Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

....apparaturen. Det er et hankjønnsord ;).

Jeg ville sagt et apparatur.

Da lærte jeg noe nytt, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Stemmer, var en liten test. :)

Du har en frodig fantasi :). Tenk å klare å finne på sånne finurlige ordsammensetninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Du har en frodig fantasi :). Tenk å klare å finne på sånne finurlige ordsammensetninger.

Faktisk godkjent i det norske språk. Minoritetsladningsbærerdiffusjonskoeffisientmålingsapparatur er et apparat som brukes til å måle avstanden mellom partiklene i et krystallisk stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Faktisk godkjent i det norske språk. Minoritetsladningsbærerdiffusjonskoeffisientmålingsapparatur er et apparat som brukes til å måle avstanden mellom partiklene i et krystallisk stoff.

Hva du vet, Reza :). Man må være klinkende edru for å klare å si dette ordet klart og tydelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Reza08

Hva du vet, Reza :). Man må være klinkende edru for å klare å si dette ordet klart og tydelig :fnise:

Jeg sitter inne med en god del kunnskaper om diverse temaer, synes det er artig å kunne litt om diverse saker.

Dette lange ordet på 60 bokstaver krever at man har tunga rett i munn. Er også en fordel hvis du er edru, ja. Kan være vanskelig nok selv om man har begge beina godt plantet på jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg fryktelig over folk som ikke klarer å skille mellom "legge" og "ligge". Du har LIGGET i senga, ikke lagt!



Anonymous poster hash: 3983f...b52
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Irriterer meg fryktelig over folk som ikke klarer å skille mellom "legge" og "ligge". Du har LIGGET i senga, ikke lagt!

Anonymous poster hash: 3983f...b52

Enig. Det er på samme måte med "sette" og "sitte". Å sette-satte-har satt. Å sitte-satt-har sittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er på samme måte med "sette" og "sitte". Å sette-satte-har satt. Å sitte-satt-har sittet.

Men herregud, dette er jo dialektavhengig. Så hvorfor irritere seg? Blir livet bedre dersom man bruker det til å irritere seg over dialekter, og over språk sånn generelt sett?

Anonymous poster hash: 34f03...75f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mange skriver "også" når de egentlig mener "og så", og altfor mange skriver "alt for" når de egentlig mener "altfor".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Men herregud, dette er jo dialektavhengig. Så hvorfor irritere seg? Blir livet bedre dersom man bruker det til å irritere seg over dialekter, og over språk sånn generelt sett?

Anonymous poster hash: 34f03...75f

Hvor har jeg skrevet at jeg irriterer meg? Jeg påpeker bare riktig skrivemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sier Insertgram og Snarpchat gir jeg opp..



Anonymous poster hash: 8a11e...b6f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest iGirl

Faktisk godkjent i det norske språk. Minoritetsladningsbærerdiffusjonskoeffisientmålingsapparatur er et apparat som brukes til å måle avstanden mellom partiklene i et krystallisk stoff.

jeg som trodde "Onomatopoetikon" var det lengste ordet i det norske språket :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt ansikt når jeg ser noen som forkorter nachspiel til narch: :(



Anonymous poster hash: 3d22e...bcb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

jeg som trodde "Onomatopoetikon" var det lengste ordet i det norske språket :klo:

Høyesterettsjustitiarius kommer på en brukbar plass :.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Elseby13

Mitt ansikt når jeg ser noen som forkorter nachspiel til narch: :(

Anonymous poster hash: 3d22e...bcb

Når folk sier vors og mener seksuelt forspill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carla

Har ikke giddet å lese gjennom hele tråden, så om noen har nevnt dette så får det bare være.

Man skriver enten ikke eller ikkje.

Ishe, isje og iche er feil! Jeg river meg i håret hver gang jeg leser disse versjonene. Spesielt nr 3. Får lyst til å skjelle ut disse menneskene som presterer å bruke ch i ordet. Det henger ikke på grep!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyesterettsjustitiarius kommer på en brukbar plass :.

Ja, og menneskerettighetsorganisasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...