Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk tyggistre i magen hvis man svelget den* (Hater autocorrect)

Anonym poster: 03bbbb03f2fbccdeb2ab928edee6ee38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt en foreleser som heter Bror Petter Gulden :P Google han så får du se hvordan en Bror ser ut! :P

Haha, konge! Da vet jeg det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også trodde jeg alltid at bomfunk MC sang: rakkamakkfååååå. Fant ut for litt siden at det er rock the microphone. Haha..

Anonym poster: 03bbbb03f2fbccdeb2ab928edee6ee38

Haha, jeg og! Tok meg kjempelang tid før jeg fant ut av det!

Jeg har en kompis som trodde at Springsteen sang "Burning Scooter" istedet for "Born in the USA".. Det er kanskje værre enn vår lille Bomfunk MC glipp :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man folke tyggistre i magen hvis mannsroller tyggis.

Også trodde jeg alltid at bomfunk MC sang: rakkamakkfååååå. Fant ut for litt siden at det er rock the microphone. Haha..

Anonym poster: 03bbbb03f2fbccdeb2ab928edee6ee38

Ah! Sangtekster er vanskelig.

"Re streit fråm te tåpp off maij åh, is a rakk rakk rakkamakkafo!" Hehe :P Og sånn sang jeg den til jeg var 16-17.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde oppriktigtalt at veivesenet var et dyr, for jeg hadde hørt om det på nyhetene :fnise: Litt av noen bilder. Jeg var livredd når vi kjørte bil, for jeg trodde at veivesenet skulle komme å ta meg... Det verste var kanskje at mamma "fyrte oppunder" med å si at hvis jeg ikke satt pent i bilen med belte på, så kom veivesenet til å ta meg.

Litt av en a-ha opplevelse jeg hadde for en tid tilbake :laugh:

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra jeg var 1 år gammel til jeg var 9 hadde vi en katt som het Oscar. Da jeg var 9 år flyttet vi til en annen del av byen. Oscar ble borte en måneds tid før vi flyttet. Jeg var sønderknust, husker jeg fortalte alle vennene mine om denne katten og om hvordan han bare forsvant. Da jeg var 18 år var jeg på besøk hos min tante, og det ble snakk om der vi bodde før. Her nevner jeg Oscar og lurer på hva som kan ha skjedd med han siden han bare ble borte. Så utbryter tanten min; Men, Oscar ble jo avlivet?

Grrr, moren min innrømmet det til meg 9 år senere. Ikke rart jeg ikke fikk lov til å henge opp plakater..

Jeg syntes slikt er forferdelig dårlig gjort. En ting er på forenkle ting eller på "pynte på sannheten" for barn, men å lyve på den måten syntes jeg ingenting om. Hadde selv foreldre som sendte marsvinene min på "en gård". Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor de ikke kunne si det som det var. Før eller senere vil jo barn måtte lære om døden. Jeg ble faktisk forbanna da det gikk opp for meg (var vel rundt 16 da jeg plutselig tenkte over det)

Å lyve til barna sine syntes jeg ingenting om

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også trodde jeg alltid at bomfunk MC sang: rakkamakkfååååå. Fant ut for litt siden at det er rock the microphone. Haha..

Anonym poster: 03bbbb03f2fbccdeb2ab928edee6ee38

Nøyaktig det samme trodde jeg de sang helt til jeg leste innlegget ditt nå...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde oppriktigtalt at veivesenet var et dyr, for jeg hadde hørt om det på nyhetene :fnise: Litt av noen bilder. Jeg var livredd når vi kjørte bil, for jeg trodde at veivesenet skulle komme å ta meg... Det verste var kanskje at mamma "fyrte oppunder" med å si at hvis jeg ikke satt pent i bilen med belte på, så kom veivesenet til å ta meg.

Litt av en a-ha opplevelse jeg hadde for en tid tilbake :laugh:

Hahahahahhaha, det trodde jeg også!! :skratte:

Helt til jeg en dag så to karer fra veivesenet stå og grave i veien nedi byen der vi bodde, og jeg leste det som stod på ryggen på jakkene deres. Jeg husker jeg ble litt skuffa fordi det ikke var et vesen i det hele tatt. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes slikt er forferdelig dårlig gjort. En ting er på forenkle ting eller på "pynte på sannheten" for barn, men å lyve på den måten syntes jeg ingenting om. Hadde selv foreldre som sendte marsvinene min på "en gård". Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor de ikke kunne si det som det var. Før eller senere vil jo barn måtte lære om døden. Jeg ble faktisk forbanna da det gikk opp for meg (var vel rundt 16 da jeg plutselig tenkte over det)

Å lyve til barna sine syntes jeg ingenting om

Nei, var rimelig sjokka da jeg fant det ut. Katten hadde visst vært syk, hadde urinveisinfeksjoner og div. Men uansett! Kan ikke huske at hun noen gang sa det rett ut at han var blitt borte, eller om jeg bare antok det. Etter som tiden gikk syntes hun det var mer og mer "unaturlig/ubehagelig" og fortelle sannheten. Det verste var at det var hos en "nabo" som tok slike oppdrag :( men sånt var vel vanligere på 90-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert nevn tusen ganger fra før av, men jeg trodde at dersom man styrtet i et fly, eller ramlet ned med en heis, var det bare å hoppe rett før man traff bakken (måtte så klart stå oppå flyet eller heisen da, var ikke helt idiot heller).

Trodde også at dersom man skar grimaser for lenge, ville man bli sånn (sikkert også nevnt tusen ganger før).

Ikke minst trodde jeg at teksten på refrenget til "Do They Know it's Christmas" var "Vidar Våg", "Vidar Våge" eller noe i den duren.

Endret av Rumpenisse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Husker jeg fikk litt dårlig samvittighet hver gang jeg satt på min kassett med norske barnesanger. Jeg trodde at hver gang jeg satt den på, måtte de barna som sang skynte seg å møtes for å synge.

Trodde det fungerte litt som live radio.

- Jeg tok en togtur en gang sammen med bestemor. Da pappa skulle hente oss på togstasjonen, skulle jeg forklare at vi møtte en venn av han. Ingen av oss husket navnet, så han prøvde å få oss til å beskrive han. Etter han hadde spurt om hårfarge og alt det der, spurte han meg om han hadde mage.

Jeg skjønte ikke at det han egentlig spurte om, var om han var tykk eller ikke. Derfor svarte jeg så bokstavlig som jeg tolket spørsmålet, "ja, han har rygg også!".

Så det er et utrykk jeg ikke skjønte i mine yngre dager.

- Jeg skjønte ikke hvorfor bestemor og bestefar ble så lei seg hver gang de ikke fikk nok riktige på lotto. De kunne jo bare sette runding rundt resten av tallene på kupongen, slik de hadde startet!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert nevn tusen ganger fra før av, men jeg trodde at dersom man styrtet i et fly, eller ramlet ned med en heis, var det bare å hoppe rett før man traff bakken (måtte så klart stå oppå flyet eller heisen da, var ikke helt idiot heller).

Det hørtes bare sååå logisk ut! Skjønner jo at det egentlig ikke går, men sånn i teorien... HeHe =P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at alle som fikk blindtarmbetennelse hadde svelget tyggis, fordi den da ble sittende fast "nedi der". Hadde selvfølgelig ingen peiling på hvor blindtarmen var, bare at det var veldig trangt der :fnise:

Anonym poster: cf4d1ef4243407179497108d5551a03a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle âme

2. Eg trudde at skyer formet som figurer som f.eks ein elefant på himmelen var død. Altså at viss det var ein figur forma som ein f.eks elefant, skilpadde, flyndre elns så va det dyret dødt og hadde komt opp i himmelen. 

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du fikk krøllete tær av å sove med sokker på.

Endret av positivitet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

1. Eg trudde homofile hatet kvinner så eg var livredd dem. Har ingenting imot homofilie idag, trudde det da eg var 2-5 år.

2. Eg trudde at skyer formet som figurer som f.eks ein elefant på himmelen var død. Altså at viss det var ein figur forma som ein f.eks elefant, skilpadde, flyndre elns så va det dyret dødt og hadde komt opp i himmelen. 2-5 år.

3. Eg trudde at jorda var Norge så når man skulle til eit anna land måtte man ta romskip. 2-5 år.

4. Eg trudde at The ring jenta skulle komme og spise opp golvet rundt senga mi når eg sov. 4-7 år gammal.

5. Eg trudde at når eg var på rommet mitt som liten om kvelden da det var mørkt at spidermann plutselig var i vinduet, så eg turte aldri å gå inn dit aleine når det var mørkt. 3-7 år.

Koffor eg trudde alt dette er for meg ein gåte.

Trudde også at viss man ville få barn måtte man reise til ein fabrikk til Geilo og sette dem sammen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...