Gå til innhold

Villa90's prøverdagbok


Villa90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oj, for en lang syklus du har! Kan jo hende den blir litt kortere når kroppen har stabilisert seg heeelt. Kjipt at du testet negativt :( Nyttårsaften var kjempemorsom! Var ute med masse venner til langt på natt. Var gøy, men kjenner også at det ikke hadde gjort noe å være hjemme om jeg hadde en liten en :)

Ja, veldig lang. Er veldig irriterenes å ikke ha samme syklus som jeg hadde på pillene, men der er vell kanskje ikke så rart :P Men blir som sagt veldig glad om TR kommer imorgen, for da er det ihvertfall struktur. Ikke en lang og en kort. Er iallefall mye som foregår nedi der idag. Har også vonde brystvorter( trenger ikke bety noe da jeg bruker å få det før mensen) Jeg får vell bare vente å se til imorgen :fnise:

Så artig at du koste deg på nyttårsaften:) Ja, vi også har snakket mye om det i det i det siste. Vi føler at utelivet ikke gir oss like mye som det gjorde før. Vil heller slappe av med en god vin og god mat ( nå høres vi gamle ut :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at du koste deg på nyttårsaften:) Ja, vi også har snakket mye om det i det i det siste. Vi føler at utelivet ikke gir oss like mye som det gjorde før. Vil heller slappe av med en god vin og god mat ( nå høres vi gamle ut :fnise: )

Hihi, så artig at det er flere som føler det slik. Vi har ingen behov for å dra ut på byen og på de store hjemmefestene. Selvfølgelig vil sambo ta noen øl med gutta, men det er ikke helt det samme.. :P

Nei, er med deg på den Villa90, koser oss heller med god mat :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så artig at det er flere som føler det slik. Vi har ingen behov for å dra ut på byen og på de store hjemmefestene. Selvfølgelig vil sambo ta noen øl med gutta, men det er ikke helt det samme.. :P

Nei, er med deg på den Villa90, koser oss heller med god mat :laugh:

Ja, det å ta noen øl med vennegjengen, eller vinkveld med venninnene er noe annet ;) Er liksom lei av den derre "drikke oss fullest mulig og dra på byen å springe fram og tilbake" fasen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle sammen:)

Idag skulle jeg egentlig hatt mensen( ifølge hva jeg har tenkt da :fnise: om den skulle være lik forrige syklus). Har ikke noe tegn til blod, men kjenner litt stikking nede i magen og har vonde brystvorter. Om den ikke har kommet til imorgen tar jeg en test igjen.

Vurder å dra til legen om mensen ikke kommer iløpet av helgen. Har hørt at noe som heter Vitex kan hjelpe mot uregelmessig mens etter p-piller. Noen som kjenner til det? :)

Endret av Villa90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi så spennende! Krysser fingrene :laugh:

Ja, ser den. er ikke noe artig hvis mensen er så ustabil at man aldri vet nårtid den kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hihi så spennende! Krysser fingrene :laugh:

Ja, ser den. er ikke noe artig hvis mensen er så ustabil at man aldri vet nårtid den kommer..

Jeg også:)

Nei, er ikke artig i hele tatt. Føler at vi ikke får begynt å prøvd skikkerlig:( Men jeg er vell ikke den eneste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle sammen:)

Idag skulle jeg egentlig hatt mensen( ifølge hva jeg har tenkt da :fnise: om den skulle være lik forrige syklus). Har ikke noe tegn til blod, men kjenner litt stikking nede i magen og har vonde brystvorter. Om den ikke har kommet til imorgen tar jeg en test igjen.

Vurder å dra til legen om mensen ikke kommer iløpet av helgen. Har hørt at noe som heter Vitex kan hjelpe mot uregelmessig mens etter p-piller. Noen som kjenner til det? :)

så spennende !! Tatt test? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende hos deg ser jeg. Håper du får positiv test snart, eller TR slik at du kan få litt begrep om hvordan syklusen din er nå. Det er så kjedelig når syklusen tuller sånn, men det kan jo ta en del tid etter p-pilleslutt før den normaliserer seg dessverre :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også :)

Nei, er ikke artig i hele tatt. Føler at vi ikke får begynt å prøvd skikkerlig:( Men jeg er vell ikke den eneste :)

Hvor lenge har du gått over datoen din nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende !! Tatt test? :)

Hehe:) Ja, tok test på torsdag. Den var negativ:( Men er fortsatt ikke noe besøk fra tante rød. Har bare masse luft i magen og vondt i brystvortene. Hmm:P rare kroppen!! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende hos deg ser jeg. Håper du får positiv test snart, eller TR slik at du kan få litt begrep om hvordan syklusen din er nå. Det er så kjedelig når syklusen tuller sånn, men det kan jo ta en del tid etter p-pilleslutt før den normaliserer seg dessverre :s

Hehe, her er det ingenting som skjer:P Hverken positiv test eller TR :P

Ja, veldig kjedelig. Men jeg og samboeren har nå bestemt oss for å ha sex annenhver dag uansett, siden jeg ikke greier å finne EL nå som syklusen er så rar. Får bare håper vi treffer på den måten. Skal også bestille legetime neste uke for å høre med legen om det er noe jeg kan gjøre, og om jeg i hele tatt har EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du gått over datoen din nå?

Hmm, siden jeg ikke har noe spesifikk dato så vet jeg ikke helt. Men utifra de datoene jeg har tenkt så er det slik:

Syklus på 28 dager- Skulle ha hatt TR 20.desember - 17 dager over

Samme syklus som forrige- Skulle hatt TR 3.januar - 3 dager over

Ikke lett å bli klok på dette her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj! Disse syklusene altså! Er så kjipt når det er sånn! husker jeg var plaget med akkurat det samme når vi prøvde på første. Temper du eller tester du etter EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er tre dager over nå, så kan du jo vente et par dager før du tar ny test ? :) kaaaan jo hende den er positiv :D det håper jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Disse syklusene altså! Er så kjipt når det er sånn! husker jeg var plaget med akkurat det samme når vi prøvde på første. Temper du eller tester du etter EL?

Ja, teite sykluser :sur: Hva gjorde du da? Stabiliserte den seg før du ble gravid, eller fikk du det til med så rare sykluser?

Jeg har kun testet etter EL en gang. Tenker liksom hver dag at mensen kommer snart og at EL sikkert har vært for lengst. Derfor har jeg ikke tester. Når skal jeg teste når jeg har en slik syklus da? :klo: Kan jo umulig teste hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvis du er tre dager over nå, så kan du jo vente et par dager før du tar ny test ? :) kaaaan jo hende den er positiv :D det håper jeg :D

hehehe, kaan jo hende :laugh: Men aner jo ikke om jeg er 3 dager over eller ikke;P teite,teite syklus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, teite sykluser :sur: Hva gjorde du da? Stabiliserte den seg før du ble gravid, eller fikk du det til med så rare sykluser?

Jeg har kun testet etter EL en gang. Tenker liksom hver dag at mensen kommer snart og at EL sikkert har vært for lengst. Derfor har jeg ikke tester. Når skal jeg teste når jeg har en slik syklus da? :klo: Kan jo umulig teste hver dag.

Jeg gjorde ikke noe spesielt tror jeg.. jeg bare fulgte med på hver syklus og tok alltid utgangspunkt i den forrige. var sånn det klaffet :) Jeg invisterte også i en Clear Blue fertillitetsmonitor. brukte den ikke da, men bruker den nå! den er gull verdt! da tester du ett vist antall dager. har du en syklus på 28 dager tester du i 10 dager, har du lengre syklus tester du flere dager :) lurer på om maks antall test dager er 20.. litt usikker på det :) samtidig så koster den jo litt.

Har mange ganger skullet prøve temping, men har ikke klart å gjennomført d. vet mange med ustabile sykluser har hatt hell med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ikke noe spesielt tror jeg.. jeg bare fulgte med på hver syklus og tok alltid utgangspunkt i den forrige. var sånn det klaffet :) Jeg invisterte også i en Clear Blue fertillitetsmonitor. brukte den ikke da, men bruker den nå! den er gull verdt! da tester du ett vist antall dager. har du en syklus på 28 dager tester du i 10 dager, har du lengre syklus tester du flere dager :) lurer på om maks antall test dager er 20.. litt usikker på det :) samtidig så koster den jo litt.

Har mange ganger skullet prøve temping, men har ikke klart å gjennomført d. vet mange med ustabile sykluser har hatt hell med det :)

Okei, høres veldig grei ut den da men tror ikke jeg kommer til å kjøpe den med det første:) Kanskje jeg skal prøve temping da. Der er vell slik at man skal ta tempen hver morgen til samme tid? Men er det ikke slik at temperaturen først stiger etter at man har hatt eggløsning? Da er det jo kanskje for sent.

Men kan jo være greit for å finne ut om jeg har eggløsning og sånn ca når den er.

Hvordan fungerer det om jeg f.eks har vært på fest og skal teste tempen? Gir alkohol et utslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, høres veldig grei ut den da men tror ikke jeg kommer til å kjøpe den med det første:) Kanskje jeg skal prøve temping da. Der er vell slik at man skal ta tempen hver morgen til samme tid? Men er det ikke slik at temperaturen først stiger etter at man har hatt eggløsning? Da er det jo kanskje for sent.

Men kan jo være greit for å finne ut om jeg har eggløsning og sånn ca når den er.

Hvordan fungerer det om jeg f.eks har vært på fest og skal teste tempen? Gir alkohol et utslag?

Tempen stiger etter El ja, men mange opplever også at den går litt ned når el er :) sånn her :

ovulationbbtchart.gif

Finnes flere nettsider som har slike kurver. Fertility Friend og countdown to pregnangy foreksempel. (er de to jeg husker i farten) Har du sett på pernille.info? der står det mye godt forklart om akkurat dette og mye mer! :) Nå bruker jeg Countdown to pregnancy da jeg sist synes at fertilit friend var litt for tungvint. kan godt hende den har blitt endret siden jeg brukte den da :) tror også det at det er mulig å registrere at du har drukket alkohol, eller om du er forkjølet osv.. :) ta det med en klype salt da, men tror det er mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...