Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Jacklost skrev:

Vent, hvorfor er denne tråden på religion? o.O

Fordi religion for mange er "rare ting jeg trodde da jeg var liten" Er jo like sannsynlig som julenissen og tannfeen, tror ikke mange hadde gått på den bløffen der om den den hadde blitt presentert for dem I voksen alder...;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Kom til å tenke på denne tråden da en kollega av meg sa med stor overbevisning at Haakon og Märtha er tvillinger. Hun var fullstendig overbevist. Hun husket til og med at de ble født, selv om hun er ca 10 år yngre enn den yngste av dem. Så rare ting man tror opphører ikke alltid selv om man blir voksen ;) Det er egentlig en del folk som tror ganske mye rart på min arbeidsplass. Sjefen min feks tror at man kan gå et sted på ca dobbelt av tiden det tar å kjøre bil. Hun ba meg stikke ned på butikken og kjøpe noe til henne i lunsjen. Jeg sa jeg rekker jo ikke det på en halvtime. Hun var helt uforstående til det og sa hun kjører på fem minutter, så da bør jeg jo kunne gå dit på ti.

Anonymkode: 36223...4bc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.1.2016 at 14.27, strawberryjaw skrev:

Jeg trodde at skostørrelsen betydde hvor mange centimeter foten var. :D 

Men for å være ærlig... det er ikke så lenge siden det gikk opp for meg at det ikke var sånn! Har bare aldri falt meg inn å tenke over det. 

Hadde du bodd i USA, hadde du hatt rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At om vi gravde et hull i hagen dypt nok så kom vi til Kina.

Anonymkode: c5ab9...af8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg trodde mannen på boksene med Alf Bjerke-maling hadde en munn som var delt i to.
Han var så skummel! :haar:

9788718555_7c8ecc60a8_b.jpg

Endret: Lagt inn nytt bilde. Den gamle lenken funka ikke mer. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5.2.2016 at 20.41, sofie777 skrev:

Hadde du bodd i USA, hadde du hatt rett.

Åj, der lærte jeg noe nytt! Så enkelt, da :) Hva er greia med vårt målesystem på sko? Vet du?

Den 5.2.2016 at 21.08, AnonymBruker skrev:

At om vi gravde et hull i hagen dypt nok så kom vi til Kina.

Anonymkode: c5ab9...af8

Haha, det trodde jeg også. Noen har sett på for mye amerikansk tegnefilm :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at alle menn med store mager var gravide.

Husker jeg fikk kjeft en gang fordi jeg spurte en tykk mann om han hadde guttebaby eller jentebaby i magen sin.

Kjeften jeg fikk var nok mer av flauhet, ikke fordi de mente jeg krysset en grense. Jeg kunne jo ikke vite at det var fornærmende :rolleyes::P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde siloballer/rundballer var traktor egg.. Trodde på det altfor lenge dessverre!! Husker min far spurte hvilket merke som kom ut av den og den ballen, Toyota kanskje? :flau:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at alle mørkhudete mennesker jeg så var fra svensker.

Jeg trodde også at alle orginale sanger jeg hørte, hadde hermet etter Smurfehits. Er jo selvfølgelig motsatt :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tibbie skrev:

Trodde at alle mørkhudete mennesker jeg så var fra svensker.

Jeg trodde også at alle orginale sanger jeg hørte, hadde hermet etter Smurfehits. Er jo selvfølgelig motsatt :)

Svensker faktisk 😂

Anonymkode: 3eeef...190

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ekstremt opptatt av kosedyrene mine da jeg var ung... Og mente helt seriøst at jeg kunne jobbe som kosedyrpasser for barn som skulle på ferie. Viktig å bidra til husholdningen gitt. :tongue:

Interessen gikk etterhvert over til ekte dyr da jeg fikk eget marsvin. Drømmen om å jobbe var like stor (jeg hadde også utallige loppemarkeder utenfor matbutikken, bare skrot til noen kroner som gikk til diverse veldedigheter). Uansett, en venninne og jeg fant ut at vi kunne tilby marsvintrening. Hunder kan jo triks, kaniner kan hoppe hinder, ikke sant. Mitt eget kunne absolutt null og niks, men det stoppet oss ikke fra å henge opp håndskrevne lapper på lyktestolper rundt omkring - med tegninger av marsvin som hoppet hinder, hoppet tau og i det hele tatt. :laugh: Skikkelig leit å ikke få respons!

Jo, også husker jeg enda forvirringen over Nissene på låven. Så lite på TV, litt tegneserier og slikt, men da det programmet begynte så jeg på det med min mor. Og jeg ble så følelsesmessig engasjert, for jeg var helt overbevist om at det var ekte! Og de gjorde og sa så mye rart! Andre gangen det ble sendt fortalte mor at det var skuespillere, men jeg husker enda at det var veldig vanskelig å forstå, ettersom det er filmet på en ''reality''-måte. Lurer på om hodet mitt fikk det til å bli at noen av dem var der for å tulle med de andre ''ekte deltakerne'' eller noe sånt, mener å huske at jeg trodde det. 

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost

Når jeg var 7 sa pappa til meg at det kommer penger ut av datamaskinen hvis jeg vinner i et spill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg trodde at godteri var sunt på Lørdager, for de voksne sa jo at det var greit å spise det på Lørdager :tongue:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg trodde, eller rettere sagt lurte på om, gutter bæsjet gjennom tissen. Vi jenter kunne jo både tisse og bæsje med rompa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Catalina Culès

Jeg trodde det vokste epletrær i magen om jeg spiste steinene.

Trodde verden var fargeløs i gamledager.

Trodde bildene på veggen kunne se hva jeg gjorde, det gjelder tv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Architect
2 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Trodde verden var fargeløs i gamledager.

Trodde jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Trodde bildene på veggen kunne se hva jeg gjorde, det gjelder tv også.

Min far var dement de siste årene han levde, og trodde folk på TV kunne se han. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...