Gå til innhold

Det er her og nå at livet begynner.

Sprinkles

Anbefalte innlegg

Oi! Kanskje det er det som er trikset :ler: Det hadde jo vært kjempesnilt av deg, missdior! :-) Si i fra når de dukker opp, så kan jeg sende deg adressen min. Hva skal du ha for de? :-)

Nei, skal ikke ha noe penger for testene! :) Skal sende deg en PM når de plopper ned i postkassa ;)

Har du fått mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, skal ikke ha noe penger for testene! :) Skal sende deg en PM når de plopper ned i postkassa ;)

Har du fått mens?

Aaw, det var veldig snilt av deg, altså! :-)

Nei, ingen tr i sikte her i gården. Det lengste jeg har gått er 56 dager, i dag er jeg på 55. Skal be om en gyntime når tr dukker opp, tenker jeg.

Æsj, i dag var jeg skikkelig uggen og dårlig i magen da jeg våkna sånn i firetida. Tror det blir sofaen på meg i dag får vel forsøke å ringe jobben smart.

Var flink husmor i går, forresten! Mamma kom på besøk, og da lagde vi to slag julekaker, serinakaker og sitron- og ingefærdrømmer, og lagde deig til kakemenn! Da hun dro hjem tuslet jeg ned i underetasjen for å hjelpe mannen med å skru sammen et garderobeskap, så nå har vi MASSE plass! Det er deilig, det! Vi satt inn hyller i den ene halvdelen, og nå er det plass til ti IKEAkurver der, pluss plass til å henge jakker i den andre halvdelen. *digg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

VI tester stream of conciousnessskriving i dagboka i dag også.

Føler jeg er ordentlig klar for legetime neste uke. Ingen tr, ingen positiv test, syklusdag 66. Den siste timen har jeg sittet på jobb og googlet babytøy. Jeg vil sååå gjerne at det skal være noe som skjer nå, men det virker ikke akkurat som om mye hender der inne nå.

Det hadde vært så mye lettere hvis syklusen min bare hadde vært på stell. Litt kjedelig med to pp på nesten fire måneder, jeg føler nesten at jeg går glipp av en pp på grunn av det.

Og når folk rundt meg også snakker om prøving så blir jeg så glad av å tenke på at vi kan slå følge, men også litt lei meg og nesten bekymret for hvordan jeg vil reagere hvis hun blir gravid før meg. Jeg vil jo selvsagt bli veldig glad på deres vegne, men sikkert også lei meg.

I helga er det julebord da! Jeg tenker at så lenge jeg ikke har peil på syklusen min, ikke har noen symptomer og bare har fått negative tester, da kan jeg spandere på meg selv å gå litt på fylla rett og slett. Et vennepar skal bo hos oss i helga, og det blir koselig å se dem igjen, og å få tankene over på noe litt annet. Jeg gleder meg!

Men nå tenkte jeg at siden jeg har fått ut all min frustrasjon her, så kunne jeg jobbe videre eller gjøre noe fornuftig, men kjenner jeg meg selv rett, så er det barneseng og vogn som står i kø for å googles i dag. Hvorfor ikke være forberedt og undersøke litt på forhånd? Jo, fordi hva hvis jeg ikke blir gravid da. Hva hvis jeg ikke kan. HVa hvis legen sier det til uka at han ikke tror jeg kan bli gravid eller at jeg har pcos? Da må jeg stappe i meg ennå mer medisiner og hormoner og hele pakka, siden det ikke var nok å fylle kroppen med p-piller i ti år. Hva hvis alle de ti årene jeg har gått på p-piller har vært unødige?

Æh. Orker ikke bekymre meg noe mer. Går og googler en barnevogn jeg. Pinterest, here I come.

Hilsen

Frøken utålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok kjære deg! Det er kanskje en grunn til at ting tar litt tid i og med at du har gått på pilla i ti år? Sånt tar vel tid å få ut av systemet?

Og om det er slik at du har pcos, så kan du jo bli med i min klubb! Og selv om det kan bety at man kan ha vanskeligheter for å få barn, så betyr det ikke at det er umulig! Og hvis det i verste fall skulle være sånn at dere ikke kan få biologiske barn, så finnes det muligheter her også!

MEN! Jeg tror heller at det er p-pillene som tuller litt med systemet! Så ikke ta sorgene på forskudd! Tenker dette kommer til å gå helt fint! Er det ikke først når man begynner å gi opp og driter litt i det at man blir smelt på tjukka? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok kjære deg! Det er kanskje en grunn til at ting tar litt tid i og med at du har gått på pilla i ti år? Sånt tar vel tid å få ut av systemet?

Og om det er slik at du har pcos, så kan du jo bli med i min klubb! Og selv om det kan bety at man kan ha vanskeligheter for å få barn, så betyr det ikke at det er umulig! Og hvis det i verste fall skulle være sånn at dere ikke kan få biologiske barn, så finnes det muligheter her også!

MEN! Jeg tror heller at det er p-pillene som tuller litt med systemet! Så ikke ta sorgene på forskudd! Tenker dette kommer til å gå helt fint! Er det ikke først når man begynner å gi opp og driter litt i det at man blir smelt på tjukka? ;)

Fine tratrins :klem:

Ja, jeg må jo bare roe nervene. Prøving er jammen en skikkelig berg-og-dalbane!

Har legetime på fredag da. *spent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine tratrins :klem:

Ja, jeg må jo bare roe nervene. Prøving er jammen en skikkelig berg-og-dalbane!

Har legetime på fredag da. *spent*

Masse lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må skrive her hvordan det går, da, Sprinkles! Tenker masse på deg, det må være så frustrerende.

Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til! :D

Du må skrive her hvordan det går, da, Sprinkles! Tenker masse på deg, det må være så frustrerende.

Lykke til! :klem:

Takk jenter! :klem:

Akkurat kommet tilbake fra legen nå. Han var ordentlig hyggelig, så jeg er spent på å se hvordan han er som lege videre - byttet nemlig akkurat. Han forsto frustrasjonen min, og sa han vurderte å gi meg primolut, men at det ville bare gjøre noe med symptomet sånn veldig kortvarig, men ikke gi noen løsning. Derfor fikk jeg henvisning til gynekolog i begynnelsen av januar, slik at vi kan få en løsning på det!

Jeg er glad han tok meg på alvor med en gang og ikke avfeide det slik jeg har lest her inne at mange opplever. Så nå skal jeg få utredning for manglende mens og pcos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friskriving vol 3.

I dag har jeg det skikkelig tungt. Kjenner jeg er litt overveldet av alt jeg må rekke å gjøre før jul, men som jeg rett og slett ikke rekker. Hvordan skal man rekke alt? Hvordan rekker andre alt? Har familie som allerede har fått opp juletreet, og jeg har ikke rukket å tenke på hvor julepynten min er hen engang.

I tillegg er det SKIKKELIG slitsomt på jobb. Eller samtidig ikke i det hele tatt. Bare tungt å komme seg på jobb, tungt å være på jobb og tungt å tenke jobb. Kjenner det er vanskelig å stå opp om morgenen, men det MÅ jo bli lettere til helga når jeg får juleferie? Er ordentlig lite motivert til å komme tilbake på jobb etter nyttår.

Føles litt som avdelingen min skal bli lagt ned eller flyttet nå. Er ikke rart at kroppen ikke funker når hodet ikke henger helt med. Spent på å høre fra gynekologen om når jeg får time!

Får vel bare bite tenna sammen og ringe videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres ut som om du har en litt tung periode nå, Sprinkles! Når alt skal være fint og perfekt i rett julestil, og det er et så stort slit å komme seg på jobb som du beskriver, i tillegg til masse oppussing, da er det klart at hverken kropp eller hode følger med etter hvert! Det er nok mange som har en litt ekstra tung tid nå rett før jul på grunn av tid- og energimangel!
Tror du at du har et lite case av flink-pike-syndromet siden det er første jul i det nye huset og som etablert familie?

Jeg tror faktisk ikke alle rekker alt før jul. Jeg tror at de fleste bare gjør så godt man kan, og så får det bare stå til deretter. Det er nok viktig å lytte til hva kroppen forteller deg og slappe litt av innimellom også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Huff, det høres ut som om du har en litt tung periode nå, Sprinkles! Når alt skal være fint og perfekt i rett julestil, og det er et så stort slit å komme seg på jobb som du beskriver, i tillegg til masse oppussing, da er det klart at hverken kropp eller hode følger med etter hvert! Det er nok mange som har en litt ekstra tung tid nå rett før jul på grunn av tid- og energimangel!
Tror du at du har et lite case av flink-pike-syndromet siden det er første jul i det nye huset og som etablert familie?

Jeg tror faktisk ikke alle rekker alt før jul. Jeg tror at de fleste bare gjør så godt man kan, og så får det bare stå til deretter. Det er nok viktig å lytte til hva kroppen forteller deg og slappe litt av innimellom også! :)

Takk finingen <3

Jeg rakk jo nesten alt før jul, men ting er fortsatt litt tungt. Kjenner jeg har gått litt på en smell, men tror mye har å gjøre med at jeg ikke trives på jobb. Jeg jobber litt med meg selv om dagen for å forhåpentligvis få en litt enklere hverdag psykisk. Har som nyttårsforsett å slutte å si stygge ting til meg selv, jobbe for et bedre selvbilde og kanskje kunne slappe litt mer av.

Gleder meg til legetimen om to uker. Kjenner meg klar for å vite hva f*** det er som skjer med syklusen min nå. Hadde aldri trodd at det ville være en sånn psykisk, hormonell berg- og dalbane å være prøver.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Nautika og missdior, leopanter og tratrins. Dere er gode å ha!

I dag har jeg vært sammen med familie, og tanta mi spurte omtrent rett ut når vi skulle begynne å produsere unger. Jeg forsøkte å bare le det bort, men det er en litt vanskelig ting å svare på :fnise:

Jeg sa bare "Ja, det kan man jo spørre seg". Hahaha :ler:

Men det var kjempekoselig å ha litt familietid i dag. :-)

Har dere hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir visst mitt innlegg nr 100 i prøverforumet! Det er litt rart å tenke på :ler:

Jeg synes friskriving funker bra, så her kommer vol. 4.:

I kveld tror jeg at jeg fant ut en del av grunnen til at formen er så laber. Eller.. Formen er jo grei, det er humøret som er labert. På jobben i dag snakket vi om motivasjon. Hva som driver deg på jobb,og jeg fortsatte med å tenke på hva som driver meg generelt. Hva motiverer meg egentlig? Jeg kom ikke noe nærmere et svar på det, men jeg kom litt nærmere en årsak til det dårlige og ustabile humøret mitt.

Jeg føler ikke at jeg har kontroll på omstendighetene rundt meg lenger. Rett og slett. Min personlighet er slik at jeg må ha struktur, rammer, og være i førersetet for mitt eget liv.

Og nå har jeg ikke noen kontroll. Jeg aner ikke om jeg har en jobb å gå til om tre måneder, jeg har ikke kontroll på syklusen min, vekta mi er som Oprah på 90-tallet og jeg har plutselig fått helt motbydelig mye akne igjen. Skulle tro jeg var 14 år. Ok, kanskje ikke motbydelig mye i sammenligning med noen, men det er like ille nå som da jeg gikk fast til hudlege som tenåring. Løsningen da var jo p-piller, men det kan jeg se langt etter nå. Jeg trodde jeg hadde vokst fra den tankegangen, men kviser kan virkelig ta knekken på selvbildet.

Så. Årsaken til alt. Eller hvertfall en av de.

Været.

Ja, kanskje det kan være så enkelt. Jeg pleier alltid å bli deprimert på høsten, men det pleier å være en liten dupp, og så går det over når snøen kommer. Da det snødde i begynnelsen av desember kjente jeg humøret steg betraktelig, men så gikk det to dager. Det ble mildere, og sakte men sikkert ble det bart igjen. Det var egentlig ikke sååå sakte heller, det gikk ganske fort når jeg tenker meg om.Men i år har det ikke vært mer enn de to dagene med snø, så teknisk sett er det fortsatt høst i hodet mitt. Altså venter jeg fortsatt på at jeg skal få en oppsving, venter på snøen, på lysere tider og bedre humør.

Er det rart å være så væravhengig?

Også kom jeg til å tenke på en ting. 2. oktober var første dag i denne syklusen jeg er i nå. Og jeg er på dag 97. Det tar altså omtrent 100 dager for et par kviser på kinnet for å utvikle seg til akne dersom de vil det. Vet ikke helt hva man skal kunne bruke den kunnskapen til, men nå har jeg hvertfall funnet ut av det. Yay meg.

Så. Nå er det bare 10 dager igjen til gyntime. Ja, jeg har nedtelling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem:

Jeg tror du har rett i at mangelen på kontroll kan være en av grunnene til tungsinnet du opplever. Har vært der selv. At det er en vedvarende høstdepresjon er heller ikke så dumt tenkt. Uff, jeg får så vondt av deg, Sprinkles, kan ikke forestille meg hvor frustrerende det må være med en syklusperiode som aldri ender for en prøver. Håper inderlig du får den på rett kjøl igjen så fort som mulig! Ser fram til gynbesøket på dine vegner, håper man finner ut årsaken til sykluskrøllet og at det er en enkel løsning!

Hold motet oppe, og den der aknen kan bare drite og dra!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test på nettet i stad - aner ikke hvor mye kred man kan legge i en slik, men:

Major Depression: Moderate
Dysthymia: Slight-Moderate
Bipolar Disorder: Slight
Cyclothymia: Moderate
Seasonal Affective Disorder: Very High
Postpartum Depression: N/A
You Scored Highly For at Least One Form of Depression

Jaja, skal ikke la meg bli for påvirket av det - det er jo kun basert på 10-15 spm på nettet. Men det er jo likevel interessant å se at det ikke bare er noe jeg innbiller meg om dagen.

Men jeg syns dette var litt interessant:

Dysthymia in Women

Women are diagnosed with dysthymic disorder at two to three times the rate as men. This increased incidence may be a result of hormonal fluctuation from the menstrual cycle, pregnancy, and menopause. Experts have also suggested that stresses unique to women may be the cause. These stresses include work/home responsibilities, lower wages, single-motherhood, and caring for aging parents. Women in stable marriages have the lowest rates of depression.

Jaja, snart er det legetime - det hjelper vel litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅåååååhh, nå var det deilig å kunne dra på seg joggisen og sige ned i sofaen etter en lang uke! Vi har alltid morgenmøte på mandager, men denne uka hadde vi ikke, fordi sjefen mente det var best å ha det forrige torsdag. Og da har det kjentes ut som denne uka har vart helt fra tordag forrige uke, hehe! Men nå er det hvertfall helg, jeg skal legge meg tidlig og sove til jeg våkner i morgen. Det blir deilig!

En fordel med sykluskluss og ikke være gravid (ennå) er at jeg kan kose meg med et glass vin til middag! :lur: Tipper det blir lasagne, og jeg har rekruttert mannen til å hjelpe meg å lage den = success! Det er stort sett jeg som lager middag (han kan egentlig ikke koke poteter engang), så det er deilig med litt avlastning av og til.

I helga tror jeg det kun blir avslapping, må samle tanker og slikt før en ny uke på jobb. Det er så mye greier som skjer på jobben at det er tungt å komme seg opp om morgenen, så jeg skal jobbe litt med meg selv for å prøve å grave frem litt motivasjon, sånn for min egen del. Har jo en resultatbasert lønn, så det er jo (omtrent) bare meg det går utover når jeg ikke er motivert. Men jeg skal ikke feie under teppet at jeg kikker meg rundt og sonderer arbeidsmarkedet litt om dagen. :lete:

Vurderer å ta opp med gyn at jeg er i så ræva humør om dagen, han pleier å være veldig grei å snakke med. Vet ikke helt hva han kan gjøre med det, men dersom det er hormonelt så er det vel greit for han å vite. Sånn ellers har jeg hatt et par dager med plutselig utflod, vet ikke om det er kroppen som jobber for å komme igang eller om det var ennå et forsøk på EL. Hadde murringer et par ganger i løpet av de dagene med utflod. Får se om gyn ser noe på torsdag, eller om jeg bare må vente og se om et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...