Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en onkel som heter Øyvind og i mange mange år trodde jeg han het "Onkeløyvind". Da gjerne uttalt "onke-løyvind".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker dere den gamle reklamen om Severin Suveren som ble født med ski på beina? Da jeg var lita trodde jeg at alle ble født med noe, og husker jeg spurte mamma hva jeg ble født med. Ble rimelig skuffa da jeg fikk svar :(

Jeg lurte også lillebroren min til å tro at sukkerspinn var edderkoppspinn. Han likte det ikke etter det : P Huff, snill storesøster jeg var!

Fra jeg var 1 år gammel til jeg var 9 hadde vi en katt som het Oscar. Da jeg var 9 år flyttet vi til en annen del av byen. Oscar ble borte en måneds tid før vi flyttet. Jeg var sønderknust, husker jeg fortalte alle vennene mine om denne katten og om hvordan han bare forsvant. Da jeg var 18 år var jeg på besøk hos min tante, og det ble snakk om der vi bodde før. Her nevner jeg Oscar og lurer på hva som kan ha skjedd med han siden han bare ble borte. Så utbryter tanten min; Men, Oscar ble jo avlivet?

Grrr, moren min innrømmet det til meg 9 år senere. Ikke rart jeg ikke fikk lov til å henge opp plakater..

Edit: Kom på flere ting : P

Endret av Tesss
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde kongen bestemte alt, for slik var det jo i eventyrene. Jeg trodde også at man kunne utdanne seg til kongelige titler, og at det var en helvettes intervjuprosess:p

Siden mamma jobbet i barnevernet trodde jeg at hun kunne være så ekkel hun ville, og at ingen noen sinne ville si fra. Dette var nok relatert til at jeg ikke fikk godteri på en onsdag, eller ikke fikk mamma sitt soverom, som jeg syntes var veldig slemt. Jeg trodde barnevernet skulle hjelpe barn med slikt:p I tillegg brukte jeg dette til å true vennene mine når de ikke gjorde som jeg ville. "Mamma jobber i barnevernet, hun kan ta deg og gi deg bort, når som helst!".

Søstra mi fortalte at hufsa spiste ungene i øverkøya, men hun kunne være grei og ofre seg :glare:

Trodde også besteforeldrene mine kunne dø når som helst, for besteforeldre var jo så gamle!

Anonym poster: d3e11ce02add8208caf8456f55556a0f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at man garantert slapp å gå med briller om man fikk i seg A-vitaminer. Ser jeg kunne formulert meg bedre, men alvorlig mangel på A-vitamin fører til blindhet. :opplyser:

Vi kan få i oss A-vit via andre ting enn bare gulrøtter ;) Jeg vet at gulrøtter er bra for synet, men det betyr ikke automatisk at man må bruke briller om man som unge ikke ville spise opp gulrøttene hver gang.

Anonym poster: 7a6cbbdb137766f88c3d068d91438f20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde at maten kom ut gjennom nesa, dersom man spiste med hatt/lue på.

At man får pene barn av å spise masse løk (noe mamma sa hun hadde spist masse av :fnise: ).

Jeg skjønte ikke at musikken vi hørte på cd-spilleren/radioen var opptak. Så jeg trodde at når jeg skiftet sang, måtte bandet skyndte seg å spille en annen sang.

Anonym poster: 065511c96905093d0743072d9d14169c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra jeg var 1 år gammel til jeg var 9 hadde vi en katt som het Oscar. Da jeg var 9 år flyttet vi til en annen del av byen. Oscar ble borte en måneds tid før vi flyttet. Jeg var sønderknust, husker jeg fortalte alle vennene mine om denne katten og om hvordan han bare forsvant. Da jeg var 18 år var jeg på besøk hos min tante, og det ble snakk om der vi bodde før. Her nevner jeg Oscar og lurer på hva som kan ha skjedd med han siden han bare ble borte. Så utbryter tanten min; Men, Oscar ble jo avlivet?

Grrr, moren min innrømmet det til meg 9 år senere. Ikke rart jeg ikke fikk lov til å henge opp plakater..

Åh, en liknende ting skjedde med meg - bortsett fra at det var jeg som, uten å mene det, knuste illusjonene til venninnen min!

Det var da vi selv hadde et kull med kattunger, og slet med å finne hjem til dem alle. Jeg var vel rundt åtte år gammel, og diskuterte dette med en jevnaldrende venninne.

Meg: "Uff, jeg skulle ønske vi kunne beholde alle kattungene... det er vanskelig å finne gode hjem til dem!"

Hun: "men dere kan jo bare ta dem til dyrelegen! Det er jobben hans, det, å finne hjem til valper og kattunger og andre dyr man ikke kan ha lenger! Du bare kjører dem dit, og så tar han seg av alt sammen!"

Meg: "Hæ? Dyrelegen gjør jo ikke det!"

Hun: "Jooo..."

Meg: "Ne-hei!"

Hun: "Jammen,jammen, når man får kattunger, så..."

Meg: "Det eneste dyrlegen gjør er å avlive dem på en ordentlig måte, skjønner du vel!

Hun: *store tårevåte øyne*

Slemme Lille-Uglen...

Jeg skjønte først i ettertid at noen kanskje hadde fortalt henne noen hvite løgner... :(

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Husker jeg trodde det nærmest var tilfeldig hvilket kjønn man ble når man ble stor :ler: Da var jeg veldig liten altså. Men husker godt at mamma snakket om at "når du blir dame", og jeg ble helt forskrekket og sa "jammen jeg skal jo bli mann, sånn som pappa!" :hoho:

Hører med til historien at jeg var pappa-jente :P En kjønnsforvirret sådan.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at det bodde et stort troll under et komlokk/en brønn på gården til besteforeldrene mine. Det var relativt usikra, bare å løfte lokket til side, så de sa det vel for å hindre at jeg skulle dette nedi!

Også trodde jeg at alle svensker var dumme for det sto det i svenskevitsene. :flau:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

jeg kom på to stykker faktisk:

1: at det var en forbindelse mellom glasskåret på parkeringsplassen og naboens hund. Mamma hadde sagt at jeg ikke måtte knuse det (under skoen min) for da får "nabohunden" vondt i foten. Jeg skjønte jo ikke at hunden faktisk måtte tråkke på glasset først. (dette var vel egentlig mer en "ting du var litt treg med å skjønne", men det får gå.

2: Når pappa saltet utenfor sa han at han strødde løvepulver som skulle holde løvene borte. Da jeg påpekte at løver bare bodde i Afrika sa han det var fordi alle andre hadde jagd dem bort med løvepulver, og at de i Afrika ikke hadde råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 5-6 år dro vi til Hellas, og da husker jeg at jeg trodde at koffertene våre gikk på koffertbånd hele veien ned til Hellas :hoho: Jeg så jo koffertene bli borte på et bånd og så fikk vi dem igjen på et bånd. Det var jo logisk at vi måtte vente litt på koffertene våre, for de hadde tross alt blitt frakta på bakken hele veien :fnise:

Det der med katten har jeg også opplevd, bare at det var "omplassert" og ikke "borte"... En gammel katt vi hadde som "fikk et nytt hjem hos noen med stort hus og hage" da vi fikk hund og vår gamle pus absolutt ikke aksepterte en hund i huset. Det er vel ikke mer enn et par år siden det gikk opp for meg at gamlepus ble avlivet :trist:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blandet Hitler og Satan.

Haha! Jeg trodde faktisk at Satan og min bestefars stefar ( gift med hans mor i godt voksen alder) var den samme. Var livredd mannen og løp så snart jeg så ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde aaaltfor lenge på at videospilleren kun fungerte når det regnet....

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jeg trodde aaaltfor lenge på at videospilleren kun fungerte når det regnet....

ROFLMAOPIMP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde aaaltfor lenge på at videospilleren kun fungerte når det regnet....

:laugh: Foreldrene dine er lure mennesker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hvis man lagde grimaser altfor ofte, så kunne ansiktet "fryse", og man måtte gå med den grimasen resten av livet :P Det hadde pappa sagt.

Og at dersom man svelget tyggegummi satt den fast inni deg i 40 år før den kom ut.

Anonym poster: 1100cc2f58b1d1bf179697deb7e5d71d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abcdefgh

Mamma sa at det brune på bananen var sjokolade! Gikk på den sykt lenge av en eller annen grunn..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...