Rosalie Skrevet 9. april 2013 #41 Skrevet 9. april 2013 Det er selvfølgelig en mulighet. Hun vil uansett omtale meg som "den store stygge" som ikke ville sende sønnen sin på NC. Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2 Nå er det vel bostedsforelders ansvar å sørge for barnets fritidsaktiviteter, derav også påmelding turneringer og betaling av dette. Bidraget skal faktisk dekke dette. Er det noen mulighet at gutten flytter til deg? Samarbeidsklimaet virker å være så dårlig uansett, så jeg tror ikke at mor syrer enda mer grunn ert det går mer utover gutten enn slik det er nå, hvor han tydeligvis påføres dårlig samvittighet av henne konstant. 1
Gjest Siren Skrevet 9. april 2013 #42 Skrevet 9. april 2013 Stakkars barn som må vokse opp i slike familier som her skisseres. Skrekk og gru .. er jammen glad for at jeg er gift med mine barns far.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #43 Skrevet 9. april 2013 DU TS. De damer her lurer deg med sine innlegg. Du skal kun betale mat og toalettsaker for gutten når han er hos deg. Annet vanlig fritidstøy,fortball utstyr,sykkel eller you name it skal mor betale. DU dekker omm DIN andel gjennom barnebidraget. Jeg forslaår du kontakter advokat som skriver brev tio mor og forklarer henne dette. Forklarer henne alvorligheten av det hun gjør. Nå er gutten 13 år og da kan det være på sin plass med en far sønn samtale der du forklarer han regler rundt hva enklet av foreldrene skal dekke. Han vil skjønne at mor presser deg og ikke gjør som hun skal. Jeg håper du har "baller" nok til å ta tak i dette. Videre innkalle til mekling familievernkontor for saken. Hvis hun ikke møter rådeføre deg med advokaten om du skal gå videre med saken. Kan du tenke deg at sønnen skal bo hos deg? Det ka hende han vil siden mor er som hun er her. Han bestemmer selv når han er 13 år. Denne damen er sardistisk siden hun spiller på dine følelser. Dere andre damer her hvorfor forteller ikke der hans muligheter og ikke bare hetser han med denne moren som er sardist. Kødder du? Anonym poster: 782040d84f7e9f1526b3dbb761a3b888
Løvetanten Skrevet 9. april 2013 #44 Skrevet 9. april 2013 (endret) Stakkars barn som må vokse opp i slike familier som her skisseres. Det kan du trygt si. Det er ille både for barn og voksne, for når èn av foreldrene bestemmer seg for å fortsette konflikten og maktmisbruket så har det ødeleggende konsekvenser for alle. Løsningen er IKKE at en av partene legger seg på rygg og spreller hver eneste gang en kontrovers oppstår. Løsningen er at det settes fullt fokus på den forelderen som ikke samarbeider og at man klarer å gjennomføre tiltak som gjør at denne faktisk ser hvor mye hun (i dette tilfellet) ødelegger. Da må man bruke Familievernkontoret og evt ta det til retten om hun ikke vil lytte eller endre seg. Langvarige konflikter etter samlivsbrudd er klar omsorgssvikt, og det er en myte at det alltid trengs to for å skape trøbbel. Det holder at èn er såpass urimelig at det er umulig for den andre være enig (ref. prof .Mørch) Denne gutten som lever med en kjip mor trenger faktisk også å se at det er lov til å si nei til henne og at det er lov til å være uenig med henne. Han trenger rollemodeller som viser han hvordan han kan stå opp og forsvare seg selv når hun blir for urimelig. Endret 9. april 2013 av Løvetanten 5
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2013 #45 Skrevet 9. april 2013 Syns kansje dette blir framstillt litt svart og hvitt jeg da. tenker man fornuftig på bidrag dekker det mat,husly i det daglige + da litt klær. barn trenger ofte mer enn ett bidrag dekker,og når det kommer til dyrere ting dekker ikke bidrag stort når dt også skal dekke alt i det daglige. når det gjelder fritidsaktiviteter som koster litt,ny sykkel osv er det rimelig at begge foreldrene bidrar litt. Skal bidrag dekke absolutt alt blir det veldig skjevfordeling på hvem som betaler mest,eller så blir det lite "ekstrating" på gutten fordi omsorgspersonen har faktisk ofte ikke penger til og dekke behovene. Hadde mor hatt ett innlegg her hadde kansje historien vært ganske så annerledes. Jeg mener ikke at gutten ikke skal få ta med tingene sine til den andre part. Tviler nå litt på om mor nekter dette bare for og være jævlig.er vel en sjans for at det ligger noe mer under her kansje?
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2013 #46 Skrevet 9. april 2013 DU TS. De damer her lurer deg med sine innlegg. Du skal kun betale mat og toalettsaker for gutten når han er hos deg. Annet vanlig fritidstøy,fortball utstyr,sykkel eller you name it skal mor betale. DU dekker omm DIN andel gjennom barnebidraget. Jeg forslaår du kontakter advokat som skriver brev tio mor og forklarer henne dette. Forklarer henne alvorligheten av det hun gjør. Nå er gutten 13 år og da kan det være på sin plass med en far sønn samtale der du forklarer han regler rundt hva enklet av foreldrene skal dekke. Han vil skjønne at mor presser deg og ikke gjør som hun skal. Jeg håper du har "baller" nok til å ta tak i dette. Videre innkalle til mekling familievernkontor for saken. Hvis hun ikke møter rådeføre deg med advokaten om du skal gå videre med saken. Kan du tenke deg at sønnen skal bo hos deg? Det ka hende han vil siden mor er som hun er her. Han bestemmer selv når han er 13 år. Denne damen er sardistisk siden hun spiller på dine følelser. Dere andre damer her hvorfor forteller ikke der hans muligheter og ikke bare hetser han med denne moren som er sardist. Hva er en sardist? 1
Løvetanten Skrevet 9. april 2013 #47 Skrevet 9. april 2013 (endret) Jeg mener ikke at gutten ikke skal få ta med tingene sine til den andre part. Tviler nå litt på om mor nekter dette bare for og være jævlig.er vel en sjans for at det ligger noe mer under her kansje? Naïvt å tro at bitre foreldre ikke bruker barnet for å hevne seg. Fins nok av eksempler på mødre og fedre som helt mister gangsynet etter et brudd. Det trenger ikke ligge noe annet under enn en overskyggende motvilje mot å samarbeide med en mann elle kvinne du ikke liker. Endret 9. april 2013 av Løvetanten 4
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2013 #48 Skrevet 9. april 2013 Syns kansje dette blir framstillt litt svart og hvitt jeg da. tenker man fornuftig på bidrag dekker det mat,husly i det daglige + da litt klær. barn trenger ofte mer enn ett bidrag dekker,og når det kommer til dyrere ting dekker ikke bidrag stort når dt også skal dekke alt i det daglige. når det gjelder fritidsaktiviteter som koster litt,ny sykkel osv er det rimelig at begge foreldrene bidrar litt. Skal bidrag dekke absolutt alt blir det veldig skjevfordeling på hvem som betaler mest,eller så blir det lite "ekstrating" på gutten fordi omsorgspersonen har faktisk ofte ikke penger til og dekke behovene. Hadde mor hatt ett innlegg her hadde kansje historien vært ganske så annerledes. Jeg mener ikke at gutten ikke skal få ta med tingene sine til den andre part. Tviler nå litt på om mor nekter dette bare for og være jævlig.er vel en sjans for at det ligger noe mer under her kansje? Gode poeng.
xinnia Skrevet 9. april 2013 #49 Skrevet 9. april 2013 Naïvt å tro at bitre foreldre ikke bruker barnet for å hevne seg. Fins nok av eksempler på mødre og fedre som helt mister gangsynet etter et brudd. Det trenger ikke ligge noe annet under enn en overskyggende motvilje mot å samarbeide med en mann elle kvinne du ikke liker. Helt enig mange foreldre som mister totalt gangsyn- og som dessverre ikke evner å se at det er barna de skader ved å oppføre seg som drittunger.. Men her kan jo TS velge å se bortifra samarbeid med moren- han kan faktisk velge å stille opp for sønnen sin.. som jo bør være hovedfokus her. Dette er faktisk ting som SØNNEN har glede av.. tviler på at mor blir så mye lykkeligere eller rikere av at sønnen får flere par med fotballsko....
Gjest x Skrevet 9. april 2013 #50 Skrevet 9. april 2013 Men hva om mor blir lykkeligere ene og alene fordi hun har klart å skape problemer for far??
xinnia Skrevet 9. april 2013 #51 Skrevet 9. april 2013 Men hva om mor blir lykkeligere ene og alene fordi hun har klart å skape problemer for far?? Om det er ett problem for far å få ett sterkere bånd med sin sønn..
Gjest x Skrevet 9. april 2013 #52 Skrevet 9. april 2013 Om det er ett problem for far å få ett sterkere bånd med sin sønn.. Du har visst ikke vært borti far/mor som bruker barn/a som brekkstang for å ramme den den andre foreldren du... Kan ikke si noe annet enn at du er heldig:-)
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #53 Skrevet 9. april 2013 Du har visst ikke vært borti far/mor som bruker barn/a som brekkstang for å ramme den den andre foreldren du... Kan ikke si noe annet enn at du er heldig:-) Signerer denne. Det er en forferdelig situasjon å være i - for hvis man tror at barna ikke blir rammet når de blir brukt som brekkstang, da tar man feil. Anonym poster: 4c95059954c7804a16773d59032cc5b1 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #54 Skrevet 9. april 2013 Det var jeg som nevnte konfirmasjon. Der skal dere jo faktisk dele utgiftene, og du skal slett ikke betale hele. Men føler du at dere deler likt på ting, eller er det veldig skjevt og urettferdig fordelt for en av dere? TS her. Joda jeg skal få lov til å dele på utgiftene til konfirmasjon;-) Ifht konfirmasjon, tannregulering og briller skal jeg betale halvparten, det er min plikt å betale ut over bidraget. Har ingen problem med det. Jeg har heller ingen problem med å spleise på andre ting, for eksempel dyre fotballsko osv, men det vil ikke mora. Hun krever at vi begge skal kjøpe det gutten trenger, selv om det egentlig bare blir dyrere for henne. Vi deler nok ikke likt på innkjøp, for hun elsker å handle på salg og sønnen min sier at hun har kjøpt klær til han som er flere størrelser for store fordi de er på salg. Sånn jeg forstår han har hun et lite lager av klær som passer til alle aldre. Jeg har kjøpt skiutstyr og sykkel som han har her. Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2013 #55 Skrevet 9. april 2013 TS her. Joda jeg skal få lov til å dele på utgiftene til konfirmasjon;-) Ifht konfirmasjon, tannregulering og briller skal jeg betale halvparten, det er min plikt å betale ut over bidraget. Har ingen problem med det. Jeg har heller ingen problem med å spleise på andre ting, for eksempel dyre fotballsko osv, men det vil ikke mora. Hun krever at vi begge skal kjøpe det gutten trenger, selv om det egentlig bare blir dyrere for henne. Vi deler nok ikke likt på innkjøp, for hun elsker å handle på salg og sønnen min sier at hun har kjøpt klær til han som er flere størrelser for store fordi de er på salg. Sånn jeg forstår han har hun et lite lager av klær som passer til alle aldre. Jeg har kjøpt skiutstyr og sykkel som han har her. Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2 Kontakt advokat TS. Hør hva du kan gjøre om du ikke ønsker betale ette mors ønsker til gutten er voksen Jeg synes du er noe bløt mot mor
Kontormus Skrevet 9. april 2013 #56 Skrevet 9. april 2013 Bløt? Hvordan i all verden skal han kunne gjøre noe anderledes enn det han gjør? Og advokat koster svinmye og er sannsynligvis bare enda en faktor som fyrer oppunder konflikten. Vi har vært på familievernkontor pga. høyt konfliknivå som ble enda værre ved uenighet om økonomi. Det hjalp å få brakt en del rene fakta på bordet. 1
xinnia Skrevet 9. april 2013 #57 Skrevet 9. april 2013 Du har visst ikke vært borti far/mor som bruker barn/a som brekkstang for å ramme den den andre foreldren du... Kan ikke si noe annet enn at du er heldig:-) Joda.. mine barn er dessverre oppvokst med en far- som ikke ville betale bidrag( selvstendig næringsdrivene), ei eller ha noe særlig samvær pga at han da følte og mente at han hjalp meg... så jeg har svelget flokker med kameler for ungenes del.. de behøver vel ikke å lide mer en nødvendig over at de har 1 foreldre som dessverre ikke er voksen nok til å ta sitt ansvar.. Noe jeg får betalt igjen for i dag, med flotte voksne barn som elsker sin mamma over alt... 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #58 Skrevet 9. april 2013 Nå er det vel bostedsforelders ansvar å sørge for barnets fritidsaktiviteter, derav også påmelding turneringer og betaling av dette. Bidraget skal faktisk dekke dette. Er det noen mulighet at gutten flytter til deg? Samarbeidsklimaet virker å være så dårlig uansett, så jeg tror ikke at mor syrer enda mer grunn ert det går mer utover gutten enn slik det er nå, hvor han tydeligvis påføres dårlig samvittighet av henne konstant. Alle sånne ting blir når det passer for henne. I fjor var hun med på NC og da spleisa jeg på påmeldingsavgifta. Siden jeg skal være med i år ser ikke hun noen grunn til å "styre" med noen ting, det får være opp til meg. Gutten min sliter, dessverre.. TS Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2 1
Kontormus Skrevet 9. april 2013 #59 Skrevet 9. april 2013 Hvor mye er den påmeldingsavgiften da? Ser det er 1500-3000 pr. lag. Blir det delt på antallet spillere på laget?
Gjest O___o Skrevet 9. april 2013 #60 Skrevet 9. april 2013 Jeg synes ikke du skal la være å ta med barnet på cup. Men jeg tror dere begge burde komme dere til en mekler. Dere burde finne en eller annen form for ordning, slik at dere evner å sammarbeide bedre. Slik at dere ikke skaper en konflikt for hver eneste gang barnet skal gjøre noe som inneholder økonomiske utgifter. Mobiltelefon, Mobilabonoment, medlemskontigent i idrettslag, turer, nytt treningstøy, nytt vintertøy, osv. Dere må finne en eller annen løsning, som kan forhindre dere i fra å starte en krig mot hverandre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå