Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Fuglemor skrev:

Jeg trodde biler ikke funket på natten, frem til jeg fikk lappen selv. 

Før pleide vi å kjøre til besøk, og måtte gå hjem igjen, skjønte aldri hvorfor. Pappa sa det var fordi bilen ikke funka..men det var jo egentlig fordi de hadde drukket litt😂

Denne her skal jeg bruke om jeg får barn også, helt fantastisk. :fnise:

Minte meg på en gang pappa skulle hente meg, hvor han var så dårlig at han måtte stoppe bilen for å spy. Spurte om han hadde blitt syk: "Nei, det er voksen syke, det er over i morgen.":ler:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Lillemorbare skrev:

Denne her skal jeg bruke om jeg får barn også, helt fantastisk. :fnise:

Minte meg på en gang pappa skulle hente meg, hvor han var så dårlig at han måtte stoppe bilen for å spy. Spurte om han hadde blitt syk: "Nei, det er voksen syke, det er over i morgen.":ler:

Haha den der hadde jeg nok grubla på en stund og tenkt "hvordan vet han det?" 🤔😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Da jeg var ca 9 år leste jeg i et ukeblad om en dame som hadde blitt gravid ved hjelp av fotsoneterapi. Så klart trodde jeg at hun var blitt gravid direkte av fotsoneterapien, jeg tenkte ikke at hun også hadde en mann som hadde hjulpet til. Jeg ønsket meg søsken og trodde det bare var for mamma å få seg litt fotmassasje og plutselig bli gravid kun av det. Spurte om å få massere føttene hennes, ventet spent en stund og ble veldig skuffet da det ikke skjedde noe 🙄 De ville jo ikke ha flere barn og brukte sikkert prevensjon, men dette var jo ting jeg ikke visste og forsto. 
Jaja 🤪

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at jeg også trodde at hvis man bare gravde dypt og lenge nok i sandkassa, så ville man til slutt hilse på noen kinesere som tittet ned i hullet fra andre siden 😛 

Jeg husker bedre episoder fra da sønnen min var liten og rare ting han trodde.

Sønnen min trodde litt rare ting som liten, han også. En gang vi satt og så på tv, så var det snakk om noen som hadde det veldig rotete hjemme hos seg. Han snudde seg da mot meg med store øyne, og så ut som et spørsmålstegn og sa "Hvem er det som rydder hjemme hos oss???" (han trodde det var noe som på magisk vis hadde skjedd av seg selv)

Han lurte også på en gang om hvordan det var å være liten da jeg var barn, og om det ikke var rart å leve i en verden uten farger (han så svart/hvitt fotoer og filmer og trodde alt fra "gamle dager" var uten farger) og så lurte han på når farger ble oppfunnet.

En gang da han var seks år, viste det seg at han trodde planter også kunne føle følelser og smerte etc. Han hadde gått over veien på vei hjem fra skolen, og der lå det et lite bringebær - midt i veien. Han plukket det opp og bar det forsiktig hjem, og jeg så han komme i vinduet så jeg gikk og åpnet døren. Da holdt han frem hånden sin med bringebæret, begynte og gråte og spurte om jeg kunne hjelpe han og ta vare på  det ensomme bringebæret, fordi han hadde funnet det liggende helt alene, så bringebæret var sikkert fryktelig lei seg og følte seg så alene.... :( 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var veldig liten, trodde jeg faktisk at tiden var i svart/hvitt fordi filmer var i svart/hvitt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde at verden var i svar hvit før i tiden siden gamle filmer og gamle bilder var i svart hvit.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
12 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg trodde at verden var i svar hvit før i tiden siden gamle filmer og gamle bilder var i svart hvit.

 

 

8 minutter siden, Alkoholist skrev:

Jeg trodde også at verden var i svart/hvitt før pga. filmer og bilder. 

Det trodde jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern truet meg og broren min at dersom vi gikk og badet uten voksne( bodde rett ved sjøen), så skulle en hareflokk komme og angripe oss. Wtf! 🤣🤣

Vi var ganske store før vi skjønte at - Hey! Dette kan ikke stemme, harer i flokk og angripe i tillegg🤭🤯🙈

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

At det var de som jobbet i kassen i butikkene som bestemte prisene. Hun ene som jobbet på vår lokale matbutikk fikk mange stygge blikk fra meg hver gang vi var i butikken, for det ble så dyrt en gang vi hadde storhandlet. Og jeg advarte alle jeg kjente mot å handle hos henne

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde verden var svart/hvit før i tiden, siden gamle filmer var det.

At penger, kjæreste og familie kom automatisk.

At gamle folk bare var slik. Skjønte liksom ikke at de har vært unge en gang.

Ting voksne skremte oss med. Feks et bilde som fulgte med deg et sted.. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at de som satt bak kassa i matvarebutikken fikk alle pengene selv 🙈 at det var deres lønn

jeg trodde at minstepensjonister var veldig små folk og at regjeringen bestemte hvordan været skulle bli. 

🌤

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna
48 minutter siden, MalloryK skrev:

At det var de som jobbet i kassen i butikkene som bestemte prisene. Hun ene som jobbet på vår lokale matbutikk fikk mange stygge blikk fra meg hver gang vi var i butikken, for det ble så dyrt en gang vi hadde storhandlet. Og jeg advarte alle jeg kjente mot å handle hos henne

Og jeg trodde de kunne forsyne seg så mye de ville av pengene i kassa 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, MalloryK skrev:

At det var de som jobbet i kassen i butikkene som bestemte prisene. Hun ene som jobbet på vår lokale matbutikk fikk mange stygge blikk fra meg hver gang vi var i butikken, for det ble så dyrt en gang vi hadde storhandlet. Og jeg advarte alle jeg kjente mot å handle hos henne

Det verste er de voksne (=gamle damer/Karen) som tror det fremdeles. Barn er unnskyldt!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

At de som jobbet i butikk fikk alle pengene som var i kassen. Hadde derfor såå lyst å jobbe i butikk. :P 

At Sameland var et eget land.

At "Syden" var ett sted som alle dro til. 

Etter å ha sett et program på barne-TV trodde jeg at man ble gravid av å spise frøene som er på jordbær. Brukte evigheter på å plukke vekk frøene...

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trodde og trodde... Jeg spurte ihvertfall mamma om hun var veldig redd dinosaurene da hun selv var barn.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, MarianneE said:

Trodde og trodde... Jeg spurte ihvertfall mamma om hun var veldig redd dinosaurene da hun selv var barn.

Jeg spurte mamma om mormor hadde levd i steinalderen. :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...