Gå til innhold

Life is far too important a thing ever to talk seriously about

Wolfmoon

Anbefalte innlegg

God jobbdag... selv om det nok er fare for å ikke bare ha agurknytt og koselige sommerhistorier å forholde seg til i dag heller. :sukk:

Fyllameldinger fra noen man forsøker å glemme er som regel svært lite velkomne! Men men, det er jo han som har grunn til å føle seg litt dum dagen derpå, i hvert fall ;)

IKEA på en lørdag? Respekt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God jobbdag... selv om det nok er fare for å ikke bare ha agurknytt og koselige sommerhistorier å forholde seg til i dag heller. :sukk:

Fyllameldinger fra noen man forsøker å glemme er som regel svært lite velkomne! Men men, det er jo han som har grunn til å føle seg litt dum dagen derpå, i hvert fall ;)

IKEA på en lørdag? Respekt! :ler:

Takk for det, heldigvis er det ikke så veldig hektisk, så jeg får skrudd av hjernen litt innimellom. Eller i det minste, laget flotte leselister til det kommende semesteret :nigo:

Han eier ikke skam, så det tviler jeg på. Jeg tror strengt tatt ikke han skjønner hvorfor jeg gjerne vil slippe å ha kontakt med ham engang. Hvorfor liker jeg bare idioter!? :P

Og IKEA på en lørdag med fint vær, var faktisk helt strålende. I tillegg hadde vi ikke med oss pappa, noe som gjør en IKEA-tur langt enklere og mindre stressende for oss andre :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg hadde vi ikke med oss pappa, noe som gjør en IKEA-tur langt enklere og mindre stressende for oss andre :laugh:

:skratte:

Stakkars faren din, da! Men det verste er at jeg skjønner innmari godt hva du mener.

Vi måtte kjøre obligatorisk "pappa-parkering" da min far var i live. Finne en pub å sette ham ned på, mens vi gikk og gjorde unna innkjøp av barneklær eller hva det måtte være. Å skulle hale ham med på sånne ting ville vært forferdelig for ham, og enda verre for oss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg tror faren min er ganske fornøyd med tingenes tilstand han også :laugh:

Hm, jeg skal på date i kveld. En fyr jeg snakket med etter forrige gang jeg og han andre duden hadde en pause, virker veldig hyggelig, men så kom altså spørsmålet nå om vi ikke bare skulle møtes. Så da skal vi det, men jeg er litt usikker på hvor lovende det er at stedet han foreslår, er samme sted duden jobber? Det var en litt klein melding å svare på, kan du si: ja, altså, du, jeg kjenner noen av de som jobber der, så jeg vil veldig gjerne ikke gå dit :P

Jaja, om det ikke går bra i kveld skal jeg ta meg en lang pause fra alt som heter mannfolk. Det er jo liksom ikke som om jeg ikke har nok annet å gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ja, hva skal man si, fortsatt singel. Jeg fatter ikke at mennesker som fremstår som reflekterte og hyggelige, alltid ender opp med å bli utrolig sære og snakker lenge før de har tenkt seg om når jeg faktisk møter dem :klo: Nå kan det godt hende han tenkte akkurat det samme som meg, jeg har ikke hørt fra ham etter daten, og det er helt, helt greit :P

Fatter ikke at det skal være så vanskelig å finne noen som er normal, interessant og hyggelig. Jeg ser jo at andre rundt meg får det til, en venninne av meg har akkurat fått ny kjæreste, det har ikke en gang gått et år siden sist. Mens jeg har vært singel i snart 3 år, hvis jeg skal regne med min "samboer" i Australia i kategorien kjæreste (var jo ikke akkurat noe fremtidshåp :P ).

Og hva er det som gjør at folk får seg til å presse på og spørre først om jeg har mye besøk, så om jeg ikke er så mye ute på byen, så om jeg ser mye til noen spesifikke venninner og til slutt komme med "Ja, du trives vel alene du!?". Ja, jeg trives alene, men selvfølgelig synes jeg det er trist å se at det jeg regner som gode venninner er ute på masse morsomt uten å invitere med meg. Og at jeg er den som må holde kontakten med dem, fordi de aldri lar høre fra seg først. Og når man bare får enstavelsessvar, så skulle det ikke ta så altfor mye å holde kjeft etter første spørsmål? :klo:

Jaja, nå skal jeg slutte å klage, skal på Ikea-tur i dag igjen med min svigerinne og mor. Siden min svigerinne er gravid, så innkalte min mor meg til ekstra bærehjelp :P 2 ganger til Ikea på et par uker, det kan ikke være sunt på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Så fin dagbok du har! Spennende å følge med på datelivet ditt :D

Jeg skal selv ut i dating igjan da det nylig ble slutt med han jeg var sammen med i tre og et halvt år. Kjenner det skal bli utrolig deilig å treffe nye menn og flørte og være fri! Lykke til med studiene til høsten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, du og jeg, Wolfie. ;) Skal ikke være greit, kanskje det bare er vi som er litt ekstra kvalitetsbevisste? :fnise: Vi får møtes en dag snart, lenge siden sist nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin dagbok du har! Spennende å følge med på datelivet ditt :D

Jeg skal selv ut i dating igjan da det nylig ble slutt med han jeg var sammen med i tre og et halvt år. Kjenner det skal bli utrolig deilig å treffe nye menn og flørte og være fri! Lykke til med studiene til høsten også :)

:velkommen:

Blir neppe spesielt spennende fremover, for jeg er rett og slett drittlei alt som heter dating :P

Jaja, du og jeg, Wolfie. ;) Skal ikke være greit, kanskje det bare er vi som er litt ekstra kvalitetsbevisste? :fnise: Vi får møtes en dag snart, lenge siden sist nå. :)

Vi går for kvalitetsbevisste :opplyser:

Det må vi prøve å få til :)

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

:velkommen:

Blir neppe spesielt spennende fremover, for jeg er rett og slett drittlei alt som heter dating :P

Tusen takk :D

Jeg kommer nok til å fortsette å lese likevel. Har sett deg en del i Sutretråd for studenter tidligere, og synes du virker som en veldig interessant person :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hverken du eller *Enigma* er særlig kresne, dere vet bare hva dere liker og hva dere vil. Og det skal man da for å klare å finne en mulig partner. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D

Jeg kommer nok til å fortsette å lese likevel. Har sett deg en del i Sutretråd for studenter tidligere, og synes du virker som en veldig interessant person :D

Takk for det, hyggelig å høre. Sutretråd for studenter, ja, det er vel snart på tide å grave frem igjen den tråden igjen nå :laugh:

Synes hverken du eller *Enigma* er særlig kresne, dere vet bare hva dere liker og hva dere vil. Og det skal man da for å klare å finne en mulig partner. :klemmer:

Takk for det, Nótt. Og hyggelig å se deg litt tilbake her på KG igjen, du har vært savnet :klem:

Nå er jeg på jobb igjen, dobbelvakt i dag, siden en kollega sliter med betennelse i armen og dermed trengte en dag fri. Så da ble det dagvakt på meg, i tillegg til kveldsvakten. Heldigvis er det "sommeråpning" enda, så mindre å gjøre på dagvakten enn vanlig. Så da soser jeg rundt her inne da, og klarte å ende opp med å kjøpe ny mobil. Det ble en S5 på meg gitt, etter at jeg klikket på mobilen på t-banen i dag fordi den er så treig. Tror ikke helt den har klart varmen :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en jobbdag i helga. Ferdig klokken 20, og akkurat nå føles det ekstremt lenge til :P

Og jeg som sa at jeg ikke skulle date noe mer i nærmeste fremtid har visst en date en eller annen gang i løpet av den kommende uka. Det morsomme er at jeg knapt vet noe om fyren, vi har ikke snakket så mye, sånn bortsett fra at han har god smak i bøker. Det må jo telle for litt!? :klo::laugh:

Ellers har dagene gått med til å lese Political Philosophy - a very short introduction av David Miller. Og hva kan jeg si, det er mulig jeg ser gal ut på t-banen der jeg bryter ut i latter av den boka, men fyren er morsom. Ikke noe er bedre enn å ha lettlest pensum som samtidig er interessant :nigo:

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det seg at når jeg rydder en del av leiligheten, så forflytter rotet seg til de andre delene?

Fikk ryddet pult og bokhylle i går, satt sammen ny kontorstol og tørket støv, men jammen endte det ikke med at både kjøkken og bad, og tildels soverom og gang, er totalt kaos :klo:

Får vel prøve å ta kjøkkenet i dag da, før jeg skal på jobb, også må jeg få til en liten treningsøkt i slyngene. Kjenner at jeg har litt behov for å få litt blodgjennomstrømming gjennom nakken og skuldrene igjen :P

Ellers har jeg (endelig!) begynt på nedtrappingen på babyteppet jeg strikker til min kommende niese. Utrolig hvor demotiverende det er å legge til masker hele tiden når man strikker, alt tar bare lengre og lengre tid, men nå skal det bli fart på sakene. Problemet er jo at jeg må lære meg å hekle når jeg er ferdig med å strikke, for det skal være heklekant rundt :P Også har jeg visst en jakke jeg strikker på til meg selv som jeg må gjøre ferdig, og et skjerf som skal bli gave til søster'n. Jada, godt det er høst og jeg forhåpentligvis har mange lange, mørke kvelder å se frem til :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, da er første møte med noen jeg skal studere med overstått, de virker veldig hyggelige, men som vanlig er jeg eldst :laugh: Jaja, får se om jeg gjør ferdig denne graden, så får jeg slutte å studere etter det :P

Ellers møtte jeg en fyr forrige torsdag, han var hyggelig nok, men som vanlig kommer det et "men" her, jeg tror ikke jeg er så fryktelig interessert. Fyren var søt og hyggelig, men vi hadde virkelig null kjemi utover det. Så jeg tror jeg lar det dø ut, og tror også at jeg bare skal slette sukkerprofilen min, motivasjonen er på bunn, jeg tviler på at jeg kommer til å møte noen der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag har jeg forresten vært og ridd en hest jeg skal ri en dag i uka fremover. Veldig søt og snill hest, men for et lite fartsfantom han er. Heldigvis er jeg ikke overvettes redd, men litt bekymret for om jeg får stoppet ham, siden det ikke er en hest jeg kjenner. Men han stoppet når jeg ba om det, hadde bare en voldsom fart et par steder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Joho, da er studiestart over, en hektisk jobbuke langt fra like over, men heldigvis har jeg fri i dag :P

Noen av de nye fagene er en smule tørre, andre virker interessante, alle er innføringsfag og har ikke helt fokus på de områdene der jeg er mest interessert, men det er vel bare slik det er :)

Og så ser det ut til at det blir bil på meg. Mine foreldre har kjøpt seg ny bil i dag, fant ut at de trengte stasjonsvogn siden de er så aktivt på farten med den nye hunden, så da får jeg kjøpe deres gamle. Har tenkt på det en god stund, har småkikket litt de siste dagene, men da ordner det seg nok best mulig for oss alle :laugh: Er en eldre Toyota fra 2001, men den har gått lite og er godt tatt vare på, så alle har stor tro på at den holder i noen år til. Og jeg kjenner at det skal bli bittelitt godt å få en egen bil, for kollektiv er stort sett veldig fint, men jeg savner relativt ofte friheten en bil gir. Særlig fordi venner og familie i stor grad bor utenfor byen, på steder der kollektivtilbudet ikke akkurat er det beste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må virkelig slutte å lese diskusjoner rundt islam og muslimer her inne. Generelt burde jeg vel sikkert holde meg unna Aktuelle saker, for jeg blir så innmari provosert, men jeg vet allikevel at det ikke nytter, så jeg lar være. Der jeg i går så en stor samling mennesker av ulik opprinnelse, og som så det som fantastisk at et samlet muslimsk samfunn i Norge valgte å gå sterkt ut mot ekstremisme, ser de flere mulige terrorister, løgnere og tydligvis ikke likeverdige nordmenn. Jeg fatter det ikke, men de forstår sikkert heller ikke min side, så da står vi på stedet hvil. Men jeg fatter helt oppriktig ikke hvordan man ikke ser at man er med på å skyve folk ut på sidelinjen av samfunnet med slike holdninger!?

Ellers går alt bra med meg. I morgen kommer det en liten pus som skal bo hos meg i fosterhjem, jeg håper det blir bra. Og samtidig som jeg gjerne skulle hatt den veldig lenge, så hadde det beste selvfølgelig vært om den fikk et hjem for alltid med en gang. Jeg fatter ikke at katteeiere ikke tar ansvar, både når det gjelder kastrering/sterilisering, og at man ikke bare etterlater katten sin ute hvis man er lei den. Ta ansvar, det er levende dyr.

Og bortsett fra jobb og studier er dette en kort oppsummering av alt jeg driver med her i livet :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos med en liten pus i huset!

Selv om omstendighetene ikke er de beste... Helt enig med deg angående dette med å ta ansvar for dyra sine. Husker da vi hadde katt da jeg bodde hjemme, min stemor var så paranoid at hun steriliserte begge kattene selv om de var innekatter av natur og nesten aldri gadd å gå ut ;) Men heller det, enn åtte kattunger du plutselig ikke aner hvor du skal gjøre av!

Og islam/religion/samfunn på Aktuelle saker? Jeg holder meg bare unna. Samme med kommentarfeltene i aviser og slikt. Jeg velger en positiv tilnærming: det er sikkert ikke så mange gærninger det er snakk om, men de gærningene som er har nok fryktelig mye fritid og sitter og lirer av seg det ene dummere enn det andre, og opptar derfor uforholdsmessig mye plass :ler: Vi andre har jo bedre ting å bruke tida på enn å argumentere med God dag mann, økseskaft-folk.

Jeg håper i alle fall det er sånn det henger sammen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med deg, orker ikke sånne opphetede diskusjoner hvor folk bare er ute etter å spy ut eder og galle. Jeg priser meg i stedet lykkelig for at jeg ikke er så hatefull, ignorant og paranoid selv. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos med en liten pus i huset!

Selv om omstendighetene ikke er de beste... Helt enig med deg angående dette med å ta ansvar for dyra sine. Husker da vi hadde katt da jeg bodde hjemme, min stemor var så paranoid at hun steriliserte begge kattene selv om de var innekatter av natur og nesten aldri gadd å gå ut ;) Men heller det, enn åtte kattunger du plutselig ikke aner hvor du skal gjøre av!

Og islam/religion/samfunn på Aktuelle saker? Jeg holder meg bare unna. Samme med kommentarfeltene i aviser og slikt. Jeg velger en positiv tilnærming: det er sikkert ikke så mange gærninger det er snakk om, men de gærningene som er har nok fryktelig mye fritid og sitter og lirer av seg det ene dummere enn det andre, og opptar derfor uforholdsmessig mye plass :ler: Vi andre har jo bedre ting å bruke tida på enn å argumentere med God dag mann, økseskaft-folk.

Jeg håper i alle fall det er sånn det henger sammen... :sjenert:

Det blir veldig koselig å få pus i hus. Foreløpig bare venter jeg, de som har tatt den inn fikk endrede planer i dag, så da ble kjøring av pus utsatt til i ettermiddag/kveld. Det er helt greit det, for da får jeg hørt på en forelesning som jeg ikke rakk i går pga. ridetur og jobb. Jeg elsker at UiO endelig gjør et forsøk på å ta i bruk de tekniske løsningene som finnes! Selv om lyden er bittelitt dårlig, så får jeg i det minste både lyd og powerpointen som er vist!

Holder med deg, orker ikke sånne opphetede diskusjoner hvor folk bare er ute etter å spy ut eder og galle. Jeg priser meg i stedet lykkelig for at jeg ikke er så hatefull, ignorant og paranoid selv. :sjarmor:

Jeg fatter ikke at det er mulig. Alt hva enkelte klarer å lire ut av seg, og så påstår de at det er "de andre" som er problemet i det norske samfunnet!? :klo: Oh well, jeg kan glede meg over at jeg nå kan si at dette med oss/dem-tankegang hører hjemme i den psykologiske forklaringsmodellen innenfor statsvitenskapen. Ikke så vondt at det ikke er godt for noe, eller noe sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...