Sprinkles Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #201 Del Skrevet 20. februar 2014 Oi, denne måneden har jeg vært dårlig på oppdateringer! I dag er nest siste dag før jeg flytter over på en ny avdeling på jobb. Der får jeg mer fast lønn, og arbeidsoppgaver jeg trives bedre med - og jeg gleder meg! Det er jo absolutt greit både for humøret og for lønningsposen å ha en fast inntekt å forholde seg til, særlig i den fasen vi er i nå. Det er veldig deilig å vite at jeg har fast lønn når jeg en gang (forhåpentligvis) skal ut i permisjon, eller blir sykmeldt under svangerskapet. Det er ikke sååå lett å holde aktiviteten oppe når jeg vet at jeg bare har i morgen igjen på denne avdelingen, men noe resultater har jeg jo fått. I dag skal mannen til sykehuset i nabofylket for å levere sædprøve. Jeg tror han var litt nervøs, men da vi snakket om det i går så sa han at han hadde snakket litt om det med sjefen sin. Sjefen hadde visst tatt sånne prøver før, og fått påvist lavere kvalitet, så han ga mannen masse tips sånn i tilfelle han fikk samme resultater. Jeg merket faktisk at han virket mye roligere etter å ha snakket med sjefen, nå skjønte han mer at det kun er for å utelukke dårlige svømmere, ikke for å lete etter "feil". Og at det ikke er verdens undergang dersom det blir dårlige resultater, for sjefen sa at han faktisk har fem unger selv om han har dårlige svømmere Ser dere på OL, eller? Jeg har ikke sett så mye på det, men denne uka har jeg hatt radioen på p4 i stedet for p3, så da har jeg kunnet følge med på skirennene. Det er så gøy når det går bra! Jeg ble nesten litt rørt da Emil Hegle Svendsen vant her om dagen, for kommentatoren på p4 hørtes ut som han skulle hoppe ut av boksen - og han som kommenterte for tv2 satt jo og gråt for seg selv etterpå Det er så fint å se at alle gleder seg sånn fordi en mann kan gå fortere på ski enn de andre som går der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 20. februar 2014 #202 Del Skrevet 20. februar 2014 Så spennende med ny avdeling! Enig i at det er deilig med fast lønn, den forutsigbarheten har alt å si. Spennende med prøve av mannen også. Vet du hvor lang tid dere må vente på svar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sprinkles Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #203 Del Skrevet 20. februar 2014 Så spennende med ny avdeling! Enig i at det er deilig med fast lønn, den forutsigbarheten har alt å si. Ja, det blir så deilig å slippe å bekymre seg for regningene Jeg håper på at det reduserer det stresset jeg opplever om dagen, og at kroppen min kan fokusere kun på å gå ned de siste to kiloene og legge til rette for å gro en baby Spennende med prøve av mannen også. Vet du hvor lang tid dere må vente på svar? Ja, jeg syns det sto 14 dager. Jeg skal ta progesteronprøve i morgen, men den vet jeg ikke hvor lang tid det vil ta å få svar på. Så da setter jeg vel i gang ny pp i midten av mars, hvis ikke den starter av seg selv da. Jeg skal til London i slutten av mars, og vil ikke risikere at jeg får el når jeg er der i fem dager uten mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sprinkles Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #204 Del Skrevet 20. februar 2014 Nå har vi allerede fått svar på sædprøven til mannen! Han kunne få svaret etter bare ti minutter, siden de hadde en rolig dag i dag. Han fikk i hvert fall normale verdier med 30 mill/ml og 84% på et punkt jeg er usikker på hva henviste til. Alt i alt veldig normale verdier - så han er i hvert fall utelukket nå! Jeg vet at feilen ligger hos meg, og nå er det jo bevist. Noen ganger får jeg så dårlig samvittighet! Siden han nå har fått bevist at det ikke er noe feil med han, så føler jeg så på at kroppen min ikke klarer å gi han en baby. Det er jo det den er laget til, men det er et eller annet kluss som kødder til hele greia. Bah. Jeg må bare bite tenna sammen og forsøke å glemme det en liten stund, til jeg får svaret på blodprøvene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 20. februar 2014 #205 Del Skrevet 20. februar 2014 Jeg synes heller at du skal ta den friskmeldingen som en uforbeholden positiv nyhet, jeg! Tenk, nå vet dere jo hvor problemet ligger, og det betyr at dere har mye større sjanse for å få det til enn hvis feilen hadde vært hos dere begge Kjenner meg likevel igjen i følelsen av å føle seg snytt av kroppen sin. Det er vanskelig å like eller stole på en forræder (det er dessverre slik jeg har sett på kroppen min eller deler av den til tider), men man må bare prøve å jobbe med kroppen, og heller hjelpe den på vei. Elske den for det den er, liksom, for å bruke en klisjé. Ikke ha dårlig samvittighet, i alle fall, for du gjør i alle fall noe for å kunne realisere drømmen om å få barn! Blir spennende å høre hva blodprøvene sier, vet du når resultatene er klare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sprinkles Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #206 Del Skrevet 20. februar 2014 Jeg synes heller at du skal ta den friskmeldingen som en uforbeholden positiv nyhet, jeg! Tenk, nå vet dere jo hvor problemet ligger, og det betyr at dere har mye større sjanse for å få det til enn hvis feilen hadde vært hos dere begge Kjenner meg likevel igjen i følelsen av å føle seg snytt av kroppen sin. Det er vanskelig å like eller stole på en forræder (det er dessverre slik jeg har sett på kroppen min eller deler av den til tider), men man må bare prøve å jobbe med kroppen, og heller hjelpe den på vei. Elske den for det den er, liksom, for å bruke en klisjé. Ikke ha dårlig samvittighet, i alle fall, for du gjør i alle fall noe for å kunne realisere drømmen om å få barn! Blir spennende å høre hva blodprøvene sier, vet du når resultatene er klare? Ja, det har du helt rett i. Nå har vi utelukket en mulighet og da er det lettere å gjøre noe med. :-) Jeg fikk det kanskje ikke så godt frem i stad, men jeg er jo selvsagt veldig lettet og glad for at hans resultater var like bra som forventet! Og ja, vi jobber virkelig for dette barnet! Jeg skulle ønske jeg var god nok med ord til å kunne uttrykke hvor ønsket dette barnet er, og hvor inderlig elsket det vil bli. Jeg har lyst til å kjøpe en sånn graviditetsbok, hvor man skriver TIL barnet (ikke bare OM), når tiden er inne for det. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 21. februar 2014 #207 Del Skrevet 21. februar 2014 Så koselig! Den ideen tror jeg at jeg også må stjele npr den tid kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sprinkles Skrevet 21. februar 2014 Forfatter #208 Del Skrevet 21. februar 2014 Så koselig! Den ideen tror jeg at jeg også må stjele npr den tid kommer! Gjør det Jeg må bare leite litt etter en sånn bok tror jeg Nå er jeg spent på neste pp! "Du har bestilt følgende: [168] Lakrisrot (x1): NOK 102.00 [1277] Wild Yam NW (x1): NOK 118.00" Yeah! Nå er det bare å være forberedt, eggstokker, det er ikke OL for ingenting! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sprinkles Skrevet 23. februar 2014 Forfatter #209 Del Skrevet 23. februar 2014 Fordelen med anovulasjon; jeg er fuuuuull! I hvert fall litt da. Mannen er på jobbtur, og jeg har besøk av tratrins og min andre bestevenninne på ost, kjeks og viiin! I kveld snakket vi om at kanskje på denne tiden neste år, så sitter jeg med bebis på fanget - det er rart å tenke på, selv om det jo er det vi prøver på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 23. februar 2014 #210 Del Skrevet 23. februar 2014 Kan tenke meg at det er ganske surrealistisk å tenke på at det kan komme en baby som et resultat av denne prøvingen, men heldigvis har man 9 mnd å forberede seg på Skulle du gå på noe medisiner denne pp? Eller bare naturmedisinene som du nettopp har bestilt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sprinkles Skrevet 23. februar 2014 Forfatter #211 Del Skrevet 23. februar 2014 Ikke denne, men neste tror jeg. Jeg skal ringe Gyn på fredag og spørre hvordan prøvene gikk. Jeg regner med jeg har for høye verdier og vil få medisiner. Hvis ikke skal jeg uansett bruke lakrisrot på dag 4-9 og se om det blir noe mer EL av det. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sprinkles Skrevet 24. februar 2014 Forfatter #212 Del Skrevet 24. februar 2014 Jeg sendte en mail til gyn istad for å høre om jeg vil få innkalling til time, eller om jeg må bestille selv, og da sendte han over prøvesvarene på den første blodprøva samtidig. TSH 1.18, FT4 13,5. Normalt FSH 4.6, LH 5.6, Prol 422, Testo 2.5, SHBG 45, FTI 0.6, Androstendion 6.9, alt normalt Det står riktignok alt normalt, men jeg skjønner ikke alle verdiene betyr. Er det noen av dere som forstår sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tratrins Skrevet 24. februar 2014 #213 Del Skrevet 24. februar 2014 Fordelen med anovulasjon; jeg er fuuuuull! I hvert fall litt da. Mannen er på jobbtur, og jeg har besøk av tratrins og min andre bestevenninne på ost, kjeks og viiin! I kveld snakket vi om at kanskje på denne tiden neste år, så sitter jeg med bebis på fanget - det er rart å tenke på, selv om det jo er det vi prøver på! Kanskje neste gang må du drikke ost, kjeks og bruuuuuus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sprinkles Skrevet 26. februar 2014 Forfatter #214 Del Skrevet 26. februar 2014 Kanskje neste gang må du drikke ost, kjeks og bruuuuuus! Hihi, jaaa Åh, det var en fin helg! Shopping på fredag og vinkveld på lørdag. Jeg merket jo at jeg savnet sånne kvelder, men jeg visste ikke hvor mye før vi faktisk satt der alle tre og koste oss verre. Ble litt fine i farta også, tror jeg Jeg var i hvertfall morsom i magen og trang i hodet på søndag. Det er så fint å ha venninner som er så nære at man kan snakke med de om alt. Ellers, sånn prøvemessig, så har det skjedd nix og nada. Det blir jo stort sett litt sengekos annenhver dag, så dersom jeg skal ha hatt el denne mnd, så har vi nok truffet. Men tempecharten min viser ikke akkurat noen el, så det blir interessant å se. Jeg fikk et dip i går, så dersom temperaturen stiger ennå mer enn til i dag, så kan jeg ha hatt el på mandag eller i går. Det blir gøy å se om et par dager, selv om jeg har mine tvil. Også er jeg så i stuss med de hormonprøvene. Jeg vet jo at jeg bare burde vente med å ha noen mening frem til legen har fått svaret på progesteronprøven, men det er så merkelig. Både jeg og gyn tenkte at jeg hadde pcos, og at det var grunnen til at jeg ikke har hatt el. Men når verdiene mine er normale, så er det jo noe annet kluss! Jeg blir gaaaal! Betyr det at jeg har hatt el tidligere, men at jeg bare ikke har fått el før dag 30 eller 35, unntatt den ene syklusen som var på 124 dager hvor jeg kanskje ikke hadde el den ene pp? *forvirra* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sprinkles Skrevet 28. februar 2014 Forfatter #215 Del Skrevet 28. februar 2014 Tempen gikk jo ikke akkurat opp i dag, heller nedover. Da var det nok bare innbilt el, tror jeg.. I dag skal jeg egentlig få svar fra gyn også, men har ikke hørt noe ennå.. Er så spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 28. februar 2014 #216 Del Skrevet 28. februar 2014 Spent på hvordan du vil reagere på Pergo, hvis du må ha det! Jeg håper så inderlig på dine vegne at dere klarer det på første runde i såfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sprinkles Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #217 Del Skrevet 3. mars 2014 Hihi, jeg skrev jo at jeg fikk et dip og lurte på om jeg faktisk hadde el på onsdag, og i følge fertility friend, så hadde jeg det! El på syklusdag 26 - men hey, det er jo noe! :D Så jeg er visstnok 5dpo i dag! (Med et visst forbehold, selvsagt. Tør ikke å juble helt ennå) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 3. mars 2014 #218 Del Skrevet 3. mars 2014 Så bra! Hørt noe fra gyn ennå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sprinkles Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #219 Del Skrevet 3. mars 2014 Nei, men jeg kom på at han får vel ikke svar på prøvene til mannen før mot slutten av denne uka. Hvordan går det med deg om dagen da? :-) alt bra? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 3. mars 2014 #220 Del Skrevet 3. mars 2014 Alt bra her, vi har begynt å planlegge prøve-start i slutten av april en gang (eller ihvertfall slutte på prevensjon da) Regner med det tar noen måneder før jeg får syklusen tilbake Spennende tider! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå