Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vimsevamse skrev (På 19.1.2013 den 21.41):

Trodde at før i tiden da bildene var svart- hvite, så såg folk også svart- hvitt.. I de tidene fargebildene kom, så kom også fargesynet gradvis frem i det virkelige livet også....

haha jeg trodde verden var sort hvit. Stor takk til min far som tulla med meg og sa at farger ikke var oppfunnet ennå, derfor var alt sort hvitt i gamle dager 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

Da jeg var liten så jeg mamma koke grillpølser, og da vannet kokte var pølsene ferdige. Logikken ble dermed at når vannet kokte var maten ferdig. Så da vi senere kom til det å koke poteter ble jeg forvirret.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Som nevnt tidligere trodde jeg at «Hey Jude» betydde «Hei Jøde».

Ved nærmere ettertanke var det flere titler på sanger / album jeg skjønte lite av.

Som Roxettes andre album, «Look Sharp!». Den tittelen stusset jeg over, og trodde at den var en oppfordring om å skaffe seg briller hvis man hadde uklart syn :fnise:

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke si hvor gammel jeg var da jeg fant ut at det var «lov» å ha annet pålegg enn ost på knekkebrød…

Kan ha sammenheng med at jeg som barn ikke likte annet pålegg enn brunost, leverpostei, fårepølse og jordbærsyltetøy.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At 100 kr var kjempemye penger. Jeg trodde nok det var ca  det foreldrene mine brukte på matbutikken i løpet av en uke. Lærte senere at man bruker mye mer en det og at det ikke er mye penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, cleangal said:

Jeg tør ikke si hvor gammel jeg var da jeg fant ut at det var «lov» å ha annet pålegg enn ost på knekkebrød…

Kan ha sammenheng med at jeg som barn ikke likte annet pålegg enn brunost, leverpostei, fårepølse og jordbærsyltetøy.

Passer ikke fårepølse på knekkebrød da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa Sitron skrev (30 minutter siden):

Passer ikke fårepølse på knekkebrød da? 

Joda, det går helt fint. Men jeg trodde lenge at det kun var ost som var «lov». Nå spiser jeg allslags pålegg unntatt syltetøy på knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/6/2023 at 7:04 AM, jordbær86 said:

At 100 kr var kjempemye penger. Jeg trodde nok det var ca  det foreldrene mine brukte på matbutikken i løpet av en uke. Lærte senere at man bruker mye mer en det og at det ikke er mye penger.

Stemmer vel for de som er født i 1940.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg trodde at man fjernet mandlene slik at man skulle slutte og snorke, fant ikke ut at det var feil før oppi 20 årene 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (På 11.2.2023 den 0.43):

Stemmer vel for de som er født i 1940.

Når jeg var barn på 90 tallet så virket det som mye da 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (8 timer siden):

Jeg trodde at man fjernet mandlene slik at man skulle slutte og snorke, fant ikke ut at det var feil før oppi 20 årene 😆

Jeg trodde at brente mandler var brente mandler fra kyr😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Bælfeit skrev (På 3.4.2023 den 9.07):

At rød fluesopp var farlig🍄

er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (På 11.2.2023 den 0.43):

Stemmer vel for de som er født i 1940.

ikke nødvendigvis. 100 høres kjempemye ut for et lite barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

"Bygg vårre vell"

Skjønte ikke før jeg voksen, at Karius og Baktus' samtale handlet om: Bygg hvor du vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Vi så en spillefilm om Jesus da jeg gikk på barneskolen. Jeg trodde det var Jesus på ordentlig. Og jeg tenkte mye på dette og skjønte ikke helt hvordan de hadde klart å filme det på den tiden han levde. Jeg tenkte overhodet ikke på at det var skuespiller.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...