Gjest Cytosin Skrevet 6. april 2013 #181 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg kan ikke fordra særskrivingsfeil. "Hår spray", "støv suger poser", "biff biter", "ananas ringer", etc. Hva i faen! Har lyst til å filleriste menneskene som står bak disse forferdelige særskrivingsfeilene. Sånn. Der var mitt sinna-bidrag. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 6. april 2013 #182 Del Skrevet 6. april 2013 Helt enig! Knurr! Jævlig irriterende! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cpl Nobby Nobbs. Skrevet 6. april 2013 #183 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg kan ikke fordra særskrivingsfeil. "Hår spray", "støv suger poser", "biff biter", "ananas ringer", etc. Hva i faen! Har lyst til å filleriste menneskene som står bak disse forferdelige særskrivingsfeilene. Sånn. Der var mitt sinna-bidrag. http://www.facebook.com/ettord 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 6. april 2013 #184 Del Skrevet 6. april 2013 Å "skjule" om å skylle er ganske vanlig på østlandet. Hvorfor skal det alltid rakkes ned på østlandsdialekter, mens vestlandsdialekter blir rost opp i skyene som sååå vakre??? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 6. april 2013 #185 Del Skrevet 6. april 2013 Å "skjule" om å skylle er ganske vanlig på østlandet. Hvorfor skal det alltid rakkes ned på østlandsdialekter, mens vestlandsdialekter blir rost opp i skyene som sååå vakre??? Det har du jammen rett i . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cytosin Skrevet 6. april 2013 #186 Del Skrevet 6. april 2013 Helt enig! Knurr! Jævlig irriterende! Grrr x10! http://www.facebook.com/ettord Hva i.... Dette er jo tragikomisk! Stemmer for at disse bildene henges opp rundt omkring i byene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 6. april 2013 #187 Del Skrevet 6. april 2013 Det har du jammen rett i . Godt flere er enig. Hilsen stolt østlending med brei og "stygg" dialekt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thought-Fox Skrevet 6. april 2013 #188 Del Skrevet 6. april 2013 Også sier han skjule til skylle! Med sånn tykk, stygg l. Skjule betyr å gjemme, SKYLLE er å skylle en kopp f.eks. Han sier garantert også smålig til lite/smått, det forundrer meg ikke. Det sier jeg også! Synes det er litt morsomt når folk irriterer seg over at dialekten min er "stygg" og "feil". Det er dialekt. Jeg har også hørt noen si det, husker ikke hvor de er fra, men det er her på østlandet et sted. Det er vanlig på Hedmarken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 6. april 2013 #189 Del Skrevet 6. april 2013 Det sier jeg også! Synes det er litt morsomt når folk irriterer seg over at dialekten min er "stygg" og "feil". Det er vanlig på Hedmarken. Hehe, har ikke noe med at jeg syns dialekten er stygg å gjøre, men han er jo fra Oslo og slekta er fra Oslo gjennom generasjoner. I Oslo sier man skylle. Og det at jeg syns shhurrrllle høres så stygt ut er jo fordi det minner om han som gjorde meg så mye vondt. Har aldri hørt noen andre si det verken før eller siden. Han er en jævla psykopat, men jeg skal ikke nevne hva han gjorde mot meg, det blir OT i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #190 Del Skrevet 6. april 2013 Å "skjule" om å skylle er ganske vanlig på østlandet. Hvorfor skal det alltid rakkes ned på østlandsdialekter, mens vestlandsdialekter blir rost opp i skyene som sååå vakre??? Veldig enig med deg. "Brede" østlandsdialekter blir rakket ned på først og fremst (tror jeg) fordi de skiller seg fra bokmål. "Fine" østlandsdialekter blir rakket ned på fordi de liksom ikke er "dialekt" nok. Begge deler er like håpløst. Anonym poster: 34f032624eab96d15557655abf63575f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #191 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg tror forresten at det første i stor grad handler om at litt sånne streberske og kunnskapsløse mennesker bevisst eller ubevisst av en eller annen grunn ser på bokmål som malen for talespråket, så dermed blir uttrykksmåter som "hvem hus", og "skjule" for "skylle", helt feilaktig "feil" etter deres oppfatning. Anonym poster: 34f032624eab96d15557655abf63575f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantertante Skrevet 6. april 2013 #192 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg kan ikke fordra særskrivingsfeil. "Hår spray", "støv suger poser", "biff biter", "ananas ringer", etc. Hva i faen! Har lyst til å filleriste menneskene som står bak disse forferdelige særskrivingsfeilene. Sånn. Der var mitt sinna-bidrag. Veldig enig med deg. Er skremmende mye av det òg. Hvordan kan de som deler opp sammensatte ord ikke se hvor feil det blir om de leser innlegget sitt før de poster det??? En ting jeg synes er irriterende er når enkelte spør om hva man syntes om noe her og nå. Man synes noe i øyeblikket og man syntes noe tidligere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 6. april 2013 #193 Del Skrevet 6. april 2013 En ting jeg synes er irriterende er når enkelte spør om hva man syntes om noe her og nå. Man synes noe i øyeblikket og man syntes noe tidligere. Ups, denne sliter jeg med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elseby13 Skrevet 7. april 2013 #194 Del Skrevet 7. april 2013 Når folk bruker ordet vagina for å betegne alt kvinner har nedentil. Hør her, folkens: vagina er skjeden, og man kan ikke se den med mindre man har røntgensyn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramis Skrevet 7. april 2013 #195 Del Skrevet 7. april 2013 En av de tingene som irriterer meg mest, er folk som skriver et/ett feil. Eksempel: Jeg har ETT par sko (antall) Jeg skal på et møte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramis Skrevet 7. april 2013 #196 Del Skrevet 7. april 2013 Og når folk skriver på samme måte som man snakker Vi har to skriftspråk, bokmål og nynorsk. Flest folk fra nord som er syndere. Selv sier jeg f.eks. "solen" og "boken" siden jeg er bergensk, men føler ikke at det er dialekt. Skriver jo ikke eg og ikkje heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. april 2013 #197 Del Skrevet 11. april 2013 "Du kan ikke gre alle under en kam." 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermusa Skrevet 11. april 2013 #198 Del Skrevet 11. april 2013 Jeg hater når folk sier "serfølgelig"... Æsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bedreviterinne Skrevet 11. april 2013 #199 Del Skrevet 11. april 2013 Folk som skal på treningssenteret og sier at de skal på "gymmet" ARRRGHHHH!!!!!!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 11. april 2013 #200 Del Skrevet 11. april 2013 Når det blir antatt at alle snakker samme dialekt. Som for eksempel Glava sin landsdekkende kampanje for noen år siden, "rull'n ut". Prøv å uttale det på vestlandet ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå