Gå til innhold

Det er her og nå at livet begynner.

Sprinkles

Anbefalte innlegg

Oooh! Spennende! :D ...så det er ikke sånn at man må "legge inn aksjer" akkurat på dagen man har EL? Jeg er litt n00b på dette her kjenner jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oooh! Spennende! :D ...så det er ikke sånn at man må "legge inn aksjer" akkurat på dagen man har EL? Jeg er litt n00b på dette her kjenner jeg :P

Hehe, ja det er det!

Helst skal man jo det. Men sædcellene kan overleve opptil fem dager i livmoren, og eggcellen kan leve i opptil ett døgn etter El. Så dersom man treffer dagen før og dagen etter, så er det nesten like stor sjanse til å klaffe som hvis man bare treffer akkurat på El.

Mine apper er litt uenige i om det var fredag eller lørdag, så da vi "la inn aksjer" både torsdag, lørdag og søndag, er vi godt innafor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så gøy å følge med på charten min denne syklusen! Første gang jeg har fått sånn stigning og crosshairs :D

Hmm. De tre siste dagene har jeg måttet tisse oftere enn ellers, jeg våkner til og med på natta (både en og to ganger) fordi jeg er tissetrengt. Kan ikke si jeg har lagt merke til at jeg drikker mye mer enn ellers heller.. Er 4-5 dpo i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er det!

Helst skal man jo det. Men sædcellene kan overleve opptil fem dager i livmoren, og eggcellen kan leve i opptil ett døgn etter El. Så dersom man treffer dagen før og dagen etter, så er det nesten like stor sjanse til å klaffe som hvis man bare treffer akkurat på El.

Mine apper er litt uenige i om det var fredag eller lørdag, så da vi "la inn aksjer" både torsdag, lørdag og søndag, er vi godt innafor :)

Haha, gøy! :D satser på at det klaffer nå! :)

Jeg syns det er så gøy å følge med på charten min denne syklusen! Første gang jeg har fått sånn stigning og crosshairs :D

Hmm. De tre siste dagene har jeg måttet tisse oftere enn ellers, jeg våkner til og med på natta (både en og to ganger) fordi jeg er tissetrengt. Kan ikke si jeg har lagt merke til at jeg drikker mye mer enn ellers heller.. Er 4-5 dpo i dag.

Kan jo være noen endringer i kroppen? ..eller så har vi jo trent da, og da drikker jeg i hvert fall mye vann og må tisse hele tiden! Men om det er uavhengig av trening så har det kanskje ikke så mye å si. Fiskespillet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gøy! :D satser på at det klaffer nå! :)

Kan jo være noen endringer i kroppen? ..eller så har vi jo trent da, og da drikker jeg i hvert fall mye vann og må tisse hele tiden! Men om det er uavhengig av trening så har det kanskje ikke så mye å si. Fiskespillet! :D

Kjennes ut som det skjer et eller annet i kroppen, i hvert fall. Og det er så gøy! Endelig, etter over ett år uten prevensjon, så hender det endelig noe!

Jeg merket det på søndag også, og jeg måtte jo løpe og tisse mens vi trente på mandag, så vet ikke om det har så stor innvirkning. Hehe, ja! Vi må komme oss tilbake på romaskina og fange flere fisk! Jeg syns det frister i morgen dersom jeg rekker å pusse bunadsølvet og finne bunadskoa mine :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjennes ut som det skjer et eller annet i kroppen, i hvert fall. Og det er så gøy! Endelig, etter over ett år uten prevensjon, så hender det endelig noe!

Jeg merket det på søndag også, og jeg måtte jo løpe og tisse mens vi trente på mandag, så vet ikke om det har så stor innvirkning. Hehe, ja! Vi må komme oss tilbake på romaskina og fange flere fisk! Jeg syns det frister i morgen dersom jeg rekker å pusse bunadsølvet og finne bunadskoa mine :ler:

Ja er litt i tvil om jeg faktisk rekker alt i morgen selv! Tenkte å stryke bunadsskjorta i morgen og vaske huset, i og med at jeg er på kurs hele dagen på fredag! Tiden strekker bare ikke til av og til! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ADVARSEL: Utblåsning.
Dette er nok ikke logisk for dere som leser dagboka mi, men jeg må bare få ut litt frustrasjon.
Jeg har ikke noe særlig forhold til pappa, og det har jeg ikke hatt siden jeg var fire og han flyttet ut. Jeg har et søsken som er betydelig yngre enn meg, og han har skilt lag med moren der også. Jeg har ALLTID kommet i andre rekke når det gjelder Lillesøsken - jeg ble til og med glemt da h*n skulle feire bursdagen sin et år. Jeg satt ferdig pyntet med gave i veska og ingen kom og hentet meg. Da de skulle på sydentur da jeg var ti år, lot de være å ta meg med - og skyldte på at det ikke var ledig plass på flyet. Ja men for søren ta et senere fly, da! De har vært i USA flere ganger uten meg også. Aldri plass på flyet til meg. Javel. Greit. Det er fortid.
Men så har faren min klart å flytte fra Norge til et annet land i Europa, og der er det visstnok KJEMPEFINT! Da han skulle flytte dit, sa han det aldri rett til meg heller! Han sa det til Lillesøsken, til samboeren min og jeg hørte det fra farmor. Han har aldri sagt rett ut at "Sprinkles, jeg kommer til å selge huset og flytte". Greit nok, det kan man alltids finne en unnskyldning for. Men nå kjenner jeg det topper seg.. Jeg hadde en sååå fin dag i dag, til jeg fikk en fellesmelding mellom Lillesøsken og moren om noe vi tre skulle finne på sammen. Ikke noe problem, men da vi var ferdige å avtale spør hun jammen om ikke Lillesøsken har snakket med pappa for å finne ut når han har bestilt billetter?? Så nå skal Lillesøsken være der i sommer, mens jeg ikke har hørt fra pappa på .... tre måneder? Jeg fikk en kort telefon på bursdagen min, og før det hadde jeg ikke hørt fra han siden jul. Han var til og med hjemme i jula uten at jeg ble spurt om vi ville komme på besøk, jeg visste ikke engang hvilken dag han kom hjem. Spurte han sikkert fem ganger, på melding, facebook-pm, veggen hans på face, mail og på nytt i en kommentar på et bilde han delte. NULL RESPONS. Jeg skjønner jo hvor viktig jeg er i livet hans når han glemmer at han har en datter her borte og.
Åh. Jeg burde jo bare være glad til for at jeg slipper å være en uke sammen med han uten mulighet for å komme meg bort når jeg en gang kommer til å krangle med han om dette, men jeg kan ikke noe for det. Kan han ikke i det minste spørre?? Jeg er så lei av å føle meg uviktig, utelatt og glemt. Familien hans bor bare en liten halvtime fra oss, men hører vi noe fra dem noen gang? Høh. Ikke engang da mamma var kjempesyk og hadde kreft, fikk vi en telefon, kort, melding? - ingenting. Jaja, "Sprinkles er stor jente, hun klarer seg". Det er ikke så lett å holde motet oppe når den eneste personen som har stilt opp for deg ligger på Radiumhospitalet og halvparten av familien din later som du ikke eksisterer.

Kjære pappa. Nå klarer jeg ikke mer. Nå kan du rett og slett seile din egen sjø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Sprinkles! :klem:

Du fortjener ikke alt dette drittet som familien din (og da særlig faren din) utsetter deg for! At faren din er en drittsekk har vi alltid visst, men er bare så synd at han skal såre deg så mange ganger! Uansett så skjønner jeg at det ikke er så lett å blokke det ut - han er jo tross alt faren din.

Forøvrig synes jeg at det er dårlig gjort av ditt søsken og h*ns mor å ikke inkludere deg mer i familien! Faren din er jo en ting, men ville tro at de er mer oppegående enn han..? Er så sykt stinky å holde deg utenfor familieting :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt matt av det, tratrins. :( Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre lenger. Det er jo begrenset hva jeg kan si også uten at det blir feil. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... :klem:

Det der var ikke noe godt å lese :( Skjønner godt at du føler at det er utrolig leit og urettferdig å ikke bli inkludert! For en forferdelig oppførsel!

Uten sammenligning forøvrig, så har også jeg en far som aldri har vært der. Han forlot meg og mamma da jeg var to, og kontakten har kun vært sporadisk. Han har såret meg mange ganger, for å si det sånn... Men han har aldri ment noe vondt med det, han har bare hatt nok med seg selv, på en måte. Selv har jeg med årene akseptert at jeg ikke har noen fulltidspappa, og det faktum at han ikke har tatt kontakt en eneste gang nå under svangerskapet gjør meg faktisk ikke så mye.

Men sånn som faren din (og søskenet og moren) holder på mot deg er jo rett og slett ondskap! :frustrert: Man gjør da ikke sånn... Og at han ignorerer deg når du forsøker å få kontakt med ham, og ikke minst når du går gjennom noe så utrolig tungt som å være nærmeste pårørende ved alvorlig sykdom er helt... jeg har ikke ord.

Det er kanskje best for deg om du gir deg selv pause fra ham, det er jeg enig med deg i :Nikke: Det er han som går glipp av noe når han ikke får ta del i livet ditt! :opplyser:

:klem::kose:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, begge <3

Jeg tror egentlig ikke at Lillesøsken og moren tenker noe over det, eller mener noe vondt.

Men jeg må nok også gjøre som deg, leopanter - og bare akseptere at det er sånn han er, og at det ikke er noe å gjøre med. For å si det sånn, så kommer barnet mitt bare til å ha en bestefar, og det er svigerfar. Jeg vil ikke klare å ha pappa involvert, når vi en gang får barn.

Det er bare så vondt å bli minnet på det til stadighet. Nei, nå må jeg bare bite tenne sammen og gå videre med dagen min. Alt blir helt satt på pause når jeg blir satt ut sånn. Jeg har masse greier å ordne, har ikke tid til at han skal få ta opp plass i hodet mitt denne uka! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke at Lillesøsken og moren tenker noe over det, eller mener noe vondt.

...da synes jeg at de bør vokse opp og tenke litt lenger enn sin egen nesetipp! Tenkte de ikke på at du kanskje syntes det var litt sårt at de begynner å snakke om flybilletter til faren din på fellessamtale? De kjenner jo til hvordan du har hatt det opp igjennom? Makan. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da synes jeg at de bør vokse opp og tenke litt lenger enn sin egen nesetipp! Tenkte de ikke på at du kanskje syntes det var litt sårt at de begynner å snakke om flybilletter til faren din på fellessamtale? De kjenner jo til hvordan du har hatt det opp igjennom? Makan. :sur:

Ja, du sier noe. Jeg er så vant til at det er sånn at jeg nesten ikke vet hvor mye jeg burde kunne forvente..

Jaja, I dag har jeg tatt blodprøver for å måle progesteron! Jeg får visst ikke svar før om to til tre uker (!!), men jeg kunne høre om ti dager, om kanskje de kan purre litt. Inntil videre regner jeg IKM om bare en liten uke! *spent* Jeg tør ikke helt å la meg drømme bort, egentlig er jeg mest glad for at jeg faktisk har hatt symptomer på El denne på. :D Så vi får se til uka, hva som skjer da :P Tror kanskje jeg venter med å teste til mandagen etter, 26. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper alle har hatt en fin nasjonaldag! Vi hadde en veldig fin, veldig full dag! Fullt opp fra kl tolv til kl tolv :ler:

I går måtte jeg sove nesten hele dagen for å hvile ut - sov først til kl tolv på dagen, spiste frokost, og småsov på sofaen til kl fem. :fnise: Men det var jo sååå deilig ute at jeg angret på det etterpå, skulle gjerne ha benyttet meg av det fine været til å kose meg litt i hagen. Men vi rakk å spise middag ute halv åtte, og da var det 20 grader ute! Tok med valpen til hundeparken etterpå og lot henne rase fra seg med et par andre hunder, så det var alt i alt en fin dag!

Sånn prøvemessig hadde jeg ennå et tempehopp i morges! Jeg må vente et par dager før jeg ser om det er permanent eller ei, men dersom det holder seg, er det visst 179% større sjanse for graviditet enn dersom temperaturen går tilbake til sånn den har ligget den siste uka. :hoppendeglad:Så jeg er spent på morgendagen! Har vært småkvalm tidlig på dagen siden torsdag/fredag, men jeg vet ikke om det er reellt eller bare innbilning. :klo: Har murringer litt sånn til og fra også, så jeg er bare forvirra nå! Men jeg måååå vente til hvert fall lørdag før jeg tester. Hvis jeg klarer å holde meg til det. Jo, jeg må klare det! Fire dager til!
Dere må holde meg i ørene nå, da! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Nautika :)

De siste to nettene har jeg bare drømt om positive tester! Hahaha, det er helt håpløst :ler:

Tempehoppet holdt seg sånn delvis, jeg gikk fra snitt på 36,55 til 36,91 og i dag 39,77, så det er fortsatt høyere enn det har vært den siste uka. Det er visstnok et tegn på at egget har festet seg, men det kan fortsatt gå galt og ikke bli noe av. *håller tummarna* :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er vanskelig å holde fingrene ute av skuffen med testene i! :bond::ler:

Det er så gøy å kunne følge tempen disse dagene! Tidligere, før jeg tempet, så visste jeg jo aldri hvordan jeg lå an, men nå kan jeg følge litt med! Jeg vet hvertfall at hvis tempen holder seg høy, så lover det veldig bra. Og hvis den detter så har ikke egget klart å feste seg ordentlig, eller så er noe annet er galt. Og da er det jo like bra at det ikke går veien. Tror jeg hadde blitt sååå lei meg hvis jeg blir gravid nå, og så mister etter så mye prøving.

Men man har jo aldri noen garanti, så det er bare å håpe at egget klarer å feste seg godt fast, og ikke vil løsne igjen på leeenge! :fnise:

Hvis det klaffer nå, får jeg termin i månedsskiftet januar/februar, som er perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette er mer spennende enn da jeg var prøver selv jo! :fnise: Krysser fingrene for deg

Så koselig at du tuslet inn i dagboka min, forresten! :)

Takk for fingerkryssing! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...