Gå til innhold

Villa90's prøverdagbok


Villa90

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort begge deler. For å være helt ærlig så koste jeg meg mest den gangen jeg ikke testet. Av den grunnen at man blir litt lei seg når testen viser negativ og det går litt utover stemningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt usikker på hva jeg ville ha gjort.. tatt en test kanskje? er den negativ så hadde jeg kost meg med et par glass vin (eller det du enn måtte ønske å drikke), men holdt det til de to glassene :) eller kanskje ikke testet og bare koost meg med de glassene i uviten en dag til :) jeg følger speeent med videre! :)

Jeg har gjort begge deler. For å være helt ærlig så koste jeg meg mest den gangen jeg ikke testet. Av den grunnen at man blir litt lei seg når testen viser negativ og det går litt utover stemningen.

Takk for svar :) Jeg har en flaske sprudlevin liggenes her hjemme. Tror jeg tar med meg den og drikker litt av den uansett jeg. Dersom jeg spotter på lørdag gidder jeg ikke teste( Spotter alltid noen dager før mens).

Er så spent at det kribler i magen. Uansett om jeg ikke er gravid så gleder jeg meg til å dra til legen og kanskje få litt hjelp med den lange syklusen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg er driitirritert!! Er på jobb nå, og tror dere ikke jeg plutselig fikk friskt blod på papiret når jeg var på do. Det er vel begynnelsen på spottingen før TR. Allerede på 9dpo!! Ååå, er så lei av de syklusene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jo være festeblødning også, Villa :)

Jeg krysser fingrene for at det ikke er tanten som kommer:)

Kan hende, men tviler :) kom nytt frisk blod imorgen tidlig og nå kommer det brunt. Så tror nok uansett TR er påvei.

Men, har fått roet meg ned :) har funnet ut at jeg EGENTLIG ikke har så dårlig tid. Gleder meg egentlig til sommer med reke og vin på verandaen :D Vi skal også bestille en storbyferie til juni med venner. Hadde vært artig å ikke være gravid da:) så, i bunn å grunn så er det vell den rare syklusen som irriterer meg mest.

Drar til legen etter tr og får forhåpentligvis litt svar/hjelp da:) har også tenkt å kanskje begynne med vitex for å se om det hjelper :)

Nøkkelord til meg selv denne våren : Ikke stress :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

:vinke: Sniklest i dagboken din :sjenert:

Frustrerende med lang syklus! Min varierer fra 34-68 dager (er ihvertfall det den har gjort de siste 6mnd'ene). Jeg var nylig hos gynekolog og skal starte på pergotime denne mnd'en og fortsette i 3mnder uten pausemnd, gyn sa at det kan gi meg normale sykluser senere :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Sniklest i dagboken din :sjenert:

Frustrerende med lang syklus! Min varierer fra 34-68 dager (er ihvertfall det den har gjort de siste 6mnd'ene). Jeg var nylig hos gynekolog og skal starte på pergotime denne mnd'en og fortsette i 3mnder uten pausemnd, gyn sa at det kan gi meg normale sykluser senere :)

Lykke til!

Så koselig at du har sniklest dagboken min:)

Ja, er veldig frustrerende. Det rare med min er at den er lang, men noelunde regelmessig:P Fikk mensen på cd 50 nå på lørdag. Forrige syklus var på 51 dager. Mest irriterende for meg er alle de småblødningene jeg har:/

Har du prøvd i 6 mnd eller lenger?:) Siden du fikk slik hjelp av gyn. Har tenkt meg til legen enten på fredag eller mandag, men aner ikke hva han kommer til å si. Tenkte at jeg skulle si til han at jeg vil prøve Vitex. Men har jo egentlig heller lyst å få noe fra legen som jeg vet er sikkert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med deg Villa? :)

Går bare bra med meg Drømmeren:) TR kom på lørdag, så nå går jeg bare å venter på at den skal dra igjen:) PP 4 here I come :danse: Tror iallefall den kom da:P Ikke lett å tyde syklusen lenger.

Blir nok en legetur på mandag for å snakke litt med han om alle de småblødningene:) Kommer også til å høre med han om hva han tenker om vitex. Er redd for å gjøre noe som kan gjøre det verre, men er også ganske desperat etter å finne noe som hjelper mot dette her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bare bra med meg Drømmeren:) TR kom på lørdag, så nå går jeg bare å venter på at den skal dra igjen:) PP 4 here I come :danse: Tror iallefall den kom da:P Ikke lett å tyde syklusen lenger.

Blir nok en legetur på mandag for å snakke litt med han om alle de småblødningene:) Kommer også til å høre med han om hva han tenker om vitex. Er redd for å gjøre noe som kan gjøre det verre, men er også ganske desperat etter å finne noe som hjelper mot dette her:)

:) Jeg ville ha spurt om henvisning til Gyn jeg :) og smørt på litt på prøverhistoria :) når jeg var til lege med mine sykluser vel og merke også helt fraværende sykluser så var ikke hvor lenge vi har prøvd noe tema :) hvor lenge er det siden du slutta på pilla nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, gå til gyn. Du trenger ikke å ha prøvd et år før du får pergo hvis syklusene er helt teite. Samme skjedde hos meg. Nr 1 lagde vi uten problem. Men fikk helt vanvittige sykluser etter fødselen og i lang tid. Fikk pergotime, doble kurer uten pause. Ble gravid på kur Nr 4:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg ville ha spurt om henvisning til Gyn jeg :) og smørt på litt på prøverhistoria :) når jeg var til lege med mine sykluser vel og merke også helt fraværende sykluser så var ikke hvor lenge vi har prøvd noe tema :) hvor lenge er det siden du slutta på pilla nå? :)

Ja, kanskje jeg skal gjøre det :) hadde vært greit å få litt hjelp :) tror jeg tok den siste pilla ca 10. oktober. Så er vell akkurat et halvt år siden nå :)

Godt å høre at de ikke kun er interessert i hvor lenge man har prøvd. Har vært litt redd for å bli sett dumt på siden vi egentlig bare har hatt 2-3 pp'er. Men det er det du mener jeg ikke skal si til legen? :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, gå til gyn. Du trenger ikke å ha prøvd et år før du får pergo hvis syklusene er helt teite. Samme skjedde hos meg. Nr 1 lagde vi uten problem. Men fikk helt vanvittige sykluser etter fødselen og i lang tid. Fikk pergotime, doble kurer uten pause. Ble gravid på kur Nr 4:)

Hei :) koselig at du vil skrive i dagboken min.

Er godt å høre at jeg kan få hjelp selv om vi ikke har prøvd så lenge :) men er ikke pergo ganske harde greier? Hvordan reagerte du på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kanskje jeg skal gjøre det :) hadde vært greit å få litt hjelp :) tror jeg tok den siste pilla ca 10. oktober. Så er vell akkurat et halvt år siden nå :)

Godt å høre at de ikke kun er interessert i hvor lenge man har prøvd. Har vært litt redd for å bli sett dumt på siden vi egentlig bare har hatt 2-3 pp'er. Men det er det du mener jeg ikke skal si til legen? :P hehe

Jepp,jepp,jepp! :) akkurat det jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,jepp,jepp! :) akkurat det jeg mener :)

Haha, okei :P men kan ikke dra den lenger enn at vi begynte å prøve i oktober. Sluttet på p-piller etter et legebesøk hos han :P så han vet om det. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så reagerte jeg fint fysisk på pergo men hos meg gikk det verre med psyken. Men jeg hadde ikke noe valg. Fikk aldri kroppen i gang etter fødsel, så måtte ha kunstige hormoner for å få det i han. Brukte de i fire pp, og ser tilbake på det som et litt tungt halvår. Men det kan ha med mye å gjøre. Vi pusser opp, jeg studerer, har et lite barn, en mann som jobber mye etc. Vanskelig å si hva som er hva. Likevel urolig glad jeg tok pergo nå som jeg er gravid igjen:) ivf medisiner og slikt er tusen ganger hardere greier enn pergotime. Du kan jo prøve en mnd eller to. Er det ille, kutter du bare ut. Jeg fikk forresten så veldig ømme eggstokker. Høres rart ut, men Når eggløsning nærmet seg måtte jeg å i rolig tempo etc. Kjentes ut som om egget veide ti kg. Hehe

Lykke til:)

Du kan Google pergo så ser du. Finnes noen få skrekkhisorier, ellers for det meste solskinnshisorier om kvinner som ar slitt med lang og dum syklus, som relativt raskt blir gravid etter pergobehandlin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Oubliette

Så koselig at du har sniklest dagboken min:)

Ja, er veldig frustrerende. Det rare med min er at den er lang, men noelunde regelmessig:P Fikk mensen på cd 50 nå på lørdag. Forrige syklus var på 51 dager. Mest irriterende for meg er alle de småblødningene jeg har:/

Har du prøvd i 6 mnd eller lenger? :) Siden du fikk slik hjelp av gyn. Har tenkt meg til legen enten på fredag eller mandag, men aner ikke hva han kommer til å si. Tenkte at jeg skulle si til han at jeg vil prøve Vitex. Men har jo egentlig heller lyst å få noe fra legen som jeg vet er sikkert:)

Vi har prøvd i litt over 2år i teorien, men pga fullstendig manglende syklus hos meg har vi ikke fått gjort noe før nå etter 2-3 "normale" sykluser :) Kan hende han ber deg vente litt lenger, men alle legene jeg har vært innom har vært veldig behjelpelig og jeg har fått hjelp rask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så reagerte jeg fint fysisk på pergo men hos meg gikk det verre med psyken. Men jeg hadde ikke noe valg. Fikk aldri kroppen i gang etter fødsel, så måtte ha kunstige hormoner for å få det i han. Brukte de i fire pp, og ser tilbake på det som et litt tungt halvår. Men det kan ha med mye å gjøre. Vi pusser opp, jeg studerer, har et lite barn, en mann som jobber mye etc. Vanskelig å si hva som er hva. Likevel urolig glad jeg tok pergo nå som jeg er gravid igjen:) ivf medisiner og slikt er tusen ganger hardere greier enn pergotime. Du kan jo prøve en mnd eller to. Er det ille, kutter du bare ut. Jeg fikk forresten så veldig ømme eggstokker. Høres rart ut, men Når eggløsning nærmet seg måtte jeg å i rolig tempo etc. Kjentes ut som om egget veide ti kg. Hehe

Lykke til:)

Du kan Google pergo så ser du. Finnes noen få skrekkhisorier, ellers for det meste solskinnshisorier om kvinner som ar slitt med lang og dum syklus, som relativt raskt blir gravid etter pergobehandlin.

Vi har prøvd i litt over 2år i teorien, men pga fullstendig manglende syklus hos meg har vi ikke fått gjort noe før nå etter 2-3 "normale" sykluser :) Kan hende han ber deg vente litt lenger, men alle legene jeg har vært innom har vært veldig behjelpelig og jeg har fått hjelp rask :)

Åh, dere er så gode å ha:) Blir liksom litt mer rolig når jeg leser hva dere skriver.

Men skal jeg nevne noe om pergo, eller skal jeg bare vente å høre hva han sier først?:) Vil liksom ikke virke for desperat :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Villa!! :) hvordan går det? :) hvordan gikk det til legen?? :)

Hei :) Så hyggelig at du tenker på meg :hug:

Her går det bare bra. Er mye skole og mye jobb for tiden, men liker å være travel :) Er ofte innom her å leser, men synes det er så trasig å skrive på mobilen, så blir lite skriving her inne. (får heldigvis snart en ny "gammel" pc av pappa, så da blir det nok mer) Er også veldig dårlig på å skrive når det ikke skjer noe prøverrelatert med meg.

Vet du hva drømmeren, jeg utsatte det igjen:P Vet ikke hvorfor jeg gjør det men blir bare sånn :fnise: Men, på mandag blir det ;)

Har også nå i det siste begynt å tenkt på at kanskje de blødningene mine midt i syklusen var en mens? Kom jo på dag 27. Den EL'n jeg fikk konstatert kan da ha vært på dag 12 og ikke 38. Grunnen til at jeg begynte å tenke på det er at jeg har El-slim nå, og tester for EL. Er aldeles ikke sikker på dette men skal ta det opp med legen. Hadde jo vært kult hvis det viste seg at jeg egentlig har "vanlig" syklus, men har misforstått den pga av at jeg er vant til annen type mens :fnise:

Hvordan går det med deg da?:) Du er vell i dpo land for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...