Gå til innhold

Frustrert pappa, økonomi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun minner meg om min egen mor, og hennes oppførsel ovenfor min søsters far. Hun utnyttet han maks økonomisk, spilte på følelser og det som var. At det gikk ut over dattera hennes var irrellevant.

Det er jo ikke hennes utstyr! På tide å vurdere om det er på sin plass å inkludere en tredjepart her og sette ned foten. For det er jo sønnen deres det går utover, dette er hans oppvekstmiljø som er med på å forme han.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser det er mange som mener at TS klager på alt han må kjøpe. Men det TS skriver er jo at han mener det er feil at han skal kjøpe utstyr som ikke brukes ofte (dress o.l.) og han han såklart ikke vil at sønnen skal bo ut av koffert, derfor har han klær, toalettsaker, ski, treningsklær osv hos far. Han synes (og jeg er helt enig) i at det er feil at han skal kjøpe ekstra utstyr til NC når han har noe, men det var anbefalt mer. noe gutten har hos mor, hvorfor skal da TS kjøpe ekstra kun for NC når gutten har det hjemme hos sin mor, i tillegg til at TS har noe utstyr hos seg. Da blir det jo riktig at gutten tar med det som mangler hjemmefra, så får heller far kjøpe nytt om det skulle bli ødelagt eller borte.

Jeg synes det også er helt latterlig at sønnen må ha en annen telefon med annet nummer hos far. Telefonregningen dekkes jo av bidrag. Om mor synes det er for dyrt alene kan hun jo snakke med far om å dele telefonregningen til sønnen 50/50 utenom bidrag. Det er også latterlig at han må han en PC hos mor og en hos far, fordi MOR gjør seg vanskelig.

Det er noe helt annet om far nekter å erstatte om noe blir ødelagt eller borte. Men ut i fra innleggene til TS virker det ikke som om han gjør seg vanskelig. Noen utstyr er helt greit å ha dobbelt opp av som feks større ting som er tungvint å frakte og utstyr som blir ofte brukt begge plasser. Under utstyr som blir brukt ofte kommer feks ikke dress som TS skriver at mor nektet sønnen og ha med seg når de skulle noe som krevde dress. Ts skriver også at han har treningsutstyr som dekker behovet sønnen han når han er hos han.

Synes det virker som om flere her inne ikke har lest innleggene til TS. De har bare bestemt seg for å gre alle fedre under en kam fordi de har problemer med BF.

Anonym poster: 1857ee6074d93ef850af7ecb92fe3f11

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen! Tenkte bare å informere om at gutten nå er påmeldt NC og at vi reiser sammen med han. Mora er fortsatt uinteressert i å involvere seg noe mer, så nå har vi bestemt oss for å :erter: i mor,a og bare kose oss sammen. Gutten min har formidlet hva han synes om det hele og er mildt sagt frustrert. Takk for alle svar!

Anonym poster: bd677333b76555b942901c8f23c4abc2

• Liker 4
Skrevet

Ts her igjen! Tenkte bare å informere om at gutten nå er påmeldt NC og at vi reiser sammen med han. Mora er fortsatt uinteressert i å involvere seg noe mer, så nå har vi bestemt oss for å :erter: i mor,a og bare kose oss sammen. Gutten min har formidlet hva han synes om det hele og er mildt sagt frustrert. Takk for alle svar!

Super hurra:-))

Skrevet

Du har altså da lesset idiotien din over på sønnen...

Skrevet

Flott det blir NC på dere. Etter NC hører du om gutten vil flytte til deg. Vil han dette er det bare og sette i gang med flytteprosessen. Vil ikke mor dette kjøreg du på med rettslig prosess.

Skrevet

Flott det blir NC på dere. Etter NC hører du om gutten vil flytte til deg. Vil han dette er det bare og sette i gang med flytteprosessen. Vil ikke mor dette kjøreg du på med rettslig prosess.

Si meg, hvor jævlig viktig er det for deg at denne gutten flytter til far siden du maser og maser? Kanskje gutten ikke vil?

Skrevet

Si meg, hvor jævlig viktig er det for deg at denne gutten flytter til far siden du maser og maser? Kanskje gutten ikke vil?

Kankskje gutten vil flytte til far? Hva vet vi om det. Kanskje TS.vet noe?

Vil ikke gutten flytte kan det ikke fortsette slik som nå.

Han må gi blaffen i moren, kun gjøre og betale det han skal. Ikke mer ellermindre. Da flytter gutten fort når han ser det er bedre hos pappa.

Skrevet

Han må gi blaffen i moren, kun gjøre og betale det han skal. Ikke mer ellermindre. Da flytter gutten fort når han ser det er bedre hos pappa.

Nå pinadø, det er ikke noe sikkert at det blir nei.

Skrevet

Hadde dette vært aktuelt hadde han nok nevnt det selv. Ditt motiv er å straffe mor, men heldigvis finns det menn som klarer å tenke på barna sine.

• Liker 1
Skrevet

Hadde dette vært aktuelt hadde han nok nevnt det selv. Ditt motiv er å straffe mor, men heldigvis finns det menn som klarer å tenke på barna sine.

Det er fordi de er dumsnille og ikke ser at det til slutt utover barnet og leve denne håpløse kverulernde moren. At TS. mener det han gjør er til barnets beste betviler vel ingen men han gjør ogs barnet en "bjørnetjeneste".

Det er på tide at det kommer inn en tredjepart som tar en avgjørelse her som nevnt over.

Vil ikke mor forbedre seg er det en rettsinstans som kan fatte den endelige avgjørelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...