Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde også at man ble brun av å være varm. Hadde noen tanter som var veldig opptatt av soling og solarium (heia 80tallet). En sommer sa tanten min at jeg hadde blitt brun, og jeg skjønte jo ingenting fordi jeg hadde jo ikke tatt solarium. Tenkte at da måtte det være pga varme, så jeg husker når jeg la meg så trakk jeg dyna opp til nesen, og la puta over panna. Tenkte at NÅ blir jeg brun nå, for dette var varmt! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde kristne bedrev nestenkjærlighet istedenfor nestekjærlighet. Nå som jeg har skjønt at jeg må droppe en ekstra N så synes jeg likevel ofte  at det er noe nestenaktig over kjærligheten de viser overfor fremmede. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneri skrev (På 28.10.2020 den 22.30):

Jeg trodde fram til jeg var ca 10 år at veldig mange av mine farmors venninner hadde samme fornavn, nemlig 'Fru'. Hun kunne omtale dem som Fru Hansen osv...

Jeg ble faktisk ganske voksen før jeg forsto at "Fru Hansen" ikke var fornavnet til nabodama (vi uttaler det "fruans'n").

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Har dere noen historier om rare, morsomme eller triste ting dere trodde var sant da dere var små, men som viste seg å ikke være sant likevel når dere ble eldre?

Jeg kan starte med noe av det jeg husker:

- Dodraugen, Hufsa og Julenissen.

- Trodde at man ble blind hvis man blunket mange ganger etter hverandre.

- At hvis man skjelte med øynene i et par timer, så ville de sette seg fast sånn.

- At det blir brann hvis man slår lyset av og på for ofte.

- At man kan grave seg til den andre enden av jordkloden med en spade.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvis man pelte seg i nesen så ville fingeren til slutt sitte fast 

- Slo man på og av lysbryteren flere ganger så ble det brann

- Kina er på andre siden av jordkloden uavhengig av hvilket land man er i

- At man måtte ha kjøtt eller fisk til middag for å overleve

- At bjørn og ulv fantes i hele Norge og lusket utenfor hytter

Anonymkode: a2f51...946

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

At man fikk firkantet øyne, ved å sitte for nærme TV.

At man fikk god sangstemme av å spise brent mat.

Om man svelget drue eller melonsteiner vokset det druer og meloner i magen.

Skar man mye grimaser ble man seende slik ut til slutt. 

At leger aldri ble syke. 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker

Trodde at jeg fikk være i fred for spøkelser, hvis jeg så ut som et selv (hvis de fantes da). Derfor gikk jeg alltid med dyna over hodet, hvis jeg måtte på do om natta.

Fikk også høre at alle voksne fikk hår  tissen, og trodde at en penis dermed så ut som en hårete hale, som en kattehale omtrent.

Trodde det bare var gamle mennesker man ikke kjente som kunne dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg mistet tenner som liten pleide jeg å å legge dem i et glass vann over natta, men i stedenfor at det var tannfeen som kom å la en 20-kroning der og tok med seg tanna, trodde jeg det skjedde en slags kjemisk reaksjon slik at tanna ble gjort om til mynt...

Anonymkode: 95b67...e9a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alle voksne vet hva som er rett å gjøre og får til alt. 

At man trenger en mann for å bære lykkelig. 

Anonymkode: b94fd...5a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa sa det tok flere dager å lage isbiter (mest sannsynlig fordi han ikke gidda å styre med det), og det trodde jeg på til jeg ble ganske voksen. Var i hvert fall i 20-åra før jeg oppdaga at det var tull 😄

Anonymkode: 68653...f0f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- At andre land var andre planeter og jordkloden var Norge. 

- At bare gamle mennesker kunne dø, og at den eldste alltid døde først. Fikk ei venninne noen måneder eldre enn meg, og da var det logisk at hun kom til å få rynker før meg og dø før meg.

- At høyde og alder hang sammen - jo eldre du var, jo høyere var du. Ga ikke så mye mening da bestemoren min er 145 cm, men. 

Endret av Chailatte
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ante ikke at heisdører åpnet seg opp igjen om det kom noe imellom.

 

Dvs, jeg trodde altså at man kom til å bli klemt ihjel om man stod på feil sted når heisdøren lukket seg. Så i mitt barnehode var jeg genuint nær døden mange ganger og livredd pga det.

Anonymkode: 4f689...d18

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på én til som fremdeles blir bragt opp av familien min for de synes det er hysterisk morsomt: jeg var stort Michael Jackson fan som barn og da han sang og ropte "Au!" i sangene sine, som han jo gjorde relativt ofte,  var det fordi han hadde vondt. En sang sa han det så mye at jeg ble bekymra og gikk til mamma, og ja... de ler av det enda. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At man hadde et navn som barn, og fikk et «voksennavn» når man ble voksen 

At barn ble født via navelen

 

Anonymkode: d06a3...72a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Oslo var et eget land.

At den eldste alltid var høyest.

At det ikke fantes farger i gamledager (spurte mamma og bestemor om det ikke var kjedelig å leve i gamledager, da alt var svart/hvitt. Følte meg dum da de begynte å le 😅).

At mat ble til bæsj og drikke ble til tiss.

Anonymkode: 4b894...2e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom på én til: at ingen kunne hete det samme. Ble kjempeforvirra da jeg begynte på skolen og det var to jenter som begge het Marit 😂

Anonymkode: 4b894...2e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at bare jeg ble voksen så ville alt ordne seg. Jeg kunne gjøre hva jeg ville og det ville ikke finnes problemer som voksen. Oh gosj hvor feil kunne man ta:fnise: Trodde og at bare gamle kunne dø. 

Anonymkode: 3ba2c...4c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...