AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #41 Skrevet 3. mai 2013 Nei, man bruker kalkulatoren hos NAV da denne regner ut hva som er realistisk mtp begge parters forsørgelsesevne. Private bidrag blir sjelden rettferdige, da de så og si alltid blir satt for lavt. Sett opp et regnestykke for meg da vel? Som viser at barna koster 2*8600+barnetrygden+skattelettet? Og nei, de trenger ikke en ny sykkel hver måned. Anonym poster: 729f8881b961abd7187529c205c9afbe 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #42 Skrevet 3. mai 2013 I dag betaler han bare halvparten av det han skal fordi han betaler bare det han har lyst til. Hvem var egentlige den smålige her igjen...???? Hva med å finne opp et argument som ikke har ordlyden "regler er regler"? Anonym poster: 729f8881b961abd7187529c205c9afbe 1
Gjest Riskjeks Skrevet 3. mai 2013 #43 Skrevet 3. mai 2013 Sett opp et regnestykke for meg da vel? Som viser at barna koster 2*8600+barnetrygden+skattelettet? Og nei, de trenger ikke en ny sykkel hver måned. Anonym poster: 729f8881b961abd7187529c205c9afbe Jeg trenger da ikke det. Jeg vet ikke disse folkenes nøyaktige inntekter heller. Men NAVs bidragskalkulator regner ut hva bidragspliktig skal betale basert på begges inntekter og oversikter over hva det koster å ha barn. Nei, de trenger ikke ny sykkel hver måned men de trenger mat hver måned, og nye klær ganske ofte. Kanskje skal de gå på fritidsaktiviter også. At bidragsmottaker studerer, er sikkert ikke noe hun gjør bare for gøy, men for å skaffe seg en utdannelse for å forsørge barna sine.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #44 Skrevet 3. mai 2013 Regler er regler. Vi lever i et samfunn som er helt regulert av lover og regler som vi må følge, uansett om vi er enige om de reglene/lovene eller ikke. I dette tilfellet er det spørsmål om far skal betale det regelverket sier han skal betale, eller skal han slippe unna? Og hvorfor bør han slippe unna? Anonym poster: b33196471a67026b3fc437aae7cf3455
Kontormus Skrevet 3. mai 2013 #45 Skrevet 3. mai 2013 Sett opp et regnestykke for meg da vel? Som viser at barna koster 2*8600+barnetrygden+skattelettet? Og nei, de trenger ikke en ny sykkel hver måned. Anonym poster: 729f8881b961abd7187529c205c9afbe For det første kan du gå inn på NAV sine sider og se på regnestykket selv, for det andre var det snakk om 8600 for begge barna. For det tredje blir skatteletten lagt til hennes inntekt (dvs. borte).
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2013 #46 Skrevet 3. mai 2013 Dette viser at man bare ikke bør få seg barn i hytt og pine.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2013 #47 Skrevet 3. mai 2013 Men det burde ikke være hans problem at hun vil studere?
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2013 #48 Skrevet 3. mai 2013 Men det burde ikke være hans problem at hun vil studere?
skruf Skrevet 3. mai 2013 #49 Skrevet 3. mai 2013 (endret) Men det burde ikke være hans problem at hun vil studere? Han tjener jo på at hun studerer, får seg utdanning og en godt betalt jobb=mindre bidrag på han. Hvis han i samme slengen smeller til og har barna 50/50 så er det en mulighet for at det blir null bidrag på han. Edit; Han kunne jo prioritert å være mere hjemme da de fortsatt var sammen, sånn at moren kunne fullført utdanningen sin. I stedet så overlot han det til mor, og kom seg opp og frem i arbeidslivet, på bekostning av henne. Endret 3. mai 2013 av maya76 3
Kontormus Skrevet 3. mai 2013 #50 Skrevet 3. mai 2013 Men det burde ikke være hans problem at hun vil studere? Hvorfor ikke når hun ofret seg for at han skulle få gjøre karriere? 4
Strixvaria Skrevet 3. mai 2013 #51 Skrevet 3. mai 2013 Wow. Dette er nesten et nytt lavmål her inne. Når man får barn, så følger det med et ansvar for begge parter. Har man millioninntekt, så har man hvertfall råd til å bruke snaue 10 % av inntekta si på SINE EGNE BARN, som et absolutt minimum. Hvor grisk går det an å bli?! For en kvalm drittsekk av en mann. Patetisk. Nei vet du hva, TS, her er det bare å gå på NAV så fort som mulig. Det at far er grisk, gjerrig og kynisk går utover barna deres, og at han totalt mangler ansvarsfølelse og lever det glade liv som millionær skal ikke få negative følger for dere som har ofra mye for at han skal få en god karriere og alskens muligheter. Hadde det ikke vært for deg, som var hjemme med hus og barn mens han klatra seg oppover, så hadde han ikke vært der han er i dag. Litt takknemlighet skulle bare mangle, men det er typisk at enkelte blir stormannsgale når de først får kloa i the good life. Det er ikke noe å ha sympati for, og det er ingen grunn til at du skal føle noe som helst negativt pga. dette. Snarere tvert imot; du burde være rasende! Og til dere som whiner over at TS studerer; mener dere helt alvorlig at et menneske uten utdanning skal måtte finne seg i å jobbe i et lavtlønt yrke resten av livet fordi hun fikk barn før hun rakk å begynne på studiet? Skal en kvinnes framtid determineres av et valg som hun og mannen tok sammen da de fikk barn, og det ble bestemt at hun midlertidig skulle ofre sin egen utdanning og jobb for å ta seg av unger og hjem mens han fikk fokusere på karriere og penger? Dette kan ha gått noen av dere hus forbi, men for å komme seg opp og frem her i verden og få en godt betalt jobb med gode arbeidsvilkår må man i de aller fleste tilfeller ha utdanning utenom videregående (bachelor er et minimum), og det krever at man har noen år hvor man lever stramt. Det er en investering i fremtiden, både for mor og barn, og også til den motbydelige mannen - for når hun tjener mer, må han betale mindre. Dette er i alles interesse. Så kvalme noen av dere er - håper ikke dere er like motbydelige i virkeligheten. I så fall er det ikke rart at dere bruker fredagskvelden på å sitte på KG og spre galle 16
Gjest Riskjeks Skrevet 3. mai 2013 #52 Skrevet 3. mai 2013 Wow. Dette er nesten et nytt lavmål her inne. Når man får barn, så følger det med et ansvar for begge parter. Har man millioninntekt, så har man hvertfall råd til å bruke snaue 10 % av inntekta si på SINE EGNE BARN, som et absolutt minimum. Hvor grisk går det an å bli?! For en kvalm drittsekk av en mann. Patetisk. Nei vet du hva, TS, her er det bare å gå på NAV så fort som mulig. Det at far er grisk, gjerrig og kynisk går utover barna deres, og at han totalt mangler ansvarsfølelse og lever det glade liv som millionær skal ikke få negative følger for dere som har ofra mye for at han skal få en god karriere og alskens muligheter. Hadde det ikke vært for deg, som var hjemme med hus og barn mens han klatra seg oppover, så hadde han ikke vært der han er i dag. Litt takknemlighet skulle bare mangle, men det er typisk at enkelte blir stormannsgale når de først får kloa i the good life. Det er ikke noe å ha sympati for, og det er ingen grunn til at du skal føle noe som helst negativt pga. dette. Snarere tvert imot; du burde være rasende! Og til dere som whiner over at TS studerer; mener dere helt alvorlig at et menneske uten utdanning skal måtte finne seg i å jobbe i et lavtlønt yrke resten av livet fordi hun fikk barn før hun rakk å begynne på studiet? Skal en kvinnes framtid determineres av et valg som hun og mannen tok sammen da de fikk barn, og det ble bestemt at hun midlertidig skulle ofre sin egen utdanning og jobb for å ta seg av unger og hjem mens han fikk fokusere på karriere og penger? Dette kan ha gått noen av dere hus forbi, men for å komme seg opp og frem her i verden og få en godt betalt jobb med gode arbeidsvilkår må man i de aller fleste tilfeller ha utdanning utenom videregående (bachelor er et minimum), og det krever at man har noen år hvor man lever stramt. Det er en investering i fremtiden, både for mor og barn, og også til den motbydelige mannen - for når hun tjener mer, må han betale mindre. Dette er i alles interesse. Så kvalme noen av dere er - håper ikke dere er like motbydelige i virkeligheten. I så fall er det ikke rart at dere bruker fredagskvelden på å sitte på KG og spre galle skulle gjerne ha plusset innlegget ditt hundre ganger!!! 5
skruf Skrevet 3. mai 2013 #53 Skrevet 3. mai 2013 Wow. Dette er nesten et nytt lavmål her inne. Når man får barn, så følger det med et ansvar for begge parter. Har man millioninntekt, så har man hvertfall råd til å bruke snaue 10 % av inntekta si på SINE EGNE BARN, som et absolutt minimum. Hvor grisk går det an å bli?! For en kvalm drittsekk av en mann. Patetisk. Nei vet du hva, TS, her er det bare å gå på NAV så fort som mulig. Det at far er grisk, gjerrig og kynisk går utover barna deres, og at han totalt mangler ansvarsfølelse og lever det glade liv som millionær skal ikke få negative følger for dere som har ofra mye for at han skal få en god karriere og alskens muligheter. Hadde det ikke vært for deg, som var hjemme med hus og barn mens han klatra seg oppover, så hadde han ikke vært der han er i dag. Litt takknemlighet skulle bare mangle, men det er typisk at enkelte blir stormannsgale når de først får kloa i the good life. Det er ikke noe å ha sympati for, og det er ingen grunn til at du skal føle noe som helst negativt pga. dette. Snarere tvert imot; du burde være rasende! Og til dere som whiner over at TS studerer; mener dere helt alvorlig at et menneske uten utdanning skal måtte finne seg i å jobbe i et lavtlønt yrke resten av livet fordi hun fikk barn før hun rakk å begynne på studiet? Skal en kvinnes framtid determineres av et valg som hun og mannen tok sammen da de fikk barn, og det ble bestemt at hun midlertidig skulle ofre sin egen utdanning og jobb for å ta seg av unger og hjem mens han fikk fokusere på karriere og penger? Dette kan ha gått noen av dere hus forbi, men for å komme seg opp og frem her i verden og få en godt betalt jobb med gode arbeidsvilkår må man i de aller fleste tilfeller ha utdanning utenom videregående (bachelor er et minimum), og det krever at man har noen år hvor man lever stramt. Det er en investering i fremtiden, både for mor og barn, og også til den motbydelige mannen - for når hun tjener mer, må han betale mindre. Dette er i alles interesse. Så kvalme noen av dere er - håper ikke dere er like motbydelige i virkeligheten. I så fall er det ikke rart at dere bruker fredagskvelden på å sitte på KG og spre galle 3
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2013 #54 Skrevet 3. mai 2013 Wow. Dette er nesten et nytt lavmål her inne. Når man får barn, så følger det med et ansvar for begge parter. Har man millioninntekt, så har man hvertfall råd til å bruke snaue 10 % av inntekta si på SINE EGNE BARN, som et absolutt minimum. Hvor grisk går det an å bli?! For en kvalm drittsekk av en mann. Patetisk. Nei vet du hva, TS, her er det bare å gå på NAV så fort som mulig. Det at far er grisk, gjerrig og kynisk går utover barna deres, og at han totalt mangler ansvarsfølelse og lever det glade liv som millionær skal ikke få negative følger for dere som har ofra mye for at han skal få en god karriere og alskens muligheter. Hadde det ikke vært for deg, som var hjemme med hus og barn mens han klatra seg oppover, så hadde han ikke vært der han er i dag. Litt takknemlighet skulle bare mangle, men det er typisk at enkelte blir stormannsgale når de først får kloa i the good life. Det er ikke noe å ha sympati for, og det er ingen grunn til at du skal føle noe som helst negativt pga. dette. Snarere tvert imot; du burde være rasende! Og til dere som whiner over at TS studerer; mener dere helt alvorlig at et menneske uten utdanning skal måtte finne seg i å jobbe i et lavtlønt yrke resten av livet fordi hun fikk barn før hun rakk å begynne på studiet? Skal en kvinnes framtid determineres av et valg som hun og mannen tok sammen da de fikk barn, og det ble bestemt at hun midlertidig skulle ofre sin egen utdanning og jobb for å ta seg av unger og hjem mens han fikk fokusere på karriere og penger? Dette kan ha gått noen av dere hus forbi, men for å komme seg opp og frem her i verden og få en godt betalt jobb med gode arbeidsvilkår må man i de aller fleste tilfeller ha utdanning utenom videregående (bachelor er et minimum), og det krever at man har noen år hvor man lever stramt. Det er en investering i fremtiden, både for mor og barn, og også til den motbydelige mannen - for når hun tjener mer, må han betale mindre. Dette er i alles interesse. Så kvalme noen av dere er - håper ikke dere er like motbydelige i virkeligheten. I så fall er det ikke rart at dere bruker fredagskvelden på å sitte på KG og spre galle Man kan ikke bare skyve barna foran seg!
skruf Skrevet 3. mai 2013 #55 Skrevet 3. mai 2013 Man kan ikke bare skyve barna foran seg! Skyve barna foran seg? Hva babler du om? 4
Strixvaria Skrevet 3. mai 2013 #56 Skrevet 3. mai 2013 Man kan ikke bare skyve barna foran seg! Var dét alt du fikk ut av innlegget mitt? It takes two to tango - faren har et like stort ansvar som moren overfor barna, og man bør kunne forvente at mennesker med mer enn en halv hjernecelle er interesserte i å bidra til egne barns velferd. Jeg synes det er motbydelig at en mann med millionlønn presser ekskona si til noe han visste var en elendig avtale på hennes og barnas vegne, og at han ikke tar større ansvar for sine egne avkom. Om du er mer opptatt av å leve et luksusliv enn at barna dine skal ha klær uten hull i og råd til å være med på fotballturnering, så sier det faktisk mest om deg. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #57 Skrevet 3. mai 2013 Jeg må si jeg ikke er overrasket over all "sympati" mor får og hvor mye dritt far får. For det første var de 3500 en avtale DE gjorde, altså var mor enig. Om iflg TS klarer de seg fint økonomisk og har etter det jeg skjønner et godt samarbeid i dag. Siden ALT i utgangspunktet SKAL handle om barna hvorfor ødelegge noe bra kun for mer penger om man klarer seg fint. Og om man klarer seg bra hvorfor trenger da barna så mye mer penger?? Jeg tror barna heller vil ha 2 foreldre som kan samarbeid og prate sammen enn de vil ha masse nye klær.. Jeg har selv sagt fra meg bidrag fordi vi ikke ble enige og jeg var livredd for at vi skulle bli uvenner og det skulle gå utover barna. Vi er langt ifra rike men vi klarer oss og barna har fortsatt et supert forhold til sin far noe som er 1000 ganger mer verdt for meg enn de pengene som alle er så ivrig etter at man skal kreve inn av far... Anonym poster: 1defc057b8bd6b983bdd6ceabb867a20 3
skruf Skrevet 3. mai 2013 #58 Skrevet 3. mai 2013 Jeg må si jeg ikke er overrasket over all "sympati" mor får og hvor mye dritt far får. For det første var de 3500 en avtale DE gjorde, altså var mor enig. Om iflg TS klarer de seg fint økonomisk og har etter det jeg skjønner et godt samarbeid i dag. Siden ALT i utgangspunktet SKAL handle om barna hvorfor ødelegge noe bra kun for mer penger om man klarer seg fint. Og om man klarer seg bra hvorfor trenger da barna så mye mer penger?? Jeg tror barna heller vil ha 2 foreldre som kan samarbeid og prate sammen enn de vil ha masse nye klær.. Jeg har selv sagt fra meg bidrag fordi vi ikke ble enige og jeg var livredd for at vi skulle bli uvenner og det skulle gå utover barna. Vi er langt ifra rike men vi klarer oss og barna har fortsatt et supert forhold til sin far noe som er 1000 ganger mer verdt for meg enn de pengene som alle er så ivrig etter at man skal kreve inn av far... Anonym poster: 1defc057b8bd6b983bdd6ceabb867a20 Imponerende om du klarer å forsørge to barn på 150 000 (som er Ts sin inntekt) uten noe bidrag fra far!! 1
Kontormus Skrevet 3. mai 2013 #59 Skrevet 3. mai 2013 Jeg må si jeg ikke er overrasket over all "sympati" mor får og hvor mye dritt far får. For det første var de 3500 en avtale DE gjorde, altså var mor enig. Om iflg TS klarer de seg fint økonomisk og har etter det jeg skjønner et godt samarbeid i dag. Siden ALT i utgangspunktet SKAL handle om barna hvorfor ødelegge noe bra kun for mer penger om man klarer seg fint. Og om man klarer seg bra hvorfor trenger da barna så mye mer penger?? Jeg tror barna heller vil ha 2 foreldre som kan samarbeid og prate sammen enn de vil ha masse nye klær.. Jeg har selv sagt fra meg bidrag fordi vi ikke ble enige og jeg var livredd for at vi skulle bli uvenner og det skulle gå utover barna. Vi er langt ifra rike men vi klarer oss og barna har fortsatt et supert forhold til sin far noe som er 1000 ganger mer verdt for meg enn de pengene som alle er så ivrig etter at man skal kreve inn av far... Anonym poster: 1defc057b8bd6b983bdd6ceabb867a20 Hallo? Så mor her skal suge på totten for at ikke far skal bli sur og la det gå ut over ungene? Og det forsvarer du? 3
skruf Skrevet 3. mai 2013 #60 Skrevet 3. mai 2013 Jeg har og forsåvidt sagt fra at jeg ikke vil ha bidrag. Far skal egentlig betale 1000kr i mnd, men vi har 50/50, og samarbeider veldig godt. Vi deler det meste økonomisk, snakker sammen og planlegger hva barnet trenger. Men; ikke alle har det som oss, og når det er stor uenighet så synes jeg at det riktige er å ta det igjennom Nav.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå