Gå til innhold

Little cookie on the way


SmartCookie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når forresten går Drømmehagen på tv? :) Hvis det går på tv for tiden.

Det vet jeg faktisk ikke. Det pleier å gå nå og da, men kan ikke se at det går de neste dagene.

Finnes på NRK nett-tv da :)

Har ikke prøvd det selv på Mini men husker det ble ren oppstandelse da NRK skulle fjerne programmet eller bytte tidspunkt, småbarnsforeldrene gikk helt i fistel! Det var det eneste som funket for å roe ungene deres. Så det er tydelig at det er viktig for folk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger mini og leker i babygymmen, eller det vil si "leker"... Hun har jo blitt plassert der fra hun var født av mannen ;) Han er så ivrig på leker!

Det er først nå, nesten tre måneder senere, at hun i det hele tatt gir uttrykk for at hun ser noe og det ser hun som hun begynner å strekke seg mot ting (med knyttede never). Hun kan også, hvis hun får tak eller vi hjelper henne, holde i leker. Men det går ikke akkurat lynraskt denne utviklingen ;)

Så lenge den kommer har jeg ikke dårlig tid jeg altså :) Tålmodig mamma! Men man er jo selvsagt bekymret for at det skal være noe galt som er årsaken til at hun ikke utvikler seg eller gjør det som er forventet. Det er jo det man er redd for!

Det snør en del her i området og da er det søren meg tungt å gå med vogn! Vi har ikke den mest robuste vognen, mammaen ville selvsagt ha en byvogn - urban som hun er :P

Så da får jeg ta straffen nå når føret ikke er bart! Herregud som jeg sliter for å komme meg opp bakkene til tider.. Står bare og spinner i snøen! Men, jeg ser på det som trening ;) Medlemsskapet mitt på treningssenteret er jo fryst noen måneder til så kan like gjerne finne trening på andre måter i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her og, S er ikke kjempe ivrig når det kommer til leker men han har begynt litt nå denna uke :) Men han har likt å ligge der under babygymen og kikke rundt siden han var ca en mnd. Han ligger under den nå og ler av noe ;)

Kanskje du har lettere for å tru at noe er galt pga spalta leppe? At du ubevisst frykter at det er noe mer? Jeg tipper at alt er akkurat sånn som det skal :hjertesmil:

Har ikke vært nedbør her siden i fjor, er -5 men helt bart på bakken :) Kaldt å trille men det går. Du får se på det som trening ja ;) Høres tungt ut!

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her og, S er ikke kjempe ivrig når det kommer til leker men han har begynt litt nå denna uke :) Men han har likt å ligge der under babygymen og kikke rundt siden han var ca en mnd. Han ligger under den nå og ler av noe ;)

Kanskje du har lettere for å tru at noe er galt pga spalta leppe? At du ubevisst frykter at det er noe mer? Jeg tipper at alt er akkurat sånn som det skal :hjertesmil:

Har ikke vært nedbør her siden i fjor, er -5 men helt bart på bakken :) Kaldt å trille men det går. Du får se på det som trening ja ;) Høres tungt ut!

Så på nyhetene at det ikke hadde vært nedbør der du bor siden i fjor ja ;) Høres så dramatisk ut med "i fjor", men er jo ikke såå lenge siden hehe.. Men var visst første gang på veldig mange år det var slik?

Savner du snø?

Det er jo litt hyggelig med snø også, blir liksom litt lysere selv om det er en mørk tid :)

Ja du har rett i at jeg frykter at mere er galt pga. spalten. Når sjansen for å få barn med spalte er såå liten og barnet likevel får det så tenker man at det er like sannsynelig at man skal "utpekes" til å få noe annet også. Man tror jo bare det skjer med andre, men det kan jo like gjerne skje oss?!

Men håper du har rett og jeg tar feil ;) Synes vi har fått utdelt vår "ting" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt som meg, siden S har vært alvorlig syk en gang så tenker jeg at det sikkert skjer noe alvorlig igjen, men prøver å ikke tenke sånn. Håper vi er begge ferdig med våre uhell :hug:

Syns det er koselig med snø, blir lysere som du sier, men savner ikke å koste og skrape av bilen og å måke. Så egentlig litt deilig uten snø ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakker om snø.. Nå er vi nesten snødd inne her :O Spørs om det blir en tur ut i dag! Jeg er helt sjanseløs om de ikke kommer å brøyter litt først. Og vi har jo ikke mat i huset :O Får raide skuffer og skap her for noe å spise! Skulle kjøpt vinterhjul til vogna altså. Hvorfor har jeg ikke tenkt på det? Skal få mannen til å finne de billige på nett :)

Vurderte faktisk kjøpe bøkene om 5:2-dietten i dag.. Tenk at jeg skal synke så lavt som til å vurdere en diett :P Jeg har skapet fullt av fine klær, men de er liksom litt for små og jeg kunne trengt å ta av et par kilo. Jeg har god erfaring med mosjon, trening og fokus på kosthold, men det virker så fristende å prøve en mer effektiv metode. Synes nesten det virker litt gøy å følge en diett men tviler på at det føles gøy særlig lenge :P

Bare jeg får litt mer forutsigbar søvn så skal jeg tilbake på treningssenteret, men nå som underskuddet er så stort så har jeg ikke krefter til treningsøkter. Trilleturer får holde inntil videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den fastedietten? Samboer pratet om den :) Har og skapet fult av fine for små klær, har gitt noe til Fretex men jeg vil bruke resten!! :( Tenker du å ta med snuppa på treningssenteret? Håper dere kommer dere ut i dag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den fastedietten? Samboer pratet om den :) Har og skapet fult av fine for små klær, har gitt noe til Fretex men jeg vil bruke resten!! :( Tenker du å ta med snuppa på treningssenteret? Håper dere kommer dere ut i dag! :nigo:

Ja det er fastedietten :) Er egentlig veldig i mot dietter, men hadde vært deilig å gjøre en skikkelig innsats og kanskje se litt bedre ut i favorittplaggene :)

Problemet er jo at jeg er redd kiloene kommer raskt tilbake om man dropper ut eller stopper med dietten. Kunne ønske jeg fikk med mannen på det, litt lettere når man er to! Men er nok ikke en typisk mannediett, der funker nok bedre lavkarbo eller helst LCHF!

Jeg og mini trosset vinterværet og kom oss ut! Det var litt av en humpete tur og fryktelig strevsomt, men vi fikk tatt en runde. Jeg hadde den svære brøytebilen bak meg når jeg gikk på fortauet, ble litt stresset kan du si :fnise:

Men hva skulle jeg gjøre? Gå ut i veien? Jeg gikk så fort jeg kunne og kjente brøytebilen puste meg i nakken. Litt ukomfortabelt ;)

Opprinnelig tenkte jeg ta med mini på barnepass på treningssenteret, men nå som jeg vet hvor fort humøret hennes kan snu så tror jeg det er sjanseløst. Er nok bedre at mannen er hjemme med mini og jeg trener på ettermiddagen/kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fastedietten :) Er egentlig veldig i mot dietter, men hadde vært deilig å gjøre en skikkelig innsats og kanskje se litt bedre ut i favorittplaggene :)

Problemet er jo at jeg er redd kiloene kommer raskt tilbake om man dropper ut eller stopper med dietten. Kunne ønske jeg fikk med mannen på det, litt lettere når man er to! Men er nok ikke en typisk mannediett, der funker nok bedre lavkarbo eller helst LCHF!

Jeg og mini trosset vinterværet og kom oss ut! Det var litt av en humpete tur og fryktelig strevsomt, men vi fikk tatt en runde. Jeg hadde den svære brøytebilen bak meg når jeg gikk på fortauet, ble litt stresset kan du si :fnise:

Men hva skulle jeg gjøre? Gå ut i veien? Jeg gikk så fort jeg kunne og kjente brøytebilen puste meg i nakken. Litt ukomfortabelt ;)

Opprinnelig tenkte jeg ta med mini på barnepass på treningssenteret, men nå som jeg vet hvor fort humøret hennes kan snu så tror jeg det er sjanseløst. Er nok bedre at mannen er hjemme med mini og jeg trener på ettermiddagen/kvelden.

Er og litt i mot dietter, tenker at en livsstilsendring er det beste, men det er så vanskelig med så mye godt i butikkene :(

:fnise: Jeg har opplevd det samme men gående uten vogn :P

Jeg kunne heller ikke hatt S med på treningssenteret, da han knapt sover på dagtid og er ustabil i humøret. Hadde han vært en baby som sov masse på dagtid så hadde det sikkert gått bra :) Men nå har jeg ikke medlemsskap heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh mini er så forkjølet stakkars :( Pottetett og masse surkling i nese og svelg. Kjører på med saltvann og nesesuger, og har lagt bøker under sengen for å få løftet den ene siden så hun ikke ligger rett ut.

Hun våknet 5-6 ganger i natt, men jeg klarte heldigvis å få henne til å sove igjen ved å rugge litt i sengen. Håper ikke det varer lenge.. Synes så synd på henne. Stakkars lille, hun får jo nesten ikke frem en lyd når hun gråter. Hun må jo lure på hvorfor hun plutselig har det så vondt og ubehagelig.. Blir nok innedag på oss i dag da. Jeg har vel vært for flink til å lufte henne :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi ikke vært ute på to dager.. Blir litt sprø og sliten! Men føler det er greit å holde oss inne til mini er på bedringens vei. Jeg har nok vært en litt brutal mor, som tar med henne ut i snøfyk og minusgrader mens andre holder seg inne. "Heldigvis" er alle andre med barn som jeg prater med også syke.. Så det er ikke bare oss! Slitsomme netter nå da siden mini blir så tett og kaver, håper det går over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, håper hun blir fort frisk :hug: Har lest at de små kan ligge i vogna når det er minusgrader selv om de er litt syk, så lenge de er godt kledd. Og man blir ikke syk barr av kulde, det må virus eller bakterie til :) Så ikke tenk at det er din feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her bruker vi saltsvanndråper og nesesuger til den store gullmedaljen! Fy søren så tungt det er å bruke nesesuger! Får ut litt med den, men hører at det er masse igjen i nesa til mini. Er vel kanskje ikke meningen at den skal suge så hardt heller, virker jo ukomfortabelt nok som det er! Mini er ikke overbegeistret for verken saltvann eller nesesuger, men i dag lå hun faktisk og koste seg når jeg brukte den så den er visst ikke bare ille. Det skal sies at hun som regel vrir seg unna og gråter når jeg prøver, men i dag var det altså bare kos og gøy ;)

Jeg er glad det er et filter i den og at ikke alt snørret går rett inn i munnen min, det var jo sånn jeg trodde den fungerte :fnise: Syntes det virket litt ekkelt ja ;)

Har ryddet litt i tingene til mini og funnet ut at jeg har gått litt bananas i klær i størrelse 62! Der har vi plutselig hundrevis av bomullsbodyer og bukser :O Og alt er babyrosa :O Er litt lei babyrosa jeg nå :sjenert: I størrelse 68 og 74 har vi derimot ingenting :S Størrelse 68 skal hun etter planen være når sommeren kommer og 74 er jo ikke før på sensommeren. Hvis alt stemmer da! Hun bruker stort sett klær i størrelse 56 nå, selv om jeg tror hun er 60 cm, minst! Skal måle henne til uken så da får vi se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg virkelig som slemme-mammaen når jeg kommer med nesesugeren! Håper hun ikke får traumer av den og meg :P

I dag har det vært ganske slitsomt. Måtte opp kl 04:00 fordi hun kavet og ikke fant roen igjen, så var det byssing og mating og to timer senere sovnet hun endelig. Så slumret og sov vi til 09:30, men har følt meg groggy i hele dag og hatt hodepine. Sovnet liksom bare litt halvveis og med klærne på og full pakke, så ble ikke akkurat kvalitetssøvn. Jeg tvang oss til en tur ut også, for jeg trengte luft og dagslys etter å ha vært inne i to dager. Siden mini verken har feber eller er spesielt tufs uten om slim og snørr så tenkte jeg at det sikkert gikk fint for henne også. Hun fikk et ekstra teppe som skjermet og varmet, og så la vi ut på tur. Absolutt ikke ideelt trillevær nå, kjempetungt å brøyte seg bortover i løssnøen. Blir ganske sliten og svett i de bratteste bakkene ja! Rakk en tur på Posten for å hente en Glossybox som hadde kommet :danse: Et lite høydepunkt i måneden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er glossybox? :)

S sitter i fanget og ser intenst på at jeg skriver :P Han vokste plutselig 3 cm og har blitt veldig lang i overkroppen så har måtyet legge bort flere bodyer i str 62 fordi de er for korte. Og han var 63 cm for en uke siden. Er veldig forskjell på kærne, er til og med noen bodyer i str 68 som snart blir for korte. Men ikke i bredden el armene :P Men er veldig stor forskjell på babyer og ;) Jeg kjøpte et par bodyer i 74 her om dagen, greit å ha liggende tenker jeg.

Huff dakkar lille mini! Jeg kjøpte en nesesuger her om dagen fordi du skrev om den :) Men har ikke testet ennå. Må være slitsom med en syk baby for både henne og dere. Masse god bedring fra meg og S :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Thank you, thank you! God helg til deg og :skya:

I går sluknet mini rundt 21:00, det er det tidligste hun har sovnet for kvelden så langt i livet. Det betydde jo selvsagt at hun kom til å våkne en del tidligere også. Så det var bare å belage seg på en tidlig morgen. Hele natten gryntet og slet hun med å puste, og jeg sov ikke spesielt dypt. Lå bare og hørte på alle de små gryntene og lydene. Plutselig bråvåknet jeg og da lå hun under dynen. Fikk litt panikk da ja kan du si. Hun har gjort det før også, og det bekymrer meg ikke så veldig for det er jo en lett dyne og sengen har jo sprinkler så det går fint an å puste under der, men nå som hun er så tett synes jeg det er ganske ekkelt! Må vel snart vurdere sånn dynekjole om det skjer igjen.

Det har vært en ganske slitsom dag med mye gråt og klaging. Hun virker til tider direkte lykkelig når jeg bruker nesesugeren og faktisk får ut noe. Hun er nok ganske plaget!

Det ble en liten tur ut i dag også, men nå tror jeg snart jeg går over til å bære henne! Vognen er ubrukelig på føre nå. Jeg dytter og kaver for å komme meg fremover, og er nødt til å gå midt i veien for å ha sjans. Det er jo ikke helt optimalt. Tror det finnes terrenghjul til vognen vår og vurderer det sterkt!

Fikk vite at svigermor har kjøpt masse ting til mini. Hun er supersnill! Stas med det første barnebarnet ;)

Det eneste er at hun til tider kjøper ting jeg vil kjøpe selv. Jeg har gledet meg til å kjøpe forskjellige ting og sett mye fint i butikkene som jeg ser frem til å gi til mini. Hvem vet, det kan jo bli mitt eneste barn og min eneste mulighet til å kjøpe søte babyting? Heldigvis kan man jo ha flere av samme ting, men det er jo begrenset hvor mye man trenger :P Nei, jeg får slutte å klage og heller være glad noen gir oss ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glossybox er forresten en abonnementstjeneste hvor man en gang i måneden får tilsendt en glansfull boks (derav navnet) fylt med skjønnhetsprodukter. Det kan være små størrelser på produktene, som reisestørrelser, eller hele originalprodukter. Det er som regel en blanding av neglelakker, sjampo, ansiktskremer osv.. Mange forskjellige merker, men ikke merker som Dior osv da.. Mer normale merker som eks. selges på Vita og sånn. Har fått ting fra The Body Shop, Elizabeth Arden og Vichy, men det meste er faktisk ukjente merker fra hele verden. De vil vel sjekke om det er marked for produktene deres i Norge. Man er oppfordret til å anmelde produktene i ettertid, om man anmelder nok får man gratis esker :)

Jeg har snart abonnert ett år og er greit fornøyd. Noe er fantastisk, andre ting er crap! Det koster ca 180 kr per boks, men er billigere om man bestiller for et halvt år eller et helt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det med at hun kjøper ting som du vil kjøpe. Min svigermor nektet meg å kjøpe div selv, feks hun kjeftet på meg når vi hadde kjøpt vogn. Jeg hadde foreslått å dra sammen å kjøpe men nei hun skulle velge og kjøpe. Så jeg klarer ikke lenger å bli glad for gaver fra henne, en psykisk greie. Men sånn er vel ikke svigermora di? ;) Koselig å få gaver egentlig :)

Huff vondt å lese om mini! Håper denne natta blir mye bedre! Tatt det opp med helsesøster el lege? Du bør kanskje det om hun blir langvarig forkjøla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...