Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, det hadde vært noe det... :rodmer:

...Jeg var hellig overbevist om at hvis jeg ikke la ned dolokket etter at jeg hadde vært på do, så ville dodraugen komme ut av den. Dodraugen så forøvrig ut som nøkken (Theodor Kittelsens nøkk) i hodet mitt...

Haha! Akkurat sånn forestilte jeg meg dodraugen også! :5:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma lurte meg en gang med at hun het Lise Bjarne, så jeg gikk rundt på barnehagen og sa det til alle sammen.

Pappa sa en gang ja da jeg spurte ham om rotter var like store som mennesker. Jeg mistenker ham for å ha lest avisen da jeg spurte. Jeg var naturligvis livredd for å leke i hagen siden jeg så for meg at det var gigantiske rotter der!

Morfar lurte meg en gang med at han holdt på å få en ekstra finger midt i håndflaten. Det viste seg en stund etter å være en blemme...

Anonym poster: 45cf34776b70057a18e1377c9539b625

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel eldre søskenbarn, som jeg trodde hadde svaret på alt, og var skikkelig kloke. Sannheten var vel at de heller hadde ikke helt snøring på ting og tang....

Uansett; da jeg var ca 5 så ble jeg og et søskenbarn på samme alder forklart hva "å pule" var for noe. I følge de som var "litt klokere" så gikk det ut på å ta av seg klærne og ligge oppå hverandre.

Dette måtte jo såklart mitt jevnaldrende søskenbarn og meg teste ut.

Glemmer aldri ansiktet til mamma da hun ropte inn meg og "Olav" til middag, og hun lurte på hva vi hadde gjort på idag. Da kom det fra den søte lille Maya; "Jo, vi har jo ligget nedi hagen og pula".

Mamma ble helt blek......

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at Petter Dass og dodraugen var den samme og at vedkommende bodde i toalettet.

En gang da jeg var 4 sto jeg og stirret lenge i do, min mor spurte hva det var jeg så etter og fikk svaret " jeg ser etter han Petter Dass! "

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle hadde ting de trodde var sant da de var små. Rare, morsomme, gode eller onde ting. Kunne gjerne tenkt meg å høre andres:)

Selv trodde jeg at man fikk sorte flekker på hjertet hver gang man løy(litt som nesen til Pinoccio). Takk for den bestemor! :fnise:

Trodde også dyrene kunne snakke det siste minuttet før midnatt på nyttårsaften:)

Anonym poster: fb94a743d172c554ba27293c55555a89

Dette trodde jeg virkelig på da jeg var liten. :)

stork-1.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker mamma hadde en eske med tusjpenner i forskjellige farger som skulle hjelpe mot forskjellige ting. Hvis hun tegnet et hjerte med den røde pennen på armen min, så ble jeg ikke bilsyk, blå var for å ikke være nervøs for å gå på skolen, grønn var for å bli frisk fortere da jeg var syk, gul var for å ikke få mareritt etc...

Jeg husker at hun ikke alltid husket forskjellen på de forskjellige fargene, og da svarte jeg veslevoksent at "nei mamma! Du må bruke den røde! Vi skal jo kjøre bil!" Jeg var faktisk nesten voksen før jeg fant ut at de "magiske" pennene bare var vanlige tusjer :fnise: . Snakk om å få knust barndomsdrømmen :P

Jeg trodde også at håret på hodet falt av om jeg ikke dusjet ofte nok... Den syntes jeg fortsatt var ganske slemt, men jeg var ikke noe særlig glad i å dusje, så det måtte vel til...

Og pappa var superpappa som visste svaret på ALT. Jeg stilte masse dumme spørsmål som det er vanskelig å svare på ovenfor en fireåring... f.eks en dag vi hadde sunget "anne marlene i grønnmala hus..."spurte jeg: "Pappa! Betyr det å være drita full?". han svarte at det var noe dumt voksne gjorde hvis de drakk for mye brus. Etter det nektet jeg å drikke brus. Huff. Mange dumme spørsmål :P Kommer ikke på mer i farten...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde lenger enn jeg tørr innrømme at fiskepinner var en merkelig type fisk. Trodde liksom de fikk navnet sitt fordi de var små fisker som lignet på pinner, men at øynene og finnene var plukket bort før de ble lagt i esken!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at man ble nærsynt av å sitte for nær TVen (og det "ble" sant!)

Jeg "trodde" mat hadde følelser, og pappa fikk alltid lurt meg til å spise litt ekstra ved å si at maten jeg hadde spist savnet mammaen og pappaen sin (som fortsatt lå på tallerkenen min) fordi jeg fikk så fryktelig dårlig samvittighet. Jeg tror ikke jeg noen gang trodde helt på at det stemte, men tenk hvis det var sant da! :P

Haha, det med at mat har følelser kan jeg fortsatt finne på å tenke jeg! Får dårlig samvittighet hvis jeg legger igjen én ting på fatet xD

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg trodde det var en stilling som het "sigurd" ved barneskolen, fordi at folk sa "hvis du ikke oppfører deg må du opp til rektor og sigurd". Helt til en dag da jeg spurte moren min hva sigurd het, og hun sa Sigurd. Jeg forstod ikke hvorfor rektor hadde en tittel mens Sigurd bare het Sigurd.

- Har også blitt fortalt at jeg spurte moren min om det fantes dinosaurer da hun var liten..

- Prøvde å klippe ut bilder av Disney-cder og legge oppi kassettspilleren i håp om å får høre noe, men det funket ikke særlig bra.

- Trodde at folk i musikkvideoer bare begynte å synge ute blant folk, helt spontant.

- Gruet meg til å bli voksen fordi jeg trodde kvinnen måtte spør mannen om de kunne lage barn, og at det var eneste måten å gjøre det på. Så for meg de to ligge i sengen, og hun spør "skal vi lage barn?", og han svarer "okei". Trodde også man kunne velge kjønn.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at Karl I. Hagen bare het Karl og at "I. Hagen" bare var et kallenavn.

Faren til en venninne av meg var veldig glad i fortelle skumle og ekle historier og en gang fortalte han om en kvinne som hadde vært på en utedo og det viste seg at en mann hadde gjemt seg nede i doen og da hun satt seg ned ble hun tatt på rumpa. Jeg var livredd for å gå på utedo etter den historien. Dessverre hadde vi utedo på hytta.

Ja, samme her med Carl I. Hagen :fnise:

Det med utedoen er sant da!!

Anonym poster: 5603fd0a11858fbb2600fcd1355621bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg trodde det var en stilling som het "sigurd" ved barneskolen, fordi at folk sa "hvis du ikke oppfører deg må du opp til rektor og sigurd". Helt til en dag da jeg spurte moren min hva sigurd het, og hun sa Sigurd. Jeg forstod ikke hvorfor rektor hadde en tittel mens Sigurd bare het Sigurd.

- Har også blitt fortalt at jeg spurte moren min om det fantes dinosaurer da hun var liten..

- Prøvde å klippe ut bilder av Disney-cder og legge oppi kassettspilleren i håp om å får høre noe, men det funket ikke særlig bra.

- Trodde at folk i musikkvideoer bare begynte å synge ute blant folk, helt spontant.

- Gruet meg til å bli voksen fordi jeg trodde kvinnen måtte spør mannen om de kunne lage barn, og at det var eneste måten å gjøre det på. Så for meg de to ligge i sengen, og hun spør "skal vi lage barn?", og han svarer "okei". Trodde også man kunne velge kjønn.

Haha, så søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde at, hvis en gjorde grimaser så kunne en bli slik. (At ansiktet kom til å stivne slik :P)

Trodde også LENGE at lutefisk var en egen fiskeart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Trodde forresten også at kosedyr ble levende når jeg sov.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg farger kom til verden da jeg ble født.

Anonym poster: 0eda0cc9ceef3da2ad42877ec87f39da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den der var jo igrunnen både ganske søt og helt genial da. Mamma'n din var smart som visste å utnytte placeboeffekten. :)

hehe. Det er veldig sant :) og det virket jo!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heelt sikker på at alle elektronisk apparater hadde en ødeleggelsesknapp. Våget ikke trykke på noe som helst, spesielt ikke i bilen - ekstra kjipt å sitte inni det som skal sprenge..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg trodde det var en stilling som het "sigurd" ved barneskolen, fordi at folk sa "hvis du ikke oppfører deg må du opp til rektor og sigurd". Helt til en dag da jeg spurte moren min hva sigurd het, og hun sa Sigurd. Jeg forstod ikke hvorfor rektor hadde en tittel mens Sigurd bare het Sigurd.

- Har også blitt fortalt at jeg spurte moren min om det fantes dinosaurer da hun var liten..

- Prøvde å klippe ut bilder av Disney-cder og legge oppi kassettspilleren i håp om å får høre noe, men det funket ikke særlig bra.

- Trodde at folk i musikkvideoer bare begynte å synge ute blant folk, helt spontant.

- Gruet meg til å bli voksen fordi jeg trodde kvinnen måtte spør mannen om de kunne lage barn, og at det var eneste måten å gjøre det på. Så for meg de to ligge i sengen, og hun spør "skal vi lage barn?", og han svarer "okei". Trodde også man kunne velge kjønn.

Hvem var egentlig Sigurd da? :klo:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten (type 3 år) trodde jeg at unger kom ut av rumpa. Min mor hadde nemlig fortalt meg dette, da hun tydeligvis syntes at jeg var for ung for til å få høre hvordan det egentlig hang sammen. Dere kan tro at jeg ertet søsteren min mye for dette, for jeg ble tatt med keisersnitt!

Anonym poster: 628ce61ade08f68ec97de596ec65dfc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...