Gå til innhold

Frustrert pappa, økonomi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den tror jeg faktisk du må lengre ut på landet med. Men jeg tror helt klart at når samarbeidsmiljøet mellom foreldre allerede er dårlig, så blir penger en kamparena. Det gjelder nok begge kjønn.

'

Ja, men de to kjønn har forskjellig agenda. Menn tenker sjeldent på sine barn,det handler om lommeboka og eget forbruk.

Det var ingen påstand, det var et forsøk på å ironisere over kommentaren i innlegget jeg siterte.

Jo, det var en påstand som du ikke dokumenterte.

Nå er det en kjent sak at mor får omsorgen, med mindre særlige grunner tilsier at hun ikke kan ha den.

Det er en kjent sak at menn som oftest ikke er interessert i daglig omsorg, ei heller betale barnebidrag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den tror jeg faktisk du må lengre ut på landet med. Men jeg tror helt klart at når samarbeidsmiljøet mellom foreldre allerede er dårlig, så blir penger en kamparena. Det gjelder nok begge kjønn.

Så! Det må jeg lengere ut på landet med? Så de mødre som ikke mottar en krone, ei heller ser snurten til far, de klager bare for å klage?

Og når far sutrer over at han betaler for mye så er det fordi han mener barnet ikke har det bra?

Nei du, jeg VET hva motiavsjonen er til mange av disse som klager over at de betaler for mye og at ting er urettferdig.

Dette har egentlig ikke noe i denne diskusjonen å gjøre, da jeg ikke tror at det er motivet til TS. Men å involvere advokater og sågar Barnevern for å "oppdra" mor, ja et er så hinsides latterlig at jeg kan ikke får uttrykt det med ord!

Skrevet (endret)

Jeg mente ALLE foreldre mottar barnetrygd, også de foreldrene som lever sammen.

Mitt poeng var hvem som betaler fir hva av de to foreldrene...

Og jeg mener at bidragsyter betaler sin del via barnebidraget.. Denne personen skal ikke måte kjøpe utstyr/klær til barnet, dette er betalt via bidraget . Bidragsmotaker har bare med å stille barnets utstyr disponibelt for BY.

Vil BM at BY skal ta seg av disse innkjøpene må dette avtales og bidragsordningen endres.

Endret av Lexandra
Skrevet

Mitt poeng var hvem som betaler fir hva av de to foreldrene...

Og jeg mener at bidragsyter betaler sin del via barnebidraget.. Denne personen skal ikke måte kjøpe utstyr/klær til barnet, dette er betalt via bidraget . Bidragsmotaker har bare med å stille barnets utstyr disponibelt for BY.

Vil BM at BY skal ta seg av disse innkjøpene må dette avtales og bidragsordningen endres.

Utstyr er barnets eiendeler ja, og skal følge barnet. I grunnen uansett hvem som har betalt for hva!

Skrevet

Bidrag skal bare dekke livsopphold det, foreldrene skal ellers spleise på kostbart utstyr.

Skrevet

Bidrag skal bare dekke livsopphold det, foreldrene skal ellers spleise på kostbart utstyr.

Hva legger du i 'kostbart utstyr' da? I følge nav sine sider dekker ikke bidraget:

utgifter til kostbare, utstyrskrevende fritidsinteresser, feriereiser, feiring av fødselsdager og andre begivenheter, gaver og lommepenger. Kan ikke se at for eksempel fotball kommer inn under kategorien kostbare fritidsinteresser? Hva mener andre om det?

Skrevet

Hva legger du i 'kostbart utstyr' da? I følge nav sine sider dekker ikke bidraget:

utgifter til kostbare, utstyrskrevende fritidsinteresser, feriereiser, feiring av fødselsdager og andre begivenheter, gaver og lommepenger. Kan ikke se at for eksempel fotball kommer inn under kategorien kostbare fritidsinteresser? Hva mener andre om det?

Du leser hva du selv har sitert ja? For jeg leser det som at bidraget bare skal dekke livsoppholdet.

Skrevet

Jeg mener selfølgelig at fotballsko dekkes via barnebidraget..

AnonymBruker
Skrevet

'

Ja, men de to kjønn har forskjellig agenda. Menn tenker sjeldent på sine barn,det handler om lommeboka og eget forbruk.

Jo, det var en påstand som du ikke dokumenterte.

Det er en kjent sak at menn som oftest ikke er interessert i daglig omsorg, ei heller betale barnebidrag.

Kjære Gjest!

Har du ingenting bedre å foreta deg enn å sitte på Kvinneguiden dagen lang og spy ut kverulerende og frekke kommentarer?? Uansett hva jeg er inne på her så har du slengt ett eller annet tull ut av deg. Er så lei!!

Get a life ;-)

Anonym poster: 98f621d625a73a927dab580661f780f2

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener selfølgelig at fotballsko dekkes via barnebidraget..

Så fotballsko går under livsopphold?

Kjære Gjest!

Har du ingenting bedre å foreta deg enn å sitte på Kvinneguiden dagen lang og spy ut kverulerende og frekke kommentarer?? Uansett hva jeg er inne på her så har du slengt ett eller annet tull ut av deg. Er så lei!!

Get a life ;-)

Skrevet av en bruker under AB-funksjonen naturligvis.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skrevet av en bruker under AB-funksjonen naturligvis.

You just proved my point ;-)

Svarte på sekundet! Jeg må bare le...

• Liker 1
Skrevet

You just proved my point ;-)

Svarte på sekundet! Jeg må bare le...

Poenget om at du driver og trakasserer folk under AB-funksjonen? ;)

Skrevet

Bidrag skal dekke alt som går under underhold av barnet, med noen unntak som du selv har listet. Og fotballsko går inn i normalt underhold.

Kostbart fritidsutstyr og kostbare hobbyer er type alpint, ridning, motorsport, samt idrett på toppidrettsnivå.

• Liker 2
Skrevet

Ja, hvorfor ikke poste med brukernavnet når en skal være personkritisk? Redd for at noen tar igjen? Er ikke spesielt sjarmerende å slenge dritt anonymt. Fatter ikke at dere ikke ser det selv!

• Liker 1
Skrevet

Bidrag skal dekke alt som går under underhold av barnet, med noen unntak som du selv har listet. Og fotballsko går inn i normalt underhold.

Kostbart fritidsutstyr og kostbare hobbyer er type alpint, ridning, motorsport, samt idrett på toppidrettsnivå.

Siteringens nøkkelord var Bidraget skal ikke dekke.. Litstet opp en del ting. Ergo, når livsoppholdet ikke skal dekke det, så skal det betales utenom bidraget. Dvs spleises på av foreldrene. Lær dere og lese folkens. For dere driter dere pinadø ut.

Skrevet (endret)

Siteringens nøkkelord var Bidraget skal ikke dekke.. Litstet opp en del ting. Ergo, når livsoppholdet ikke skal dekke det, så skal det betales utenom bidraget. Dvs spleises på av foreldrene. Lær dere og lese folkens. For dere driter dere pinadø ut.

Livsopphold eller underholdsningskostnad, som NAV kaller det, skal dekke de fleste av kostnadene ved å ha barn, med noen unntak, bl.a. kostbare fritidsaktiviteter, som jeg gav eksempler på. Fotballsko går ikke under denne kategorien, ergo ses det på som en del av allminnelig underholdning av barnet (punktet lek og fritid i lenken under), som dekkes av bidraget.

https://www.nav.no/F...r ved beregning

Les litt bedre selv, du, i stedet for å gå til angrep på alle hele tiden.

Endret av Rosalie
  • Liker 3
Skrevet

Livsopphold eller underholdsningskostnad, som NAV kaller det, skal dekke de fleste av kostnadene ved å ha barn, med noen unntak, bl.a. kostbare fritidsaktiviteter, som jeg gav eksempler på. Fotballsko går ikke under denne kategorien, ergo ses det på som en del av allminnelig underholdning av barnet (punktet lek og fritid i lenken under), som dekkes av bidraget.

https://www.nav.no/F...r ved beregning

Les litt bedre selv, du, i stedet for å gå til angrep på alle hele tiden.

Jeg synes fotballsko går under fritidsaktiviteter, jeg da. For det er ikke sko som kan brukes utenom banen, helst.

Ellers kan du sette deg inn i bidragsreglene i stedet for å beskylde folk for angrep.

Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Far betaler bidraget og ikke noe mer. Det er klare regler hva han skal betale. Følger ikke mor opp barnet ette regler melder far barnevernet gang hver gang. De må til slutt gripe inn. De kan ikke overse gang på gang.

Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Far betaler bidraget og ikke noe mer. Det er klare regler hva han skal betale. Følger ikke mor opp barnet ette regler melder far barnevernet gang hver gang. De må til slutt gripe inn. De kan ikke overse gang på gang.

Hører vi deg om du roper høyere? Barnevernet holder ikke på med slikt, så det overser de jo!

Skrevet

BV har retningslinjer for hvordan meldinger fra ekser skal behandles, og det kan slå feil vei det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...