Gå til innhold

Vågå-Øygard saken - Seriøst!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sobril

"Hovedforhandlingen i lagmannsretten begynte 22. april 2013 og er berammet til å pågå frem til 30. mai 2013." (Wikipedia)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Noen som vet hvor mange rettsdager det er igjen?

Jeg tror det bare er tirsdag det skal føres vitneforklaringer ( RØ og jenta skal svare på spørsmål som retten måtte ha) Og så er det prosedyrer på onsdag, og så skal lagmannen belære juryen. Så saken ligger an til å bli ferdig i midten av uken som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler denne kommentaren: http://www.gd.no/men...icle6643762.ece

Sitat:

Jenta har hatt problemer med å huske samværstidspunkt med Øygard. I går ble det dokumentert en rekke felles overnattinger som tidligere ikke er identifisert. Kan det være tvil om i hvilken retning troverdigheten underbygges?

Anonym poster: d8343060cbf70c1db7e1d7df620bfcde

Forventer du virkelig at folk skriver ned/husker ethvert tilfelle av sex med sin kjæreste for ett år siden?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det bare er tirsdag det skal føres vitneforklaringer ( RØ og jenta skal svare på spørsmål som retten måtte ha) Og så er det prosedyrer på onsdag, og så skal lagmannen belære juryen. Så saken ligger an til å bli ferdig i midten av uken som kommer.

Jeg trodde det ville bli vitneforklaringer og prosedyrer allerede på tirsdag. Det er forsåvidt mer logisk om det er en pause før prosedyrene.

Anonym poster: d8343060cbf70c1db7e1d7df620bfcde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer du virkelig at folk skriver ned/husker ethvert tilfelle av sex med sin kjæreste for ett år siden?

Leste du kommentaren? Ikke det, nei. Det er jentas troverdighet som blir styrket her.

Anonym poster: d8343060cbf70c1db7e1d7df620bfcde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hei. Noen som vet hvor mange rettsdager det er igjen?

Det kan ikke være mer enn 4 - 5.

Tirsdag ska de spørre både RØ oh jenta om noen oppfølgningsspørsmål, og så blir det vel prosedyrer og rettsbelæring på onsdag og votering på onsdag - torsdag.

Der etter var det vel litt fler vitner som ska vitne om ting soom bare har betydning for straffens lengde og for erstatningens størrelse, så de er vel ferdig på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å idømme RØ 10-års fengsel er et hån mot alle oss som har blitt utsatt for mye grovere overgrep. Håper at du er et troll som så mange andre fanatikere i denne tråden.

Anonym poster: 803063080898bee29e22219062f4307c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å idømme RØ 10-års fengsel er et hån mot alle oss som har blitt utsatt for mye grovere overgrep. Håper at du er et troll som så mange andre fanatikere i denne tråden.

Anonym poster: 803063080898bee29e22219062f4307c

Synd å høre at du er blitt utsatt for overgrep. Men du er nok litt selvsentrisk her. Straffeutmåling skjer etter presedens. Dvs, overgrepsdømte nå får sterkere sanksjoner fordi flere og flere rettssaker erkjenner at overgrep gir store skader.

Hadde din rettssak vært i rettssakene nå, hadde overgriperen fått mer straff.

Jeg ser ikke hvordan dette skulle være et hån mot noen. Snarere et bevis på at verden går fremover, og at overgrepsutsatte får annerkjennelse for sine traumer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vg+ i dag : "Vi er mange som støtter Øygard"

Anonym poster: 6cc26d9c9790db774a8a0663c8900db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fant denne lille gobiten; nabokonen fra helvete, som mener seg utsatt for samme "komplott" som Øygard, når hun grådkvalt forteller om et møte med bl.a. jenta og foreldrene:

(fra: http://www.abcnyhete...dalen-dele-seng)

Statsadvokat Thorbjørn Klundseter stusset over historien og stilte spørsmål om hvordan en tolv år gammel jente ville oppleve å bli stilt til veggs av fire voksne mennesker i en så følelsesmessig vanskelig sak.

– Hvor lett tror du dette møtet var for en jente på tolv år, spurte Klundseter.

– Hun hadde ikke trengt å være der. Eller hun kunne gitt et signal om at hun ikke hadde lyst til å snakke om det. Men det var jeg som ble sittende i sofaen føle meg helt alene, svarte kvinnen.

– Anklaget for kidnapping

– Du sammenligner denne saken med det som skjedde med deg. Men i denne saken har jenta anmeldt Øygard for overgrep. Hvor er egentlig likhetene?

– Hun anklaget meg jo for å kidnappe henne, svarte vitnet.

– Men har hun sagt det?

Nei, det vet jeg ikke. Jeg vet ikke om det kom fra henne. Det var moren som sa det, medga kvinnen.

______

Legg merke til at det ikke er noen hindring for beskyldninger mot jenta, at vitnet ikke har hørt eller sett noe av dette komme fra jenta.

Usmakelig!

"40-åringen fortalte i retten tirsdag hvordan hun følte seg angrepet i en konflikt hun hevder hadde røtter i angivelig vanskelig og konfliktfylte familieforhold hjemme hos den fornærmede jenta i Øygard-saken. Jenta var da tolv år gammel. Tolvåringen tilbrakte i 2007 og 2008 stadig mer tid i stallen på nabogården, der 40-åringen og hennes ektemann drev med kyr, sauer og hest.

40-åringen konfronterte – foran jentas foreldre og begge naboparene – jenta med at hun skal ha ønsket å flytte inn hos henne og ektemannen fordi hun hadde det tøft hjemme,

.Foran sine foreldre nektet jenta kategorisk, og fikk støtte fra stefaren.

– Hun så meg rett inn i øynene og nektet. Hun hadde steinansikt. Det var jeg som måtte ta støyten, sa den 40 år gamle kvinnen.

Da overgrepsanmeldelsen mot Rune Øygard ble kjent, sammenlignet vitnet påstandene med det som hadde skjedd med henne rundt fire år tidligere."

***

Hvorfor beskriver du denne kvinnen som "nabokonen fra helvete"? Hvilket motiv skulle nabokona hatt for å lyve om at jenta ønsket å bo hos nabofamilien fordi hun hadde det tøft hjemme? Er det ikke mer sannsynlig at jenta ikke ville innrømme overfor foreldrene at hun hadde sagt dette til nabokona? Det er vel også ganske alvorlig hvis jentas mor anklagde nabofamilien for å kidnappe jenta hvis jenta selv ønsket å være der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"40-åringen fortalte i retten tirsdag hvordan hun følte seg angrepet i en konflikt hun hevder hadde røtter i angivelig vanskelig og konfliktfylte familieforhold hjemme hos den fornærmede jenta i Øygard-saken. Jenta var da tolv år gammel. Tolvåringen tilbrakte i 2007 og 2008 stadig mer tid i stallen på nabogården, der 40-åringen og hennes ektemann drev med kyr, sauer og hest.

40-åringen konfronterte – foran jentas foreldre og begge naboparene – jenta med at hun skal ha ønsket å flytte inn hos henne og ektemannen fordi hun hadde det tøft hjemme,

.Foran sine foreldre nektet jenta kategorisk, og fikk støtte fra stefaren.

– Hun så meg rett inn i øynene og nektet. Hun hadde steinansikt. Det var jeg som måtte ta støyten, sa den 40 år gamle kvinnen.

Da overgrepsanmeldelsen mot Rune Øygard ble kjent, sammenlignet vitnet påstandene med det som hadde skjedd med henne rundt fire år tidligere."

***

Hvorfor beskriver du denne kvinnen som "nabokonen fra helvete"? Hvilket motiv skulle nabokona hatt for å lyve om at jenta ønsket å bo hos nabofamilien fordi hun hadde det tøft hjemme? Er det ikke mer sannsynlig at jenta ikke ville innrømme overfor foreldrene at hun hadde sagt dette til nabokona? Det er vel også ganske alvorlig hvis jentas mor anklagde nabofamilien for å kidnappe jenta hvis jenta selv ønsket å være der?

Hva har alt dette med saken mot Øygard å gjøre?

Anonym poster: d8343060cbf70c1db7e1d7df620bfcde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å idømme RØ 10-års fengsel er et hån mot alle oss som har blitt utsatt for mye grovere overgrep. Håper at du er et troll som så mange andre fanatikere i denne tråden.

Anonym poster: 803063080898bee29e22219062f4307c

Det at din overgriper fikk alt for liten straff, er da ikke noe argument for at denne uretten skal fortsette.

Om han idømmes 10 års fengsel, er dette tross alt et tegn på at retten tar overgrepene hans på alvor. I neste omgang må lovene endres, slik at det ikke settes noen øvre grense for straffeutmåling i slike saker, men at livslang straff blir regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har alt dette med saken mot Øygard å gjøre?

Anonym poster: d8343060cbf70c1db7e1d7df620bfcde

At jenta er i god stand til å lyve, og det med stor overbevisning :) Det er det som er poenget.

Anonym poster: 6cc26d9c9790db774a8a0663c8900db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jenta er i god stand til å lyve, og det med stor overbevisning :) Det er det som er poenget.

Anonym poster: 6cc26d9c9790db774a8a0663c8900db7

Du er istand til å lyve, jeg er istand til å lyve. ALLE har løyet på et eller annet tidspunkt iløpet av sitt liv, til og med du. Det betyr ikke at jenta lyver om det som skjer nå. Skal man bruke ditt argument så aldri anmeld noe hvis noe skjer med deg, som ran/voldtekt/overfall osv, for du har jo tross alt løyet før, og da kan man ikke stole på deg.

Poenget ditt feilet veldig.

Anonym poster: 7af54888c29f6c65f01b802f8d33437b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er istand til å lyve, jeg er istand til å lyve. ALLE har løyet på et eller annet tidspunkt iløpet av sitt liv, til og med du. Det betyr ikke at jenta lyver om det som skjer nå. Skal man bruke ditt argument så aldri anmeld noe hvis noe skjer med deg, som ran/voldtekt/overfall osv, for du har jo tross alt løyet før, og da kan man ikke stole på deg.

Poenget ditt feilet veldig.

Anonym poster: 7af54888c29f6c65f01b802f8d33437b

Nå er det ikke akkurat småtterier jenta skal ha løyet om heller.. :) Men ja, jeg kan finne på å lyve til kjæresten min om at jeg ikke er sur (selv om jeg er det)..

Anonym poster: 6cc26d9c9790db774a8a0663c8900db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det ikke akkurat småtterier jenta skal ha løyet om heller.. :) Men ja, jeg kan finne på å lyve til kjæresten min om at jeg ikke er sur (selv om jeg er det)..

Anonym poster: 6cc26d9c9790db774a8a0663c8900db7

Nøyaktig hva har hun løyet om? Som folk har prøvd å forklare, er at det jenta sa den gangen om faren stemmer, at hun faktisk ble slått. Og uansett om det er en løgn, da har vi fortsatt 1 løgn fra jenta mot hundrevis fra Øygard.

Nei, da stoler vi mer på Øygard, logisk det

Anonym poster: 7af54888c29f6c65f01b802f8d33437b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vg+ i dag : "Vi er mange som støtter Øygard"

Anonym poster: 6cc26d9c9790db774a8a0663c8900db7

Hva er grunnen de oppgir?

Anonym poster: d8343060cbf70c1db7e1d7df620bfcde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jenta er i god stand til å lyve, og det med stor overbevisning :) Det er det som er poenget.

Anonym poster: 6cc26d9c9790db774a8a0663c8900db7

Det er jo dette vitnet også da. I resten av artikkelen står det:

Hun anklaget meg jo for å kidnappe henne, svarte vitnet.

– Men har hun sagt det?

– Nei, det vet jeg ikke. Jeg vet ikke om det kom fra henne. Det var moren som sa det, medga kvinnen.

Anonym poster: d8343060cbf70c1db7e1d7df620bfcde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

"40-åringen fortalte i retten tirsdag hvordan hun følte seg angrepet i en konflikt hun hevder hadde røtter i angivelig vanskelig og konfliktfylte familieforhold hjemme hos den fornærmede jenta i Øygard-saken. Jenta var da tolv år gammel. Tolvåringen tilbrakte i 2007 og 2008 stadig mer tid i stallen på nabogården, der 40-åringen og hennes ektemann drev med kyr, sauer og hest.

40-åringen konfronterte – foran jentas foreldre og begge naboparene – jenta med at hun skal ha ønsket å flytte inn hos henne og ektemannen fordi hun hadde det tøft hjemme,

.Foran sine foreldre nektet jenta kategorisk, og fikk støtte fra stefaren.

– Hun så meg rett inn i øynene og nektet. Hun hadde steinansikt. Det var jeg som måtte ta støyten, sa den 40 år gamle kvinnen.

Da overgrepsanmeldelsen mot Rune Øygard ble kjent, sammenlignet vitnet påstandene med det som hadde skjedd med henne rundt fire år tidligere."

***

Hvorfor beskriver du denne kvinnen som "nabokonen fra helvete"? Hvilket motiv skulle nabokona hatt for å lyve om at jenta ønsket å bo hos nabofamilien fordi hun hadde det tøft hjemme? Er det ikke mer sannsynlig at jenta ikke ville innrømme overfor foreldrene at hun hadde sagt dette til nabokona? Det er vel også ganske alvorlig hvis jentas mor anklagde nabofamilien for å kidnappe jenta hvis jenta selv ønsket å være der?

Nabokonen fra helvete er en ganske beskrivende betegnelse på et menneske som mener at en 12-åring skal blandes opp i en nbofeide over noe så idiotisk som hesteoppdrett.

Hva problemer denne konen har med selg selv og naboerne er saken mot øygard totalt uvedkommende, og hun fikk bare lov å komme i retten fordi MYL trodde hun kunne sverte og baktale jenta.

Som det kan sees av spørsmålene fra dommeren så lykkes hun langt derifra, og hun endte opp med å være aktors vitne, idet alle, også juryen, kunne se hvordan bygdedyret lever i beste velgående, sikkert satt ut på for hos den nabokonen, fra helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...