Gå til innhold

Tråden for bekymringer og klager om opptak, poenggrenser og studier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest abcdefgh

Har enda ikke bestemt meg om jeg vil studere i år enda. Når det er sagt er jeg glad jeg ikke har søkt SIV ING studier på NTNU eller lignende. #Denfølelsen når du ikke kommer inn fordi det er noen som er dummere enn deg , men har jentetiss så hun får plassen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har enda ikke bestemt meg om jeg vil studere i år enda. Når det er sagt er jeg glad jeg ikke har søkt SIV ING studier på NTNU eller lignende. #Denfølelsen når du ikke kommer inn fordi det er noen som er dummere enn deg , men har jentetiss så hun får plassen din.

Man trenger da slett ikke å være dummere for å ha lavere snitt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte profesjonsstudiet i psykologi jeg. Er det høyt snitt på det? Satser på at det går greit å komme inn..



Anonymous poster hash: 7eef7...992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte profesjonsstudiet i psykologi jeg. Er det høyt snitt på det? Satser på at det går greit å komme inn..

Anonymous poster hash: 7eef7...992

Hvor søkte du? UiO, NTNU?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor søkte du? UiO, NTNU?

Søkte NTNU jeg. Har hørt mye bra om Trondheim, og ville litt vekk fra Østlandet for å få litt nye impulser :)

Hvor søkte du a?

Anonymous poster hash: 7eef7...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest abcdefgh

Man trenger da slett ikke å være dummere for å ha lavere snitt?

De har da gjort det dårligere enn gutta som blir satt utenfor da.. Same same ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du har baller som har allerede flyttet uten å ha fått svar :P Har du en back-up plan?

Har flere ting nedover lista mi hvis jeg ikke kommer inn der jeg vil, men håper jo på førstevalget, ellers går planene mine fullstendig i surr. :/

Syntes det godt kan komme nå jeg!

Anonymous poster hash: d75fc...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har da gjort det dårligere enn gutta som blir satt utenfor da.. Same same ?

Er det ikke så mange søkere på det studiet/de studiene at mange har omtrent like konkurransepoeng. Sånn sett kan det jo være 0, ett eller annet som skiller mellom kommer inn og kommer ikke inn. Hvorfor er du forresten så sikker på at ei jente tok nettopp plassen din? Må ha ligget akkurat på vippen da.

Anonymous poster hash: 64139...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abcdefgh

Er det ikke så mange søkere på det studiet/de studiene at mange har omtrent like konkurransepoeng. Sånn sett kan det jo være 0, ett eller annet som skiller mellom kommer inn og kommer ikke inn. Hvorfor er du forresten så sikker på at ei jente tok nettopp plassen din? Må ha ligget akkurat på vippen da.

Anonymous poster hash: 64139...cca

Jeg sa jeg er glad jeg ikke søkte dit :) Hvordan kan de ha like konkurransepoeng når alle jentene får 2 ekstra poeng fordi de er jenter ? Heldigvis ser det ut til at ordningen skal forsvinne slik man får likestilling. Men men jeg er "gammel" og var lat på VGS og får en haug med alderspoeng. Er veldig urettferdig det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte NTNU jeg. Har hørt mye bra om Trondheim, og ville litt vekk fra Østlandet for å få litt nye impulser :)

Hvor søkte du a?

Anonymous poster hash: 7eef7...992

Høye poenggrenser, 55,7 for de rett ut av vgs og 62,8 for alle andre, i fjor.

Har ikke søkt psykologi i denne omgang, og skal vekk fra NTNU, men det er et flott sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jeg er glad jeg ikke søkte dit :) Hvordan kan de ha like konkurransepoeng når alle jentene får 2 ekstra poeng fordi de er jenter ? Heldigvis ser det ut til at ordningen skal forsvinne slik man får likestilling. Men men jeg er "gammel" og var lat på VGS og får en haug med alderspoeng. Er veldig urettferdig det også.

Alt har vel en hensikt, både kjønns og alderspoeng. Kjønnspoengene har trukket inn flere jenter, og nå trengs de ikke like mye lenger når de har skapt nok oppmerksomhet og interesse rundt studiet. Hva alderspoeng angår er jeg glad for mine, synes det er helt greit å ta opp fag, med gud så lang tid det tar. Har gode karakterer men poenggrensene er til å grine av noen steder.

Anonymous poster hash: 64139...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger såå i grenseland, tror jeg:/ Og jeg vil virkelig inn på førstevalget. Har lest så mye om studiet, skolen, studentaktiviteter osv.. så jeg er veldig klar til å begynne på akkurat det studiet på den skolen.

Krysser alt jeg har for at karakterene mine holder akkurat!

Kjenner jeg begynner å bli skikkelig utålmodig og nervøs.

Anonymous poster hash: 5a485...20e

Jeg har fått svar!!! Jeg kom inn!!

Er såå glad:D

Anonymous poster hash: 5a485...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått svar!!! Jeg kom inn!!

Er såå glad:D

Anonymous poster hash: 5a485...20e

Grattis!

Æææ, jeg og!:D:D Var såå usikker. Har gått med nerver i evigheter nå, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^gratulerer til deg også! Føles så bra:D



Anonymous poster hash: 5a485...20e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Æææ, jeg og!:D:D Var såå usikker. Har gått med nerver i evigheter nå, haha.

^gratulerer til deg også! Føles så bra:D

Anonymous poster hash: 5a485...20e

Har dere fått svar gjennom SO? Fikk dere en e-post før dere logget inn?

Anonymous poster hash: 64139...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke fått e-post enda. Bare logget meg inn på SO.

Står under "Status".



Anonymous poster hash: 5a485...20e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva f...? Går inn, ser at det står tilbud, går inn igjen, "viser ikke informasjon før hovedopptaket." Og ingen svarskjema tilgjengelig. Bør jeg være redd? :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarskjema er ikke tilgjengelig hos meg heller, men det står under "status". Du får bare prøve igjen.

Tror ikke de legger ut ting om det ikke er helt sikkert. Kanskje de gjør noe endringer i det tekniske på siden.



Anonymous poster hash: 5a485...20e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarskjema er ikke tilgjengelig hos meg heller, men jeg gikk inn på "Status" og først stod det samme gamle ("venter på hovedopptak"), men - jeg trykket F5 (oppdater siden) og da dukket det opp svar



Anonymous poster hash: 812cb...f85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...