Gå til innhold

Villa90's prøverdagbok


Villa90

Anbefalte innlegg

Går overraskende bra å våkne hver dag kl 7 å ta tempen;P Får bare veldig vondt av lyst fra lommelykten på mobilen :fnise:

Begynte å tempe på torsdag og har hatt samme temperatur hver dag utenom fredag. Da gikk den opp 0.3 grader. Kan dette være fordi mensen holdt på å komme?

mmmm... der må jeg sannelig si pass.. haha! er ikke så erfaren på dette området sånn egentlig.. bare bittelitt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mmmm... der må jeg sannelig si pass.. haha! er ikke så erfaren på dette området sånn egentlig.. bare bittelitt.. :P

Hehe, den er jo her iallefall :P så får bar fortsette å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra dere gjør litt tilltak for økonomien, det har myyyye å si :)))

ang.temping så aner jeg faktisk ikke :O

Har du søkt litt på nett?

Vet det er mange som praktiserer dette,så det må kunne gå å finne ut noe på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går overraskende bra å våkne hver dag kl 7 å ta tempen;P Får bare veldig vondt av lyst fra lommelykten på mobilen :fnise:

hihi, ser deg for meg :fnise: Hvor flink du er! er det slik at man må ta tempen på morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, ser deg for meg :fnise: Hvor flink du er! er det slik at man må ta tempen på morgenen?

japps :) finner ikke noe bedre svar enn at det er etter en normal natts søvn at den er mest "korrekt". at basal kroppstemperatur er den temperaturen kroppen har når man våkner om morgenen. den skal måles til samme tidspunkt hver morgen og man skal ikke røre for mye på seg når man måler den. ikke sette seg opp etc. lurer på om det er slik at man må ha minimum 4 timers søvn for at det skal bli korrekt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra dere gjør litt tilltak for økonomien, det har myyyye å si :)))

ang.temping så aner jeg faktisk ikke :O

Har du søkt litt på nett?

Vet det er mange som praktiserer dette,så det må kunne gå å finne ut noe på nettet :)

Ja, føles godt å ha litt mer kontroll over økonomien:)

Tenkte jeg skulle søke litt nå ikveld, men tenker ikke så mye på det siden det skjedde mens jeg hadde mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hihi, ser deg for meg :fnise: Hvor flink du er! er det slik at man må ta tempen på morgenen?

Haha, ja :fnise: drømmeren svarte vell riktig på spørsmålet ditt. Det som er litt artig med dette er at jeg alltid har tenkt at 37 grader er vanlig. Men jeg har alle dagene nå hatt 36,4 grader. Kanskje det er derfor jeg alltid fryser?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg bare dele med dere at idag sitter jeg meg en stolt følelse av meg selv :biggrin: Har de to siste dagene vært på trening tidlig om morgenen, og jeg har begge disse dagene spist god og sunn mat :D

Har også sluttet med småspisingen min på kveldene, og har sluttet å drikke brus. Utenom ved spesielle anledninger og litt i helgen. ( drakk brus hver dag før).

Må si at jeg synes det er så godt å begynne på skolen igjen og få litt struktur i hverdagen. Det å ha 1 mnd fri høres godt ut, men blir litt slapt i lengden:)

Så da får jeg bare krysse fingrene for at jeg greier å fortsette slik :fnise:

Ellers så gleder jeg meg til tante rød drar, så vi kan begynne på en ny pp :D

Hvordan har dagen deres hvert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg bare dele med dere at idag sitter jeg meg en stolt følelse av meg selv :biggrin:Har de to siste dagene vært på trening tidlig om morgenen, og jeg har begge disse dagene spist god og sunn mat :D

Har også sluttet med småspisingen min på kveldene, og har sluttet å drikke brus. Utenom ved spesielle anledninger og litt i helgen. ( drakk brus hver dag før).

Må si at jeg synes det er så godt å begynne på skolen igjen og få litt struktur i hverdagen. Det å ha 1 mnd fri høres godt ut, men blir litt slapt i lengden:)

Så da får jeg bare krysse fingrene for at jeg greier å fortsette slik :fnise:

Ellers så gleder jeg meg til tante rød drar, så vi kan begynne på en ny pp :D

Hvordan har dagen deres hvert? :)

så fliiiink du er! :D du kan gjerne være stolt av deg selv! :) jeg blir så slap når jeg har fri lenge, og nå er jeg inne i en sjuukers friperiode.. snork :P når beregner du å begynne på neste pp? :)

dagen min har vært slapp og døll. er enda ikke helt frisk så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fliiiink du er! :D du kan gjerne være stolt av deg selv! :) jeg blir så slap når jeg har fri lenge, og nå er jeg inne i en sjuukers friperiode.. snork :P når beregner du å begynne på neste pp? :)

dagen min har vært slapp og døll. er enda ikke helt frisk så :)

Takk :biggrin: Ja, blir veldig slapp av å ha fri. Hvorfor har du fri nå?

Hmm, om mensen varer i ca 5-6 dager slik den gjorde sist så blir det vell på torsdag eller fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :biggrin: Ja, blir veldig slapp av å ha fri. Hvorfor har du fri nå?

Hmm, om mensen varer i ca 5-6 dager slik den gjorde sist så blir det vell på torsdag eller fredag.

jeg går et samlingsbasert studie, så vi har noen samlingsuker i semesteret, og resten har vi "fri". skal vel gjerne lese og skrive på oppgaver i disse periodene :) det er jo ikke lenge til!!! håper du får syklusen på rett spor snart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja:)

Nei, er ikke det:) Ja, håper jeg også. Har jo gått feil vei på disse to siste. Den første var kortere enn den andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, så flink du er :danse:

Heheh, ja er helt normalt å ha fra 36,5 til 37,5 i normal tempratur, må nesten bare finn ut hva som er normalt for deg.. Forvirrende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink du er! :) prøver så godt jeg kan med den der småspisinga jeg også, og blir like forbanna på meg selv hver gang jeg putter noe i munnen som jeg ikke skal ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, så flink du er :danse:

Heheh, ja er helt normalt å ha fra 36,5 til 37,5 i normal tempratur, må nesten bare finn ut hva som er normalt for deg.. Forvirrende :P

Ja, ser nok ut som 36,4 er normalen for meg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! :) prøver så godt jeg kan med den der småspisinga jeg også, og blir like forbanna på meg selv hver gang jeg putter noe i munnen som jeg ikke skal ha :P

Takk :biggrin: Ja, jeg er/var sånn jeg også. Satt alltid på puttet i meg nøtter og lignende. (som jeg overbeviste meg selv om at var sunt) :fnise: Får håper det vises på kroppen at jeg slutter med det. Var å kjøpte meg målbånd igår, slik at jeg kan ta målene mine å se om jeg blir noe mindre. Har også ønsket meg badevekt til bursdagen min i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ett spørsmål til dere.

Som dere vet så har jeg begynt å tempe. Men der er det jo slik at tempen ikke går opp før etter EL. Dersom jeg skal teste for EL denne måneden, når ville dere ha begynt å gjør det? Og hvor mange dager tester dere? Dersom jeg får TR 14 dager etter EL så var de to siste på syklusdag 28 og 37.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett spørsmål til dere.

Som dere vet så har jeg begynt å tempe. Men der er det jo slik at tempen ikke går opp før etter EL. Dersom jeg skal teste for EL denne måneden, når ville dere ha begynt å gjør det? Og hvor mange dager tester dere? Dersom jeg får TR 14 dager etter EL så var de to siste på syklusdag 28 og 37.

Jeg tror jeg ville ha kjørt på med :sengekos: annenhver eller tredjehver dag gjennom syklusen og tempet for å se hvordan den oppfører seg ;) kan bli veldig mange tester ellers, men hvis jeg skulle ha testet hadde jeg begynt å teste fra syklusdag 11 eller 12 :) og hver dag videre :) det er jo litt vanskelig å si hvordan denne syklusen blir så er litt kjedelig å være så uheldig at man begynner å teste etter EL for sent også :) slik at man går glipp av den, hvis du skjønner meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får se om jeg i hele tatt tester. Hovedmålet mitt nå er jo å bli kjent med syklusen min gjennom temping:) Blir :sengekos: annenhver dag her, fra imorgen av. Da er jeg helt ferdig med TR :biggrin:

Kanskje jeg bare bruker opp de 6 testene jeg har liggende også får jeg heller bestille nye når jeg får om jeg får litt mer orden på syklusen.

Snakket med en venninne idag som også prøver, og hun mener at jeg er alt for opphengt i det å bli gravid. At jeg ikke burde sitte på nett å lese om det og bare ta det som det kommer. Hva tenker dere? Er vi her på forumet litt for stressa?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får se om jeg i hele tatt tester. Hovedmålet mitt nå er jo å bli kjent med syklusen min gjennom temping:) Blir :sengekos: annenhver dag her, fra imorgen av. Da er jeg helt ferdig med TR :biggrin:

Kanskje jeg bare bruker opp de 6 testene jeg har liggende også får jeg heller bestille nye når jeg får om jeg får litt mer orden på syklusen.

Snakket med en venninne idag som også prøver, og hun mener at jeg er alt for opphengt i det å bli gravid. At jeg ikke burde sitte på nett å lese om det og bare ta det som det kommer. Hva tenker dere? Er vi her på forumet litt for stressa?:)

Vi er ihvertfall veldig fokuserte. For meg så er det vanskelig å unngå det å drømme og ønske. Stresset er kanskje litt feil ord? Håpefulle? Høres ikke det litt bedre ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...