår ikke.. Det står at de fikk gult følgesskjema 14.mai.

Jeg tror 10.mai var en fredag og jeg sendte alt onsdag, husker det var en uke med helligdager.

Men skjønner ikke fordi det sto at så lenge brevet var datostemplet før 10.mai var det greit?

Anonymous poster hash: b5a9b...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom ikke inn..

Fordi søknaden manglet dokumentasjon på fullført og bestått vgs utdanning...

Jeg forstår ikke.. Det står at de fikk gult følgesskjema 14.mai.

Jeg tror 10.mai var en fredag og jeg sendte alt onsdag, husker det var en uke med helligdager.

Men skjønner ikke fordi det sto at så lenge brevet var datostemplet før 10.mai var det greit?

Anonymous poster hash: b5a9b...c07

Du må kontakte saksbehandler snarest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom ikke inn..

Fordi søknaden manglet dokumentasjon på fullført og bestått vgs utdanning...

Jeg forstår ikke.. Det står at de fikk gult følgesskjema 14.mai.

Jeg tror 10.mai var en fredag og jeg sendte alt onsdag, husker det var en uke med helligdager.

Men skjønner ikke fordi det sto at så lenge brevet var datostemplet før 10.mai var det greit?

Anonymous poster hash: b5a9b...c07

Mitt ble sendt på fredagen, mottatt 14. Og det var helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har heller ikke fått svar enda!! er så redd nå!!

Men jeg sendte aldri noe følgeseskjema, har bare vgs vitnemålet og ikke noe mer, må man sende inn noe da også? Er så redd for at jeg har gjort noe feil!!



Anonymous poster hash: 2e31c...8ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk se svaret i morges, kom inn på førstevalget!:). Men nå er resultatet borte igjen, står bare "vises ikke før hovedopptaket". På samordna opptak sin facebook side står det at alle resultatene kommer i løpet av dagen! Så da får vi vel alle svar! Regner med at det jeg så i morges var korrekt, så jeg slipper jubelen løs:)

Anonymous poster hash: c30de...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har lukket den igjen..var nok en tidlig prøveåpning kanskje.

Så da er det straks åpning for alle vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heller ikke fått svar enda!! er så redd nå!!

Men jeg sendte aldri noe følgeseskjema, har bare vgs vitnemålet og ikke noe mer, må man sende inn noe da også? Er så redd for at jeg har gjort noe feil!!

Anonymous poster hash: 2e31c...8ae

Er ikke alle som trenger å sende inn følgeskjema, hvis du søker rett fra Vgs og kansskje har elektronisk vitnemål? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle som trenger å sende inn følgeskjema, hvis du søker rett fra Vgs og kansskje har elektronisk vitnemål? : )

Var avgangselev i 2012 og har hatt et friår/jobb år dette året. Har elektronisk vitnemål ja, og heller ikke noen tilleggspoeng pga.at jeg bare har jobbet dette året. Men fikk høre av en venninne at alle måtte sende følgeskjema, så ble så redd nå for at jeg har gjort noe feil!

Anonymous poster hash: 2e31c...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud nå ble jeg nervøs! Håper det kommer tidlig på dagen!

Anonymous poster hash: e8066...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk innpå der rundt ni, og så at jeg ikke hadde kommet inn :O Er 0,4 poeng unna. Viser seg at jeg ikke har fått noen språkpoeng, og mener 100 % sikkert at jeg skal ha minst ett. Ringte de med en gang de åpna og fikk beskjed om å sende en mail. De kunne også fortelle at det var en feil at noen har fått svar allerede.

Jeg er helt shaky nå og utrolig stressa. Er på jobb og klarer nesten ikke jobbe.. Tenk om alt går til helvete :(



Anonymous poster hash: 477f7...551
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd at det kommer senere enn 17. juli, så det kommer nok i dag! Hold ut :)



Anonymous poster hash: 6d454...3c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man trenger ikke sende følgeskjema for å få alderspoeng regnet med sant? Får helt noia av dette!

Anonymous poster hash: e8066...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 17 Jul 2013 - 11:01, said:

Man trenger ikke sende følgeskjema for å få alderspoeng regnet med sant? Får helt noia av dette!

Anonymous poster hash: e8066...fb2

Nei, alderspoeng regnes ut i fra fødselsdatoen din. :)Anonymous poster hash: 71912...adb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også få svar!! Er så redd nå!!! :o

Men hvordan står det egentlig? Når jeg går inn på status nå så kan jeg øverst se alle 3 stedene jeg har søkt, og under er det en stor lang boks med førstevalget mitt og forskjellige ruter etter. Siste rute heter:

Siste oppdatering
fra saksbehandler
til SO skjedde dato

Og denne datoen er 16. juli.

Er det her det skal stå noe mer? eller..



Anonymous poster hash: 2e31c...8ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg ser at mange her får helt noia.. jeg selv venter p svar om jeg har kommet inn eller ikke, og jeg har aldri studert på høyskole før, men jeg føler ikke så mye... kommer jeg inn så gjør det, gjør jeg det ikke, så neivel... det kommer et neste år også! :P hehe. *sjekker samordnaopptak nå*



Anonymous poster hash: f47d7...00a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...