Gå til innhold

Tråden for bekymringer og klager om opptak, poenggrenser og studier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å frike ut. Endelig funnet ut hva jeg vil, tror jeg. Men jeg er ikke sikker på om jeg kommer inn, og så lenge det er den minste tvil er det umulig å slappe av for meg. Poenggrensene på studiet jeg har søkt på har gått opp og ned, hva om de går opp nå? Allerede fått studenthybel, gruer meg uendelig for å bo sammen med fremmede på et nytt sted.

Hva med dere andre? Klarer dere å slappe av før juli? Flere som er bekymret for at de ikke skal like studiet sitt? :redd:

Anonym poster: dabca2fd3eb83f122c3b21458f84a3da

Anonym poster: 64139b29a4da69a337e9be19d0986cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke så fryktelig bekymret for meg selv, men jeg er voldsomt bekymret for "elevene" mine.

Hjelper en liten gruppe med ungdommer til å ordne opp i livene sine og tror jeg er mer nervøs enn mange av dem :fnise:

Spesielt nå som privatistlivet skal bli enda vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt nå som privatistlivet skal bli enda vanskeligere.

Er dette egentlig fast bestemt? Slik jeg har forstått det, er det ennå et forslag, og ikke et faktum.

Anonym poster: 140c36c44ac810a3d9ec6cf03a6c8ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette egentlig fast bestemt? Slik jeg har forstått det, er det ennå et forslag, og ikke et faktum.

Anonym poster: 140c36c44ac810a3d9ec6cf03a6c8ea9

Det er sant. Håpet er at Kunnskapsdepartementet er negative til forslaget. Hvis ikke, går det igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilk

Det er sant. Håpet er at Kunnskapsdepartementet er negative til forslaget. Hvis ikke, går det igjennom.

Hvilket forslag er det snakk om her?

Anonym poster: 64139b29a4da69a337e9be19d0986cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen.. Jeg har et helt ok snitt, og alle regner med at jeg kommer inn. Men.. Jeg vil ikke klare å slappe av der før jeg får svar på opptak.

I tillegg så irriterer jeg meg grenseløst over at man får vite det såpass sent. Jeg skjønner selvsagt HVORFOR det tar så lang tid, men.. 20. Juli synes jeg er ganske sent. Er ikke så mange som har lyst til å "holde av" boliger til sånn atte i tilfelle atte jeg kanskje kommer inn.. Og jeg trenger egentlig litt tid på det. Jeg vil egentlig ikke ha studentboligen (den er for liten, og jeg får ikke ha med kattene), og det er ikke SÅ lett å finne noe med to soverom og tillatt dyrehold til en rimelig pris. Skulle på en måte hatt èn til med meg. Menmen.

Jeg er også bekymret over.. tenk om jeg finner studiet uinteressant? Tenk om det er skikkelig vanskelig, slik at jeg blir demotivert? Æææææ..!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilk

Hvilket forslag er det snakk om her?

Anonym poster: 64139b29a4da69a337e9be19d0986cca

Sette opp privatistgebyret til 1000-4000 kr. Siste karakter gjelder. Vanskeligere å bli delkurselev. Blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne på et realfagsstudie, jeg kommer inn, men er ikke sikker på om jeg kan klare studiet. Har ikke det grunnlaget som trengs, men jeg skal prøve å lese litt i sommer. Jeg både gleder meg veldig og gruer meg litt til å begynne. Kommer til å måtte jobbe veldig hardt helt fra starten hvis jeg skal klare det, jeg må få gode karakterer også. :redd:

Forresten når jeg søkte på samordna, så ble en del av studieønskene røde i stedet for grønne, men jeg sendte inn dokumentasjon på fag jeg har tatt som ikke er på vitnemålet. Er det noen måte man kan se om de ønskene er blitt grønne nå? Er ikke heelt sikker på om jeg har de fagene som trengs til noen av studiene jeg søkte, og det hadde vært fint å vite.

Endret av Aoki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen her! Har søkt på et studie der poenggrensen er ganske høy, og eneste sjans jeg har for å komme inn, er å gjøre det bra på eksamene mine! Forferdelig å ikke vite hva eller hvor man skal til høsten...Er også enig i at 20. juli er aaalt for sent for å få svar, er jo nesten 2 måneder til :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne på et realfagsstudie, jeg kommer inn, men er ikke sikker på om jeg kan klare studiet. Har ikke det grunnlaget som trengs, men jeg skal prøve å lese litt i sommer. Jeg både gleder meg veldig og gruer meg litt til å begynne. Kommer til å måtte jobbe veldig hardt helt fra starten hvis jeg skal klare det, jeg må få gode karakterer også. :redd:

Forresten når jeg søkte på samordna, så ble en del av studieønskene røde i stedet for grønne, men jeg sendte inn dokumentasjon på fag jeg har tatt som ikke er på vitnemålet. Er det noen måte man kan se om de ønskene er blitt grønne nå? Er ikke heelt sikker på om jeg har de fagene som trengs til noen av studiene jeg søkte, og det hadde vært fint å vite.

Hmm, jeg har funnet ut at det går an å plage vettet av folkene på samordna opptak:

Telefon: 815 48 240 *

  • Telefonen er åpen hver dag fra kl 9-15.
  • Det kan være ventetid på telefonen i enkelte perioder.
  • Telefonen er stengt fra kl 11.30 til 12.15.

E-mail: [email protected]

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sitter nå med hjertet i halsen og venter på at dagene skal gå. Når er det tidligste SO har gitt svar på opptak? 15.de? :vetikke: Helt sikker på at jeg har glemt noe, men har trippel og frippel sjekket. ÆÆÆÆÆ!!



Anonymous poster hash: 64139...cca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nå mange tenker at de kanskje skulle fulgt litt mer med i timene i stedet for å sitte på facebook..



Anonymous poster hash: 746a1...1e8
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg bare slenger meg på her jeg.

det begynner å gå opp for meg st jeg vitkelig skal bli student. Egentlig søkte jeg bare for "moro skyld", men jeg har lyst til p studere. alikevel erjeg redd for at jeg ikke kommer til å være flink nok, kanskje jeg bare burde holde meg til jobben min resten av livet..

Har hatt veldig lav selvtillit i mange år, og har ikke turt å se på karakterene mine siden jeg var ferdig (4år siden). Alikevel søkte jeg opptak, og drømmestudiet med den tro at jeg ikke ville klare å komme inn. Fant frem karakterene mine for et par uker siden og ble slått i bakken. Jeg var jævli flink på skolen..

Får alle svar på opptak 20 juli, eller er det innen den datoen?

Tilter snart.

Anonymous poster hash: b5a9b...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! jeg bare slenger meg på her jeg.

det begynner å gå opp for meg st jeg vitkelig skal bli student. Egentlig søkte jeg bare for "moro skyld", men jeg har lyst til p studere. alikevel erjeg redd for at jeg ikke kommer til å være flink nok, kanskje jeg bare burde holde meg til jobben min resten av livet..

Har hatt veldig lav selvtillit i mange år, og har ikke turt å se på karakterene mine siden jeg var ferdig (4år siden). Alikevel søkte jeg opptak, og drømmestudiet med den tro at jeg ikke ville klare å komme inn. Fant frem karakterene mine for et par uker siden og ble slått i bakken. Jeg var jævli flink på skolen..

Får alle svar på opptak 20 juli, eller er det innen den datoen?

Tilter snart.

Anonymous poster hash: b5a9b...c07

Så flott! Ikke gi deg, det er alltid vanskelig å gå fra jobb tilbake til studentlivet i begynnelsen, men det er verdt det. Det er lett å undervurdere seg selv, men om det er noe du ønsker å gjøre så gå for det!

Alle får svar innen 20. juli, men noen ganger kommer svaret flere dager før. Kommer derfor til å sitte og sjekke e-posten hvert 5. minutt fra den 15.de og utover. Lykke til!

Anonymous poster hash: 64139...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Ikke gi deg, det er alltid vanskelig å gå fra jobb tilbake til studentlivet i begynnelsen, men det er verdt det. Det er lett å undervurdere seg selv, men om det er noe du ønsker å gjøre så gå for det!

Alle får svar innen 20. juli, men noen ganger kommer svaret flere dager før. Kommer derfor til å sitte og sjekke e-posten hvert 5. minutt fra den 15.de og utover. Lykke til!

Anonymous poster hash: 64139...cca

Oi, innen 20 juli? Det betyr at jeg kan få svar når som helst :)

TIl TS, Jeg sökte på et studiet hvor alle kom inn og det har värt slikt i flere år så jeg er ikke så bekyrmet for at det endrer seg i år. Det er selvfölgelig en liten del av meg som bekymrer seg fremdeles :snurt: Har ca. 4,4 i snitt :sjokkbla:

Anonymous poster hash: 26032...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger akkurat i grenseland til å komme inn på førstevalget. Det har jo gått opp og ned de siste årene, så jeg har ingen følelse på hvordan det kommer til å gå :s

Teller ned dagene og håper på det beste!

2.valget mitt blir sikkert ikke så ille det heller, bortsett fra at det har mye tyngre fag og jeg er redd jeg ikke skal klare det.

Huff, jeg gruegleder meg! Er så spent!



Anonymous poster hash: 5a485...20e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, innen 20 juli? Det betyr at jeg kan få svar når som helst :)

TIl TS, Jeg sökte på et studiet hvor alle kom inn og det har värt slikt i flere år så jeg er ikke så bekyrmet for at det endrer seg i år. Det er selvfölgelig en liten del av meg som bekymrer seg fremdeles :snurt: Har ca. 4,4 i snitt :sjokkbla:

Anonymous poster hash: 26032...9d9

4,4 i snitt er jo fint da! I fjor kom e-post om at hoved opptaket var klart rundt klokken 09 den 18.de, og året før litt etter 4 om morgenen den 17.de. Blir mer og mer nervøs jo nærmere vi kommer!

TS

Anonymous poster hash: 64139...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,4 i snitt er jo fint da! I fjor kom e-post om at hoved opptaket var klart rundt klokken 09 den 18.de, og året før litt etter 4 om morgenen den 17.de. Blir mer og mer nervøs jo nærmere vi kommer!

TS

Anonymous poster hash: 64139...cca

Jo da snittet er ikke så verst :) Jeg håper at de rekker å gjøre det raskere i år, også :danse:

Anonymous poster hash: 26032...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var tidligst opptak 20. juli, så ble positivt overraska, hvis det er fom 15. så kan det jo komme imorgen allerede! :D

Jeg er som deg TS, klarer ikke å slappe helt av før jeg vet at jeg er kommet inn. Har vært høye poengrenser på studiet jeg vil gå og jeg ligger på vippen, så håper jeg kommer inn. Hadde vært å greit å vite sånn at man kan planlegge høsten, og kanskje få lest litt pensumlitteratur i ferien og få ting i orden. Har allerede flyttet til studiestedet og fått meg deltidsjobb der, så krysser fingre for at jeg kommer inn.



Anonymous poster hash: d75fc...001
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg føler med dere som sitter som på nåler og venter nå!

Jeg fikk svar på tidlig opptak (fordi jeg må flytte med barn) og vet allerede at jeg har kommet inn, men er like spent som dere på om jeg kommer til å trives, om det blir for tøft osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...