Rosalie Skrevet 8. april 2013 #21 Skrevet 8. april 2013 La være å bli med på NC? Du kan jo reise ned på ferietur, og tilbringe masse tid med sønnen og laget for det...
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2013 #22 Skrevet 8. april 2013 TS her. Ja dette sier jeg til henne, og det samme sier nav. Jeg har bedt henne om å bli med til nav sånn at begge kan få høre det samme svaret - men det vil hun da heller ikke :-/ Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2 Saksbehandler hos NAV spesifiserer ikke hva pengene skal gå til utover det som står i lovverket. Det vil isåfall være ekstremt uprofesjonelt. Hva tenker du selv om ditt bidrag til konfirmasjon?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #23 Skrevet 8. april 2013 Saksbehandler hos NAV spesifiserer ikke hva pengene skal gå til utover det som står i lovverket. Det vil isåfall være ekstremt uprofesjonelt. Hva tenker du selv om ditt bidrag til konfirmasjon? Enig. Det er retningslinjer for dette. Ikke en diktert oppskrift. Anonym poster: 782040d84f7e9f1526b3dbb761a3b888
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2013 #24 Skrevet 8. april 2013 Hvorfor ikke bare kjøpe dobbelt opp og ha det hos deg?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #25 Skrevet 8. april 2013 Altså, jeg skjønner godt at det er mange frustrerte fedre der ute, basert på flere av (merk: ikke alle!) svarene i slike tråder. Det er da alt annet enn rimelig at mor nekter GUTTEN å ta med seg SITT treningstøy til NC, bare fordi det er far som skal være med?! Hva slags blåst kvinnfolk er dette da? Her sitter flere (igjen, merk: ikke alle!) faktisk og spekulerer i at far ikke leverer tilbake, far glemmer, gutten roter bort osv. Hadde tråden dreiet seg om at gutten trengte dress eller lignende til noe hos mor, så hadde jo hundreogett vært ute om far ikke ville bidra. TS: Jeg ville kalt inn til megling. Det er jo ikke DU som vil "ha noe", men dette er noe som faktisk går utover gutten. Anonym poster: f1025e2f2f86e15ea72eefbd83420bc6 15
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #26 Skrevet 8. april 2013 Det er guttens ting, ikke morens. Det hjelper ikke, men slik er det. Vil hun nekte gutten å reise om du ikke kjøper disse tingene? Ts her. Vurderer å kaste ballen tilbake til mor og foreslå at hun kan være med gutten på NC sjøl. I såfall er det hun som sier at han ikke skal og ikke jeg. Dersom hun reiser har jo gutten alt han trenger hos henne.. Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #27 Skrevet 8. april 2013 La være å bli med på NC? Du kan jo reise ned på ferietur, og tilbringe masse tid med sønnen og laget for det... Det er selvfølgelig en mulighet. Hun vil uansett omtale meg som "den store stygge" som ikke ville sende sønnen sin på NC. Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #28 Skrevet 8. april 2013 Vel, de4t skulle bare mangle at du skal dekke ekstra utgifter hvis det oppstår hos deg. Har du i det hele tatt lest innlegget? Hvorfor siterer du bare en liten del, og svarer helt fjernt? Skjønner at du er ute etter å provosere, men her feiler du bare totalt. Anonym poster: 7e12725d86274a58af3a019379f94ae6 10
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #29 Skrevet 8. april 2013 Hvorfor ikke bare kjøpe dobbelt opp og ha det hos deg? Han har dobbelt opp av det meste fordi jeg kjøper de tingene han trenger når han er hos meg. Jeg synes i utgangspunktet at barn ikke skal bo i koffert og har dermed skaffet stort sett det han trenger, både av klær, sko, fritidsklær osv. Ting som brukes sjelden synes jeg er dumt å kjøpe fordi han får bare brukt det en gang og neste gang har han vokst fra det, for eksempel en dress. Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2 5
lille_fiol Skrevet 8. april 2013 #30 Skrevet 8. april 2013 Han har dobbelt opp av det meste fordi jeg kjøper de tingene han trenger når han er hos meg. Jeg synes i utgangspunktet at barn ikke skal bo i koffert og har dermed skaffet stort sett det han trenger, både av klær, sko, fritidsklær osv. Ting som brukes sjelden synes jeg er dumt å kjøpe fordi han får bare brukt det en gang og neste gang har han vokst fra det, for eksempel en dress. Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2 Kan dere ikke inngå en slags avtale da, hun har kjøpt fotballsko osv, du tar han med å betaler utgifter på den der cupen. Hun betaler dress,du betaler noe annet utstyr han måtte trenge i framtiden. Sett dere ned å planlegg i sammen å prøv å komme til enighet. Da slipper dere å kjøpe dobbelt opp med alt. Virker jo som mor føler at hun betaler mest her og prøver å vise dette på en trassig måte som dessverre går utover deres sønn. Gjerne på tide at du har et møte med mor istedenfor å snakke her inne til oss!
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #31 Skrevet 8. april 2013 "Gjerne på tide at du har et møte med mor istedenfor å snakke her inne til oss! " Hm, jeg har invitert henne til så mange møter/samtaler/fam.vernkontor for å snakke om alle praktiske ting, men det ser hun som unødvendig siden "hun har den daglige omsorgen for gutten og skal derfor bestemme". Tror hun trives best med å kunne diktere meg når det passer henne. Det var noen som nevnte konfirmasjon her inne, og det er jo en selvfølge at jeg skal betale min del av utgiftene. Det eneste som er, er at hun ikke inviterer til noe samarbeid her heller, så jeg får nok bare regninga til slutt. Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2 Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2 Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2
Kontormus Skrevet 8. april 2013 #32 Skrevet 8. april 2013 Det var jeg som nevnte konfirmasjon. Der skal dere jo faktisk dele utgiftene, og du skal slett ikke betale hele. Men føler du at dere deler likt på ting, eller er det veldig skjevt og urettferdig fordelt for en av dere?
Løvetanten Skrevet 9. april 2013 #33 Skrevet 9. april 2013 Mannen min ble også "pålagt" mange ekstrautgifter av mor, og da mest i forbindelse med kles- og utstyrskjøp. Hun sendte de konsekvent på samvær uten skikkelig tøy fordi hun visste vi/han måtte kjøpe nytt, og tilfeldigvis korresponderte det alltid med at de trengte noe nytt... Hun fikk også ungene til å "stjele" klær og utstyr herfra for å ta det med tilbake til henne sånn at hun skulle slippe å kjøpe. Grunnen til at hun gjorde det var at hun var kjip og ville spare penger, og at det gikk ut over ungene som måtte foreta reiser i 20 minus med kun høstjakke og joggesko betød ingenting for henne. Tilslutt bare stoppet han helt med kleskjøp, og kom de uten utstyr og klær så fikk de låne eller så kjøpte vi noe billig på Fretex. Vi "hjalp" også til med pakking sånn at det ikke forsvant mer herfra. Det gav seg noe etterhvert som de ble eldre og de begynte å pakke selv til samvær, og det var også en medvirkende faktor at de selv begynte å stille spørsmålstegn ved hva hun gjorde og nektet å dra hjemmefra i for små og ødelagte klær.
xinnia Skrevet 9. april 2013 #34 Skrevet 9. april 2013 Hva med å bare "drite i moren" og kose deg med sønnen din? La nå den stakkars gutten slippe å havne mellom dere .. ja så er moren en dust, men da får du være den voksne og heve deg over det. Kjøp inn det gutten trenger til NC-reis ditt og kos deg med han!! 1
Løvetanten Skrevet 9. april 2013 #35 Skrevet 9. april 2013 Kjøp inn det gutten trenger til NC-reis ditt og kos deg med han!! Saken er vel at ett sted må man si stopp. Avgiften til NC, reisen, utstyret, lommepenger... I tillegg til vanlig bidrag og kanskje utgifter til samværsreiser. Det er et tak på hvor mange kameler man skal svelge og hvor mye urimelig oppførsel man skal tolerere. Gutten har heller ikke godt av å se far bli utnyttet av mor og ikke sette sunne grenser. Det er ikke alltid et godt råd å unngå konflikt for enhver pris, for det kommer som sagt til et punkt der man må si ifra. Dette er jo ikke første gang... 4
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2013 #36 Skrevet 9. april 2013 DU TS. De damer her lurer deg med sine innlegg. Du skal kun betale mat og toalettsaker for gutten når han er hos deg. Annet vanlig fritidstøy,fortball utstyr,sykkel eller you name it skal mor betale. DU dekker omm DIN andel gjennom barnebidraget. Jeg forslaår du kontakter advokat som skriver brev tio mor og forklarer henne dette. Forklarer henne alvorligheten av det hun gjør. Nå er gutten 13 år og da kan det være på sin plass med en far sønn samtale der du forklarer han regler rundt hva enklet av foreldrene skal dekke. Han vil skjønne at mor presser deg og ikke gjør som hun skal. Jeg håper du har "baller" nok til å ta tak i dette. Videre innkalle til mekling familievernkontor for saken. Hvis hun ikke møter rådeføre deg med advokaten om du skal gå videre med saken. Kan du tenke deg at sønnen skal bo hos deg? Det ka hende han vil siden mor er som hun er her. Han bestemmer selv når han er 13 år. Denne damen er sardistisk siden hun spiller på dine følelser. Dere andre damer her hvorfor forteller ikke der hans muligheter og ikke bare hetser han med denne moren som er sardist.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2013 #37 Skrevet 9. april 2013 Vel, de4t skulle bare mangle at du skal dekke ekstra utgifter hvis det oppstår hos deg. Skjerp deg!!!!
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2013 #38 Skrevet 9. april 2013 Det finnes bare et ord her RETTSAK !!!. Hun skjønner ikke annet etter alt du har prøvd.
xinnia Skrevet 9. april 2013 #39 Skrevet 9. april 2013 Saken er vel at ett sted må man si stopp. Avgiften til NC, reisen, utstyret, lommepenger... I tillegg til vanlig bidrag og kanskje utgifter til samværsreiser. Det er et tak på hvor mange kameler man skal svelge og hvor mye urimelig oppførsel man skal tolerere. Gutten har heller ikke godt av å se far bli utnyttet av mor og ikke sette sunne grenser. Det er ikke alltid et godt råd å unngå konflikt for enhver pris, for det kommer som sagt til et punkt der man må si ifra. Dette er jo ikke første gang... Om de hadde bodd sammen- hadde vel Ts måtte være med å betale uansett? TS skriver jo at gutten er klar over konflikten, hvorfor skal han forsterke den? hvorfor ikke eller forsterke forholdet sitt til gutten? om noen år så flytter jo gutten ut allikvel- Og bruke barna for å oppdra den andre voksne- er stygt og barnemishandling på det groveste!! Synes jeg da.. TS kan være voksen å fortelle sin sønn at , hey- NC skal vi på- men jeg har ikke mulighet til å kjøpe x antall sko etc.. 1
Gjest Marmot Skrevet 9. april 2013 #40 Skrevet 9. april 2013 Om de hadde bodd sammen- hadde vel Ts måtte være med å betale uansett? Dersom de hadde bodd sammen, hadde ikke far måttet betale bidrag og mor hadde ikke hatt skattefordeler av å være aleneforsørger. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå