Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At alkohollukt var lukten av julenisse 🙂 

Et eller annet sted i hodet blir det for meg fortsatt litt julestemning av alkohollukt, selv midt på sommeren.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde at redd barna var voksne som var redd barn, altså frykt for barn. Jeg kunne ikke skjønne at voksne kunne være redd barn.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at Sesam Stasjon var ekte. Jeg maste ofte om å dra dit på overnatting. Og da trodde jeg at jeg kom på tv. Mamma sa hun trodde de ikke ville ha mer besøk for det kom så mange dit. Hun ville vel ikke si sannheten. Jeg var nok ikke den eneste ungen som trodde dette 😀

Og hvis man la noen små steiner på en stor stein så ville det i løpet av natta komme en bankelyd og da ble de små steinene til gull. Broren min som sa dette til meg. Vi gjorde dette, og jeg var så spent at jeg nesten ikke fikk sove. Ble veldig skuffet da jeg gikk ut dagen etter og steinene ikke hadde blitt til gull 😞😄 Mulig jeg har skrevet dette før men husker ikke helt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordbær86 skrev (6 timer siden):

Og at Sesam Stasjon var ekte. Jeg maste ofte om å dra dit på overnatting. Og da trodde jeg at jeg kom på tv. Mamma sa hun trodde de ikke ville ha mer besøk for det kom så mange dit. Hun ville vel ikke si sannheten. Jeg var nok ikke den eneste ungen som trodde dette 😀

 

Det var en ekte stasjon som var malt i riktige farger, Lørenskog stasjon. Den hadde fargene i ganske mange år etterpå. Det finnes også et lokomotiv som hadde de riktige fargene som jeg selv har sett på den siden av Oslo. Kanskje det står på togmuseet på Hamar? Men ellers var interiøret ikke der, det var i studioet til NRK, så du hadde blitt skuffet om du hadde dratt til Lørenskog

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg (jente) ble spurt hva jeg skulle bli når jeg ble stor var svaret klart: Storebror. Jeg hadde tross alt tre mye eldre brødre, og jeg visste at de hadde vært små en gang de og sånn som meg, så det var jo helt logisk at jeg vile bli som dem. Jeg trodde også at jeg etterhvert skulle klare å ta dem igjen i alder. Hver gang jeg hadde bursdag ble jeg tross alt ett år eldre over natten mens de var like gamle som dagen før. Jeg jobber fortsatt med saken.

Bæsj ble oppbevart i rumpeballene, det var derfor de var myke.

Venninnen min lekte mor og far med en kompis i 7-års alderen. Hun satte teip biter på tissen hans så hun ikke skulle bli gravid hvis han tisset inni henne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sofie777 skrev (8 timer siden):

Det var en ekte stasjon som var malt i riktige farger, Lørenskog stasjon. Den hadde fargene i ganske mange år etterpå. Det finnes også et lokomotiv som hadde de riktige fargene som jeg selv har sett på den siden av Oslo. Kanskje det står på togmuseet på Hamar? Men ellers var interiøret ikke der, det var i studioet til NRK, så du hadde blitt skuffet om du hadde dratt til Lørenskog

Ja hadde jeg reist dit som barn så hadde jeg nok blitt skuffa 😊 Jeg trodde jo at innescenene var i stasjonshuset, og jeg trodde skuespillerne var ordentlige og at de bodde på stasjonen på ekte. Litt vanskelig å skjønne sånt når man er fem år 😄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker at jeg lærte om Titanic forliset på barneskolen. Jeg kan ikke ha vært så gammel. Jeg ble veldig opprørt da jeg hørte at det bare var første klasse som fikk gå ombord i livbåtene. tredje klasse måtte være igjen. Jeg tenkte det var så typisk at all fokus måtte være på de som gikk i førsteklasse;)

Spoiler

 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/12/2021 at 12:16 AM, Jajajane said:

Trodde at tippoldefaren min var Hitler. Han hadde 2 navn, hvor ene var Adolf. (var altså ikke i slekt 😅

Trodde man fikk diabetes (eller sukkersyken som vi sa) av å spise hubbabubba. 

Trodde minibanken var stengt i helgene, for det sa mamma når vi maste på å dra på kiosken. 

Trodde også at mine 2 nærmeste naboer var Wenche Myhre og Åge Alexandersen. Trodde helt og fullt på det, og var ganske så starstruck. 

Virker som du har morsomme foreldre 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at tvillinger bare kunne være samme kjønn og at de alltid så identiske ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hatet å vaske håret da jeg var liten, og mamma skremte meg med at hvis jeg ikke vasket det så kom det fugler å bygde reir i håret mitt. Trodde på dette i flere år, og var redd for fugler😂 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kom på en til. Jeg trodde at hjernen var rett innenfor huden på hodet, så jeg trodde at hvis man slo hodet så slo man hjernen. Flere som trodde dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mente det måtte la seg gjøre å få sykkelen til å trille av seg selv i oppoverbakke bare bakhjulet var stort nok i forhold til framhjulet. Noen fysikktimer og en ingeniørutdannelse senere la jeg fra meg ideen...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde Amsterdam var hovedstad i Norge. Ganske pinlig å tenke tilbake på. 🤭

 

 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Airman
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Jeg trodde Amsterdam var hovedstad i Norge. Ganske pinlig å tenke tilbake på. 🤭

 

 

Så alnaelva var amstelva da 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at alle med førerkort kunne alle veier og at man fikk et kart inni hodet man kunne utenat 😂  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

camliiaa skrev (10 timer siden):

Jeg trodde at alle med førerkort kunne alle veier og at man fikk et kart inni hodet man kunne utenat 😂  

Akkurat det klarer man fint uten fører kort også ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell

At man kunne få firkantede øyne av å se for mye på tv, at hvis man skjærte grimase på et bilde så kunne man bli seende sånn ut og at "gamle dager" var svart/hvit pga at alle bilder og filmer var i svart/hvit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...