Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Margit Spat

 

Du husker den sketsjen, du også..?

Anonymous poster hash: 13870...c52

 

Sketsj? Har du lenke?

Jeg syntes bare det var så morsomt med beintetter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klokkertro!!! Ikke klokketro-ei klokke kan ikke tro!



Anonymous poster hash: 395c9...05a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokkertro!!! Ikke klokketro-ei klokke kan ikke tro!

Anonymous poster hash: 395c9...05a

Er'e så nøye, da? Kommer snart til å hete klokketro, siden 'alle' skriver det feil. Jeg tror på klokka, den svikter aldri!

Anonymous poster hash: 13870...c52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sketsj? Har du lenke?

Jeg syntes bare det var så morsomt med beintetter.

Var noe fra Team Antonsen, selvmordsbrev på nynorsk eller noe sånt.

Anonymous poster hash: 13870...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Det går ikkje ANN! Fyfaen så jævlig sint ett lite ord kan gjere meg altså...

Eg TØRR ikkje.

Det kan eg VELL.

Eg VILL gjere det.

Du SKALL gjere leksene.

Det KANN vi.

MENN må vi?

Du har et fint ROMM.

Snart begynne dei vel med ogg, måå, tatttt, åå eller fintt. Berre fordi det er korte ord, så skal det ikkje være dobbelkonsonant på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er'e så nøye, da? Kommer snart til å hete klokketro, siden 'alle' skriver det feil. Jeg tror på klokka, den svikter aldri!

Anonymous poster hash: 13870...c52

Du kan tro på akkurat hva du vil, men ei klokke kan ikke tro. Men det kan og gjør en klokker :)

Anonymous poster hash: 395c9...05a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du kan tro på akkurat hva du vil, men ei klokke kan ikke tro. Men det kan og gjør en klokker :)

Anonymous poster hash: 395c9...05a

 

 

Jeg kjenner til begrepet, men bare vent! For øvrig er kanskje ikke klokkerens tro så sterk som i gamle dager, kanskje finnes det klokkere som ikke tror i det hele tatt? Om vi har så mange klokkere lenger, kanskje kirkeklokker flest er blitt automatiserte?

Anonymous poster hash: 13870...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Beintetter?! Hva betyr det? :P

Det betyr ikke noe i det hele tatt.  :fnise:

Jeg syntes bare det var en hysterisk morsom skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du husker den sketsjen, du også..?

Anonymous poster hash: 13870...c52

 

Var noe fra Team Antonsen, selvmordsbrev på nynorsk eller noe sånt.

Anonymous poster hash: 13870...c52

 

Jeg husket den ikke, googlet og fant på youtube, men jeg klarte ikke å se den. Veldig på kanten  :sjokkert: (Og jeg vil si at jeg har både sær og svart humor.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kjenner til begrepet, men bare vent! For øvrig er kanskje ikke klokkerens tro så sterk som i gamle dager, kanskje finnes det klokkere som ikke tror i det hele tatt? Om vi har så mange klokkere lenger, kanskje kirkeklokker flest er blitt automatiserte?

Anonymous poster hash: 13870...c52

 

Klokkeren har også andre oppgaver. Det varierer mellom kirkene, men ofte er det klokkeren som leser dagens tekst. Så godt som alle kirkeklokker er automatisert, men muligens det finnes stavkirker, eller andre svært gamle kirker, hvor ringingen foregår manuelt? Forøvrig pleier det å være kirketjeneren som styrer klokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjord skriver folk når de mener i fjor....



Anonymous poster hash: 395c9...05a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjord skriver folk når de mener i fjor....

Anonymous poster hash: 395c9...05a

Jepps, den er morsom. Det er vel ingen logikk bak forskjellen, det kunne like gjerne vært motsatt, men man burde fått det med seg etter hvert. Språk er ikke så logisk. Men i følge min far som har hovedfag i fransk så er absolutt alt logisk der. Sioux, for eksempel, 100 % logisk at man trenger alle de bokstavene for det som uttales 'su', i følge ham. Vet ikke helt om jeg stoler på det!

Anonymous poster hash: 13870...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepps, den er morsom. Det er vel ingen logikk bak forskjellen, det kunne like gjerne vært motsatt, men man burde fått det med seg etter hvert. Språk er ikke så logisk. Men i følge min far som har hovedfag i fransk så er absolutt alt logisk der. Sioux, for eksempel, 100 % logisk at man trenger alle de bokstavene for det som uttales 'su', i følge ham. Vet ikke helt om jeg stoler på det!

Anonymous poster hash: 13870...c52

 

Hææ? Uttales det ikke "sjuks"??

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Har sett at flere (eller samme flere ganger) på kg skriver "venninde". Høres veldig veldig gammeldags ut. Er det riksmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg kjenner til begrepet, men bare vent! For øvrig er kanskje ikke klokkerens tro så sterk som i gamle dager, kanskje finnes det klokkere som ikke tror i det hele tatt? Om vi har så mange klokkere lenger, kanskje kirkeklokker flest er blitt automatiserte? Anonymous poster hash: 13870...c52

Klokkerens er noe annet - det er noe urmakere bruker.

<advarsel: tørr humor>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg ble glad da jeg oppdaget denne tråden. :biggrin:  

 

Det som imidlertid gjør meg litt trist er den utstrakte bruken av da (som alternativ for ettersom, i og med at, all den tid og så videre). Jeg er klar over at det i mange tilfeller er like korrekt å bruke da som alternativene, men jeg synes likevel at det gjør språket mer primitivt og mindre nyansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beintetter?! Hva betyr det? :P

 

Det betyr i hvert fall ikke bein-tetter, som en del av dere later til å tro. Det er ikke et ord. Men kanskje bortover, bortetter (nynorsk osb.=og så bortetter, altså ikke bor-tetter) kan sette dere på sporet, som er så enkelt som beint etter.

Anonymous poster hash: c452f...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det betyr i hvert fall ikke bein-tetter, som en del av dere later til å tro. Det er ikke et ord. Men kanskje bortover, bortetter (nynorsk osb.=og så bortetter, altså ikke bor-tetter) kan sette dere på sporet, som er så enkelt som beint etter.

Ja, det er beint etter nasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert når folk tror at en logo er det samme som skrivemåte. TV-serien heter faktisk ikke F*R*I*E*N*D*S, den heter Friends. I logoen til programmet er det prikker mellom hver bokstav. Logo og skrivemåte er ikke det samme!

 

Og hva er greia med "hipp hipp"? Hipp hipp her og der. Bare i dag har jeg lest uttrykket "hipp, hipp" fem ganger via KG, Facebook og Instagram. Slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...