Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da bestemor sa man får fin sangstemme av ekstra svidde pannekaker - så spiste jeg i vei! Har faktisk spist en helt svart pannekake - og det er ingen overdrivelse:)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

En gutt i klassen min på barneskolen fikk alle til å tro at "runke", det var når to gutter gned rumpene sine mot hverandre. Det syntes jo vi var grådig sært, men ingen hadde egentlig peiling så da var det sikkert slik.

Endret av Raindrops
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstod ikke at karius og baktus bodde i munnen til jens, trodde de bodde i en vanlig gate. Og siden gata var rød(tungen) konkluderte jeg med at også alle veiene der jeg bodde var røde, men at de bare hadde blit skitnet til at alle bilene.

Anonym poster: e783c467dab39e8bf1c8a85db2c2888a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at i halsen så hadde man to tynne rør, en til mat og en til drikke og at hvis man ikke tygde maten skikkelig så ville røret tette seg igjen og jeg kunne bli kvalt :)

Husker jeg så for meg to rør som ledet ned til magen og at de så ut som sånne kjempetynne sugerør.

Vet ikke hvor jeg fikk det fra, men hadde ganske livlig fantasi :)

Å, jeg hadde lignende forestilliinger! Husker jeg var livredd for å få mat/drikke ned i pusterøret, så ved hvert måltid spurte jeg mamma/pappa/andre voksne hvilken side matrøret var (tror det er venstre?), også tygget jeg maten med tannrekka på venstre side, og lot ikke maten fordele seg i munnen. Haha!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var svømmebasseng på taket det sykehuset som lå i nærheten av stedet hvor jeg vokste opp. Grunnen var at brannstigene hadde bøyleformede rekkverk som liknet rekkverkene til stigene i svømmehallen.

Videre visste jeg også at svømming var bra trening for dem som skulle komme i form etter sykdom eller operasjoner. Jeg så for meg at sykehuset hadde egne dager hvor pasientene samlet seg på taket for å trene. :ler:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man kniper øynene hardt sammen ser man et slags hvitt lys. Jeg trodde alle på utsiden også så dette lyset, og at jeg dermed kunne skyte lyn med øynene. Pappa bygget opp under dette og sa "oioi, se der, nå skyter hun lyn med øynene igjen!" og alle spilte med.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var redd for kirkegårder, for jeg trodde de døde kom opp av gravene......(enda så synes jeg det er litt småskummelt å gå alene etter at det er mørkt på gravstedet....),

Dette var pga min kjære farmor... Hun brukte alltid å ta med seg søskenbarnet mitt og meg når hun skulle stelle gravene, og med maur i rumpa og lopper i blodet så klarte ikke vi ungene å være rolige, så vi lekte gjemsel og sisten rundt omkring på kirkegården. Farmor sa til oss at vi måtte være stille, hvis ikke så kunne vi vekke de døde........fullstendig angst!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at englene bokstaveligtalt dalte ned i skjul. *jule sangen* så får meg at de dalte ned bak pappas vedskjul :lillesky:

Det trodde jeg også da jeg var liten. Foreldrene mine har alltid syntes at det har vært festlig, så da jeg var hjemme på juleferie i 2011 snek jeg meg ut i vedskjulet når de var på butikken og hang opp 10-12 engler inni der for å "bevise" at jeg hadde rett ;).

Endret av Solbærsaft
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde at kandissukker var steiner som man plukktet ute på grusveien. dette fordi min bestefar lurte meg til å tro det! :fnise: tror det er det beste minnet jeg har om han :blomst:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg trodde at folk som ikke var døpt ikke hadde navn og kunne ikke forstå hvordan det gikk an at man kunne hete noe dersom man ikke var døpt.

og så den julesangen: her kommer dine arme små, så trodde jeg teksten var: her kommer dine armer små

Endret av BettyBoop
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man fikk firkantet ansikt når man så på tv. Var moren til ei venninne som sa det. Sikkert fordi hun hadde sett seg lei på at vi så på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Crazycatlady

Ja,har en til i samme kategori :)

Er vel sånt mange har hørt fra foreldrene sine,men jeg tok det veldig seriøst og var overbevist om at hvis jeg gjorde det så kom jeg til å dø.Var en bekymra unge :)

Mamma sa at man ikke skulle ligge og spise for da kunne man bli kvalt.En gang var det en som lå og spiste potetgull på sofaen,og jeg var kjemperedd for at han skulle bli kvalt.Han bare lo av meg,men jeg var helt overbevist :)

Endret av Crazycatlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg løp rundt å hylgrein når det kom et helikopter samtidig som jeg sa til kusina mi "TENK OM DET KOMMER SÅNNE HOTTENTOTT MENN OG TAR OSS!!"

Jeg trodde morfar skulle kidnappe meg når han skulle hente meg i barnehagen én gang.

Jeg trodde at dersom jeg sølte noe som var brannfarlig begynte det automatisk å brenne. Klarte å søle ut en flaske med neglelakkfjerner på bordet og hylte ut " MAMMAAA! DET BRENNER, BRANN, BRANN!!!!!"

Jeg trodde også at det ville vokse epletrær, appelsintrær osv dersom jeg spise frøene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg trodde også at dersom jenter ikke tok p-piller så ble de gravide helt av seg selv!

Da var en av barnehage-tantene gravid og fortalte litt om hvordan hun ble det. "Jeg glemte å ta pilla mi" og vips så trodde snoopy at man befruktet seg selv og at dersom man glemte å ta medisinen ble man helt automatisk gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde også at man ble nærsynt av å sitte for nær TVen (og det "ble" sant!)

Jeg "trodde" mat hadde følelser, og pappa fikk alltid lurt meg til å spise litt ekstra ved å si at maten jeg hadde spist savnet mammaen og pappaen sin (som fortsatt lå på tallerkenen min) fordi jeg fikk så fryktelig dårlig samvittighet. Jeg tror ikke jeg noen gang trodde helt på at det stemte, men tenk hvis det var sant da! :P

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at man ble nærsynt av å sitte for nær TVen (og det "ble" sant!)

Jeg "trodde" mat hadde følelser, og pappa fikk alltid lurt meg til å spise litt ekstra ved å si at maten jeg hadde spist savnet mammaen og pappaen sin (som fortsatt lå på tallerkenen min) fordi jeg fikk så fryktelig dårlig samvittighet. Jeg tror ikke jeg noen gang trodde helt på at det stemte, men tenk hvis det var sant da! :P

Haha, disse pappaene altså! :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestemor sa man får fin sangstemme av ekstra svidde pannekaker - så spiste jeg i vei! Har faktisk spist en helt svart pannekake - og det er ingen overdrivelse:)

Det trodde jeg også, bare med pølser! Når vi tente bål ute, valgte jeg alltid å grille pølsen helt svart slik at jeg skulle få fin sangstemme hehe. Min småhysteriske mamma var redd det var helsefarlig og prøvde å få meg fra det, mens pappa var mer "pøh, hun overlever nok". :-p

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...