Stueloff Skrevet 24. oktober 2020 #841 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg trodde at "falsk" var en nasjonalitet. Når jeg var seks år gikk jeg rundt å fortalte alle at jeg tidligere hadde fjernet de falske mandlene og snart skulle jeg fjerne de norske. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 24. oktober 2020 #842 Del Skrevet 24. oktober 2020 (endret) En familie vi ble kjent med på en sydentur hadde et fosterbarn på min alder. Jeg spurte moren min om hvorfor hun bodde der. Moren min ville ikke si noe om vold og omsorgssvikt, bare at moren til Henriette jobbet så mye og derfor hadde liten tid til henne. Jeg tenkte i flere år over dette, om det var slik systemet fungerte. Så kanskje noen som hater barnevernet tror at det er grunn nok til å havne i fosterhjem? Kan være lurt å være ærlig med barna så de ikke tror at det er sånn det fungerer. Endret 24. oktober 2020 av Pipaluk 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 28. oktober 2020 #843 Del Skrevet 28. oktober 2020 Jeg trodde fram til jeg var ca 10 år at veldig mange av mine farmors venninner hadde samme fornavn, nemlig 'Fru'. Hun kunne omtale dem som Fru Hansen osv... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 11. januar 2021 #844 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg trodde alle smilende voksne var snille, og alle som så sinte ut var slemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie Amberson Skrevet 11. januar 2021 #845 Del Skrevet 11. januar 2021 On 1/19/2013 at 7:42 PM, Aldrisur said: Jeg husker at jeg spurte moren min om man måtte være gift for å bli gravid. Hun svarte jo selvsagt JA. Man oppdrar da sine døtre til høy moral! Etter noen år i god tro på dette "prevensjonsmiddelet", gikk sannheten brutalt opp for meg. Hm, det virker vel egentlig som at hun ville bli bestemor i ung alder. 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 11. januar 2021 #846 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg trodde alle utlendinger var mørke i huden... 🤣 Jeg skjønte ikke hvordan posten fungerte. Foreldrene mine hentet pakker på forskjellige steder og den eneste logiske forklaringen jeg klarte å konstruere var at alle postkontor fikk samme pakke og så hentet du den der du ville. Det hadde blitt fryktelig mange pakker. 🤣 Jeg trodde på den ene tanten min som sa at edderkoppene i huler i Australia kunne veie mange hundre kilo. Folk sa jo hele tiden at edderkoppene der er sååå svææææære, så påstanden hennes ble bekreftet ofte. Jeg trodde jeg var flink til å gjemme meg. Ingen barn er flinke til det. Jeg trodde også at bestemor ikke skjønte at det var jeg som var julenissen det ene året. Selv om jeg mistet skjegget... Jeg trodde folk bodde i samleie (sameie). Og at det het brustag (bursdag). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhiks Skrevet 11. januar 2021 #847 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg var 27 år da jeg fant ut at en tunfisk er gaaaanske så mye større enn de små bitene som ligger i lake i hermetikkboksen.. 😂 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 11. januar 2021 #848 Del Skrevet 11. januar 2021 Da jeg var yngre, så trodde jeg at det bare var én grense over til Sverige, og det var Svinesund. Syntes det var litt rart at de som bodde nord i landet orket å dra til Sverige da de først måtte dra ned til Svinesund. Og så var det vel dette med at man fikk fin sangstemme av spise skorper. Hvem fant på det? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guri-Guri Skrevet 11. januar 2021 #849 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg trodde folk giftet seg fordi de ville ha barn og at selve seremonien fikset baby. Hvis noen hadde 5 barn hadde foreldrene selvfølgelig giftet seg 5 ganger. 🤔 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 11. januar 2021 #850 Del Skrevet 11. januar 2021 Trodde at tippoldefaren min var Hitler. Han hadde 2 navn, hvor ene var Adolf. (var altså ikke i slekt 😅) Trodde man fikk diabetes (eller sukkersyken som vi sa) av å spise hubbabubba. Trodde minibanken var stengt i helgene, for det sa mamma når vi maste på å dra på kiosken. Trodde også at mine 2 nærmeste naboer var Wenche Myhre og Åge Alexandersen. Trodde helt og fullt på det, og var ganske så starstruck. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. januar 2021 #851 Del Skrevet 12. januar 2021 Om jeg svelget for eksempel druestein så ville det vokse druer i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamina82 Skrevet 12. januar 2021 #852 Del Skrevet 12. januar 2021 (endret) Gjest Kaxxy skrev (På 19.1.2013 den 23.10): At om man gikk med skoene på feil fot, så ble føttene formet feil, eller annen misdannelse (hadde mareritt flere ganger om at det vokste mange fler føtter pga dette lol) Men dette er jo fakta. Føttene formes etter skoene. Serlig når man er liten er føttene myke og lett formelig. I Kina var det før (og sikker noen steder enda) kultur for å binde føttene på babyer/småbarn. De bretthet rett og slett fremre del av foten "under". For at foten skulle se mindre ut. Går man med for trange sko eller sko som er dårlig/feil utformet i lang tid, kan man få feilstillinger i foten. Ved å ha skoene på feil fot vil storståa få mye mer press på seg en det som er bra. Det skal naturligvis litt mer til enn en dag, men over tid er det ikke bra og kan gi feilstillinger. https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/legg-ankel-fot/hammertar/ Endret 12. januar 2021 av Tamina82 Skrivefeil 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamina82 Skrevet 12. januar 2021 #853 Del Skrevet 12. januar 2021 (endret) Jeg trodde det levde krokodiller i bekken som gikk forbi huset vårt. Sikkert noen voksen som hadde sagt det for å få oss til å holde oss unna. Også trodde jeg at jeg var den eneste i hele verden som kunne tenke. Altså tankene jeg hadde i hode om alt og ingenting, trodde ikke andre hadde det sånn. Jeg måtte dermed være noe helt unikt. Verdens midtpunkt. Som flere her, trodde jeg også at nordlys kunne komme å ta meg, men da måtte jeg vifte med noe hvit. Endret 12. januar 2021 av Tamina82 Skrivefeil 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emet Skrevet 12. januar 2021 #854 Del Skrevet 12. januar 2021 Jeg trodde man fikk beinskjørhet om man svelget tannkrem, aner ikke hvorfor og når sant skal sies er jeg ikke sikker enda 😄 At om jeg var lenge i badekaret så jeg fikk rynkete fingre var det et forvarsel/stadiet på svømmehud og skjedde dette ofte så ville det gro mellom fingrene og tærne mine. Mentos og cola kunne sprenge magen din, og jeg er 33 men fant ut at dette ikke stemmer for et par år siden bare... 😄 At de som gikk eller snakket i søvnet kunne dø om de ble vekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 12. januar 2021 #855 Del Skrevet 12. januar 2021 (endret) Jeg har til omtrent i forrige uke trodd at Flu Hartberg var en tegneseriefigur 😂🤦🏼♀️ Endret 12. januar 2021 av Sugar&Spice 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 12. januar 2021 #856 Del Skrevet 12. januar 2021 Jeg trodde at leger ikke kunne bli syke. Det var jo de som kunne kurerte andre mennesker, så de måtte jo være «herre» over denslags Som liten innså jeg viktigheten av å bruke bilbelte, og en gang overførte jeg den tankegangen til sykkelen. Jeg tok et langt tau som jeg viklet rundt sykkelen og meg selv før jeg la ut på tur. Pappa ble forskrekket da han så dette, og jeg hadde nok veldig flaks i at tauet ikke viklet seg inn i hjulene... Ved sex trodde jeg det bare var å putte redskapen inn og ligge der passivt, helt uten å skape friksjon. Jeg syntes også det var en skam at den lille kvinnen måtte bli skvist under en tung, sterk mann som lå oppå henne 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 12. januar 2021 #857 Del Skrevet 12. januar 2021 Jeg trodde at alle over 30 var gamle. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysistrata Skrevet 12. januar 2021 #858 Del Skrevet 12. januar 2021 Jeg trodde at alle andre hadde synestesi fordi jeg selv har det. Jeg og bestevennen kunne ligge på bakken og stirre opp i tretoppene sammen, og ved å flytte fokus kunne jeg vekselvis se greiner med himmel bak eller «himmelbiter» med mørke mellomrom, og samtidig veksle mellom å høre kun eksisterende lyder og å høre toner litt à la sånne vindspill med tynne skjellbiter. Det falt meg ikke inn at vennen min ikke hadde det på samme måten, og at det forklarte hvorfor hen gjerne sovnet mens jeg lå der og lekte med disse tonene. Jeg var faktisk 18 år første gang jeg kom over en beskrivelse av ulike typer synestesi, og det var da det gikk opp for meg at de fleste faktisk ikke har sånne rare sansekoblinger i det hele tatt. Jeg trodde det var helt normalt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysistrata Skrevet 12. januar 2021 #859 Del Skrevet 12. januar 2021 5 hours ago, Emet said: Jeg trodde man fikk beinskjørhet om man svelget tannkrem, aner ikke hvorfor og når sant skal sies er jeg ikke sikker enda 😄 At om jeg var lenge i badekaret så jeg fikk rynkete fingre var det et forvarsel/stadiet på svømmehud og skjedde dette ofte så ville det gro mellom fingrene og tærne mine. Mentos og cola kunne sprenge magen din, og jeg er 33 men fant ut at dette ikke stemmer for et par år siden bare... 😄 At de som gikk eller snakket i søvnet kunne dø om de ble vekket. Haha! 😊 Du kan faktisk få perioral dermatitt av å innta fluortilskudd når du ikke trenger det - så det kan faktisk være lurt å ikke svelge tannkrem Det med svømmehuden er en vits i familien min, men jeg kan aldri huske at vi barna faktisk har trodd det. Bare på tull. Veldig søtt, da! 😅 Jeg har vært hun som har Mythbustet det med mentos og cola for ihvertfall fem stk i vennekretsen. Folk blir ofte veldig overrasket når jeg forklarer at de har en av verdens sterkeste syrer nede i magen, uten å ta skade av det, og at det derfor ikke er slik at likevekten for CO2 i vann gir samme effekt nede i magen deres som ute i friluft 😅 Det er gjerne da folk følger opp med et nølende spørsmål angående «basisk» kosthold, og jeg kan forsikre at det ikke påvirker pH i cellene deres. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. januar 2021 #860 Del Skrevet 12. januar 2021 Jeg trodde at siden Jesus ble født i jula og døde i påska, så levde han bare i 4-5 mnd. Husker jeg syntes det var rart han angivelig rakk å gjøre så mye, og skjønte ikke helt hvordan han ble 30 år på den korte tida. Trodde det ikke var lov å være glad i foreldrene sine etter at man hadde begynt på skolen, for da var man for stor til sånt (aner ikke hvor jeg fikk det fra). Ble rimelig letta da jeg skjønte at det ikke stemte. Og trodde selvfølgelig på den klassiske misforståelsen om at det ikke fantes farger i gamle dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå