Gjest Gjest Skrevet 14. april 2013 #121 Skrevet 14. april 2013 Hører vi deg om du roper høyere? Barnevernet holder ikke på med slikt, så det overser de jo! Barnet blir mishandlet av mor gjentatte ganger hvis det nektes fritidsaktivitet. Videre er en rettsak naturlig om hvor barnet skal bo. GO FOR IT !!!!
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2013 #122 Skrevet 14. april 2013 Barnet blir mishandlet av mor gjentatte ganger hvis det nektes fritidsaktivitet. Videre er en rettsak naturlig om hvor barnet skal bo. GO FOR IT !!!! Det der høres vildt ut.
Kontormus Skrevet 14. april 2013 #123 Skrevet 14. april 2013 Barnet blir mishandlet av mor gjentatte ganger hvis det nektes fritidsaktivitet. Videre er en rettsak naturlig om hvor barnet skal bo. GO FOR IT !!!! At foreldrene ikke kan samarbeide om økonomi, er ikke mishandling. Barnevernet ser alltid på om det foreligger motiver når en bekymringsmelding kommer fra en av foreldrene. Far (eller mor) kan ikke bare bestemme seg for at barnet skal bo hos seg, etter fylte 12 bestemmer barnet i stor grad selv.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2013 #124 Skrevet 14. april 2013 At foreldrene ikke kan samarbeide om økonomi, er ikke mishandling. Barnevernet ser alltid på om det foreligger motiver når en bekymringsmelding kommer fra en av foreldrene. Far (eller mor) kan ikke bare bestemme seg for at barnet skal bo hos seg, etter fylte 12 bestemmer barnet i stor grad selv. Mors manglende evner til og forstå sønnen er mishandling. Han får ikke delta i fritidsaktivitet som HUN som bostedsforelder er ansvarlig for. Dette er ikke økonomi. Men IKKE oppfyllelse av ansvar som bostedsforelder.
Kontormus Skrevet 14. april 2013 #125 Skrevet 14. april 2013 Mors manglende evner til og forstå sønnen er mishandling. Han får ikke delta i fritidsaktivitet som HUN som bostedsforelder er ansvarlig for. Dette er ikke økonomi. Men IKKE oppfyllelse av ansvar som bostedsforelder. Nei, dette dreier seg om økonomi siden mor krever at far skal kjøpe utstyr han trenger når han er der. Ikke riktig at de har den konflikten, men det er altså ikke en sak for Barnevernet. Familivernkontoret kan derimot prøve å mekle mellom foreldrene.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2013 #126 Skrevet 14. april 2013 Mors manglende evner til og forstå sønnen er mishandling. Han får ikke delta i fritidsaktivitet som HUN som bostedsforelder er ansvarlig for. Dette er ikke økonomi. Men IKKE oppfyllelse av ansvar som bostedsforelder. Det virker ikke som at pappa forstår sønnen heller. Hvis ikke hadde han da ikke laget den her tråden.
xinnia Skrevet 15. april 2013 #127 Skrevet 15. april 2013 Mors manglende evner til og forstå sønnen er mishandling. Han får ikke delta i fritidsaktivitet som HUN som bostedsforelder er ansvarlig for. Dette er ikke økonomi. Men IKKE oppfyllelse av ansvar som bostedsforelder. Nå nekter vel ikke mor sønnen å være med på fritidsaktivteter iflg TS.. Hun vil at far skal være med og betale for sønnen på årets Norway cup, som hun gjorde i fjor.. Men det er klart.. mor er selvfølgelig bitch .. som vil at far skal ta en del av sønnens liv..
Gjest cec Skrevet 15. april 2013 #128 Skrevet 15. april 2013 Du hadde selv et godt forslag: la mora være med han på NC og ta alle utgiftene! På tide og si stopp når hun prøver å herje med deg. Bidraget skal dekke klær og utstyr. Det er mange fedre som sliter med dårlig økonomi pga barnebidraget ++. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2013 #129 Skrevet 15. april 2013 Jeg er pappa til en gutt på 13 år. Mora hans har den daglige omsorgen mens jeg har samvær ca 30% av tida. Mor og jeg har hatt et svært vanskelig samarbeid den tida vi har vært fra hverandre. Vi er nå begge etablert på hver vår kant. Dessverre bunner mye av det vanskelige samarbeidet i det (alt) som har med økonomi å gjøre. Jeg betaler bidrag + at min ex forlanger at jeg skal dekke ALLE andre utgifter når han er hos meg. Hun har aldri sendt med gutten sin noe til samvær, alt han har hatt behov for har jeg måttet kjøpe inn. Hun veit at jeg ikke har hjerte til å nekte sønnen min noe og utnytter det fullt og helt. Nå er det snart tid for Norway cup igjen og jeg har fått beskjed av henne om at siden jeg kan tenke meg å være med han på NC denne gangen skal jeg betale alt det koster. Sønnen min sier at han må ha med seg flere sett med treningstøy og fotballsko så han har å bytte på. Jeg har ett sett her og har spurt mor om hun kan supplere med noe av det utstyret han har hos henne. Det vil hun IKKE. Alt gutten måtte trenge skal jeg kjøpe. Nå begynner jeg å bli kraftig lei av å skulle kjøpe alle mulige ting som gutten allerede har hos mor. Uansett hva jeg spør om sier hun nei og grensa mi er egentlig nådd for lengst! Så til dilemmaet: kan jeg være så "fæl" å si at hvis ikke hun kan bidra med noe av det utstyret sønnen vår trenger, har ikke jeg råd til å melde han på NC? Det føles helt pyton å skulle si nei til sønnen min, men det er sånn hun bruker han mot meg. Hva synes dere? Et sted må jeg sette ned foten jeg også. Hilsen sliten og frustrert pappa Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2 Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2 Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2 Så, hvis du da velger å ha gutten 50% istedet, og utstyrer ham med det han trenger. Så vil han koste deg mindre enn i dag?
Rosalie Skrevet 15. april 2013 #130 Skrevet 15. april 2013 Det virker ikke som at pappa forstår sønnen heller. Hvis ikke hadde han da ikke laget den her tråden. Så du mener det er helt på sin plass å ha minst dobbelt av alt fordi bostedsforelder ikke vil samarbeide? For øvrig har jeg ikke ett sted i denne tråden sett at trådstarter har klaget på at han må bruke penger på sønnen. Det han klager på er mors fullstendige mangel på samarbeidsevne. 3
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2013 #131 Skrevet 15. april 2013 Så du mener det er helt på sin plass å ha minst dobbelt av alt fordi bostedsforelder ikke vil samarbeide? For øvrig har jeg ikke ett sted i denne tråden sett at trådstarter har klaget på at han må bruke penger på sønnen. Det han klager på er mors fullstendige mangel på samarbeidsevne. Og han er villig til å krangle MED på bekostning av ungen. Fremfor å sørge for at kjerringa ikke får noe å krangle om. Slik tusenvis av aleneMØDRE gjør hver dag.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2013 #132 Skrevet 15. april 2013 Det finnes også mengder av 50/50 foreldre som har fullt utstyr til ungene på begge sider, av hensyn til at UNGENE ikke skal behøve å dra på alt sammen en gang i uka... Mengder av løsninger. Men vi vil helst krangle og ta exn, her og.
Leanne Skrevet 15. april 2013 #133 Skrevet 15. april 2013 Det er ikke noen andre gutten kan låne utstyr av da? En fetter, en kamerat etc? Når mor er så vanskelig ville jeg faktisk ikke hatt noen problemer med å spørre litt rundt hos guttens kameraters foreldre.. Er det noen på laget som er et hode høyere og kanskje har noe han har vokst ut av som kan lånes bort til NC? Unødvendig å kjøpe inn nytt hvis det sjeldent blir brukt.. 1
xinnia Skrevet 15. april 2013 #134 Skrevet 15. april 2013 Og han er villig til å krangle MED på bekostning av ungen. Fremfor å sørge for at kjerringa ikke får noe å krangle om. Slik tusenvis av aleneMØDRE gjør hver dag. Tydeligvis.. Så i stedet for å være den voksne å svelge kameler, og bruke tiden på å kose seg med sønnen. Velger TS sette gutten i mellom de.... vet ikke helt hva eller hvem som er best av de 2 :-)
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #135 Skrevet 15. april 2013 Tydeligvis.. Så i stedet for å være den voksne å svelge kameler, og bruke tiden på å kose seg med sønnen. Velger TS sette gutten i mellom de.... vet ikke helt hva eller hvem som er best av de 2 :-) Aha, så TS er verre enn mor, fordi han ikke svelger kameler i en konflikt som starter med at mor ikke ønsker å følge de regler som er for bidrag. Enkelte her har en fantastisk logikk. Anonym poster: 19b19df10fc303effb80f843387d7bcf 3
xinnia Skrevet 15. april 2013 #136 Skrevet 15. april 2013 Aha, så TS er verre enn mor, fordi han ikke svelger kameler i en konflikt som starter med at mor ikke ønsker å følge de regler som er for bidrag. Enkelte her har en fantastisk logikk. Anonym poster: 19b19df10fc303effb80f843387d7bcf hehe:-) jeg skrev vel at jeg ikke var sikker på hvem av de som var best.. Men siden noen bør være den voksne her, og TS er den som spør om råd.. da råder jeg han til å være den voksne å svelge kameler, . Om TS gjør det.. DA kan man trygt si at mor er verre en TS.. men slik TS holder på å krangle tilbake om slike ting- så mener jeg at han faktisk ikke noe bedre enn mor! Ble det mer logisk for deg nå? :-)
Gjest småhjerte Skrevet 15. april 2013 #137 Skrevet 15. april 2013 I forhold til konfirmasjon og at den skal deles...Be om å få kopi av alle kvitteringer i forhold til alle utgifter som evt. lokale, ny dress, mat osv. Så du ser at du faktisk bare betaler halvparten og ikke mer enn det. (Selvom ikke konfirmasjon var hovedtema her)
Gjest småhjerte Skrevet 15. april 2013 #138 Skrevet 15. april 2013 (endret) Så fotballsko går under livsopphold? Skrevet av en bruker under AB-funksjonen naturligvis. Fotball er i utgangspunktet ikke en dyr aktivitet. Så en fotballdrakt og et par sko ville jeg regnet som naturlig at moren (med barnebidrag fra faren) betaler. Men at de deler på utgifter i forhold til NC, noe som koster mer. Endret 15. april 2013 av småhjerte
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2013 #139 Skrevet 15. april 2013 Tydeligvis.. Så i stedet for å være den voksne å svelge kameler, og bruke tiden på å kose seg med sønnen. Velger TS sette gutten i mellom de.... vet ikke helt hva eller hvem som er best av de 2 :-) Helt sykt. Fotball er i utgangspunktet ikke en dyr aktivitet. Så en fotballdrakt og et par sko ville jeg regnet som naturlig at moren (med barnebidrag fra faren) betaler. Men at de deler på utgifter i forhold til NC, noe som koster mer. Mein det du.
altflyter Skrevet 15. april 2013 #140 Skrevet 15. april 2013 Syntes hun høres forferdelig slitsom ut. Du er nok bare nødt til å sette ned foten, hvis ikke vil hun aldri gi seg. Når du betaler barnebidrag er det vel strengt tatt fordi hun skal ha størsteparten av utgiftene i hverdagen med unntak av store ting (Konfirmasjon etc...) 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå