Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trodde også lenge (til godt oppi tenåra) at fostre pusta i vann. Så når fostervannet gikk måtte man forte seg å føde, ellers ble babyen kvalt, for den fikk jo ikke puste uten vann! 🤣

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daryl Dixon

Jeg trodde at hvis du holdt pusten gjennom hele tunellen så kunne du få et ønske oppfylt. Fant ut i ettertid at foreldrene mine trodde jeg var redd for tuneller, men var bare at jeg prøvde å få ønskene mine oppfylt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2016 den 21.08):

At om vi gravde et hull i hagen dypt nok så kom vi til Kina.

Anonymkode: c5ab9...af8

🤣🤣Same! 🤣 🤣 

Noe annet "rare" ting jeg trodde på svært lenge var at stemoren min ringte til folkeregistrert og spurte dem om jeg kunne kalle meg for James Bond. Må tydeligvis ha spurt om det svært lenge siden hun tok seg bryet til å gjøre det! 🤣 Ble naturligvis "nektet" for å kunne skifte navn. :( :( Store-søstera mi og hu lo tydeligvis godt av det hele "bak scenen" tydeligvis! 🤣 Ser det for meg den dagen idag - 15-18 år senere! 🤣

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (På 11.1.2021 den 16.07):

Jeg trodde alle utlendinger var mørke i huden... 🤣 

Jeg skjønte ikke hvordan posten fungerte. Foreldrene mine hentet pakker på forskjellige steder og den eneste logiske forklaringen jeg klarte å konstruere var at alle postkontor fikk samme pakke og så hentet du den der du ville. Det hadde blitt fryktelig mange pakker. 🤣

Jeg trodde på den ene tanten min som sa at edderkoppene i huler i Australia kunne veie mange hundre kilo. Folk sa jo hele tiden at edderkoppene der er sååå svææææære, så påstanden hennes ble bekreftet ofte.

Jeg trodde jeg var flink til å gjemme meg. Ingen barn er flinke til det.

Jeg trodde også at bestemor ikke skjønte at det var jeg som var julenissen det ene året. Selv om jeg mistet skjegget...

Jeg trodde folk bodde i samleie (sameie). Og at det het brustag (bursdag). 

Det er jo det, da. Ordet samleie kan brukes på samme måte som sameie, bare om folk som leier. 

Lord Friendzone skrev (9 timer siden):
  • Jeg trodde at leger ikke kunne bli syke. Det var jo de som kunne kurerte andre mennesker, så de måtte jo være «herre» over denslags
  • Som liten innså jeg viktigheten av å bruke bilbelte, og en gang overførte jeg den tankegangen til sykkelen. Jeg tok et langt tau som jeg viklet rundt sykkelen og meg selv før jeg la ut på tur. Pappa ble forskrekket da han så dette, og jeg hadde nok veldig flaks i at tauet ikke viklet seg inn i hjulene...
  • Ved sex trodde jeg det bare var å putte redskapen inn og ligge der passivt, helt uten å skape friksjon. Jeg syntes også det var en skam at den lille kvinnen måtte bli skvist under en tung, sterk mann som lå oppå henne :fnise:

Haha, det trodde jeg også. Og jeg husker jeg syntes det var ulogisk at dama måtte ligge underst når mannen var størst :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde lyset i butikkene var påslått om natten for at tyvene skulle tro at de var åpne, for det hadde mamma sagt... Det var bare det at jeg ikke visste hva en tyv var. Så jeg forestilte meg i flere år at tyver var en type bjørner som gikk på to bein og var veldig slemme.

Jeg skulle hjelpe mamma å lage omelett en gang, og hun sa jeg ikke måtte få eggeskall i røra fordi det var farlig. I mitt hode betød ordet "farlig" at man kunne dø av det. Til dags dato er jeg fryktelig nøye med å ikke få eggeskall i maten når jeg steker eller baker:fnise:

Mormor hadde en nabo som hadde fått en nakkeskade da hun var ung, av at en hest løp ut og hun fikk vogna over seg. Denne dama var jo så gammel (minst 60!), så jeg trodde biler ikke var oppfunnet da hun var ung, og at de måtte kjøre rundt  med hest og kjerre.

Familien hadde det alltid gøy med å spørre hva jeg skulle bli når jeg ble stor, og få meg til å prøve å si "høyesterettsjustitiarius". Følgelig trodde jeg at jeg måtte bli det når jeg ble stor, fordi jeg hadde jo sagt det og det var ikke pent å lyve. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde at katter bæsjet med halen 😼😺 Trodde også at sånne som Benny i the Julekalender bodde på låven så derfor turte jeg ikke å gå inn dit. Pappa som sa det, og var nok hensikten at jeg ikke skulle gå dit.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/15/2014 at 8:32 AM, Christiania_Oslo said:

Jeg husker den store skrekken var BCG sprøyta. Alle hadde jo tatt vaksiner tidligere,men BCG var liksom noe helt forferdelig. Vi fikk høre fra de eldre barna at den var veldig lang og at den nesten gikk gjennom armen, pluss at mange fikk jo litt "store"arr som jeg og de andre trodde var etter omkretsen på sprøyta...

Vi var også livredde for den sprøyta, og det ble ikke bedre av at det var en skrivefeil i skrivet vi  fikk med oss hjem. Der sto det nemlig at alle kom til å få et 5 cm langt arr på armen etterpå. Det skulle mest sannsynlig stå 5 mm... Ganske stor forskjell😅

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at vann var ekstremt dyrt, sånn mange millioner kroner-dyrt. Husker fortsatt at jeg fortalte søsteren min det 🙊🤦🏻‍♀️Tror det var fordi mamma synes jeg dusjet for lenge, og jeg, som hadde trodd vann var gratis, fikk sjokk når mamma sa det ble dyrt når alle i huset brukte så mye vann. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sikkert 20 år før jeg skjønte at det blinkende symbolet i bilen viser en person med sikkerhetsbelte, og ikke en mann som padler kano:

MA310.jpg

  • Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var lita trodde jeg det var ulovlig og «trafikkfarlig» å ha på kupelyset i baksetet når vi var ute å kjørte..haha..😅🤷🏽‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knirke skrev (7 timer siden):

Jeg var sikkert 20 år før jeg skjønte at det blinkende symbolet i bilen viser en person med sikkerhetsbelte, og ikke en mann som padler kano:

Du er tilsynelatende i godt selskap! :fnise:

skider.jpg.20a15b1298edd62f3c68132c084b75c1.jpg

 

Smurfii skrev (5 timer siden):

Når jeg var lita trodde jeg det var ulovlig og «trafikkfarlig» å ha på kupelyset i baksetet når vi var ute å kjørte..haha..😅🤷🏽‍♀️

Under kjøring i mørket er det jo en fordel for sjåføren om det er minst mulig lys inne i bilen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lord Friendzone skrev (2 timer siden):

Du er tilsynelatende i godt selskap! :fnise:

skider.jpg.20a15b1298edd62f3c68132c084b75c1.jpg

 

Under kjøring i mørket er det jo en fordel for sjåføren om det er minst mulig lys inne i bilen.

Joda, sant det..😋  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at man hadde flue i håret når man fikk floker... På vår dialekt er det det samme ordet... floga.

Jeg trodde at hvis jeg bare koste godt nok med katten vår da jeg la meg, så ville hun belønne meg med å male senga mi rosa.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, noe annet jeg også tenkte på i veldig, veldig ung alder noe jeg aldri skjønte helt av for en lengre periode. Mener jeg satt fortsatt i barnestol i bilen så kan ha vært 4 år ish? Tidligste minnet som jeg har.

Jeg skjønte ikke hvordan folka plutselig "forsvant" når vi kjørte forbi dem! 🤣🙈 Spesielt rundt hjørner av et hus og vi skulle svinge av, så "forsvant" dem plutselig! 🙈 Prøvde og snu meg husker jeg for å se bak, men de var jo ikke lengre synlige! 😱 What just happend? 🤔🙄

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos bil... Jeg hadde en favoritt-kassett som jeg ville høre på i bilen, helst hele dagen, igjennom hele bilferien. Så sa mamma at vi ikke kunne høre på den lengre, fordi det var så mange trafikklyder i musikken som forstyrret pappa når han kjørte bil, og at det var farlig. 

Det slo meg aldri at foreldrene mine bare var drit lei av å høre på New Kids on the Block:fnise:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikk jeg fra mamma: jeg trodde at om jeg krøyp inn i dynetrekket så ville jeg aldri komme ut igjen. Skjønner ikke hvorfor hun sa det 🥴

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...