Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Også trodde jeg det fødselsmerket(?)Gorbatsjov hadde i pannen var hjerneblødning etter han hadde falt ned fra en flytrapp(sånne på hjul). Hvor jeg hadde det fra vet jeg ikke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne er litt rar; men moren min elsket å lage nye matretter (vi var de første i bygda med salat, milkshake....), og en dag så lagde hun risotto. Vi hadde en nabo som het Nils Otto, så jeg trodde faktisk frem til ganske bra alder at risotto het Nils Otto!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg trodde faren min eide en spektralstein.

At de brukte hullmaskin når de stakk i fingeren på legekontoret for å ta CRP/blodsukker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er litt rar; men moren min elsket å lage nye matretter (vi var de første i bygda med salat, milkshake....), og en dag så lagde hun risotto. Vi hadde en nabo som het Nils Otto, så jeg trodde faktisk frem til ganske bra alder at risotto het Nils Otto!

Hahah fantastisk! Hadde også en gutt i klassen som het Per Otto, trodde lenge at han het Per Lotto, og kalte han for det i flere år :)

Anonym poster: 88bc6e6cbe3e76f48bdf917abdcc6da5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor lurte meg når jeg var liten til å tro at en glassklump hun fant var en diamant. Jeg trodde på det helt til sommeren 2010... :nocomment:

Utrolig at hun beholdt den klædden i nesten 14 år i gangen :fnise:

Også der vi bodde da jeg var liten, hadde vi en liten matbutikk like ved. Familien som drev butikken (driver enda), heter Harby, og mange kalte dermed butikken her for "Harby'n". Jeg trodde det var navn på et sted, og begynte å tenke at det var kaniner der osv. Husker at jeg spurte pappa når vi skulle på Harbyen :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde virkelig at man fikk firkantede øyne av å se for mye på tv. Jeg skrudde av tv midt i tegenefilmer osv for å unngå dette, og gikk ofte og sjekket øynene i speilet etter jeg hadde sett lenge på tv. Noen ganger tenkte jeg til og med at de begynte å bli litt firkanta, at jeg kunne se forskjell og måtte passe meg.

Ellers trodde jeg man fikk mark i magen av å spise snø.

Mamma fikk mark, sa hun en gang. Hun måtte ligge på magen mens bestemor plukket mark ut av rumpa hennes. Jeg aner ikke om det er sant!

Anonym poster: 401c66f1efa2057b77b3c567ea611318

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de brukte hullmaskin når de stakk i fingeren på legekontoret for å ta CRP/blodsukker.

Å, jeg trodde de brukte stiftemaskin til det, hehe :fnise:

Mamma fikk mark, sa hun en gang. Hun måtte ligge på magen mens bestemor plukket mark ut av rumpa hennes. Jeg aner ikke om det er sant!

Anonym poster: 401c66f1efa2057b77b3c567ea611318

Godt mulig det er sant! Tanten min gjorde det flere ganger på kusinen min dersom kusinen min fikk mark og de ikke hadde anitmarkemiddel tilgjengelig.. Nam!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er egentlig ganske flaut, men da jeg var veldig liten overbeviste min far meg om at hagl i virkeligheten var fiskeegg. :fisk:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg kunne dø av å spise rognebær, for det sa mamma alltid da jeg var liten. Hadde passert 30 og fått egne barn (!!) før jeg fikk vite at det var tull :flau:

Jeg var overbevist om at det når som helst kunne komme hai ut av luftelukene i bassenger hvis jeg var der alene (hadde vel sett noe sånt på en film en gang). Dette sitter så dypt at jeg fremdeles peller meg ut av bassenget i en rasende fart hvis jeg plutselig oppdager at jeg er alene i det...

Jeg trodde at nøkken levde i tjernet i skogen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at døde mennesker ble puttet inn i gravsteinen, og jeg funderte en del på hvordan de egentlig fikk plass inni der..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg trodde at døde mennesker ble puttet inn i gravsteinen, og jeg funderte en del på hvordan de egentlig fikk plass inni der..

nååå så søtt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At stjerneskudd lagde de stjernene man får fra de digre kassene man skyter opp på nyttårsaften..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var liten så hadde mamma gitt meg en "magisk" tøyhøne som verpet frem små kinderegg til meg, da en hver lørdag selvsagt.

Jeg hadde en mistanke om at det bare var lureri, for det var flere ganger jeg sjekket inni høna om det var noe der og det var det jo aldri, eggene kom jo bare når mamma var der. Men så en dag hadde jeg en venninne på besøk og skulle vise henne høna, og til min store overraskelse så lå det jo et kinderegg inni der når vi sjekket. Fra da var jeg lenge overbevist om at jeg hadde en magisk kinderegghøne (var ca. fem år) :fnise:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fortalte meg om at jeg pillet meg i nesa var det krabber som kom å kløyp meg i nesa som liksom "bodde" i nesa mi.. sluttet da gitt

Endret av Fågel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 1989, men når året 1995 kom var jeg sikker på at det kom til å være 1995 for alltid, dette trodde jeg til langt ut 1998, skjønte ikke hva nyttårsaften var så stor greie for.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er født i 1989, men når året 1995 kom var jeg sikker på at det kom til å være 1995 for alltid, dette trodde jeg til langt ut 1998, skjønte ikke hva nyttårsaften var så stor greie for.

Hahaha, så utrolig søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er litt teit, men jeg var bare 3 år. Og trodde babyer kom med posten.... Så da broren min ble født, og jeg ble dypt skuffet siden jeg ville ha lillesøster, så forhandlet jeg med postmannen. Vokste opp på landet med landpostbud, så alle pakker ble levert på døren....

Samtalen gikk som her;

Postmann; Maya, gratulerer med lillebror!

Jeg; Vil ikke ha lillebror, vil ha lillesøster:(

Postmann; Men; neste gang jeg kommer så kan jeg ta med pakke til deg, så kan jeg få lillebror?

Jeg; JAAAA!!!!!!!!

Neste gang postmannen var innom (med en stor pakke fra Ellos som mamma hadde bestilt);

Postmann; Maya, nå har jeg med stor pakke til deg...

Jeg; Åhh.......(litt tvilende og usikker...)

Postmann; Ja, du sa jo det at jeg skulle få lillebror......

Jeg; NEEEEEI!!!!!!! DUSTEPOSTMANN!!

Så; da lærte jeg, etterhvert, at barna kommer ikke med postmannen, og man forhandler ikke med småsøsken.

For en morsom historie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde på "spøkelsestimen" dvs timen mellom midnatt og klokken 01. Jeg tror jeg hadde lest om det i en av Mummitroll-bøkene da jeg var omtrent 7. Spøkelsestimen er da alle de skumle og magiske tingene skjer. Så da jeg noe senere avanserte fra Mummitrollet til Drakula, ble jeg så mørkeredd at jeg ikke turde å legge meg før klokka var blitt 1, flere netter på rad. Forestillinga om spøkelsestimen hang liksom igjen. Så hvis jeg kunne holde meg våken til klokka ett uten at noe skummelt skjedde, så var det trygt.

Gav seg litt etter hvert. Men Drakula er seriøst skummelt for en 10-åring. Iallfall for meg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde på følgende ting:

- At man blir nærsynt dersom man satt for nær TV'en.

- At tann-feen eksisterte.

- At foreldrene mine kun het Mamma og Pappa.

- At man mister tenner om man spiser for mye godteri.

- At når man slår av lyset, så kommer alle de skumle fantasifigurene frem fra skyggene.

Anonym poster: 880f24683abd36409e6c75d6f771400c

En venninne av meg trodde i mange år at hun hette Lillesøster. Hun presenterte seg som det, også.

Hva heter du, da? Lillesøster!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...