Gå til innhold

Vågå-Øygard saken - Seriøst!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hun var smart, og løste problemet med å si "vet ikke" "husker ikke" Man kan ikke holdes ansvarlig da, når det kommer til forklaringene en blir bedt om å avgi..

Anonym poster: 6cc26d9c9790db774a8a0663c8900db7

Nå leder jo Rune 812 - 3 på den kontoen med "husker ikke" og "vet ikke" (etter mine kalkulasjoner)

Men, dette er viktig å forstå: Jenta har avgitt sine forklaringer i Tingretten og i Lagmannsretten etter å ha avgitt forsikring, under straffansvar.

Dette gjør jo hennes vitnemål mye sterkere, mye mer troverdig.

Øygard, kona og nærmeste familie har alle forklart seg, UTEN å ha avgitt denne forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Tidligere AB3390: Det jeg lurer på er, hvorfor har du fra dag 1 gjort opp en mening om at jenta er skyldig? For det har du gjort. Det har alltid vært "Nå må det da komme noe som får hele historien hennes til å rakne": Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men, dette er viktig å forstå: Jenta har avgitt sine forklaringer i Tingretten og i Lagmannsretten etter å ha avgitt forsikring, under straffansvar.

Dette gjør jo hennes vitnemål mye sterkere, mye mer troverdig.

Man kunne jo ønske at alle forklarte seg under ed, både fornærmede og tiltalte, men slik er det ikke. Fornærmede forklarer seg alltid under ed. Tiltalte forklarer seg aldri under ed. Det er slik loven fungerer, og det skal ikke brukes mot den tiltalte at han/hun ikke kan forklare seg under ed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge nrk sa hun dette:

Hun påpekte også at forskningen viser at forklaringene endres oftere når de ikke er sanne.

Det har jo flere ganger blitt påpekt at jentas forklaring ikke har endret seg noe.

Anonym poster: c96a1f34806f818f2eec2cfbaef6a6a4

Og i den sammenhengen er det jo interessant å se at Øygard endret forklaring fra Tingretten om helt vesentlige saksforhold som Skype og sms.

Anonym poster: d8343060cbf70c1db7e1d7df620bfcde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis han har vært utsatt for falske anklager kan det også gi traumereaksjoner.

Ja, og "hvis" han er skyldig, men ikke normalt er vant til å innrømme det han har gjort, vant til å kunne politiker-snakke seg ut av alle kniper, vant til at hans mektige nettverk redder han ut av suppedasen, vant til at løgn er det samme som sannhet, og hvis han deretter møter en standhaftig tenåring i retten, som ikke gir opp, som står ved sin historie, og som til og med (meget mot RØ's og MYL's vilje) velger å ha åpen rett, hvor det viser seg at mannen er råtten helt inn til den ryggrad som han har erstattet med en strikk,

så kan det jammenmeg også gi noen kraftige traumereaksjoner.

Karma is a bitch!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og "hvis" han er skyldig, men ikke normalt er vant til å innrømme det han har gjort, vant til å kunne politiker-snakke seg ut av alle kniper, vant til at hans mektige nettverk redder han ut av suppedasen, vant til at løgn er det samme som sannhet, og hvis han deretter møter en standhaftig tenåring i retten, som ikke gir opp, som står ved sin historie, og som til og med (meget mot RØ's og MYL's vilje) velger å ha åpen rett, hvor det viser seg at mannen er råtten helt inn til den ryggrad som han har erstattet med en strikk,

så kan det jammenmeg også gi noen kraftige traumereaksjoner.

Karma is a bitch!

Jenta har visst gitt falsk forklaring til psykologen sin før.. :)

Anonym poster: 6cc26d9c9790db774a8a0663c8900db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta har visst gitt falsk forklaring til psykologen sin før.. :)

Anonym poster: 6cc26d9c9790db774a8a0663c8900db7

Man gir ikke forklaring under et til en psykolog. Og nei, hun har ikke avgitt noen falsk forklaring til noen ang denne saken.

Anonym poster: 3256443a6a72a4de87c777c80af3a494

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en mulighet for at Øygard kun har "grisepratet" med jenta på sms og skype, og har aldri hatt samleie med henne.

Tror alle kjenner seg igjen at man kan være litt mer løssluppen og frekk bak et tastatur enn ansikt til ansikt. Er sikkert tusenvis av menn i hans alder som har pratet dirty med ungejenter på chatt. Men som sagt, det blir kun med det.

Anonym poster: 07a63b6268217447999ccee81f3093d8

Forskjellen er at disse grisepratmennene ikke deler seng med jentene de griseprater med på jevnlig basis. Og at de ikke har et såkalt faderlig faderlig forhold til jentene.

Anonym poster: 686d87249569d60f0b961a71916822eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jenta har visst gitt falsk forklaring til psykologen sin før..

Anonym poster: 6cc26d9c9790db774a8a0663c8900db7

Ja, det har hun sikkert.

Men - hun har ikke løyet i retten, og det er der det teller.

Rune har BARE løyet i retten, og det er der det teller!

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gir ikke forklaring under et til en psykolog. Og nei, hun har ikke avgitt noen falsk forklaring til noen ang denne saken.

Anonym poster: 3256443a6a72a4de87c777c80af3a494

Det gir ivertfall en pekepinn på hva hun er i stand til.. :)

Anonym poster: 6cc26d9c9790db774a8a0663c8900db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det gir ivertfall en pekepinn på hva hun er i stand til..

Anonym poster: 6cc26d9c9790db774a8a0663c8900db7

Ja, helt sikkert, og hun er i satnd til mye, hun, som vi har sett igjennem hele denne farse av en sak.

Hun har stått opp imot en stor del av toppolitikerne i sitt lokalområde, som på grunn av familie-tilhørighet eller uintelleigens (muligvis en kombinasjon), og missforstått lojalitet, har svinet henne og hennes familie til fra dag en, med ryktespredning og utfrysningskampanjer.

Hun har tilladt at offentligheten har fått innblikk i noen av hennes livs mest intime detaljer, smurt ut over alle aviser og nett-fora, alene fordi dette var hennes eneste mulighet for å eksponere råttenskapen utvist av ordføreren og hele hans innavlede og umoralske familie.

Hun har holdt fast ved sin historie gjennom først lange og mange politiavhør, gjennom rettsaken i Tingretten og nå i Lagmannsretten, ikke endret forklaring en eneste gang, og - vel og merke - ikke kommet med ufine eller nedsettende karakteristikker av de personer, med Rune Øygard og Mette Yvonne Larsen i spissen, som prøver å kue henne ved å frata henne all ære og verdighet.

Så, du har helt rett, hun har sannelig vist hva hun er i stand til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spirula

Folk som er snille mot dyr er som regel snille mot andre mennesker.

Anonym poster: ac213f848570a05fc110f0ad2de16bcb

Å, det er vel en sannhet med modifikasjoner. I alle fall hvis denne tråden gjenspeiler virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan det hende at han snakker sant.

Men ikke i Lagmansretten, der har han ikke sagt et sant ord, kanskje ikke engang da han ble spurt om navnet sitt.

Har du en teori om hvilket navn han oppgav?

Anonym poster: 3c3833a1e7daba61789f026e9352a991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva Øygard hadde gjort om det ble lagt frem en kilometer videobevis. Sannsynligvis ville han sagt at dette var en opplæring han hadde tatt på seg da han ikke har barn og ikke vet helt hvor grensene går. Jeg ser ikke for meg den fyren tilstå noe som helst uansett hvor sterke bevisene mot ham er.

Anonym poster: c6d78177753ecb4d254c6644fc11f53d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Etter å ha lest litt i den andre tråden og det dere skriver her, har jeg - tror det eller ei - få bittelitt vondt av mannen. Han er et menneske han også - overgriper eller ikke, og slikt som mange av dere turer frem på gavner ikke saken vår.

Det er videre idiotisk å gjøre narr av voldtektsofre som mener at media er mer opptatt av sirkus enn handlingenes alvorlighetsgrad.

Vi er nok alle enige i at Øygard har forgrepet seg mot jenta, men han også er skapt med en unik egenverdi og et ukrenkelig menneskeverd, glem for all del ikke det i blodtåka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Etter å ha lest litt i den andre tråden og det dere skriver her, har jeg - tror det eller ei - få bittelitt vondt av mannen. Han er et menneske han også - overgriper eller ikke, og slikt som mange av dere turer frem på gavner ikke saken vår.

Det er videre idiotisk å gjøre narr av voldtektsofre som mener at media er mer opptatt av sirkus enn handlingenes alvorlighetsgrad.

Vi er nok alle enige i at Øygard har forgrepet seg mot jenta, men han også er skapt med en unik egenverdi og et ukrenkelig menneskeverd, glem for all del ikke det i blodtåka.

Menneskeverdet Rune Øygard måtte besitte har han for lengst gitt avkald på.

For å kunne påberope seg menneskevers, må man oppføre seg som et normalt menneske, og man må verne om menneskeverdet til andre.

Det Rune Øygard og klanen hans har gjort mot jenta og hennes familie, i forbinnelse med rettsakene, er under enhver verdighet, så han kan pent, for mitt vedkommende, få lov å steke i sitt eget fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Menneskeverdet Rune Øygard måtte besitte har han for lengst gitt avkald på.

For å kunne påberope seg menneskevers, må man oppføre seg som et normalt menneske, og man må verne om menneskeverdet til andre.

Det Rune Øygard og klanen hans har gjort mot jenta og hennes familie, i forbinnelse med rettsakene, er under enhver verdighet, så han kan pent, for mitt vedkommende, få lov å steke i sitt eget fett.

Effekten av slike bombastiske utsagn er at folk som i grunnen sympatiserer med jenta faktisk får vondt av ordføreren, dette til orientering. Man kan herse og trolle til et visst punkt, går man lenger så får innsatsen motsatt effekt.

Jeg har selv helt siden jeg satte meg inn i saken, i den grad det er mulig, trodd at hun har blitt utsatt for overgrep. Dog blir jeg lei meg over nivået mange av tilhengerne hennes legger seg på. En får nesten inntrykk av at det er organisert, det gir meg en vond eim i munnen. Jeg vil selvsagt fremdeles fremdeles stole på jenta, men de ivrigste støttespillerne hennes som ikke går av veien for å drite ut voldtektsofre og gå til personangrep på tiltaltes familie, bør være seg bevisst hvor frastøtend de virker på anstendige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Effekten av slike bombastiske utsagn er at folk som i grunnen sympatiserer med jenta faktisk får vondt av ordføreren, dette til orientering. Man kan herse og trolle til et visst punkt, går man lenger så får innsatsen motsatt effekt.

Jeg har selv helt siden jeg satte meg inn i saken, i den grad det er mulig, trodd at hun har blitt utsatt for overgrep. Dog blir jeg lei meg over nivået mange av tilhengerne hennes legger seg på. En får nesten inntrykk av at det er organisert, det gir meg en vond eim i munnen. Jeg vil selvsagt fremdeles fremdeles stole på jenta, men de ivrigste støttespillerne hennes som ikke går av veien for å drite ut voldtektsofre og gå til personangrep på tiltaltes familie, bør være seg bevisst hvor frastøtend de virker på anstendige mennesker.

Men, du hadde ingen innvendinger innlegget ellers?

Du er enig i at Øygard har lagt mange mange stein til byrden for jenta, ved å føre alle de "karaktervitner" som, i den utstrekning de hadde noe å si om jenta, kunne si noen halvkvædede viser om hvordan hun var klengete, løgnaktig, først skjy senere mer sikker osv osv, alt sammen uten egentlig betydning for skyldsspørsmålet.

Mange av de samme vitnene kunne om RØ fortelle om en praktkar, som var som en far, en reservefar, som bare ønsket å være snill med jenta, å lære henne om politikk osv osv, men som også, direkte konfrontert med f.eks. Skype og SMS, mente at dette bare var ungdomsspråk, og som presterte flere av dem å si at det er helt normalt at en 50 årig mann deler seng med en 13 årig jente.

Om dette har du ikke så mye å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...